• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Bezpłatne szkolenie dla starszych kierowców

Michał Sielski
19 listopada 2019 (artykuł sprzed 2 lat) 
Opinie (76)
Szkolenie dla dojrzałych kierowców odbędzie się 8 grudnia. Szkolenie dla dojrzałych kierowców odbędzie się 8 grudnia.

Bezpłatne szkolenie dla starszych kierowców organizuje gdyńska szkoła jazdy. - Jest wiele świadomych osób, które zdają sobie sprawę z tego, że ich wiedza powinna być odświeżona. Zwłaszcza że jesteśmy w przededniu wprowadzenia nowych przepisów - podkreśla Maja Surała z Elka School Gdynia.



Łapiesz się na tym, że nie znasz niektórych przepisów drogowych?

O tym, że część kierowców, pieszych czy rowerzystów powinno przejść dodatkowe szkolenia, przekonana jest większość Polaków. Jednocześnie z badań wynika, że większość kierowców uważa, że ich umiejętności prowadzenia pojazdów są wyższe niż przeciętne. I kółko się zamyka, ale na szczęście nie zawsze.

- Zgłasza się do nas coraz więcej osób, które mają prawo jazdy od 20-30 lat i same przyznają, że powinny odświeżyć wiedzę. Dlatego zdecydowaliśmy się na organizację darmowego szkolenia, które może sprawić, że na naszych drogach będzie bezpieczniej - mówi Maja Surała z Elka School Gdynia.

Czego trzeba uczyć kierowców?



Nowością dla części kierowców będzie m.in. konieczność tworzenia korytarza życia. Nowością dla części kierowców będzie m.in. konieczność tworzenia korytarza życia.
Kierowcy, którzy mają prawo jazdy od wielu lat, teoretycznie - a często tak jest w praktyce - mogą nie znać przepisów, które zostały wprowadzone w ostatnich latach.

Dotyczy to choćby:

  1. strefy zamieszkania, w której parkować można tylko w wyznaczonych miejscach, pierwszeństwo mają piesi, a kierowcy nie mogą jeździć szybciej niż 20 km/h
  2. strefy Tempo 30, w której ograniczenie prędkości nie jest odwoływane przez np. skrzyżowanie, ale dopiero osobnym znakiem,
  3. obowiązkowej jeździe na suwak,
  4. obowiązku tworzenia tzw. korytarzy życia.


- Szczególnie te dwa ostatnie przepisy mogą zaskoczyć niektórych kierowców, więc najlepiej, by tych nieuświadomionych na drogach było jak najmniej - podkreśla Maja Surała z Elka School Gdynia.
Organizatorzy szkolenia liczą też na otwarte pytania i aktywność grupy, która będzie mogła za darmo poszerzyć lub odświeżyć swoją wiedzę. Wcześniej podobne szkolenie przeprowadzono dla rowerzystów.

Na szkolenie, które odbędzie się 8 grudnia, można zapisywać się pod numerami telefonu: 58 621 15 15, 512 158 688 oraz przez e-mail: sekretariat@elkaschool.pl

Miejsca

Opinie (76) 3 zablokowane

  • każdy 50+ powienien odbyć co roku (16)

    badania lekarskie pod kątem możliwości przedłużenia uprawnień do kierowania pojazdami, a właściciele bmw dodatkowo raz w roku obowiązkowe badania psychiatryczne

    • 40 93

    • Tia (2)

      A każdy 30 minus
      Powinien jeździć samochodem z ograniczeniem osiągnięcia prędkości większej niż 50 km/h.
      Poza tym dlaczego tylu młodych , po kilkunastu godzinach jazdy jest kierowcami dużych samochodów ciężarowych?
      Często ich wiedza na temat bezwładności ładunku jest na poziomie zbliżonym do zera. A do tego jeżdżą z prędkością powyżej 100.
      Wystarczy posłuchać radia , dzień w dzień na trasie wypadek ciężarowego pojazdu.
      Praw fizyki nie zmieni nikt, nawet jeśli ich nie zna. One są i działają na nas czy tego chcemy czy nie

      • 14 2

      • wiesz co to ogranicznik prędkości ?

        pojazdy ciężarowe maja ogranicznik do 85 km (fizycznie 90 km pociągnie) tachograf elektroniczny jako wykroczenie rejestruje jazdę 92 km po wyżej około 2 min. Pomijam i**otów majstrujących przy blokadzie bo za taki czyn należy zabrać uprawnienie kat C i do więzienia z art zagrożenie w ruchu lądowym. co do reszty to ogólnie zgoda.

