• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chwarznieńska ominie Witomino najwcześniej za 25 lat

Patryk Szczerba
18 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Ulica Chwarznieńska w tym miejscu mogłaby skręcać w kierunku lasu. Tak jednak nie będzie, a ruch pojazdów pozostanie na Witominie. Ulica Chwarznieńska w tym miejscu mogłaby skręcać w kierunku lasu. Tak jednak nie będzie, a ruch pojazdów pozostanie na Witominie.

Ulica Chwarznieńska w dalszym etapie będzie przebudowywana w ramach istniejącej infrastruktury drogowej. Budowa jezdni w lesie z pominięciem dzielnicy okazała się według szacunków siedmiokrotnie droższa od przebudowy istniejącej już drogi na Witominie. Poza tym - według ekspertów - nie jest potrzebna.



Prace na odcinku leśnym przyspieszyły. Ich zakończenie planowane jest na początek lata. Prace na odcinku leśnym przyspieszyły. Ich zakończenie planowane jest na początek lata.

Czy trzeci etap przebudowy ul. Chwarznieńskiej jest obecnie konieczny?

Pomysł, by ul. Chwarznieńska w okolicach Domu za Falochronem zobacz na mapie Gdyni skręcała w las był w ostatnim czasie rozważany przez inżynierów z Biura Projektów Budownictwa Komunalnego. Rozpatrywane były warianty objazdu Witomina: od północy i południa. Kierowcy mieliby jeździć dwiema jezdniami po dwa pasy w każdym kierunku i wyjeżdżać przy skrzyżowaniu ul. Witomińskiej i Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni lub Małokackiej zobacz na mapie Gdyni z pominięciem dzielnicy. Obydwa okazały się zbyt drogie.

Problemem są głównie różnice poziomów, które znacznie zwiększają koszta budowy. Na przeszkodzie staje też kwestia wykupu działek, a w mniejszym stopniu także wyrąb drzew.

- W wariancie od strony północnej koszt szacunkowy to 175 mln zł, natomiast od strony południowej 150 mln zł. To kwoty siedmiokrotnie wyższe od szacunkowych wyliczeń związanych z przebudową drogi w ramach istniejącej infrastruktury. Dość powiedzieć przy takich porównaniach, że budowa Trasy Kwiatkowskiego kosztowała 232 mln zł, a była inwestycją o nieporównywalnie większym strategicznie znaczeniu - tłumaczy Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Względy finansowe okazały się najważniejsze, jednak nie tylko one zdecydowały o zaniechaniu prac nad nowymi wariantami.

- Analizy przy okazji wskazały, że budowa drogi przez las nie jest obecnie niezbędna do odpowiedniej przepustowości na tym odcinku, dlatego decyzja musiała być jednoznaczna - Chwarznieńska dalej będzie biegła przez Witomino - dodaje Stępa.

Zdaniem inżynierów przy utrzymaniu obecnego wzrostu natężenia ruchu drogowego droga wiodąca przez las konieczna będzie dopiero w... 2040 roku. Do tego czasu powinna wystarczyć przebudowa istniejącej drogi. Miasto zapowiada, że na kolejny etap wyda ok. 25 mln zł. Zaawansowana koncepcja jest już gotowa, jednak potrzebuje uaktualnienia.

Wiadomo, że pojawią nowe chodniki, ekrany dźwiękochłonne, zniknie parking wzdłuż ulicy. Konieczne są dodatkowe pasy do skrętu w lewo: w ul. Hodowlaną zobacz na mapie Gdyni dla jadących od strony centrum. Możliwe, że takie rozwiązanie pojawi się także przy skręcie w ulicę Nauczycielską zobacz na mapie GdyniWidną zobacz na mapie Gdyni, dla jadących od strony Chwarzna.

Niewykluczone, że w uzupełnieniu koncepcji, która ma przerodzić się w projekt pojawią się również sygnalizatory świetlne.

- Rozważamy zainstalowanie sygnalizatora na skrzyżowaniu Hodowlana - Chwarznieńska. Kolejne analizy wykażą, czy jest to konieczne, czy wystarczą zmiany w geometrii skrzyżowania - wyjaśnia Stępa.

