• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Burzliwe spotkanie kierowców z szefostwem gdańskiego przewoźnika GAiT

Maciej Korolczuk
16 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Na spotkaniu z prezesem Lisickim pojawiło się w poniedziałek rano ok. 60 niezadowolonych kierowców. Na spotkaniu z prezesem Lisickim pojawiło się w poniedziałek rano ok. 60 niezadowolonych kierowców.

Znów gorąco w spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Po ubiegłorocznym proteście, w którym pracownicy domagali się podwyżek, tym razem swoje niezadowolenie wyrażają kierowcy autobusów. Twierdzą, że podwyżki były fikcyjne, narzekają też na trudne warunki pracy, niesprawne autobusy i niewłaściwie układane grafiki. Zarząd spółki odpiera zarzuty. Trudności, na jakie skarżą się pracownicy, tłumaczy "trudną sytuacją na rynku".



Czy kierowcy autobusów w GAiT powinni dostać kolejne podwyżki?

W poniedziałek rano w siedzibie GAiT przy Jaśkowej Dolinie pojawiło się kilkudziesięciu rozgoryczonych kierowców. Pracownicy narzekali na ostatnie zmiany w grafikach pracy. Ze względu na braki kadrowe w ubiegłym tygodniu zlikwidowano zmianę C (kierowcy jeżdżący w nocy), a ich pracę rozłożono na kierowców jeżdżących na zmianie A i B, odpowiednio wydłużając im czas pracy.

Szefostwo GAiT wycofuje się ze zmian w nocnych grafikach

- Nikt z nas nie będzie pracował po 12 godzin! Nie zgodzimy się na takie traktowanie, tym bardziej, że tych zmian nikt z nami nie uzgadniał, nikt nie pytał nas o zdanie - mówił jeden z kierowców.
Zanim do głosu zostali dopuszczeni jego koledzy, przybyły na spotkanie z kierowcami Zbigniew Kowalski, dyrektor ds. eksploatacji w GAiT oznajmił, że zmiany w grafikach zostały cofnięte i od wtorku kierowcy będą jeździć na starych zasadach.

Zmiany w grafikach były jednak tylko pretekstem do spotkania, bo - jak mówią kierowcy - problemów jest więcej. Tym razem nie chcą ich rozwiązywać za pośrednictwem związków zawodowych, bo po ostatnich - jak mówią: fikcyjnych - podwyżkach, stracili do nich zaufanie.

Gorąca wymiana zdań między pracownikami GAiT a prezesem spółki.



Prezes GAiT: poprosimy ZTM o wyrozumiałość



Gdy w sali pojawił się prezes Maciej Lisicki, dyskusja zrobiła się jeszcze gorętsza.

- Dlaczego firma zmusza nas do wyjeżdżania z bazy niesprawnymi autobusami? - dopytywali prezesa. - Pan naraża na niebezpieczeństwo nie tylko nas, ale także pasażerów, których my musimy wozić! W warsztatach brakuje podstawowych narzędzi do naprawiania tych pojazdów. Brakuje ludzi, którzy mogliby to robić. Nawet najlepsze pojazdy będą prędzej czy później nieprzydatne, jeśli się odpowiednio o nie nie zadba. Firma kupuje używane autobusy z Niemiec, które mają tylko dwie pary drzwi, a Zarząd Transportu Miejskiego nakłada na GAiT kary, bo wymaga, by jeździć pojazdami z trzema parami drzwi. Z czego płacone są te kary? Z naszych pieniędzy! To niegospodarność, za którą pan ponosi odpowiedzialność.
Maciej Lisicki próbował odpierać zarzuty i przekonywać, by kierowcy wybrali spośród siebie kilkuosobową delegację, bo "na wiecu nie da się konstruktywnie rozmawiać".

- Będziemy aneksować tę umowę, by ZTM zmienił podejście i nie nakładał tych kar. A co do kwestii technicznych i organizacyjnych na bazie czy w warsztacie, to niedobrze się dzieje, jeśli to prezes firmy ma podejmować decyzję o potrzebie zakupu pneumatycznego klucza do pracy mechaników - stwierdził Lisicki.

