• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chwarznieńska ominie Witomino najwcześniej za 25 lat

Patryk Szczerba
18 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Ulica Chwarznieńska w tym miejscu mogłaby skręcać w kierunku lasu. Tak jednak nie będzie, a ruch pojazdów pozostanie na Witominie. Ulica Chwarznieńska w tym miejscu mogłaby skręcać w kierunku lasu. Tak jednak nie będzie, a ruch pojazdów pozostanie na Witominie.

Ulica Chwarznieńska w dalszym etapie będzie przebudowywana w ramach istniejącej infrastruktury drogowej. Budowa jezdni w lesie z pominięciem dzielnicy okazała się według szacunków siedmiokrotnie droższa od przebudowy istniejącej już drogi na Witominie. Poza tym - według ekspertów - nie jest potrzebna.



Prace na odcinku leśnym przyspieszyły. Ich zakończenie planowane jest na początek lata. Prace na odcinku leśnym przyspieszyły. Ich zakończenie planowane jest na początek lata.

Czy trzeci etap przebudowy ul. Chwarznieńskiej jest obecnie konieczny?

Pomysł, by ul. Chwarznieńska w okolicach Domu za Falochronem zobacz na mapie Gdyni skręcała w las był w ostatnim czasie rozważany przez inżynierów z Biura Projektów Budownictwa Komunalnego. Rozpatrywane były warianty objazdu Witomina: od północy i południa. Kierowcy mieliby jeździć dwiema jezdniami po dwa pasy w każdym kierunku i wyjeżdżać przy skrzyżowaniu ul. Witomińskiej i Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni lub Małokackiej zobacz na mapie Gdyni z pominięciem dzielnicy. Obydwa okazały się zbyt drogie.

Problemem są głównie różnice poziomów, które znacznie zwiększają koszta budowy. Na przeszkodzie staje też kwestia wykupu działek, a w mniejszym stopniu także wyrąb drzew.

- W wariancie od strony północnej koszt szacunkowy to 175 mln zł, natomiast od strony południowej 150 mln zł. To kwoty siedmiokrotnie wyższe od szacunkowych wyliczeń związanych z przebudową drogi w ramach istniejącej infrastruktury. Dość powiedzieć przy takich porównaniach, że budowa Trasy Kwiatkowskiego kosztowała 232 mln zł, a była inwestycją o nieporównywalnie większym strategicznie znaczeniu - tłumaczy Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Względy finansowe okazały się najważniejsze, jednak nie tylko one zdecydowały o zaniechaniu prac nad nowymi wariantami.

- Analizy przy okazji wskazały, że budowa drogi przez las nie jest obecnie niezbędna do odpowiedniej przepustowości na tym odcinku, dlatego decyzja musiała być jednoznaczna - Chwarznieńska dalej będzie biegła przez Witomino - dodaje Stępa.

Zdaniem inżynierów przy utrzymaniu obecnego wzrostu natężenia ruchu drogowego droga wiodąca przez las konieczna będzie dopiero w... 2040 roku. Do tego czasu powinna wystarczyć przebudowa istniejącej drogi. Miasto zapowiada, że na kolejny etap wyda ok. 25 mln zł. Zaawansowana koncepcja jest już gotowa, jednak potrzebuje uaktualnienia.

Wiadomo, że pojawią nowe chodniki, ekrany dźwiękochłonne, zniknie parking wzdłuż ulicy. Konieczne są dodatkowe pasy do skrętu w lewo: w ul. Hodowlaną zobacz na mapie Gdyni dla jadących od strony centrum. Możliwe, że takie rozwiązanie pojawi się także przy skręcie w ulicę Nauczycielską zobacz na mapie GdyniWidną zobacz na mapie Gdyni, dla jadących od strony Chwarzna.

Niewykluczone, że w uzupełnieniu koncepcji, która ma przerodzić się w projekt pojawią się również sygnalizatory świetlne.

- Rozważamy zainstalowanie sygnalizatora na skrzyżowaniu Hodowlana - Chwarznieńska. Kolejne analizy wykażą, czy jest to konieczne, czy wystarczą zmiany w geometrii skrzyżowania - wyjaśnia Stępa.