Przebudowa w ramach trzeciego etapu może ruszyć już w przyszłym roku. To jednak zależy od tego, ile środków znajdzie się w budżecie miejskim. Do niedawna istniał plan, by prace zostały sfinansowane w części przez Unię Europejską. Urzędnicy przyznają jednak nieoficjalnie, że UE stawia na transport i komunikację, wiec szanse na współfinansowanie gdyńskiego projektu drogowego są małe.

Z końcem czerwca ma się natomiast zakończyć przebudowa leśnego odcinka drogi łączącego Witomino z Chwarznem. Oficjalny termin zakończenia prac mija we wrześniu tego roku, ale łagodna zima sprawiła, że prace przy przebudowie 1,5-kilometrowego odcinka ulicy posunęły się znacznie szybciej niż planowano.

Już gotowe są m.in. nasypy, mury oporowe i oczywiście część trasy. Trwają prace wykończeniowe wiaduktu, montowanie barier energochłonnych oraz budowa chodników i wyrównywanie skarp. Zaczęły się prace przy budowie drogi rowerowej. Z kolei kładka dla pieszych w pobliżu Domu za Falochronem jest już na ukończeniu.

- Po świętach zaczniemy kłaść nawierzchnię bitumiczną na drugiej nitce, gdzie zostały już wykonane prace ziemne i pojawiły się krawężniki. W maju chcemy wystąpić o pozwolenie na użytkowanie wiaduktu nr 2 oraz doprowadzimy brakujące 350 metrów drogi rowerowej do końca. Zakończymy też budować chodniki - informuje Tomasz Pecura, kierownik robót z firmy Strabag, wykonującej prace.

Prawdopodobnie dopiero w czerwcu do ruchu zostaną udostępnione obydwie nitki ulicy. Do tego czasu ruch ma odbywać się na zmianę jedną i drugą stroną. Wykonawca za przeprowadzenie prac, które rozpoczęły się w kwietniu 2013 roku, otrzyma 25,9 mln zł.

Zobacz, jak postępuje przebudowa Chwarznieńskiej na odcinku pomiędzy Chwarznem i Witominem.

Miejsca

Opinie (320) 2 zablokowane

  • "Urzędnicy przyznają jednak nieoficjalnie,

    że UE stawia na transport i komunikację, wiec szanse na współfinansowanie gdyńskiego projektu drogowego są małe".

    Miało być"Urzędnicy przyznają jednak nieoficjalnie, że UE stawia na transport i komunikację' drogową dla KOLESI partyjnych.

    • 4 7

  • A kiedy połączenie Karwin Z Witominem? (2)

    Taki łącznik odkorkowalby Wielkopolską i Małokacką, a o nim się nawet nie myśli

    • 16 3

    • Ekolodzy nie pozwolą ;)

      Rezerwat jest ;) Co najwyżej mogą dorobić dodatkowy dojazd z Witomina na Mały Kack na wysokości "nieplanowanej jeszcze" stacji PKM Witomino ;)

      • 4 1

    • Tak, najlepiej cały Park Krajobrazowy przeorać, bo ludzie muszą mieć najwygodniej

      Ile procent ludzi w korkach na Wielkopolskiej i Małokackiej to ludzie jadący z Karwin na Witomino? No proszę Cię... Ja akurat należę do tej grupy, ale jakoś nie boleję specjalnie nad tym, żeby jechać obwodnicą lub Różową - a jest jeszcze połączenie przez Mały Kack przecież

      • 3 1

  • Czy harcerze Szczurkowej pamiętają co to honor ?

    Jesteście gorsi niż ZSMP.

    • 11 4

  • W przypadku kiedy "obwodnica" Witomina

    okazała sie nie możliwa do zrealizowania, to caly wysiłek w przebudowe odcinka leśnego do obwodnicy jakby psu pod ogon włożył. Następne pieniądze wyrzucone w błoto. Czy naprawdę NIKT nie potrafił tego policzyć wcześniej ??

