• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biletomat zepsuty - SKM tłumaczy procedury

Patryk Szczerba
29 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Biletomaty bywają awaryjne, ale problemów z płatnościami kartą do tej pory nie było. Biletomaty bywają awaryjne, ale problemów z płatnościami kartą do tej pory nie było.

Nasz czytelnik próbował kupić bilet miesięczny w automacie SKM. Chciał zapłacić za transakcję kartą, ale biletu nie otrzymał. Będąc przekonanym, że automat "zjadł" jego pieniądze, zadzwonił na numer pomocy technicznej. Dowiedział się, że sprawą zajmie się dział reklamacji przewoźnika, a tymczasem... musi kupować pojedyncze bilety na przejazdy.



Trafiasz na zepsute biletomaty?

Do zdarzenia doszło w niedzielę wieczorem. Pan Rafał chciał kupić bilet miesięczny na stacji w Oliwie. Nie posiadał gotówki, a że w kasie nie mógł zapłacić kartą płatniczą, postanowił skorzystać z biletomatu. Automat nie wydrukował mu jednak biletu, mimo że teoretycznie wszystko wskazywało na to, że do transakcji doszło.

Rozmowa o awarii

- Byłem zdezorientowany, postanowiłem zadzwonić na numer dla zgłaszających awarie. Mężczyzna, który odebrał, poinformował mnie, że rzeczywiście z tym biletomatem jest problem, ale serwis będzie dopiero w poniedziałek, więc nie może mi wiele pomóc - relacjonuje nasz czytelnik.
Pasażer próbował dowiedzieć się, co stało się z jego pieniędzmi i co powinien w takiej sytuacji zrobić.

- W trakcie rozmowy mężczyzna poinstruował mnie, żebym kupił bilet jednorazowy i chciał mi przekazać numer do działu reklamacji. Tyle, że nie chciałem wydawać dodatkowych pieniędzy, tylko wsiąść do kolejki bez obaw, skoro wydawało się, że do zakupu biletu miesięcznego doszło - opisuje sytuację, dodając, że z jego konta do wtorku pieniądze ostatecznie nie zniknęły.
Postępowanie reklamacyjne decydujące

Marcin Głuszek z SKM nie pozostawia wątpliwości, że zawsze w takich przypadkach trzeba zgłosić się z reklamacją. Trzeba też kupić bilety na przejazd.

Czytaj też: Kupił bilet, ale dostał mandat

- Na początku chciałbym przeprosić pasażera za całą sytuację. Mimo wszystko cieszy nas reakcja osoby odbierającej telefon, która starała się tłumaczyć i uspokajać we właściwy sposób. Pasażer musi mieć bilet, bo kontrolerzy nie mają możliwości weryfikacji tego, czy trwa procedura reklamacyjna - opowiada dyrektor ds. marketingu i umów SKM.
Podkreśla, że osoby, które nie mogły kupić biletu w biletomacie, powinny zapamiętać jak najwięcej szczegółów, takich jak stacja kolejowa, rodzaj biletomatu czy dokładna godzina transakcji.

- Będzie nam wtedy łatwiej rozpatrzyć reklamację i - ewentualnie - zwrócić pieniądze. W przypadku płatności gotówką w biletomatach zdarzają się takie sytuacje, ale dokładna ich liczba to tajemnica przedsiębiorstwa. Jeśli chodzi o urządzenia obsługujące karty płatnicze, to jest to pierwsze takie zdarzenie, o którym wiemy - dodaje.

Miejsca

Opinie (79) 3 zablokowane

  • miałam kiedyś taką samą sytuację, na zwrot pieniędzy czekałam ponad 3 tygodnie,
    musiałam wydac kolejne 150zł i kupić miesięczny a co gdyby nie było mnie stać na drugi taki wydatek? Pytałam się Pani rozpatrującej moją reklamację i nie umiała mi odpowiedzieć :)

    • 7 1

  • Dziadostwo..