Mechanik do prezesa: Nie mamy podstawowych narzędzi do pracy


Kierowcy domagali się wyciągnięcia personalnych konsekwencji wobec osób, które doprowadziły w firmie do takich zaniedbań.

Podwyżki kosztem premii



Inną kwestią poruszoną na spotkaniu były też wywalczone przez związki zawodowe podwyżki. Przypomnijmy, że w wyniku sporu zbiorowego, od 1 stycznia wszyscy pracownicy GAiT dostali po 400 zł brutto podwyżki. Jednak zdaniem kierowców i motorniczych podwyżki określone jako "dodatek regulacyjny" okazały się fikcyjne.

- Co mi z tej podwyżki, skoro nasi przełożeni zaczęli ścinać premie, często o sumy przekraczające te 400 zł brutto? - dopytywał jeden z kierowców. - Nienormalne jest, że za tę samą pracę każdy z nas dostaje inną premię, która waha się od kilkuset złotych do nawet 1300 zł. Nikt nie wie, za ile pracuje, nikt nie wie, za co dostaje premię, a za co mu się ją odbiera. I wy się dziwicie, że nie możecie znaleźć kilkunastu czy kilkudziesięciu kierowców, skoro stawki godzinowe wynoszą 13,5 zł za godzinę, a u konkurencji 20-21 zł?
Kierowcy po raz kolejny postulowali, by zarząd rozważył przesunięcie puli pieniędzy z premii na podwyższenie wynagrodzenia podstawowego.


Lisicki: - Sytuacja na rynku kierowców nie tylko w Gdańsku, ale w całym kraju jest trudna. Szacuje się, że w tej chwili brakuje ok. 100 tys. kierowców. Cały czas prowadzimy nabór, jedni przychodzą, drudzy odchodzą. Robimy, co możemy, motywacja i rynek są, jakie są.
Zobacz więcej: Brakuje kierowców autobusów. Mechanicy i dyspozytorzy za kierownicami w Gdańsku

Kolejne rozmowy kierowców z zarządem GAiT mają odbyć się w najbliższych dniach.

Miejsca

Opinie (499) ponad 10 zablokowanych

  • Prymitywizm.

    Przyjezdny za te grosze wyprodukuje mam pokolenie złodziei. Bo jak przeżyją z rodziną bez datków przysługującym tylko rodakom ?

    • 1 0

  • a ja tam zawsze się cieszę (bo już nie wk..m) gdy widzę czerwoną falę w gdańsku

    bo sobie myślę ile to gait znowu stracił zatrzymując i ruszając kilkutonowy pojazd na światłach!! no i co jest śmieszne to ten ich podział od zamawiających i realizujących w jednym um. no ale można wtedy prezesów, zastępców i innych pociotków obsadzić

    • 7 0

  • Najdroższa, najbardziej syfiaste, brudna komunikacja w Polsce że zlomem to do czego doprowadziła kanalia lisicki i adamowicz

    • 11 0

  • Tramwaje zatłoczone, autobusy zatłoczone. Jaka tam się kapusta przelewa za bilety

    Tyle, że cała kasa płynie ponad głowami wykonawców usługi transportu. Przy wożeniu 3 osób taniej jest jeździć własnym autem niż GAiTem

    • 6 0

  • Było kupować niemieckie a nie z PESy! Niemieckie bezawaryjne! (14)

    Nie ma na podwyżki dla kierowców bo cała kaska poszła do Sołtysowej i jej ministrantów! Półtora miliona złodzieje sobie wypłacili to dla kierowców zabrakło!

    • 96 135

    • To nie są niemieckie tylko tureckie mercedesy (2)

      • 15 0

      • Te ostatnie zamontowane we Francji

        • 0 0

      • Ale zyski są niemieckie

        Ale takiej prostej ekonomi Polak nie chce pojąć

        • 7 0

    • (5)

      i lepiej dawać pracę Niemcom niż zostawić pieniądze w kraju, brawo ty

      • 32 11

      • (2)

        jakoś Premier naszego kraju nie ma takiego dylematu: kupuje niemieckie auta dla siebie i olewa to, że daje pracę Niemcowi

        • 20 13

        • Przypomnij, są jakieś w ogóle są polskie auta? (1)

          Super, gdyby były, ale jednak - nie ma

          • 6 1

          • SOLARIS?

