Wiadomości

stat

Nowe BMW X6: zadziorne i eleganckie

Cennik nowego BMW X6 startuje od kwoty 363 200 zł.
Cennik nowego BMW X6 startuje od kwoty 363 200 zł. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl

BMW X6 doczekało się swojej trzeciej generacji. Prekursor klasy SUV-ów coupe jest jeszcze większą zadziorą niż dotychczas, a jego sylwetka w dalszym ciągu, niezmiennie, jest dyskusyjna. Poznajcie najnowsze wcielenie X6 M50i z piekielnie mocnym 530-konnym silnikiem V8 pod maską.



Czy podoba ci się nowe BMW X6?

tak, prezentuje się świetnie 47%
raczej tak, jest całkiem ładny 16%
raczej nie, nie jestem fan(ką)em modeli BMW 12%
nie, kompletnie mi się nie podoba 25%
zakończona Łącznie głosów: 409
Chcesz zdenerwować sąsiada? Kup sobie BMW X6 - to bardzo proste. A tak zupełnie poważnie, naprawdę ciężko przejść obojętnie obok tego samochodu. Jest genialny, a zarazem kontrowersyjny. Na drodze jest trochę jak celebryta przechadzający się popularnym bulwarem w tłumie ludzi. Niemal każdy się za nim ogląda i niemal każdy chce sobie z nim zrobić pamiątkowe zdjęcie.

Premierowa generacja X6 zadebiutowała w 2007 roku podczas salonu samochodowego w Detroit. Bawarski model jako debiutant przetarł szlaki w wymagającej klasie SUV-ów coupe. Po niespełna 13 latach od tamtego wydarzenia pojawiła się trzecia generacja, która wciąż zadziwia i budzi mieszane uczucia, głównie przez dość prowokacyjny tył.

Osobiście nie jestem zwolennikiem tej klasy aut, ale muszę przyznać, że X6 jest na tyle dobre, że kompletnie zapomniałem o przerysowanym tyle. A jak dobrze wiecie, o gustach się nie dyskutuje - jednym to się podoba, drugim nie. Ot, piękno motoryzacji.

BMW X6 choć wyraźnie wpisuje się w najnowszy kod stylistyczny bawarskiego producenta z biało-niebieską szachownicą w logo, to jednak dość mocno różni się od choćby X7 czy serii 7. Przede wszystkim grill nie jest tak ostentacyjny. W przeciwieństwie do wspomnianych modeli pas przedni X6 jest po prostu zgrabny. Normalnych rozmiarów atrapa chłodnicy świetnie komponuje się z laserowymi reflektorami o zasięgu do 500 metrów. Adaptacyjne światła same dopasowują się do drogi i otoczenia, nie oślepiając przy tym innych kierowców.

Co ciekawe, wspomniany grill może być... podświetlany. Iluminacja nerek pojawi się podczas wsiadania i opuszczania kabiny, a opcjonalnie także w trakcie jazdy. To nowość od BMW.

Salony samochodowe w Trójmieście


Moim skromnym zdaniem stylistyka X6 to połączenie szyku i elegancji z zadziornym, sportowym i buńczucznym charakterem tego samochodu. Ten obraz nieco zaburza ociężały tył, ale - jak już wspomniałem - gdy już zasiądziesz za sterami tej maszyny, kompletnie przestanie cię to interesować.

BMW X6 względem swojego poprzednika nieznacznie urosło. Jest o 2,6 cm dłuższe, o 1,5 cm szersze i o 0,6 cm niższe. Rozstaw osi został wydłużony o 4,2 cm. Przestrzeń bagażowa pomieści 580 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy wzrośnie do 1530 litrów.

X6 posiada laserowe reflektory o zasięgu do 500 metrów.
X6 posiada laserowe reflektory o zasięgu do 500 metrów. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Pod maską demonstracyjnego egzemplarza, który do jazd testowych użyczył dealer Bawaria Motors z Gdańska, pracuje jednostka benzynowa V8 o pojemności 4,4 litra i mocy 530 KM (750 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Mocarny silnik został zestrojony z napędem na wszystkie koła xDrive oraz z ośmiostopniowym automatem.

BMW X6 M50i to demon prędkości, który na osiągnięcie "setki" potrzebuje zaledwie 4,3 sekundy, a ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Silnik o pojemności 4,4 litra i mocy 530 KM.
Silnik o pojemności 4,4 litra i mocy 530 KM. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Jednostka napędowa ma niestety dwa minusy. Tym zdecydowanie dłuższym jest spalanie. Producent podaje, że średnie spalanie M50i w cyklu mieszanym wynosi 12-13 litrów paliwa na 100 km. Tę informację można wsadzić między bajki. X6 jest łakome na paliwo. Przy dość dynamicznej jeździe auto spokojnie spali dwukrotność tego, co w broszurze modelu napisał producent.

Drugim minusem jest dźwięk, a w zasadzie jego brak. Aż chciałoby się usłyszeć drapieżny ryk V8. Niestety w X6 jest on w zasadzie niesłyszalny. Na (marne) pocieszenie do naszych uszu trafia sztuczne brzmienie imitujące dźwięk silnika, które wydobywa się z głośników. Chociaż coś.

Brak dźwięku silnika z nawiązką rekompensuje jednak genialnie brzmiący system audio Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System, za który trzeba dopłacić aż 23 tys. zł.

BMW X6 mimo masywnej bryły prowadzi się świetnie. Ogromna w tym zasługa zawieszenia pneumatycznego obu osi z funkcją automatycznego poziomowania oraz możliwością regulacji prześwitu w zakresie 80 mm. Adaptacyjne zawieszenie wykonuje naprawdę bardzo dobrą pracę, o czym w szczególności przekonacie się, pokonując kolejne zakręty.  

Pora na moment zasiąść w ociekającej nowoczesnością kabinie X6, które oczywiście największe wrażenie robi w porze wieczornej, kiedy to dookoła pasażerów rozświetla się efektowna iluminacja. Wykonanie kabiny to liga światowa, nie ma elementu do którego można by się przyczepić.

Kierowca do dyspozycji ma dwa ekrany - centralny, odpowiadający za multimedia, oraz wirtualne zegary przed oczami kierowcy. Oba mają przekątne 12,3 cala. Pewną ciekawostką jest inteligenty asystent osobisty BMW, który aktywuje się po wypowiedzeniu hasła "Hej, BMW". To, co wyróżnia go na tle konkurencji, to możliwość nadania asystentowi imienia.

Praktycznym dodatkiem są uchwyty na napoje z funkcją chłodzenia lub podgrzewania. Mała rzecz, a cieszy. I na pewno nieraz przyda się w upalny bądź mroźny dzień.

BMW X6 to bez dwóch zdań samochód dla osób lubujących się w luksusie, a przy tym kochających doznania podczas jazdy. Ile zatem trzeba zapłacić za ten bawarski przepych? Bazowa wersja BMW X6 startuje od kwoty 363 200 zł (xDrive30d). Demonstracyjny egzemplarz z piekielnie mocnym silnikiem i bogatym wyposażeniem został wyceniony na kwotę 645 478 zł.

Auto do jazd testowych użyczyła firma Bawaria Motors Gdańsk.

Opinie (92) 8 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Tivoli to model z oferty którego producenta?