• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa Nowej Wałowej na ostatniej prostej. Co dalej z dziurą na starej ul. Wałowej?

Maciej Naskręt
15 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Prawie gotowa ul. Nowa Wałowa w Gdańsku.


Już niedługo kierowcy pojadą ul. Nową Wałową zobacz na mapie Gdańska przez tereny postoczniowe w Gdańsku. W środę zakończy się asfaltowanie estakady i wiaduktu nad linią kolejową, a tuż po świętach rozpoczną się próby obciążeniowe. Tylko kiedy zniknie dziura, która pojawiła się w jezdni "starej" Wałowej zobacz na mapie Gdańska po grudniowej awarii?



Montaż konstrukcji wiaduktu Nowej Wałowej nad linią kolejową.

Kończą się powoli prace na budowie na ul. Nowej Wałowej, która realizowane są w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego zawartego między miastem a spółką BPTO, która jest właścicielem sporej części terenów postoczniowych w Gdańsku. We wtorek drogowcy wylewali wiążącą warstwę bitumiczną jezdni na estakadzie i wiadukcie nad linią kolejową. Pozostaje im jeszcze ułożenie warstwy ścieralnej, co zaplanowano na środę.

Inżynierowie i robotnicy nie napracowali się w stoczni. - Z pracami uwinęliśmy się w 12 miesięcy. Chętnie zostalibyśmy tu na dłużej, bo na terenach postoczniowych jest co robić - mówi Bartosz Alejski, kierownik budowy z ramienia spółki Budimex, która jest generalnym wykonawcą ul. Nowej Wałowej.

Jesień 2013 na budowie ul. Nowej Wałowej.

Drogowcom, oprócz układania asfaltów, pozostają do wykonania jeszcze balustrady i bariery energochłonne na wiadukcie i estakadzie. Ich montaż nie powinien zająć więcej niż dwa lub trzy dni. Dlatego już po świętach wielkanocnych wykonawca chce przeprowadzić próby obciążeniowe obu obiektów inżynieryjnych. Jeśli obiekty przejdą testy, otwarcie drogi będzie już tylko formalnością.

- W ostatnim miesiącu robót będziemy już kończyć układanie chodników, ścieżek rowerowych, nasadzać zieleń i montować oświetlenie uliczne. Trwa również malowanie i montaż oznakowania poziomego i pionowego oraz sygnalizacji świetlnej - mówi Dagmara Rozkwitalska ze spółki BPTO.

Gotowy jest odcinek ul. Nowej Wałowej od estakady nad torami kolejowymi do ul. Rybaki Górne, wraz z tą ostatnią ulicą.

- Natomiast dopiero około miesiąca później niż planowano zostanie także oddane do ruchu połączenie ul. Jana z Kolna z ul. Nową Wałową - zaznacza Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Wizualizacja ul. Nowej Wałowej.

Nowa Wałowa to nie tylko droga do ECS-u

Czemu ma służyć budowa Nowej Wałowej? Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego jest niezbędna, by otworzyć dostęp do terenów postoczniowych, umożliwiając ich dalsze zagospodarowanie. Ma tu powstać centrum handlowe Stocznia, biurowce i budynki mieszkalne.

Droga ma zapewnić także dojazd pracownikom Europejskiego Centrum Solidarności, którego oficjalne otwarcie zaplanowano na najbliższe wakacje.

Plany na przyszłość - zawarte w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego - to rozbudowa ul. Nowej Wałowej do drogi dwujezdniowej z linią tramwajową i ewentualnie tunelem pod Motławą do ulicy Elbląskiej. Realizacja tej części wspomnianej ulicy leży całkowicie w rękach władz miasta.

Skutki grudniowej awarii na ul. Wałowej.

