- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 3 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
- 4 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (50 opinii)
- 5 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (136 opinii)
- 6 W trakcie jazdy odpadło mu koło (74 opinie)
Burzliwe spotkanie kierowców z szefostwem gdańskiego przewoźnika GAiT
Znów gorąco w spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Po ubiegłorocznym proteście, w którym pracownicy domagali się podwyżek, tym razem swoje niezadowolenie wyrażają kierowcy autobusów. Twierdzą, że podwyżki były fikcyjne, narzekają też na trudne warunki pracy, niesprawne autobusy i niewłaściwie układane grafiki. Zarząd spółki odpiera zarzuty. Trudności, na jakie skarżą się pracownicy, tłumaczy "trudną sytuacją na rynku".
Szefostwo GAiT wycofuje się ze zmian w nocnych grafikach
- Nikt z nas nie będzie pracował po 12 godzin! Nie zgodzimy się na takie traktowanie, tym bardziej, że tych zmian nikt z nami nie uzgadniał, nikt nie pytał nas o zdanie - mówił jeden z kierowców.
Zanim do głosu zostali dopuszczeni jego koledzy, przybyły na spotkanie z kierowcami Zbigniew Kowalski, dyrektor ds. eksploatacji w GAiT oznajmił, że zmiany w grafikach zostały cofnięte i od wtorku kierowcy będą jeździć na starych zasadach.
Zmiany w grafikach były jednak tylko pretekstem do spotkania, bo - jak mówią kierowcy - problemów jest więcej. Tym razem nie chcą ich rozwiązywać za pośrednictwem związków zawodowych, bo po ostatnich - jak mówią: fikcyjnych - podwyżkach, stracili do nich zaufanie.
Gorąca wymiana zdań między pracownikami GAiT a prezesem spółki.
Prezes GAiT: poprosimy ZTM o wyrozumiałość
Gdy w sali pojawił się prezes Maciej Lisicki, dyskusja zrobiła się jeszcze gorętsza.
- Dlaczego firma zmusza nas do wyjeżdżania z bazy niesprawnymi autobusami? - dopytywali prezesa. - Pan naraża na niebezpieczeństwo nie tylko nas, ale także pasażerów, których my musimy wozić! W warsztatach brakuje podstawowych narzędzi do naprawiania tych pojazdów. Brakuje ludzi, którzy mogliby to robić. Nawet najlepsze pojazdy będą prędzej czy później nieprzydatne, jeśli się odpowiednio o nie nie zadba. Firma kupuje używane autobusy z Niemiec, które mają tylko dwie pary drzwi, a Zarząd Transportu Miejskiego nakłada na GAiT kary, bo wymaga, by jeździć pojazdami z trzema parami drzwi. Z czego płacone są te kary? Z naszych pieniędzy! To niegospodarność, za którą pan ponosi odpowiedzialność.
Maciej Lisicki próbował odpierać zarzuty i przekonywać, by kierowcy wybrali spośród siebie kilkuosobową delegację, bo "na wiecu nie da się konstruktywnie rozmawiać".
- Będziemy aneksować tę umowę, by ZTM zmienił podejście i nie nakładał tych kar. A co do kwestii technicznych i organizacyjnych na bazie czy w warsztacie, to niedobrze się dzieje, jeśli to prezes firmy ma podejmować decyzję o potrzebie zakupu pneumatycznego klucza do pracy mechaników - stwierdził Lisicki.
Mechanik do prezesa: Nie mamy podstawowych narzędzi do pracy
Kierowcy domagali się wyciągnięcia personalnych konsekwencji wobec osób, które doprowadziły w firmie do takich zaniedbań.
Podwyżki kosztem premii
Inną kwestią poruszoną na spotkaniu były też wywalczone przez związki zawodowe podwyżki. Przypomnijmy, że w wyniku sporu zbiorowego, od 1 stycznia wszyscy pracownicy GAiT dostali po 400 zł brutto podwyżki. Jednak zdaniem kierowców i motorniczych podwyżki określone jako "dodatek regulacyjny" okazały się fikcyjne.
- Co mi z tej podwyżki, skoro nasi przełożeni zaczęli ścinać premie, często o sumy przekraczające te 400 zł brutto? - dopytywał jeden z kierowców. - Nienormalne jest, że za tę samą pracę każdy z nas dostaje inną premię, która waha się od kilkuset złotych do nawet 1300 zł. Nikt nie wie, za ile pracuje, nikt nie wie, za co dostaje premię, a za co mu się ją odbiera. I wy się dziwicie, że nie możecie znaleźć kilkunastu czy kilkudziesięciu kierowców, skoro stawki godzinowe wynoszą 13,5 zł za godzinę, a u konkurencji 20-21 zł?
Kierowcy po raz kolejny postulowali, by zarząd rozważył przesunięcie puli pieniędzy z premii na podwyższenie wynagrodzenia podstawowego.
Lisicki: - Sytuacja na rynku kierowców nie tylko w Gdańsku, ale w całym kraju jest trudna. Szacuje się, że w tej chwili brakuje ok. 100 tys. kierowców. Cały czas prowadzimy nabór, jedni przychodzą, drudzy odchodzą. Robimy, co możemy, motywacja i rynek są, jakie są.
Zobacz więcej: Brakuje kierowców autobusów. Mechanicy i dyspozytorzy za kierownicami w Gdańsku
Kolejne rozmowy kierowców z zarządem GAiT mają odbyć się w najbliższych dniach.
Miejsca
Opinie (499) ponad 10 zablokowanych
-
2018-04-20 14:25
(1)
3400 netto za jeżdżenie autobusem z przerwą kilkunasto minutową po kursie kilkudziesięciu minutowym, pojazdem w automacie?
Biorę te robotę, gdzie mam pisać? Na początek 1/2 etatu bo z pracy w banku rezygnować nie chce- 0 1
-
2018-05-09 12:16
brak przerw 10.30 pracy też w święta godziny 00-00 24-00 230 godzin i powinno się udać powodzenia
- 0 0
-
2018-04-17 22:50
(2)
Na zajezdni we wrzeszczu zrobili Mistrzów. Tylko pytanie ? Czy mistrz może być z wykształceniem zawodowym (ps. pan Laskowski) Według przepisów powinien mieć średnie.
- 5 1
-
2018-04-20 18:05
s (1)
ten gość to jeden z najlepszych w gait,
- 1 0
-
2018-04-25 22:02
Buractwo
To chyba znasz tego nowego mistrza bo robicie sobie bardzo dobrze albo lepiej bo dla całej reszty to mistrzu nadaje się na pole z chwastami
- 0 0
-
2018-04-25 13:09
skandal!!!
213 nie kursuje wcale ,informacji brak.Za co my płacimy.Ten Lisicki to jakaś pomyłka i kpina z ludzi,koleśiarstwo i znajomości.
- 1 0
-
2018-04-16 16:18
(1)
zrobcie strajk generalny, jestem całym sercem po stronie kierowców i wszystkich zarabiających 13 brutto na godzine. macie do tego prawo.
- 64 4
-
2018-04-21 21:46
stawki
dodam ze to kwoty brutto!!!!!
- 0 0
-
2018-04-20 09:18
BudynLand
panie lisicki nie umiesz pan nic za co sie zabierzesz. Istna rozpierducha.
- 2 0
-
2018-04-19 21:19
Wina Tuska
Wina Tuska
- 1 0
-
2018-04-19 20:34
Lisiecki ma w d*pie pracowników. On nachłapał się ile mógł, odejdzie na inne stanowisko, problemy go ominą, a Ci biedni mężczyźni będą tyrać. Brak normalnych warunków pracy, brak normalnych stawek plus niezadowolenie pasażerów odbija się na nich! Absurd. Popatrzcie na ich umeczone twarze, widać, że ta sytuacja ciąży im i to srogo.
- 2 0
-
2018-04-16 16:42
(2)
Lisicki, Adamowicz dwie kur.... Miejskie, do tego Bielawski klika która już powinna siedzieć razem w celi
- 47 3
-
2018-04-18 16:32
nie zapominajcie o Marku z BZP w UM (1)
- 0 0
-
2018-04-19 15:51
A w czym rzecz ?
Coś bardziej konkretnie może.
- 0 0
-
2018-04-19 13:31
tu zniknął pan prezydent? Lisicki?
ach to tutaj zniknął pan prezydent Lisicki? miękkie lądowanie w spółce komunalnej? niebywałe? taki talent do zarządzania?
- 3 0
-
2018-04-19 05:26
Precz z "MAJONEZem" i jego przydu*asami.
Precz z "MAJONEZem" i jego przydu*asami. Całe PO jest skompromitowane -banda demagogów.
MAJONEZ pobrał kredyty na miasto, a mieszkańcy (idiotenbande) będą za to płacić w podatkach przez kolejne 40 lat. Wyjeżdżam do Ułan BAtor.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.