    • 16 1

  • Moim zdaniem to winno być tak.

    Chwarznieńska powinna zostać jak była, czyli po jednym pasie w każdą stronę. A za pieniądze, za które została/zostanie rozbudowana o dwa pasy, powinien zostać wybudowany tunel od części na powyższym pierwszym zdjęciu, pod skrzyżowiem przy Witawie, z wyjściem za sklepem na "L". Z możliwością jazdy dalej Chwarznieńską oczywiście dla potrzebujących.
    Dla tych co celem byłoby ominięcie Witomina jak najszybciej, jednopasmówka w zupełności by wystarczyła. A mięli by wjazd zaraz do tunelu zaraz jakby zaczynała się zabudowa dzielnicy.

    • 5 3

  • Zmieńcie tytuł na "Chwarznieńska ominie Witomino najwcześniej za 25 lat"

    Tytuł jest bardzo mylący. W ogóle nie wiadomo o co chodzi zanim się nie przeczyta. Dla większości Chwarznieńska prowadzi przez las już teraz... i nawet niedługo będzie dwupasmowa. W artykule chodzi wybitnie o ominięcie Witomina.

    • 10 1

  • Szczurek wybuduj jeszcze jedno lotnisko

    • 13 4

  • i tak co chwile jakies nowe ciekawe newsy...... (5)

    Czy miasto obudzilo sie juz na Koniecznosc budowy przystanku PKM Maly Kack - Witomino, w obszarze 200 metrowego lasku na luku torow przy ul. Stryjskiej (na wysokosci petli linii autobusowej 152).

    A nie, nie , obudzi sie zapewne juz po uruchomieniu PKM, albo wogole sie nie obudzi......

    • 10 3

    • Miasto nie jest inwestorem (3)

      PLK/PKP i PKM i tam kieruj swoje żale? Skad się biorą w Gdyni tacy de..ile ?, którzy nawet nie wiedzą, że włascicielem torów jest PLK, inwestycji PKM, a w ty miejscu działki- lasu TPK.

      O wszystko obwiniają Szczurka pewnie, że się narodził takze, bo powinien byc partyjny lub debilowaty jak tu PiSzacy?

      • 3 6

      • A nie jest partyjny?

        • 3 4

      • Debilem jest ten, kto bez wyraźnych powodów, innego nazywa debilem

        Chyba juz nerwy poszczają co poniektórym. Jedyny sposób rozmowy to inwektywy, epitety. Mówiąc wprost wyzwiska.

        Ogarnij się człowieku.

        • 5 1

      • Bezstronny, masz mala wiedze na temat wlasnosci gruntow miasta

        Dzialka z laskiem przy Stryjskiej (blisko petli autobusowej) nalezy do.....miasta !!!
        I to miasto powinno juz zadzialac, by przystanek PKM Maly Kack - Witomino tam juz powstawal. By wogole taki powstal.
        Wejdz sobie na strone http://www.gdynia.pl , kliknij zakladke dotyczaca wlasnosci gruntow i zobaczysz, gdzie miasto Gdynia ma swoje dzialki.

        Lecz miastu zwyczajnie nie chce sie budowac przystanku Maly Kack - Witomino. No coz, po raz kolejny wiedza lepiej co mieszkancom dzielnic potrzeba.

        • 6 0

    • ...tuż przy przystanku Stadion?

      • 3 0

  • Cała ta inwestycja jest do d...

    Korki jak były tak są będą! Przeniosą się tylko kilkaset metrów dalej!

    Stępa, Stasiak, Guć, Szczurek.... time to say good bye!

    • 15 3

  • Marzę o dniu w którym Szczurek i Stępa z własnych kieszeni zapłacą za swoje błędne decyzje!! (1)

    • 18 6

    • Szczurek przecież nic nie ma, tyle lat prezesuje, a na własność ma ledwie pół mieszkania. Powinien się żony spytać, jak robić majątek.

      • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku zadebiutowały trolejbusy Solaris Trollino 18?

 

Najczęściej czytane