    • 2 1

  • Automat nie wydrukowal wiec biletu nie ma i jedzie na gape

    Jak wiatr powieje i bilet poleci to co... Reklamacja do matki natury?

    • 1 1

  • tajemnica poliszynela...

    pracując do niedawna na kasie biletowej kilka razy miałam wątpliwej jakości przyjemność wysłuchać skarg na działanie biletomatów. dotyczy to również kupowania biletów okresowych i płatności kartą za nie. tylko, że firma nie chce się do tego przyznać. zrzuca winę na właściciela, czyli na inną firmę. nie ma to jak spychotechnika. na szczęście ja jeszcze PRLowiec, więc wszystkie bilety kupuję w kasie i sprawdzam czy wszystko się zgadza zanim odejdę od okienka. w końcu kasjerka też człowiek i może się pomylić

    • 1 0

  • Zapamiętać rodzaj biletomatu? To są różne? Gluszek ignorancie

    • 1 0

  • Biletomaty to zaraza.

    I nie dotyczy to tylko tych należących do SKM. Najgorszemu wrogowi nie życzę, żeby musiał z tego czegoś korzystać.

    • 1 0

  • To chyba żart

    Awaria biletomatu i pasażer (czyt. klient) ma jeszcze dokupywać bilety jednorazowe? Przecież to nie jest poważne. A jeśli kontroler nie ma możliwości weryfikacji to niech nie sprawdza biletów i sprawa jasna.

    • 3 0

  • Co tu jest niezrozumiałe? (2)

    Jak w Tesco zepsuje się kasa automatyczna, to nie oznacza że możecie zabrać cały wózek zakupów bez płacenia, a oznacza tylko tyle że trzeba iść grzecznie stać w długiej kolejce do kasy z obsługą.

    A jak zepsuje się i ta z obsługą to oznacza że po prostu nie da się zrobić zakupów - bo również nie to że możecie sobie zakupy zabrać do domu za darmo.

    I tak samo jest jeśli chodzi o parkomaty, biletomaty i wszystkie inne rzeczy - jeśli coś nie działa (nawet z nie mojej winy), to albo poszukam działającego, albo nie mogąc zapłacić za usługę muszę z niej zrezygnować.

    Od razu uprzedzam że to samo dotyczy wszystkich innych aspektów życia - masz 100zł banknot, a chcesz kupić batonik w automacie który przyjmuje tylko monety. Albo rozmieniasz, albo chodzisz głodny. To samo dotyczy parkomatów na monety.

    Nie masz jak zapłacić = nie jedziesz/nie parkujesz.

    Proste?

    • 1 6

    • jestes prosty i nie jezdzisz skm ....

      rozumiem ze jak w oliwie nie dziala biletomat to mam isc na przymorze... " Najblizszy dziłajacy biletomat znajduje sie na następnej stacji!"

      dodatkowow, za wydanie biletu wpociagui trzeba zapacic - nie raz mialem taka sytuacje ze Pani konduktor tlumaczyla sie ze ona nie ma zadnej informacji o niedzialającym automacie do biletów dlatgo dodatkowwo prosi o 2.8...
      wiec moze wylaczcie wszykie biletomaty i miejcie nas gleboko w d*pie

      • 1 0

    • Rozumiem, ze jak w Tesco...

      idziesz do kasy automatycznej i masz zaplacic za zakupy 300 zl i automat wciagnie ci pieniadze bo jest popsuty to idziesz bez gadania do kasy z obsluga wydajac kolejne 300, ale jesli i ta sie popsuje to z debetem 600 zl wychodzisz ze sklepu bez zakupow?

      • 1 0

  • Mężczyzna, który odebrał, poinformował mnie, że rzeczywiście z tym biletomatem...

    ale nikt nie pofatygowal sie wywiesic informacje na biletomacie, ze ten jest niesprawny, tylko licza na latwy zarobek...

    • 4 0

  • Tak to jest, coraz częściej takie informacje.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon Porsche znajduje się w:

 

Najczęściej czytane