• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Citroen C3 Picasso. Większy niż się wydaje

Marcin Tymiński
28 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Citroen C3 Picasso - miejski i bardzo przestronny minivan. Tańszy od Opla Merivy, droższy niż Kia Venga. Citroen C3 Picasso - miejski i bardzo przestronny minivan. Tańszy od Opla Merivy, droższy niż Kia Venga.

Uniwersalny i na każdą okazję. Takiego samochodu oczywiście nie ma. A czy mógłby być? Taka myśl przyświecała pewnie twórcom Citroena C3 Picasso. Jak to wyszło w praktyce?



Teoretycznie to zbyt małe auto, by polecać je np. rodzinie z dziećmi czy komuś, kto wiecznie podróżuje z dużą ilością bagaży. Powiedzieć, że samochód niewiele dłuższy od Seata Ibizy, minimalnie szerszy od Peugeota 207 czy wyższy o 10 cm od Toyoty Yaris może być bardzo przestronny i pakowny? Otóż tak. Właśnie te kilka centymetrów więcej z każdej strony z C3 Picasso czyni niezwykle pakowne auto. To wszystko dzięki płaskim powierzchniom, dużym możliwościom aranżacji wnętrza i licznym schowkom. Do tego mnóstwo przeszklonych powierzchni, łącznie z dachem, ciągnącym się niemal przez całą długość samochodu.

Mnóstwo miejsca wygospodarowano też z przodu i z tyłu zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Architektura przodu sprawia, że zarówno kierowca, jak i pasażer, może się rozpychać łokciami i kolanami. Nawet maksymalnie przesuwając do tyłu przednie fotele, nie zaszkodzi się pasażerom w drugim rzędzie siedzeń. Ilości miejsca z tyłu nie powstydziłoby się nawet BMW serii 7. Kto nie wierzy, że w Citroenie może być tyle samo, a nawet więcej miejsca, niech porówna cyferki w obu samochodach.

Wygoda, wygoda i jeszcze raz wygoda. To znak rozpoznawczy Citroena. Pozycja za kierownicą jest optymalna, widoczność tylko minimalnie zakłócają słupki z przodu. Ze względu na kształt nadwozia, Citroen zastosował podwójne uszczelki w drzwiach i grubsze szyby, by zminimalizować hałas powietrza, opływającego pudełkowaty kształt auta. Podczas podróży głośniej robi się dopiero po przekroczeniu ok. 130 km/h.

Pod maską Citroena znalazł się 90-konny diesel o pojemności 1.6 litra. Cała rodzina diesli ze znaczkiem HDI charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i niezłymi osiągami przy rozsądnym zapotrzebowaniu na paliwo. Nie inaczej jest też w przypadku C3 Picasso (6 litrów w mieście i niecałe 5 na trasie na każdą przejechaną "setkę"). Gdyby jeszcze tak Citroen wyposażony był w sześciobiegową skrzynię. Brak "szóstki" szczególnie daje się we znaki na trasie.

Sprawnie przemieszczać się Citroenem pomaga bezpośrednie przełożenie, na maksymalny skręt kół od lewej do prawej potrzeba tylko trzech obrotów kierownicą. Do tego komfortowe zawieszenie, dzielnie wyłapujące dziury. Gdyby jeszcze układ kierowniczy był bardziej precyzyjny...

Cenowo Citroen C3 Picasso znajduje się pośrodku bezpośredniej konkurencji spod znaku np. Opla Czy Kii. Bogato wyposażoną wersję SX Pack kupimy za równe 70 tysięcy złotych.

Samochód do testów użyczony przez Citroen Polska

Opinie (84) 4 zablokowane

  • Pełna kultóra

    Bardzo fajne ikultóralne autko:Pozdrawiam.

    • 0 0

  • Ale pasztet (1)

    już wiedziałem - jak można coś obrzydzić, to francuzi na pewno to zrobią...
    wygląda przebrzydle... jak to 99% obecnej motoryzacji

    • 3 10

    • spływaj

      • 0 0

  • Od dluzszego czau (4)

    Podobaja mi sie samochody francuskie i tylko jakies zle opinie o ich awaryjnosci powstrzymuja mnie przed kupnem.Do tej pory jezdzilem japonczykami(dwie Hondy Civic a teraz Accord i zlego slowa o nich powiedziec nie moge,wiec troche obawiam sie tej zmiany.Moze jacys wlasciciele francuzow napisali by kilka slow.