Likwidacja dziury na ul. Wałowej dopiero w sierpniu

Nie uda się na razie otworzyć starej ul. Wałowej, która jest zamknięta dla ruchu od grudnia, kiedy to powstała tu głęboka dziura po dużej awarii sieci kanalizacyjnej. Dlatego aż do sierpnia ul. Nową Wałową nie będzie można przejechać z Młodego na Stare Miasto.

W miejscu usterki pracowały trzy firmy: Budimex, który przebudowywał sieci w ramach budowy Nowej Wałowej, Hydrobudowa Gdańsk, drążąca 8 metrów pod ziemią sieć kanalizacyjną oraz Saur Neptun Gdańsk, użytkownik sieci wodociągowej.

Po zdarzeniu zlecono ekspertyzę. Opracowanie naukowców z Politechniki Gdańskiej wskazało szereg przyczyn awarii - m.in. stara sieć wodociągowa, a także przeciążenie jezdni ciężarówkami. Nie określiło natomiast winnego.

- Obecnie trwa ustalenie, która z firm - Budimex, czy Hydrobudowa - zajmie się naprawą i likwidacją wspomnianej dziury. Sądzę, że awaria zostanie usunięta do końca tegorocznych wakacji - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor firmy DRMG, która koordynuje prace związane z likwidacją dziury w jezdni.

Miejsca

Opinie (117) 4 zablokowane

  • Komu to dziś potrzebne ?

    Ulica do nikąd. Chybiona inwetycja podobnie jak Europejskie Centrum Palenia Opon, do którego ta ulica ma głównie prowadzić. Jakby w Gdańsku, nie było ważniejszych rzeczy do zrobienia. Ech..

    • 18 4

  • a dokąd tak Nowa Wałowa bedzie prowadzić - do pokrzyw na terenach stoczniowych

    a dokąd tak Nowa Wałowa będzie prowadzić - do pokrzyw na terenach stoczniowych?? czy jest to droga dla samobójców, którzy beda odbierac sobie zycie wjezdzajac do Motławy??? dla kogo jest ta inwestycja z podatków?????

    • 15 6

  • do komisji europejskiej

    jako mieszkaniec Gdańska wnioskuje o zabranie w trybie pilnym wszelkich dotacji unijnych na durne pomysły związane z budową drogi donikąd dla spółki w likwidacji (ciekawe kto tam jest z przedstawicieli panującej władzy z PO). Durny kosztowny projekt. Za to powinien ktoś beknąć i to zdrowo. Te pieniądze winny być wydane w pierwszej kolejności na remont kapitalny Wałowej oraz okolicznych ulic, które jawią się jako XIX wieczny skansen.

    • 15 5

  • Luk wiaduktu to fragment DNA samego Budynia!

    Plebs niezatrudniony w ECS nie ma prawa go profanowac. To tylko dla "swoich".

    • 11 6

  • (6)

    "Droga ma zapewnić także dojazd pracownikom Europejskiego Centrum Solidarności, którego oficjalne otwarcie zaplanowano na najbliższe wakacje."

    Czy można mieć gorszy PR niż ECS?Jaki jest procent poparcia tej inwestycji wśród Gdańszczan?

    • 37 7

    • (1)

      Kolejny człowiek, któremu się wydaje, że komentarze na trojmiasto.pl to reprezentatywna próbka opinii Gdańszczan.

      • 4 4

      • Akurat poparcie dla ECS jest na trojmiasto.pl wieksze

        bo "styropianowcy" sie nudza i z biur klikaja.

        Nie znam NIKOGO kto by powiedzial, ze to dobrze wydane pieniadze i rentowna inwestycja.

        • 13 3

    • To zalezy jaki procent gdanszczan tam pracuje...

      • 7 0

    • chyba wśród takich ślepych czopków jak ty i twój stary... (2)

      Znam wielu gdańszczan, ktorym się budynek ECS (bardzo oryginalny w swojej formie) podoba.
      Sam osobiście nie mam nic przeciwko tej budowie

      • 5 24

      • On pytał raczej o ideę budowy siedziby ECS a nie o architekturę budynku.