            • 4 0

      • to kupmy furmanki...ważne, że polskie. ludzie jakoś zniosą.

        ale pewnie jesteś jednym z tych, co zawsze robiy zakupy w osiedlowym sklepiku i kupuje tylko i wyłącznie produkty polskie. nie tam żadne japońskie wedle czy inne jabłka holenderskie

        • 8 12

      • tak, lepiej dawać pracę niemcom, żeby transport w mieście mógł być utrzymany

        bez zakłóceń i nie trzeba było dopłacać drugie tyle do ciągłych napraw taboru. Po drugie w niemieckiej fabryce nie pracują sami niemcy, tylko połowa załogi z polski jest i ta kasa by spowrotem wróciła do kraju.

        • 10 23

    • Mój niemiecki samochód psuje sie jakies 2 razy bardziej niż poprzedni japoński

      Polskiego nie mam jak sprawdzić bo u Nas nie produkują rodzimych aut

      • 11 0

    • Akurat w Gdańsku spośród tramwajów tylko Pesy jeżdżą w miarę bezawaryjnie (1)

      A najlepsze autobusy to solarisy. Te całe niemiecko tureckie mercedesy to raczej tyle co solarisy nie wytrzymają w naszych warunkach.

      • 15 5

      • taaaa Pesa i bezawaryjnośc :-)))

        ,czy to jest pisowski przekaz dnia ? Najniższa awaryjność maja trzy Bombardiery, prawie "nie do zdarcia"

        • 7 7

    • (1)

      Jest taki problem że większość niemieckich miast ma tramwaje z Bydgoszczy

      • 18 7

      • Coś ty wachał ?

        gdzie w Niemczech widziałes ten szmelc z Pesy.Pomyliło ci sie z Tramino.Bydgoszcz te badziewie wcisnęła Rumunom,Bułgarom,Rosji i Ukrainie....

        • 10 11

  • Jaskowa (1)

    1500 kierowców a 500 osob administracji . Bez komentarza

    • 28 1

    • Jaskowa

      zrobić tam przegląd kadr,połowa etatów stworzona dla układów familijno wielopokoleniowych

      • 10 1

  • (3)

    Adamowicz i Lisicki doprawadzili komunikację miejską do upadku. Katastrofalny stan techniczny pojazdów, codziennie awarie, koszmarni długi czas przejazdu, opóźnienia i wypadające kursy itp. W Gdańsku z komunikacji miejskiej korzystają tylko ci którzy nie mają prawa jazdy.

    • 163 6

    • (2)

      Opóźnienia raczej wynikają z warunków drogowych.

      • 4 14

      • sorry jeśli np w takim Chwaszczynie po południu zawsze są korki od strony Gdyni to dlaczego ci debile nie zmienili czasu przejazdu linii 171?jakoś Gdynia swoim liniom Z 191 czy 193 umiała wydłużyć elastycznie czas w godzinach popołudniowego szczytu a na 171 taki sam rozkład jest w niedzielne popołudnie i piątkowe np gdzie pokonanie odległości od Rdestowej do ronda zajmuje nie 5 a 25 minut

        • 1 0

      • Raczej z powodu awarii i nierealnego rozkładu jazdy.

        • 18 1

  • Lisicki mimo wyroku sadu (1)

    Akta II sa 623/17 zataja ile wydaje naszych pieniędzy na loze od 3 lat. Jego miejsce jest w więzieniu. Kacyk bez honoru. Mam nadzieje ze go kiedyś spotkam

    • 61 1

    • Sygn. akt II SA/Gd 623/17

      Jak już podawać to poprawnie, aby każdy zainteresowany mógł sobie przeczytać.

      • 2 0

  • Proszę o CBA do komunikacji jak najszybciej i tego złodzieja Ml posadzić za walki

    • 11 0

  • Kierowcy zróbcie strajk to mieszkańca i tak nie zaszkodzi bo komunikacja to fikcja w tym mieście

    • 17 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku w Polsce wprowadzono białe tablice rejestracyjne?

 

Najczęściej czytane