    • 4 3

    • a która Honda jest produkowana w Japonii ?
      bo francuz to każdy we Francji.

      • 0 0

    • c5

      arek ja mam c5 2009 rok non stop w trasie 130tys zrobione nie dzieje sie nic co 20tys tylko przeglad musisz zrobic(3-4godz) i tyle.polecam z czystym sercem.

      • 1 0

    • bierz przykład z forum!

      Oczywiście nie kupuj aut z tzw. VAG, bo są passe, szczególnie TDI, to już leżysz, jak masz zmiar kupić coś z LPG, to też beeee. Najlepiej kup Veyrona, z monstrualnym silnikiem, w zasadzie, to też źle, bo nazwą Cię pozerem z Żukowa, który kupuje auto z dopłat UE. Wiesz, co nie kupuj "blachosmrodów", bo cykliści Cię zjedzą.

      • 3 3

    • Arek, jest prosta życiowa zasada: "każda żaba chwali swoje błoto"

      Myślisz, że ktoś Ci powie np. "tak, stary, wiesz, ogólnie fajne autko, ale wydaje na remonty pół pensji"? Nie, każdy powie, że "stary, moja fura jest najlepsza! tylko tankuje i jadę, nic nie wymieniałem jeszcze, nawet oleju" :) Przejedź się do ASO i popytaj mechaników, co najczęściej się psuje, to będziesz miał w miarę przejrzysty obraz.

      • 3 3

  • kupić TDI to jak założyć przedłużkę na penisa

    • 3 0

  • Toż to spalinowy. (1)

    Teraz jest moda na elektryczne, czyli nowoczesne.

    • 4 0

    • nie, na vitasteron

      • 2 0

  • Mój golf tdi jest i tak bardziej ekonomiczny i mogę go sprzedac od ręki w ciągu jednego dnia jak będę chciał zmienic auto (1)

    a cytrynę miał mój wujaszek i chwalił sobie bo co miał mówić jak wstawiał do 2 komisów i samochód stał tam miesiąc i nic a po kolejnych 3 wizytach na giełdzie stwierdził że zajeździ dziada do pełnoletności bo nie sprzeda samochodu kupionego za 65tyś po 5 latach za 15tyś tyle mu dawali z marudzeniem.
    I to jest przewaga TDI choć i polska głupota bo 2litrowe TDI tio skarbonka ale każdy kto się interesuje o tym wie.
    A po wystawieniu nawet powypadkowego TDI byle z ładnymi felgami chłopaki z kaszub dzwonią tak że lepiej prepaida kupić jak ktoś chce podawać numer do ogłoszenia no i jak się kupi golfa za 65tyś to po 5 latach wręcz pewne że można go sprzedać za 40% w przeciwieństwie do francuzików ssangjongów i innych kijów hundajów itp

    • 2 5

    • No właśnie: Madziar ma racje!
      mój audik A4 tdi w kombiaku tesz jest ekonomiczny, bardzo tani w eksploatacji. Jak mi coś odpadnie na dziurach, to bez problemu na każdym złomie znajde, albo wieczorkiem pod remizą komu innemu odkręcę.
      A jak bym chcioł go spszedać, to zała wieś ustawia się w kolejce. I dostanę więcej jak dałem, bo kupowałem na kilogramy w niemczech.
      Nie opłaca sie w salonie bo zawsze sie straci, najlpiej złożyc z części na kilogramy, to zawsze sie zarobi.
      Tak trzymać madziar!
      Fajny gość jesteś - podjedź wieczorem do nas do egiertowa pod spozywczy to pogadamy.

      • 0 0

  • Jak spojrzałem na 1-sze zdjęcie nad artykułem, to ta "cytrynka" bardzo mi przypomniała Kia Soul, ale o wiele ładniejsze:) (7)

    Dobra fura dla Francuza lub kobiety z dzieciakami.

    P.S. Tak na marginesie: BMW 530 spala tyle samo, a ma o wiele większą moc. VW lub Audi 1,9tdi spala tyle samo, a też ma większą moc...