        • 0 0

      • młodzi poniżej 30 roku obowiązkowo na szkolenie

        w trosce aby, dożyli do minimum 50 lat. Większość tych pseudo kierowców poniżej 30 roku ma siano w głowie a "umiejętności " i przekonanie o swojej nieśmiertelności czerpali z gier komputerowych i filmu typu szybcy i ...........

        • 12 0

    • 50 + to przesada (1)

      logicznie byłoby przesunąć tą granicę do "emerytury" - może pracować, to może jeździć bez dodatkowych badań, Poza tym "starzenie się" to sprawa bardzo indywidualna, gorsza jest "ułańska fantazja" na starość lecz jej objawy widzę raczej częściej u kobiet w wieku 35-45 (określam je roboczo określeniem "księgowe") - taka np. w życiu cię nie wpuści "na suwak" i jeszcze przygazuje :)

      • 9 0

      • Kryzys przed menopauza

        wściekła na wszystko , bo się robi stara i brzydka, a na dokładkę brzydko pachnie.

        • 4 3

    • a skąd wziąć lekarzy? (8)

      Chyba, że badania w Niemczech, bo tam najbliżej wyjeżdżają polscy lekarze

      • 5 3

      • (7)

        Jakby w Polsce lekarze mało zarabiali. Widziałeś jakie auta stoją pod szpitalem?

        • 7 5

        • ... (2)

          Człowieku lekarze jeżdżą takimi furami bo zasuwają po 350 godzin w miesiącu. Żeby Tobie ratować d*pę w razie W

          • 8 5

          • Właśnie po to trzeba być lekarzem.

            Żeby podołać pracy przez 350 godz.

            • 2 2

          • Ratuja to ratownicy bo to oni zasuwaja, podobnie jak pielegniarki w szpitalu, ale oczywiście wszystko ifzie na zaslugi pana doktora. To tak jak na wojnie - generał wysyla zolnierzy na smierc i dostaje medal, bo rzekomo wygral bitwe. Wstydz sie.

            • 9 4

        • (3)

          weź sie do roboty i też zarabiaj - nie rozumiem że Polak powinien miec minimum majątku wtedy jest ok a jak chce zyc jak europejczyk to juz "bogaty " cwaniak ... ile mozna biedowac i dziadować ?... kazdy powinien duzo zarabiac i każdego powinno być stać przynajmniej na tyle na ile stac czecha , węgra nie wspomne o niemcach czy skandynawach ... o ale w Polsce swój na swego warczy a jak jeden wybije się w góre to reszta ciągnie go na siłę w dół

          • 7 8

          • (2)

            Pisanie wypisow i gnebienie pacjentów to faktycznie ciężka robota... Na budowie to przecie maja luzik.

            • 7 1

            • (1)

              hahah parobek polowy przerobiony na "wynieś gruza" -- weż się ... na swsi mają większy zasiłek za robienie dzieci niż ty zarabiasz przez 12-14 godzin dziennie

              • 1 7

              • No to po ci praca w takim razie?

                • 4 0

    • Widzę że (1)

      Sam potrzebujesz psychologa. Tylko młodzi stwarzają największe zagrożenie na naszych drogach.

      • 14 1

      • No to nie jeździj...

        • 0 3

  • Powinno być to obowiązkowe. (1)

    To co te stare orły wyprawiaja na drogach to przerażenie bierze

    • 3 10

    • A młode wróble?

      • 0 0

  • Ja uważam, że po 60 roku życia obowiązkowe badania (8)

    Co trzy lata.

    W przypadku kierowców zawodowych to norma.

    Teraz czas ten przepis wdrożyć u kierowców kategorii B i A.

    Osobom 50-59 dałbym jeszcze spokój.
    Oni jeszcze dają radę.