        Za chiny ludowe nie mogę pojąć dlaczego ten budynek nie będzie mieścił centrum konferencyjnego z prawdziwego zdarzenia. To dopiero dodałoby trochę prestiżu tej dziurze.

        • 11 2

      • chyba tak wielu jak etatów w ECS plus ci któzy dostają od nich zlecenia na dziwne rzeczy

        • 14 4

  • Droga ma zapewnić także dojazd pracownikom Europejskiego Centrum Solidarności... (2)

    WTF???
    Plebs ma wozić się komunikacją miejską a pracownicy ECS samochodami? Przy okazji każdej nowej budowy biurowca blisko węzłów komunikacyjnych zawsze pojawia się argument, że parking jest mały ponieważ jest blisko SKM, tramwaju, etc.

    • 92 9

    • Eksterytorialne drogi dla nadludzi z UM BudyńLand (1)

      i "spółek" zależnych

      No tego się doczekaliście Budyniaki. Nawet nikt się nie kryje
      ze skurvvisyństwem

      • 26 6

      • Jeszcze rzadowe linie metra jak D-6 w Moskwie powinni sobie zrobic.

        • 11 4

  • stocznia (2)

    zamiast stoczni droga ... przecież ona nigdzie nie prowadzi ... ale to chyba o to chodzi ... Tusk rządzi !

    • 22 11

    • Zabudowali południe Gdańska bez dobrej drogi - źle. (1)

      Zbudowali dobrą drogę zanim zabudowali Stocznię - źle.

      • 9 4

      • Ale to akurat prawda - to droga donikad.

        Wiadukt powinie spiac Jana z Kolna oraz rondo 3Maja i Zwyciestwa zeby odciazyc Waly Piastowskie. Bo z Kolna wjazd w tereny stoczniowe jest juz w miare bezproblemowy.

        Pozyjemy - zobaczymy. Na razie mamy wiadukt w sam srodek ruder. Ciekawe czy dobry dojazd pociagnie rozwoj tej dzielnicy.

        • 9 1

  • 400 MLD samo się nie wyda (3)

    Droga do nikąd dla pracowników Muzeum ch#j wi po co budowanego
    niewątpliwie zwiększa udział wydanych funduszy UE no i dynamikę PKB

    • 16 5

    • To wszystko z powodu braku kultury, drogi panie.

      Ale cóż, jakie komenty, takie ECS.

      • 1 0

    • 400 mld???

      a uczą Was w tej szczurlandii czegokolwiek poza pluciem na Gdańsk?

      • 4 1

    • licz lepiej wydane pieniadze na kotarę, zdublowaną estakadę z ktorej nikt nie korzysta, szczurodrom, czy infobox - czyli

      zbiór makietek, której szczurowaty i tak nigdy w zycie nie wprowadzi

      • 4 1

  • (2)

    dalej sie śmiejcie z PiSu , droga będzie do Lidla i C4FOURA w ktrórym bedą rąb... za 1500 zł polscy niewolnicy murzyni głosujacy na PO i ich dzieci ....

    smutna Polska

    gdzie nasza gospodarka .... za co te wojny ta krew

    • 6 11

    • Właśnie przez "te wojny tę krew" gospodarka jest w rzyci. Patrz, Szwedzi nie mieli wojen, nie lali krwi, ostatnio z

      Napoleonem - i teraz mają bogate państwo. Polaków ciągle biją, ale Polak potrafi cokolwiek zrobić tylko, gdy ma wroga...

      • 5 0

    • każde miejsce pracy się liczy byle te firmy płaciły podatki

      • 6 1

  • partnerstwo publiczno-prywatne :-) (1)

    BPTO jest w stanie likwidacji (część prywatna partnerstwa)
    część publiczna zawsze może liczyć na zastrzyk z pieniędzy podatnika.

    dziękuję za takie partnerstwa

    • 10 5

    • warto spojrzeć ;)

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

4MATIC to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane