- 1 A1: kierowcy wciąż mylą się na bramkach (294 opinie)
- 2 Wielkie motoryzacyjne święto przy stadionie (11 opinii)
- 3 7 mln zł na remont ulic "starego" Chwarzna (46 opinii)
- 4 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (371 opinii)
- 5 Koniec z alkoholem na stacjach? (58 opinii)
- 6 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (378 opinii)
Chcesz przejść przez jezdnię? Podnieś rękę
Temat przejść dla pieszych zawsze elektryzuje naszych czytelników. Wychodzimy jednak z założenia, że warto na ten temat dyskutować, dlatego kolejny raz poruszamy tę kwestię. Tym razem z inicjatywy naszego czytelnika, pana Wojciecha, który sugeruje, aby piesi chęć przejścia przez przejście sygnalizowali uniesioną ręką. Co o tym myślicie?
Skupmy się jednak na sygnalizowaniu chęci przejścia przez przejście poprzez uniesioną w górze dłoń. Ten pomysł już kiedyś promowali policjanci, a akcja nazywała się "Daj znak i przejdź bezpiecznie przez jezdnię". Z tematem wraca pan Wojciech, czytelnik Trojmiasto.pl. Poniżej prezentujemy treść jego listu.
Temat przejścia dla pieszych zawsze budził wiele emocji. Zapewne moja wiadomość także rozbudzi komentujących. Chciałbym zaznaczyć, że jestem nie tylko kierowcą, ale także pieszym i rowerzystą. Mówi się, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Tak się składa, że bardzo dobrze znam wszystkie trzy punkty siedzenia.
Moja sugestia jest taka, aby osoby zbliżające się do pasów zasygnalizowały chęć przejścia na drugą stronę jezdni kierowcom. Wystarczy, że uniosą w górę rękę. To nic nie kosztuje, a może zdecydowanie ułatwić życie zmotoryzowanym.
Bądź czujny przed przejściem. Pierwszeństwo nie gwarantuje bezpieczeństwa
Oczywiście w świetle nowych przepisów kierowca zobowiązany jest do zatrzymania się przed przejściem, gdy widzi zbliżającego się przechodnia. Wcielając się w rolę kierowcy, doskonale wiem, że nie zawsze jesteśmy w stanie wszystko dostrzec zza kierownicy. Czasami oślepi nas słońce, czasami na drodze dzieje się za dużo. Dlatego piesi niewielkim kosztem mogą usprawnić pewnego rodzaju komunikację z kierowcami.
Jakiś czas temu - ku mojemu zdziwieniu - widziałem przechodzącą przez przejście dla pieszych kilkuletnią dziewczynkę z uniesioną ręką w górze. Prawdopodobnie w niektórych przedszkolach czy szkołach uczą właśnie takiego zachowania. Bardzo popieram taką edukację.
Co państwo na ten temat sądzicie? Może czytelnicy mają jakieś inne spostrzeżenia? Być może ktoś wskaże lepszy pomysł sygnalizowania chęci przechodzenia przez przejście.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (491) ponad 20 zablokowanych
-
2022-07-09 17:07
Opinia wyróżniona
Już dawno widziałem starszych ludzi podnoszących rękę w ten sposób (12)
Generalnie nie widzę tu słabych punktów i popieram. Aczkolwiek należy położyć nacisk (zwłaszcza u dzieci) na właściwą edukację - samo podniesienie ręki nie gwarantuje, że kierowca zauważy i zatrzyma się. To nie może być magiczny gest po którego wykonaniu człowiek rusza na drogę bez zastanowienia, a co najwyżej element pomocniczy. W dalszym ciągu
Generalnie nie widzę tu słabych punktów i popieram. Aczkolwiek należy położyć nacisk (zwłaszcza u dzieci) na właściwą edukację - samo podniesienie ręki nie gwarantuje, że kierowca zauważy i zatrzyma się. To nie może być magiczny gest po którego wykonaniu człowiek rusza na drogę bez zastanowienia, a co najwyżej element pomocniczy. W dalszym ciągu obowiązuje zasada zachowania szczególnej ostrożności oraz ograniczonego zaufania do kierowców (w drugą stronę też to działa zresztą).
Dziecko lub osoba starsza powinny ruszyć z chodnika dopiero w momencie, gdy samochód zatrzymał się i po upewnieniu się, że nic więcej nie jedzie. Żadnego (pod)biegania, wyskakiwania przed maskę, itd.- 177 54
-
2022-07-12 18:56
niemcy nie podnoszą a kierowcy nie zrzędzą i zatrzymują się
- 2 0
-
2022-07-12 13:55
Pomysł słaby
jeśli pieszy chce przejść przez jezdnie niech poczeka i upewni się, że kierowca go widzi, jeśli kierowca chce przejechać przez pasy niech zwolni tak aby wszystko widzieć i każdy będzie szczęśliwy i bezpieczny.
- 0 2
-
2022-07-11 23:16
Według mnie
jesteś kuzynem tego pismaka co powypisywał te brednie lub ewentualnie nim samym.
- 1 0
-
2022-07-11 10:41
Ale to nie były filmy z lat 30-tych? I ci ludzie nie mieli na sobie czarnych uniformów?
- 3 0
-
2022-07-10 11:41
Moja córcię też uczę, żeby podnosiła rękę.....gdy chce przejść przez jezdnie.... (1)
Ostatnio....stała z tą ręką w górze i stała......nikt jej nie przepuścił...zadzwoniła, żeby jej pomóc.....mnie tak uczono, więc jej to przekazałem....ale pośpiech kierowców jest ponad bezpieczeństwo.....szczególnie dzieci idących do szkoły.....może na kursach na "prawko"powinno być to przekazywane?
M- 10 4
-
2022-07-10 16:44
Na kursach jest
Niestety w momencie otrzymania prawka większość doznaje natychmiastowej amnezji.
- 5 0
-
2022-07-10 10:24
Bardzo dobry pomysł
Powinni jeszcze klekać przed nami kierowcami. Biedaki bez samochodu
- 9 11
-
2022-07-10 08:56
A może warto poczytać prawo o ruchu drogowym?
- 11 5
-
2022-07-10 08:46
Chcesz przejść - podnosisz rękę. Uważasz, że to wiocha i głupi pomysł - stoisz, aż Cię ktoś przepuści. Rozwiązanie jest świetne dla obu stron.
- 4 14
-
2022-07-09 23:17
Może jak kierowca chce przejechać przez przejście (2)
To niech po prostu zwolni?
- 27 6
-
2022-07-10 14:50
Ja jak widzę pieszego dochodzącego do przejścia.
Zawsze pierwszy podnoszę rękę. Redukuje bieg i gaz w podłogę.
- 2 5
-
2022-07-10 01:02
Wystarczy popatrzeć co się dzieje na niektórych drogach. Nieraz widziałem jak starszy człowiek bał się przejść, a samochody po prostu nie zatrzymywały się, choć zwalniały. Jeden kierowca na iluś tam uprzejmie się zatrzymywał i dawał znak pieszemu, żeby spokojnie przeszedł. Podniesienie ręki mogłoby stanowić rodzaj przynaglenia dla tych mniej uprzejmych i empatycznych kierowców.
- 11 8
-
2022-07-09 18:16
Opinia wyróżniona
Ten pomysł jest b.dobry! (22)
Uczmy się kultury od krajów zachodnich gdzie większość pieszych nie tylko sygnalizuje chęć przejścia ale również jeszcze dodatkowo dziękuje kierowcom że się zatrzymali. Tak - sprawdź sobie niedowiarku na tym tzw. zachodzie sam!
- 133 119
-
2022-07-14 17:41
Znam Zachód i piszesz bzdety. Widać, że tam nie bywasz.
- 0 0
-
2022-07-12 16:24
kultura i polacy (1)
to jak przeciwległe konce magnesu
- 0 0
-
2022-07-13 13:38
Odwal się od Polaków grzecznie proszę.
- 0 0
-
2022-07-11 23:14
Chyba na zachodzie Mongolii
Ten pomysł jest chory.
- 1 1
-
2022-07-11 13:25
a gdzie na zachodzie takie cuda wyprawiaja?
podziekowac, owszem, ale jeszcze nie widzialem zeby ktos rece podnosil :) moze obie? A mieszkam na "zachodzie".
- 2 1
-
2022-07-10 11:28
Nie (1)
Nie, nie jest. Przejście dla pieszych jest dla pieszych. Nie mam zamiaru prosić się żeby jakiś buc w samochodzie raczył mnie przepuścić.
- 14 1
-
2022-07-12 15:34
.
twój komentarz świadczy o Tobie. Sygnalizacja nie jest proszeniem
- 0 0
-
2022-07-10 10:11
Moze niedługo bedzie trzeba klękać (1)
Przed trójmiejskimi kierofczykami. Jak w europie klękają przed murzynami
- 13 7
-
2022-07-11 00:24
Dziękujmy kierowcy za to że jest
I za to że łaskawie się zatrzymał przed przejściem. A był zmotoryzowany i mógł nas rozjechać
- 5 1
-
2022-07-10 09:53
Fałsz (1)
Nigdy nie widziałem, aby tkoś komuś tam dziękował :) Może jakis Polak.... tam po prostu pieszy wie, że kierowca się zatrzyma ponieważ jedzie zgodnie z przepisami i nie patrzy ciągle w telefon a na drogę ponieważ chce być uczciwy i przede wszystkim nie chce nikogo zabić
- 15 1
-
2022-07-10 12:43
W UK 95% ludzi dziekuje.
- 2 0
-
2022-07-10 08:54
Rozumiem, że o tym czytałeś?
To teraz tam pojedź i zobacz.
- 8 3
-
2022-07-09 21:49
Sprawdziłem w wielu krajach
Sprawdziłem i nigdzie na zachodzie tak nie jest.
- 39 5
-
2022-07-09 21:41
Co za bzdura. (8)
To zwykle kłamstwo, przemieszkalem na zachodzie (uk, Hiszpania, Szwajcaria, Norwegia, Niemcy) sporo czasu. Nigdzie nie widziałem czegoś takiego, widziałem to za to na filmach z głębokiego PRL
- 57 17
-
2022-07-10 11:25
(6)
Hmmm nie wiem w jakiej Szwajcarii Ty mieszkałeś chyba kaszubskiej... Bo tam gdzie ja mieszkam aktualnie gdzie z okna widzę lodowce na szczytach Alp podnoszenie ręki przed przejściem dla pieszych jest normą i kierowca znacznie wcześniej wie jaki zamiar ma pieszy. Podziękowanie również jest normą.
- 6 20
-
2022-07-11 13:29
dobre XD
Podziekowac, owszem, ale jak 10 lat tu mieszkam nie widzialem ani jednej osoby co by rece podnosila :D
- 4 0
-
2022-07-10 14:07
W Zurychu i Genewie nikt nie podnosi ręki
Może na wsiach się pozdrawiają :)
- 14 0
-
2022-07-10 12:34
A jaki jeszcze może mieć zamiar pieszy podchodzący do przejścia? (3)
Jak się zastanawiasz, to oddaj prawo jazdy.
- 15 4
-
2022-07-12 15:32
z życia wzięte
Sam spotkałem ostatnio czekających pieszych w liczbie 3 kiwających się przy granicy chodnika przy przejściu dla pieszych Zatrzymałem się a oni zaczęli machać ręką że mam jechać i stali dalej.
- 0 0
-
2022-07-10 14:29
(1)
Brakuje wyobraźni? Np. czeka na samochód.
- 2 8
-
2022-07-11 00:22
Na przejsciu. Taa. Od rasu ma taksówkę
- 8 1
-
2022-07-10 10:02
jestem ciekaw gdzie
Trochę jeździłem po Europie i nigdy czegoś takiego nie widziałem. To znaczy nikt czegoś takiego nie robi jak zgłaszanie się do chęci przejścia. Są kraje, w których regularnie pozdrawia się kierowców, którzy zwalniają i zatrzymują się. Mi w pamięci utkwiła Irlandia, gdzie to kierowcy pozdrawiają pieszych na osiedlowych ulicach (przynajmniej w Dublinie). Ale to kwestia przyjaznej atmosfery, a nie zgłaszania czegokolwiek.
- 26 1
-
2022-07-09 20:11
Opinia wyróżniona
Patrząc na niektore komentarze ręce... opadają (14)
Sam nieraz podziekuje w ten sposob kierowcy, ktory mnie puścił, choc ja tego nie wymagalem (gdyz jakp.pieszy uważam te nowe przepisy za niepotrzebne). No i jakos korona z głowy mi przez to nie spadła. Choroba antysamochodowa dużej części czytelnikow trojmiasta objawia sie i pod tym artykulem. Wymyslono juz nowoczesne nazwy dla pewnych poglądów, to moze i to podlega pod jakąś -fobię?
- 134 59
-
2022-07-13 09:20
Tak, to fobia przed wpychaniem aut w każdy zakamarek miasta. Naprawdę kierowcy nie są prześladowani w wypchanej autami po korek Polsce, przestańcie robić z siebie ofiary.
- 0 0
-
2022-07-11 23:18
Nie chodzi o dziękowanie
Przeczytaj może jednak te wypociny
- 0 0
-
2022-07-10 11:42
Ręce patrzą na komentarze?
- 2 0
-
2022-07-10 10:19
No widzisz, a UE
Nakazała wprowadzić te złe przepisy, pewnie na złość wyborcom tuska
- 1 1
-
2022-07-10 09:54
Coś pokręciłeś
Pomyliłeś chęć przejścia przez jezdnię z podziękowaniem gdy już na nim jesteś.
- 11 0
-
2022-07-10 05:10
Tej metody uczono mnie jeszcze w przedszkolu. Używam do dziś i działa. Miłego dnia. Będą grzybki. (1)
- 10 5
-
2022-07-10 09:52
Przedszkole działa ?
- 6 0
-
2022-07-09 23:07
Tak rece opadaja z powodu twojej głupoty tylko dlaczego musisz ją publikowac ale głownie wyrózniane są posty najwiekszych (6)
jestes idealnym przykładem roszczeniowca i pirata drogowego ale mi to nie przeszkadza takie szkodniki jak ty bedą powoli przymuszane do wysokimi karami do przestrzegania przepsiów i zachowania standardów jakie panują od ponad 20lat w europie zachodniej .
- 15 33
-
2022-07-12 15:41
Ty za to jesteś wiedzący najlepiej i mający zawsze rację. Kto podskakuje i ma inne zdanie niż ty, jest głupi i należy go ukarać. Standardem współżycia społecznego jest wzajemne poszanowanie drugiej osoby. Dobra i czytelna komunikacja między ludźmi jeszcze nikomu nie zaszkodziła. Przepisy ruchu drogowego nie zakazują wzajemnej komunikacji i życzliwości. Z jakiegoś powodu np. samochód ma kierunkowskazy.
- 0 0
-
2022-07-10 14:34
(2)
A co powiesz o tych pieszych, którzy nagle wchodzą na jezdnię nie rozglądając się lub siedząc w telefonie albo wjeżdżających z impetem hulajnogom?
To prosta droga do kalectwa a nie wynika z prędkości czy nieuwagi kierowcy tylko z głupoty pieszego.- 6 3
-
2022-07-11 23:19
Racja, oni tez powinni podnosić rękę
- 0 0
-
2022-07-11 15:31
Na hulajnodze to już nie jest pieszy ;)
- 2 0
-
2022-07-10 08:42
Nie ma jak zacząć opinie od obrażania (1)
Nie ważne czy się zgadzam czy nie zawsze mogę obrazić. Jak Ci rodzice lub bliscy zwracali uwagę że robisz coś źle i w twojej ocenie nie mieli racji to też im mówiłeś że "porażają głupotą" itp? Brawo
- 15 5
-
2022-07-10 10:20
Peowcy tak maja
Jak nie obrażą to źle się czuja cały dzień
- 5 11
Wszystkie opinie
-
2022-07-09 06:30
Kolejne wymysły bez podstawy prawnej. (8)
Tylko jedyny pan Wojtek będzie wiedział o co chodzi z podniesioną ręką.
- 82 61
-
2022-07-09 07:36
(2)
ty do wszystkiego podstawy prawnej potrzebujesz , ja wiem co oznacza ten gest a ty nie?
- 20 26
-
2022-07-09 07:56
Taki typ
Jego partnerka mówi chodź do łózka na figle, a on żąda podstawy prawnej
- 16 14
-
2022-07-09 09:22
Dowiedz się jak wyglądają zapisy artykułu 26 PoRD i wystarczy
- 5 2
-
2022-07-09 07:53
Wskaż mi podstawę prawną, w oparciu o którą podcierasz się zanim wyjdziesz z WC? (3)
Kwestia samej czynności to jedno, ale na jakiej podstawie robisz to prawą bądź lewą ręką? A może zamiast podstaw wystarczy edukacja?
- 13 15
-
2022-07-09 15:39
ja się podmywam, zamiast podcierać (2)
i co teraz?
- 9 0
-
2022-07-09 18:53
Każdej kobiecie wolno :)
- 2 0
-
2022-07-09 21:44
I tak bez podtarcia ? Ale skoro tak wolisz czystą ręką po ufajdanym tyłku . Ja wolę najpierw się podetrzeć a później się umyć
- 2 2
-
2022-07-09 18:30
Pan Wojtek jest mocno obstrukcyjny.
Dla swojej rodziny bliskich znajomych i tych dalszych
- 2 1
-
2022-07-09 06:37
Opinia wyróżniona
(17)
Odpowiem typowo po Polsku: "nie da się". Nie zmusisz pieszego żeby się rozejrzał przed przejściem i upewnił że kierowca go widzi, a co dopiero gdyby miał rękę podnieść. Ja jestem tylko pieszym i kierowcą, tzn w pracy kierowcą, a prywatnie pieszym -spacerowiczem - prywatnie zrezygnowałem z samochodu. To, co widzę codziennie na drogach w wykonaniu pieszych, kierowców, rowerzystów, kolarzy (bo to osobna kategoria) a w szczególności hulajnogarzy, to woła o pomstę do nieba, ale nie o tym temat. Wmówiono pieszym głupie prawo - bezwzględne pierwszeństwo już przed przejściem, nie zastanawiając się nad sprecyzowaniem tego prawa i konsekwencjami. Znaczne grono ludzi przeczytało tylko nagłówek, uznało swoje święte prawo, nie licząc się z obowiązkami. I tym sposobem mamy pieszych, którzy idąc chodnikiem wzdłuż ulicy nagle gwałtownie zmieniają kierunek i wchodzą pewnym krokiem na jezdnię, nie oglądając się czy nie wchodzą prosto pod koła. Bo on ma zakodowane że ma pierszeństwo, i nie interesuje go czy kierowca przewidzi to, co roi mu się w tym momencie w głowie. Korzystając z prawa pieszych, skorzystali hulajnogarze i pełnym rozpędem wypadają z nie wiadomo skąd prosto na maskę, lub w bok samochodu....Ale lepsze są jeszcze: ludzie którzy stoją przed przejściem i kiedy się zatrzymam, to jednak sie odwracają tyłem i odchodzą od przejścia, albo panie które debatują stojąc przed przejściem, kiedy się zatrzymam, dalej prowadzą dyskusję, a kiedy ruszam, one nagle gwałtownym krokiem wchodzą.. A wystarczyło dopracować przepis, np. tak jak wspomniał autor, o podniesieniu ręki, nawiązaniu kontaktu wzrokowego, albo możliwości przejścia po upewnieniu się że auto się zatrzyma. Ale po co? Latwiej jest namieszać, skłócić, a kozła ofiarnego dla bubla prawnego ustalić z góry. Polskie prawo, elity, dykta i karton. A kierowca to zło, bo taka moda z zachodu. Głupi naród, a rządzący są odzwierciedleniem przekroju społeczeństwa.
- 60 15
-
2022-07-09 07:00
Ja mam na pieszych dobry sposób (5)
Jak widzę, że idzie taki i nie patrzy, to trąbię. Za trąbienie nie ma kary, za to jeden z drugim młotem chociaż się wystraszy :)
- 4 8
-
2022-07-09 08:30
jest kara za użycie klaksonu w terenie zabudowanym bez uzasadnienia (3)
no ale u nas wszyscy maja prawka z czipsow to nikt tego nie wie
- 9 2
-
2022-07-09 08:40
Ale pisz na temat i odpowiadaj z sensem (2)
"Jak widzę, że idzie taki i nie patrzy, to trąbię"
- 0 6
-
2022-07-09 09:17
Nie musi patrzeć (1)
Ty masz obowiązek ustąpić pierwszeństwa. Zmuszenie do zmiany kierunku, zatrzymania lub zwolnienia kroku to wymuszenie. Trąbienie w tej sytuacji to także wykroczenie. Idź na kurs doszkalający bo komuś krzywdę zrobisz.
- 8 7
-
2022-07-10 08:41
Nie da się wymusić pierwszeństwa na kimś kto go nie posiada, a nie posiada go pieszy zbliżający się do przejścia ani tym bardziej stojący przed przejściem. Osoba stojąca nie może zwolnić ani krzysoieszuc kroku czy też zmienić kierunku poruszania się ponieważ się nie porusza.
- 1 0
-
2022-07-09 09:24
I co się chwalisz chamstwem i niedouczeniem
Sygnał dźwiękowy w terenie zabudowanym można używać tylko w określonych sytuacjach (połajanki i kompleksy do nich nie należą) i jak najbardziej jest za to przewidziana w taryfikatorze sankcja
- 6 2
-
2022-07-09 07:27
(7)
może jeszcze ukłon szanownemu kierowcy aby łaskawie zwolnił przed przejściem? Co za ludzie, zrozumcie w końcu, że przejście dla pieszych jest przedłużeniem chodnika i kierowca może znaleźć się tam warunkowo gdy jest wolne. Cywilizowany świat się kłania w końcu. Te całe Twoje doświadczenia które opisujesz to masz straszne, ja jeżdżę naprawdę dużo po kraju i nie spotkałem się ani razu z czymś podobnym.
- 9 16
-
2022-07-09 07:46
Zwolnił a zatrzymał się bo przy krawędzi jezdni trwa dyskusja to zasadnicza różnica. (4)
Dla czego zakładasz, że autor tamtego posta nie zwalnia przed przejściem? Czy też może przekracza dozwoloną prędkość? Nie wiesz tego więc zachowaj to swoje gdybanie dla siebie.
- 6 6
-
2022-07-09 08:32
86% kierowców przekracza dozwoloną prędkość w obrębie przejść (3)
także jaki procent albo promil zwalnia? no właśnie, pewnie niewielki.
- 9 6
-
2022-07-09 08:37
A jak się będą zatrzymywać to z kolei zaczniecie krzyczeć że jeszcze bardziej zanieczyszczają środowisko? (2)
Większa emisja spalin u ruszającego auta oraz emisja pyłów ze ścierających się klocków hamulcowych przy zatrzymywaniu.
- 2 7
-
2022-07-09 09:20
Nikt nie będzie krzyczeć (1)
BTW Lęk przed krzykiem, może wynikać z traumy. Warto zdiagnozować
- 4 1
-
2022-07-09 10:12
Jeśli masz takowe to faktycznie podpytaj lekarza.
- 0 1
-
2022-07-09 08:30
ukłon oraz rozwinięcie dywanu mu sie należy
- 2 0
-
2022-07-10 08:46
Przejście dla pieszych nigdy nie było, nie jest i mam nadzieję, że nigdy nie będzie przedłużeniem chodnika.
Art. 2.11
przejście dla pieszych - powierzchnię jezdni, drogi dla rowerów lub torowiska przeznaczoną do przechodzenia przez pieszych, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi;
Art. 2.6
jezdnia - część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów; określenie to nie dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni;- 0 1
-
2022-07-09 08:15
sto procent racji. Jako kierowca/pieszy/rowerzysta również widzę szczególnie te dwa przypadki, które mnie wk.......ą: nagle zmieniający kierunek (i ja muszący nagle hamować, bo nie przewidziałem, że ktoś kilka metrów od przejścia zrobi skręt 90 stopni / zmieni zamiar/kierunek - gdzie sens?) oraz ci, dla których się zatrzymałem a oni tylko sobie tak stali.... :/ zero szacunku dla innych użytkowników dróg...
- 4 7
-
2022-07-10 08:38
Przepisy są dość precyzyjne w zakresie pierwszeństwa pieszych, to najrozniejsi krzykacze wymyślają swoje własne zasady i wpajają je pieszym którzy nawet nie zadali sobie trudu aby zajrzeć do Upord.
W mówili pieszym to i czym napisałeś, że mają praktycznie bezwzględne pierwszeństwo, a faktycznie mają je bardzo ograniczone. To co musi zrozumieć i zapamiętać każdy pieszy to to, że zbliżając się do przejścia lub stojąc przed nim nie ma żadnego ale to najmniejszego pierwszeństwa przrd pojazdami i żaden kierowca nie ma najmniejszego prawnego obowiązku zatrzymać pojazdu gdy taki pieszy stoi lub zbliża się do przejścia. Nawet nie ma obowiązku zatrzymać pojazdu gdy pieszy wchidzi lub już jest na krzejsciu, kierowca ma jedynie obowiązek ustąpić pierwszeństwa pieszemu co nie musi wymagać zatrzymania pojazdu.- 0 1
-
2022-07-10 09:57
Odpowiem typowo po Polsku: "nie da się". Nie zmusisz kierowcy żeby się rozejrzał przed przejściem i upewnił, że pieszy go widzi
- 0 1
-
2022-07-09 06:52
Babcia (4)
Tez podnoszę rękę , wchodzę na jezdnie tylko jak samochód zwalnia , jednoczenie w połowie drogi zwalniam czy widzi mnie kierowca z sąsiedniego pasa i czy jakiś go czasami nie wyprzedza niemniej boje się przechodzić przez pasy
- 64 4
-
2022-07-09 06:55
Najgorzej jest na przystanku autobusowym gdzie cicho, z całym pędem wjeżdżają na hulajnogach na ludzi którzy patrzą w kierunku nadjeżdżającego samochodu i podnoszą rękę na stop !!!!
- 7 1
-
2022-07-09 11:21
No i przyzwyczajasz kierowców do tego że nic nie muszą.
Przecież pieszy zrezygnuje ze swojego pierwszeństwa to po co mam w ogóle zwalniać.
i potem dochodzi do tragedii. przyzwyczajony kierowca do tego że nic nie musi rozjeżdża staruszka który nie był na tyle sprytny by odskoczyć.- 6 10
-
2022-07-09 18:35
A ja staje przy przejsciu
Z tobolaami z bedry i stokrotki. Fakt, kilku kierowców z prawej się nie zatrzymało. Ale jechali za szybko. Inni zwalniali. Kierowcy są normalni. Piesi też. Ale jak podniesienie ręki pomoże, to jestem za.
- 4 1
-
2022-07-10 06:56
C..cuś
Myślę jakby pełnoletnie dziewczyny pokazywały C..cusie przed przejściem na drugą stronę jezdni, to jestem przekonany że każdy kierowca (i nie tylko kierowca) by się zatrzymał, no może prawie każdy ;). Świat byłby wtedy piękniejszy, spokojniejszy, nikt by tak nie pędził
- 1 3
-
2022-07-09 06:56
(5)
w Polsce jak chcesz przejść przez jezdnię to najpierw się przeżegnaj a potem próbuj szczęścia
- 57 43
-
2022-07-09 07:25
(2)
ile razy ktoś cię potrącił
- 10 10
-
2022-07-09 07:43
Wiele razy w dzieciństwie i to ojciec kijem a nie samochód na pasach
- 7 4
-
2022-07-09 07:48
Dobre pytanie, jeśli ani razu to albo musi się bardzo dużo modlić albo nowi że sobą cały plecak talizmanów
albo jest duchem i ci wszyscy kierowcy co uwielbiają bawić się w Carmageddon mu nie zagrażają.
- 2 2
-
2022-07-09 08:55
To jest to
"Przeżegnał sie przed przejściem".
To super pomysł skoro część Polaków już i tak to robi warto to rozpropagować. Kierowca zauważy. Kościół poprze. Jak się nie uda to w niebie przywitają cię życzliwiej.- 10 0
-
2022-07-09 18:37
Wierzący mniemam?
- 0 0
-
2022-07-09 06:58
Opinia wyróżniona
Dzieci w szkołach są tego uczone (17)
Ale innym nie wytłumaczysz. Jak to, dumny Polak ma podnosić rękę??? O nie, rycerz pasów idzie i nie pęka, przecież ma pierwszeństwo xD
- 109 92
-
2022-07-09 07:32
Kwestia wzrostu (2)
Młodsze dzieci są nauczane, aby podnosić rękę, gdyż są niskie i przez to słabo widoczne. Gdy znajdą się blisko Suv'a najzwyczajniej mogą być poza polem widzenia kierowcy.
Nie zmienia to faktu, że mamy w Polsce gros nieśmiertelnych "ekspertów" od przechodzenia czy przejeżdżania po pasach, jak i tych prowadzących samochody. "Idę/ jadę stój świecie." Bez kasków, odblasków czy w niesprawnych pojazdach. I wszyscy z głowami w telefonach.- 21 9
-
2022-07-09 07:35
"Bez Kasków i Odblasków"
Brzmi jak nazwa grupy ignorantów wywrotowców na hulajnogach xD
- 13 2
-
2022-07-09 15:14
Nie używam telefonu ani na przejściach ani w samochodzie, jestem i pieszym i kierowcą.
Jak jestem pieszym wchodzę na przejście jak zapala się zielone lub w miejscu oznaczonym, jak jestem kierowcą to przestrzegam obostrzeń, nie wjeżdżam w pieszych na przejściu, zatrzymuję się przed znakiem STOP i nie jeżdżę z piwem w ręku. To proste.
- 9 1
-
2022-07-09 07:49
Lewica uważa że w szkole ważniejsza będzie nauka o tym że istnieje 56 płci niż jak zachowywać się na drodze (6)
- 18 25
-
2022-07-09 11:43
Ogłupianie społeczeństwa ! Walczą o wolność, rownosc ( nie ma podziału na płeć - feminizm ). A z drugiej strony wymyślają 56 płci, zeby Kowalski mógł się poczuć kim chce, bo przecież ludzie są różni ;) trzeba tolerować wszystkich. To teraz jak facet pobije kobietę, to już nie będzie damskim bokserem, bo wystarczy jak powie ze się poczuł kobietą. Albo zabije kotka i powie ze jest jak tygrys ( prawo dżungli ). Kolejne dziury w patologicznym prawie karnym. Komu to potrzebne? Sami sobie szkodzicie !
- 13 10
-
2022-07-09 15:36
Nigdy nie słyszałem żeby lewica mówiła o 56 płciach (1)
Za to prawica często promuje ten pomysł
- 13 6
-
2022-07-09 15:51
Jesteś idealnym przykładem wojownika - bo tak!
Widocznie bardziej interesuje Cię wojna polityczna z pisem, a o swojej partii nic nie wiesz. Takie to prostackie.
- 3 8
-
2022-07-09 15:58
Głupota niektórych jest za to bezdenna
- 3 1
-
2022-07-09 16:37
Fakt, bo ważniejsza jest przecież "nauka" o brodatym dziadku mieszkającym na chmurce. (1)
- 5 5
-
2022-07-09 21:56
Pojawia się pytanie czy bajki o 56 płciach, ludziach niebinarnych czy innych flexy płciowych nie jest większą magią i bujdą na
resorach, niż to z czego się śmiejesz. Jakoś nie przypominam sobie materiałów naukowych które potwierdzają ze to co głosi l gbt nie jest jakimś wyciągniętym z kapelusza nowym tylko czymś co istniało od lat (pomijam homoseksualizm bo to akurat występowało od lat)
- 1 0
-
2022-07-09 15:23
Kierowcy na kursach są tego uczeni
Ale innym nie wytłumaczysz. Jak to, dumny Kierowca ma zatrzymywać się przed każdym zbliżającym się przechodniem??? O nie, rycerz drogi jedzie i nie pęka, przecież chroni go samochód xD
- 14 7
-
2022-07-09 16:04
póki co masz się zatrzymać bez różnicy czy podniosę rekę czy nie
rycerz nie rycerz ale tak jak napisałeś - ma pierwszeństwo
- 9 2
-
2022-07-09 17:58
Do czasu aż trafi na równego sobie w najlepszym na świecie samochodzie z Niemiec.
No niestety ale 7 żyć to tylko w grach dla młodzieży.
Gipsu chyba jeszcze w czasach kryzysu nie brakuje?- 2 1
-
2022-07-09 17:58
Potwierdzam, wiemy z historii, że w Gdańsku 80 lat temu tego właśnie dzieci uczono
I jakie ładne mundurki nosiły. Jak ładnie prawą łapkę podnosiły, wytresowane; w HJ. Tylko te dzieci nie były Polakami ani tym bardziej dumnymi Polakami. Ale się np.Grass nazywały itp.
- 3 0
-
2022-07-09 18:25
Zjedz kolację, napij się ciepłego mleka.
To nie jest wojna między pieszymi i zmotoryzowanymi.
- 0 0
-
2022-07-09 18:56
sam jesteś durny
- 1 0
-
2022-07-10 14:45
Uczenie dzieci podnoszenia ręki na przejściu
ma inne podłoże niż tu się wielu wydaje. Chodzi o psychologię dziecka i uświadomienie mu jak ważnym zdarzeniem jest przejście przez ulicę a nie informacja dla kierowcy. Dziecko które rękę podniesie inaczej się zachowuje niż to które tylko spojrzy. Dorośli powinni już mieć tą świadomość wyrobioną.
- 0 0
-
2022-07-09 07:07
(6)
Każdy kierowca powinien mieć prawo bezkarnie rozjechać jednego pieszego/rowerzystę/hulajnogarza w ciągu roku.
Każdy pieszy/rowerzysta/hulajnogarz powinien mieć prawo noszenia nabitej broni i odstrzelenia jednego kierowcy w ciagu roku.
W sytuacji obustronnego zagrożenia, obie strony zaczęłyby po prostu uważać i myśleć - bo myślenia nie zastąpią żadne przepisy.- 55 28
-
2022-07-09 07:53
(4)
W USA są służby monitorujące takie chore wpisy. Mam nadzieję, że ktoś się tym zainteresuje
- 4 18
-
2022-07-09 08:12
(1)
przecież to wpis prześmiewczy, ale już ostatnie zdanie - poważne. Zero luzu. Miał Tobie napisać drukowanymi: uwaga żartuję?
- 17 0
-
2022-07-09 08:32
> Miał Tobie napisać drukowanymi: uwaga żartuję?
Niestety - "lotność" niektórych czytelników i komentatorów wymagałaby tego ;)- 12 0
-
2022-07-09 08:13
Ogarnij się.
- 5 0
-
2022-07-09 10:33
Czy monitorujesz swoją inteligencję?
Skup się i przeczytaj uważnie wpis, który krytykujesz.- 3 0
-
2022-07-09 09:48
Jesteś
Ochotnikiem
- 1 0
-
2022-07-09 07:17
to może i kierowca z auta podniesie rękę? Taka mam koncepcje. (3)
- 72 43
-
2022-07-09 07:37
Tak. Zaraz po wyjściu z auta
Na takich jak ty
- 6 16
-
2022-07-09 21:48
Tak robiłem kiedy pieszy nie był pewien czy się zatrzymam przed przejściem, kiwnąłem ze go widzę i może iść , Teraz nie trzeba bo pieszy ma pierszeństwo
- 4 2
-
2022-07-10 02:23
Po co?
- 1 1
-
2022-07-09 07:28
Opinia wyróżniona
(20)
Zawsze kiedy przechodzę przez jezdnię kiwam kierowcy w geście podziękowania , to nic nie kosztuje a u mnie i u kierowcy na twarzy pojawia się uśmiech. Uśmiechajmy się jak najczęściej.
- 208 29
-
2022-07-09 07:48
Normalny człowiek czy się uśmiechnął (9)
Polak za kierownica jeszcze będzie warczał, że ktoś mu kiwa bez sensu. Taka nacja frustratów
- 23 33
-
2022-07-09 08:04
Chyba Ty? Przez kilkadziesiąt lat życia w PL nikt mi nigdy nie odwarknął. (3)
- 25 11
-
2022-07-09 17:23
(2)
He, he, moze niedoslyszysz. Ja takze pozdrawiam reka kierowcow, nauczylam sie na Zachodzie. Niemniej w Polsce na zwykle dziekuje co druga osoba nie odpowiada, wiec nie opowiadajmy bajek o uprzejmosci Polakow :)
- 1 9
-
2022-07-09 17:49
(1)
Ale Ty pitolisz bzdury. Kultury to ciężko uzyskać od bab za kierownicą bo przecież one mają wszędzie pierwszeństwo, a kogoś uprzejmie wpuścić by dołączył się do ruchu to u was kobiet takie coś nie istnieje. Klapki na oczy i wio do przodu, jadę sama.
- 4 3
-
2022-07-11 11:43
Bidulku, co nie chcą cie baby? :) Statystyka ma ubaw z twoich wywodow. Kobiety powoduja znacznie mniej wypadkow na drodze. Poniewaz niektorzy sa glupi, dodam gwoli wyjasnienia, ze w relacji do udzialu w prowadzeniu pojazdow ogolem.
- 0 0
-
2022-07-09 08:09
(4)
Nie jest tak źle w zdecydowanej większości się uśmiechają .
- 27 5
-
2022-07-09 08:56
No ja się śmieje z takich pieszych. (3)
Dziękują jak mają pierwszeństwo
- 14 32
-
2022-07-09 09:30
Boś d**il albo prostacki cham.
- 31 6
-
2022-07-09 13:59
No cóż są i tacy jak ty
- 8 0
-
2022-07-09 17:30
Dziekuje sie i przeprasza, zeby bylo milo, a nie tylko zgodnie z zasada slusznosci. Rozumiem, ze Europejczyka przepraszajacego Cie, ze potknal sie o Twoje wywalone na pol przejscia nogi, tez nie rozumiesz, biedna istoto?
- 3 1
-
2022-07-09 11:02
a dlaczego dzbanku kierowcy nie dziekuja za to ze moga soebie jechac co?
- 7 18
-
2022-07-09 11:19
No łaski nie robi. Taki ma obowiązek (5)
To jak dziękować każdemu przechodzącemu obok że cię nie okradł. Robisz tak?
- 14 19
-
2022-07-09 13:57
(3)
A może łatwiej będzie kierowcy przestawić się na nowe zasady kiedy zobaczy uśmiech na twojej twarzy , może pomyśli że warto i dobrze jest zrobić coś co mnie nic nie kosztuje a wywoła uśmiech u obcego człowieka . Zacznijmy wychodzić ze świata wiecznego naburmuszenia i narzekania zaczynając od życzliwości w prostych sprawach. Droga daleka ale od czegoś trzeba zacząć .
- 14 7
-
2022-07-09 15:11
Polscy kierowcy szybko się przestawiają po przekroczeniu granicy niemieckiej, austrackiej, czy jak znajdą się w Szwecji lub (2)
Mam wrażenie, że polscy kierowcy mają kłopot tylko w Polsce. Za granicą sobie całkiem dobrze radzą.
- 19 10
-
2022-07-09 15:35
Jeszcze musi dużo wody upłynąć byśmy dorównali kulturą jazdy do kierowców krajów cywilizowanych
- 7 6
-
2022-07-09 17:26
Zgadzam sie w 100%!!! I to nie dotyczy tylko kierowcow. Zwroccie uwage, jak Polacy zachowuja sie na zagranicznych lotniskach, a jak na swoich.
- 2 2
-
2022-07-09 17:32
:D ekspedientce wydajacej ci reszte tez nie dziekujesz?
- 3 2
-
2022-07-09 17:10
Też tak robię. Podnoszę lekko rękę lub skłaniam głowę. Drobny gest, a cieszy.
- 8 3
-
2022-07-09 19:23
(1)
A jeśli jedziesz drogą z pierwszeństwem przejazdu, to kiwasz głową i uśmiechasz się do tych z podporządkowanej, że Ci pod koła nie wbili?
- 2 0
-
2022-07-09 21:39
co można ci odpowiedzieć na tak zdane pytanie , chyba nic się nie da powiedzieć
- 2 1
-
2022-07-09 07:31
(7)
1. Podejdz do przejscia. Postaw torby (najlepiej w blocie lub sniegu). Ewentualnie przytrzymaj w zebach. Podnies reke. Podnies torby. Przejdz przez ulice. Jesli jest dwuetapowa, powtorz manewr.
2. Podejdz do przejscia. Wez flage. A nie, sorry, jaka flage, wszystkie "magicznie" poznikaly.
3. Albo po prostu NIE wpitzielaj sie pod kola bez upewnienia sie, bo nie jestes, kurde, niesmiertelny!- 81 40
-
2022-07-09 07:41
Poszukaj lekarza, jest ci potrzebny natychmiast.
- 11 26
-
2022-07-09 07:43
(1)
Spojrzałem przez okno , u mnie dziś nie padał śnieg.
- 5 10
-
2022-07-09 10:53
Ale może była psia ku pa na chodniku przed przejściem?
- 4 2
-
2022-07-09 16:15
gorzej jak jesteś
kurierem, albo dostawcą pizzy i zaparkowałeś po drugiej stronie ulicy. Wtedy stoisz do wieczora, albo prosisz kogoś innego o rękę
- 7 3
-
2022-07-09 17:43
Masz poważne problemy z prostymi czynnościami?
Nie rób sobie obciachu i nie rób z siebie ciamajdy no chyba, że nie musisz bo ...
- 2 7
-
2022-07-09 18:15
Heheh komentarz 1 klasa, plus dla ciebie
Mi się wydaje ze lepiej podnieść obydwie nogi, lub pompki robić przed przejściem. Przepis jest prosty, pieszy ma pierwszeństwo. A wyimaginowany świat zostawiamy wariatom
- 14 0
-
2022-07-12 11:53
Ja bym kazał wypełniać podanie pisemnie przed wejściem na przejscie
do jaśniepanów kierowców żeby mnie rozjechali i dali przejść jak ludzki pan.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.