    • 32 57

    • To nie kwestia daty urodzenia tylko tego co masz w głowie. Mam 65 lat i przejechałem w swoim życiu ze 2 mln km raz powodując stłuczkę . Zdaję sobie sprawę że nie jestem tak sprawny jak 40 lat temu ale za to mam zdolność przewidywania , określoną nabytą praktyką technikę jazdy i zawsze wyjeżdżam 10 minut wcześniej by na czas bez stresu dojechać do celu. I jeszcze jedno , w jaki sposób i czego miałoby dotyczyć badanie lekarza? Badanie krwi i moczu mam w normie i musze do czytania włozyć okulary tzn że mam kwalifikacje żeby dalej jeździć ?

      • 0 0

    • (1)

      Statystyka jasno pokazuje że im lepszy wzrok i lepszy refleks - tym większa szansa na spowodowanie śmiertelnego wypadku.

      Najwięcej powodują młodzi z doskonałym refleksem i motoryką.
      Najmniej wypadków powodują kierowcy 65+ którzy już zapewne dużo gorzej widzą itd.

      • 4 2

      • Która statystyka? Konkretnie proszę

        • 0 0

    • Ty też będziesz "stary" . Ciekawe na ile będziesz mógł sobie wówczas pozwolic ?

      • 2 1

    • (1)

      A w twoim przypadku "baranie"to lekarz co miesiąc !!

      • 4 4

      • tym wpisem potwierdziłeś zasadność badań w Twoim przypadku

        • 1 1

    • Szkoda, że idioci dają ci minusy za prawdę i dobry postulat

      To pokazuje jakimi ignorantami są Polacy.

      • 1 1

    • W przypadku zawodowych są co 5 lat, a po 60 co 2,5 roku.

      • 4 2

  • Łał, a kiedy szkolenia dla młodych ,wściekłych i skrajnie niebezpiecznie szybkich? Tu jest wiele pole do zrobienia !

    • 2 0

  • po 60 roku zycia takie szkolenia powinny byc oboiwiazkowe i platne!

    • 0 10

  • a kiedy dla nie "starszych" kierowców? większość to prawka w chipsach znalazła. (3)

    • 84 2

    • No własnie; samo sedno . Młodym sie wydaje że są nieśmiertelni i widać to czesto przy drogach. Tak ,tak - PRZY - nie na drodze.

      • 1 0

    • mam 70 tkę (1)

      je żdż e co dzien ztwierdzam synu że pitolisz

      • 9 1

      • Zatwierdzam, ze nie umiesz czytac ze zrozumieniem

        • 0 0

  • Lawendowe wzgórze

    Powiedzcie mi , jest tablica "skrzyżowania rownorzedne" po prawej stronie wyjeżdżający , mają szlabany , wyjeżdżający spod szlabanu pchają się bo są niby z prawej , przepis mówi jasno " wyjeżdżający z obiektu przydrożnego włącza się do ruchu i musi ustąpić pierwszeństwa " jak dla mnie to tak jest raptem kilka rownorzednych a szlaban się do nich nie zalicza na pewno !

    • 5 0

  • 80+

    Dla takich ludzi już tylko bolidy formuły Wesołe Miasteczko.

    • 3 8

  • Godzina w sali to strata czasu.

    Wystarczy kupić sobie książkowe, lub elektronicze wydanie prawa o ruchu drogowym i czytać sobie od czasu do czasu. Można dodatkowo śledzić informacje publikowane na stronach rządowych. Wystarczy tylko chcieć się z nimi zapoznać, a potem do niech się stosować.

    • 2 2

  • Szkolenia

    Przede wszystkim każdy powinien przechodzić przez niektóre testy wykonywane tylko dla zawodowych kierowców np. test szybkości reakcji i test w ciemni. Już nie wspominając o umiejętności panowania nad sobą. Jedna grupa młodszych lata na zderzaku, druga tych starszych leci przez skrzyżowania równorzędne, samochód na wzniesieniu toczy się powoli na auto poprzedzające,cofa nie zwracając uwagi na to co się dzieje z tyłu. Ale nie jest to zależne od wieku tylko duży odsetek tych osób to ludzie których sytuacja zmusiła do prawa jazdy a nie koniecznie dobrze się w tym czują albo przeceniaja swoje możliwości.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ogłoszenia polecane

Wydarzenia

Baltic Moto Show 2022

zlot, pokaz

Street Meeting Poland 2022

zlot

Freestyle Heroes Gdańsk 2022

pokaz

Sprawdź się

Sprawdź się

Pierwszy samochód wyprodukowany w powojennej Polsce to:

 

Najczęściej czytane