Przebudowa w ramach trzeciego etapu może ruszyć już w przyszłym roku. To jednak zależy od tego, ile środków znajdzie się w budżecie miejskim. Do niedawna istniał plan, by prace zostały sfinansowane w części przez Unię Europejską. Urzędnicy przyznają jednak nieoficjalnie, że UE stawia na transport i komunikację, wiec szanse na współfinansowanie gdyńskiego projektu drogowego są małe.

Z końcem czerwca ma się natomiast zakończyć przebudowa leśnego odcinka drogi łączącego Witomino z Chwarznem. Oficjalny termin zakończenia prac mija we wrześniu tego roku, ale łagodna zima sprawiła, że prace przy przebudowie 1,5-kilometrowego odcinka ulicy posunęły się znacznie szybciej niż planowano.

Już gotowe są m.in. nasypy, mury oporowe i oczywiście część trasy. Trwają prace wykończeniowe wiaduktu, montowanie barier energochłonnych oraz budowa chodników i wyrównywanie skarp. Zaczęły się prace przy budowie drogi rowerowej. Z kolei kładka dla pieszych w pobliżu Domu za Falochronem jest już na ukończeniu.

- Po świętach zaczniemy kłaść nawierzchnię bitumiczną na drugiej nitce, gdzie zostały już wykonane prace ziemne i pojawiły się krawężniki. W maju chcemy wystąpić o pozwolenie na użytkowanie wiaduktu nr 2 oraz doprowadzimy brakujące 350 metrów drogi rowerowej do końca. Zakończymy też budować chodniki - informuje Tomasz Pecura, kierownik robót z firmy Strabag, wykonującej prace.

Prawdopodobnie dopiero w czerwcu do ruchu zostaną udostępnione obydwie nitki ulicy. Do tego czasu ruch ma odbywać się na zmianę jedną i drugą stroną. Wykonawca za przeprowadzenie prac, które rozpoczęły się w kwietniu 2013 roku, otrzyma 25,9 mln zł.

Zobacz, jak postępuje przebudowa Chwarznieńskiej na odcinku pomiędzy Chwarznem i Witominem.

Miejsca

Opinie (320) 2 zablokowane

  • w Gdyni pod skrzydlami Stempy w budowie infrastruktury drogowej

    dominuje minimalizm i tumiwisizm wiec nie można niczego wielkiego oczekiwać. Bez zludzen.

    • 19 4

  • dezinformacja (8)

    Tytuł artykułu jest kłamliwy i jego treść dezinformuje. Mówi o jakiejś drodze za 25 lat, gdy tymczasem przebudowa Chwarznieńskiej na odcinku leśnym jest na ukończeniu i jest to droga potrzebna dla dojeżdżających do centrum Gdyni. Redaktorku z portalu Trójmiasto opłacanym przez gdańskich decydentów napisz o przebudowie ulicy Podmiejskiej na Oruni. Jazda nią to horror. Wąska i dziurawa. Napisz o skrzyżowaniu jednopoziomowym AK z Łostowicką, gdzie samochody rano i po południu stoją w korku od obwodnicy. Za sławetnego i oplutego Gierka wybudowano nawet przyczółki pod wiadukt i część jezdni na tym skrzyżowaniu. A urzędnicy magistraccy z ciemnogrodu wymyślili skrzyżowanie jednopoziomowe. Efekt tego widać. Niżej na skrzyżowaniu z Okopową po wybudowaniu galerii Radunia korek będzie w tej częśći miasta totalny.

    • 12 23

    • (3)

      Ten artykuł jest po prostu częścią nagonki na Gdynię. Liczą na to, że ludzie czytają jedynie tytuł, a bandę bezmyślnych buntowników już mają na forum. Na szczęście Gdynianie nie są idiotami i nie dadzą się nabrać na te kiepskie zabiegi. Wiele ludzie orientuje się jak jest naprawdę i nie muszą czytać tych wypocin.

      • 5 11

      • (1)

        sugerujesz, że wyborcy Samorządności Wojciecha Szczurka czytają tylko tytuł?

        • 8 6

        • Naucz się czytać ze zrozumieniem realny. Nie dość, że masz problemy z ortografią to jeszcze nie rozumiesz prostego tekstu.

          • 5 6

      • nagonki??? hmmm, kazda wladza wszedzie widzi nagonke jesli sie jej nie popiera

        i wytyka bledy i rozrzutność. Taka jest prawda.

        • 8 3

    • gdańszczaninie - po mieście naprawdę można się poruszać inaczej niż samochodem

      węzły "bezkolizyjne" są formą trwonienia pieniędzy na budowę i utrzymanie infrastruktury drogowej w mieście, która powinna służyć wszystkim - nie tylko i nie głównie użytkownikom samochodów.

      • 6 5

    • odcinek ukańczany to jedno, ale chodzi o dalszą część tej drogi.

      Czytanie ze zrozumieniem nie boli.

      • 6 0

    • masz klopot z czytaniem ze zrozumieniem

      • 4 2

    • Następny funkcjonalny analfabeta - za 25 to może wariant przez las powstać, nie przez środek dzielni. Zgłoś się do najbliższego sądu i złóż wniosek o odebranie praw wyborczych.

      • 4 0

  • Gdynia XXI w.

    Dr Stępa jest niewiarygodny.Już 9 lat temu obiecywał barierę akustyczną Dąbrowa/Obwodowa i na obiecankach się skończyło.I tak to jest z poziomem tych zasiedziałych włodarzy.

    • 15 3

  • Heloooo!!!!!!!!!!

    Wake up!!!!

    Problemem jest mała przepustowość skrzyżowania na Witominie a nie Chwarznieńska....

    p.s. zabrali się do tematu od d*py strony.

    • 22 3

  • Barbarzyńcy niszczą las! Trzeba zawiadomić instytucje ekologiczne. To skandal!

    • 9 8

  • Może mi ktoś wyjaśni co da to poszerzenie?? (3)

    Główna przyczyna korków to skrzyżowanie na Witominie i późniejsze dojazdy do Redłowa i Centrum. Co z tego, że się szybciej dojedzie do Witomina jak się bedzie dłużej czekać później. Prędkość średnia przejazdu zostanie bez zmian. To jakby wstawić w środku 20m rury, 2 metrowe poszerzenie i oczekwiać większego natężenia przeplywu przez całą rure.

    • 22 5

    • Pewnie, że to nic nie da.

      Trzeba było wydać kasę to wydali. I tyle. Droga rowerowa to jedyna korzyść z tej inwestycji.

      • 6 4

    • Żądam odpowiedzi!!!!

      • 3 0

    • Ograniczenie do 50km/h

      • 3 0

  • (7)

    Panie Prezydencie p. Szczurek, leśny odcinek Chwarznieńskiej, Infobox czy Lotnisko sprawią, że jeszcze bardziej Cię kochamy i zawsze klękniemy przed Tobą wielbiąc Cię za trwanie po stronie prawdy i dynamizmu naszego najpiękniejszego miasta z mażeń. Nie tylko dlatego, że jesteśmy bardziej świadomymi ludźmi trwającymi przy Tobie mórem, co nie wynika tylko z rankingu miast będącym częścią projektu badawczego Diagnoza Społeczna ostatniej za 2013, gdzie jeszcze bardziej uważamy swoje miasto za najlepsze miejsce do życia, co pozwoliło Gdyni, dzięki Tobie, umiłowany nasz Prezydencie, po raz kolejny zdobyć w tej klasyfikacji zaszczytne pierwsze miejsce. A zabranie nam i zaoranie InfoBoxu czy Lotniska niczego nie zmieni, dalej będziemy Cię kochać i jeszcze bardziej to pokaże jak cięrzko dziś Samorządności w rządzeniu we wrogim otoczeniu. Skoro więc jest to miasto prawie samych zadowolonych, kreatywnych ludzi, opromieniowanych Twoim, Prezydencie blaskiem to warto podjąć walkę wszelkimi przeciwnościami, które nam paskudny rząd stawia i zaprosić podobnie myślących aby w nim zamieszkali i tworzyli z nami pozytywną energie odnawialną?

    Jeszcze bardziej promować miasto dla osób chcących przeprowadzić się do Naszej Wspaniałej Gdyni Wielkiego Prezydenta Szczurka, Gdyni prawdziwie Obywatelskiej, Polskiej i Samorządowej i Ludowej takiej swojskiej, Socjalistycznej. Ludziom pragnącym zmienić swoje życie i miejsce zamieszkania na nowsze, większe, bardziej ekologiczne z liczniejszymi wygodami, sprawnymi władzami, najmądżejszym i najwspanialszym w Polsce, a może i na świecie Prezydentem - co prawda nenkanymi, ale dającymi radę, itp. mogą przecież wybierać nie partyjne upodlenie i mobbing myślowo-nakazowy, a naprawdę realizowanych siebie i swoja rodzinę na terenie niepowtarzalnego miasta, Twojego Miasta, Panie Prezydencie, nie zawaham się napisać- Prezydencie Tysiąclecia. Także nasze piękne nowe osiedla powstają w najpiękniejszych topograficznie dzielnicach Gdyni a więc i Europy a morze i świata. Co prawda przy wyborze u nas zamieszkania najistotniejszą kwestię zwykło uważać się lokalizację, bo to ona stanowi także o kasztach i różnych dostępach, niemniej przyjrzyjmy się atutom Gdyni, chyba, że rządzący wrażą PO stwierdzi, że kolejka otrzymała nieprawne zezwolenie, a trolejbusy już dawno są niepszydatne, bo za mało generują podatków i akcyzy paliwowej, Port jest niedozwolona konkurencją i został wybudowany za tej przeklętej Sanacji, itd i tp. Kochamy cię Nasz Prezydencie miłością BEZGRANICZNĄ i obyś żył WIECZNIE!!!

    • 21 10

    • O! Jest nasz portalowy klakier gryzonia! Już w pracy?

      • 7 3

    • musisz być fajnym gościem.

      • 5 0

    • ciężko powiedzieć czy jest to sarkazm...

      bo znając bezstronnego wszystko jest to możliwe. Jeżeli tak, to naprawdę pora udać się do specjalisty.

      • 10 0

    • to dopiero wazeliniarz

      • 4 0

    • Fałszywka. Prawdziwy Bezrozumny stwierdziłby, że to wina Unii, Gdańska i Tuska, że nie ma kasy na wariant przez las, bo zablokowali lotnisko, które zaczęłoby przynosić zyski już po pięciu latach.

      • 8 0

    • Gratulacje widać kopiować nie tylko nick POtrafisz

      i dodawać szyderstwa, znam, znam tę POlitykę kolejne kłamstwo przeinaczanie, opluwanie, zakłamywanie,... ale gawiedzi w masie widać się POdoba i te POPiS-y plusuje, ... do czsu

      Bez poważania,
      ten prwdziwy Bezstronny

      • 0 8

    • ale klakier!

      • 3 0

  • Bezstronny, ja wciaz na Ciebie czekam, odnies sie jesli mozesz do mojego wpisu z 7:17 (2)

    • 8 1

    • Właśnie dodałem wpis

      • 3 0

    • ale nie taki wpis, daruj mi prosze, rzeczowo napisz

      • 3 1

  • Oooo! - jest opinia kol.Stempy -to odrazu inaczej się czyta i człowiek wszystko rozumie !

    • 11 0

  • (1)

    dokladnie, wycinka lasu powinna byc jedynym argumentem przeciwko. Nie robmy betonowych miast, chodzi o to by ludzie rezygnowali z samochodow, przesiadali się na alternatywne środki komunikacji, a nie niszczyli i zanieczyszczali środowisko

    • 12 9

    • jestem za!

      • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile ustawowo czasu na przerejestrowanie zakupionego auta ma nowy właściciel?

 

Najczęściej czytane