    • 3 16

    • (6)

      audi 1,9 tdi jest 1000 razy lepsze, bo przepali olej słonecznikowy po smażeniu frytek, więc mozna tanio jeździć, jak ma się rodzinę pracującą w barze.
      Poza tym, jak ktos mi świeći w nocy światłami, to jak dam gazu, chmura czarnego dymu skutecznie zapobiega oslepieniu.
      Wogóle - same zalety. Da się naprawić młotkiem, wytrzymuje 3 czołówki i nadal jeździ.
      AÓDI jest sóper! Lepsze nawet od Golfa.
      BMW troch grosze, bo szwagier w stodole nie naprawi, ale też jeździ na oleju słonecznikowym

      • 13 8

      • jeszcze lekcje się nie zaczęły?? (5)

        • 6 4

        • (4)

          Co, zazdrośniku zafajdany, jakie lekcje??
          Jak ci nie stać na audika i nie masz kompleksy to sie bezsensownie czepiasz.
          Jak chodzisz do szkoły to chódź dalej.
          Ja tam wolę robic biznes - chandluje sobie spokojnie warzywami na rynku i mam przynajmniej audika TDI. A ty sidź w szkole, na tym za dużo nie zarobisz. Liczy się biznes, nie szkoła

          • 4 9

          • Ogarnijcie sie milosnicy niemieckiej motoryzacji (3)

            Czego wam zazdroscic? Kilkunastoletnich trupow po dwoch dzwonach sprowadzonych do Polski na lawecie.

            • 6 1

            • Lepszy od kilkunastoletniego trupa po dwóch dzwonach z Niemiec może być tylko taki sam trup z Francji! (2)

              • 4 3

              • (1)

                katastrofalnie niski poziom dyskusji

                • 4 0

              • to po co czytasz? Do roboty!!! :)

                • 1 0

  • (4)

    i tak Golf 2 jest lepszy

    • 5 6

    • (1)

      pewnie że tak ale z rurą wydechową fi 100 od rynny
      najtańszą instalacją gazową
      tylnymi lampami ala lexus bez homologacji
      i cb radiem z biedronki......

      • 0 4

      • do pepe

        do golfa dwa nie pasuje inna jak najtańsza gazowa instalacja podciśnieniowa

        • 3 0

    • (1)

      lepszy jest audik a4 tdi w kombiaku
      i nie mów że nie, bo sie nie znasz

      • 1 3

      • nie bo Tojody - tak często do servisu zapraszają i cafe za fri dają

        • 0 4

  • Madziar, ty jednak jest prawdziwy GOLFIARZ!!! (1)

    Silnik TDI to milosc twego wspanialego zycia. I w tym bogatym kraju nad Wisla w ciagu jednego dnia znajdziesz chetnego na kupno twego boskiego TDI za rownowartosc odtwarzacza DVD. Jestes git i masz cwaniacki sznyt!

    • 6 2

    • wiesz, co Madziar ma rację,

      cytryny raczej na pniu się nie goni i to jest fakt.

      • 1 1

  • Teraz pole do popisu dla wlascicieli "tedeików", hehehe:) (1)

    Zaraz zaroi sie tu od komentarzy bidoli i prymitywow, ktorych stac tylko na to, aby zakupic 15-letniego, zarznietego na smierc po 400 tys km audika albo vw "w tedeiku" :))) No, ale na liczniku stoi, ze przejechal tylko 120 tys. i sprzedawca zapewnial, ze byl uzywany przez pania lekarz albo starszego pana, aby dojechac na zakupy, hehehehe :) I beda nas przekonywac, ze wszystko na F to syf, ze kierowcy Citroenow patrza z zazdroscia, jak oni smigaja po drogacch swymi 'tedeikami". Tylko zapominaja bidole, ze nabywca takiej Cytrynki moglby sobie kupic za jej cene kilka takich "cud golfikow tedeikow":))) Czemu tego nie robi? Bo nie wie, co dobre, buahahaha:)))

    • 7 3

    • ja też wiem co dobre

      dlatego nigdy nie kupię sobie diesla

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbył się pierwszy przejazd przez Trójmiasto Mikołajów na motocyklach?

 

Najczęściej czytane