- 1 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (17 opinii)
- 2 Od soboty spore utrudnienia na A1 (84 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (87 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (266 opinii)
- 5 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (74 opinie)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
Coraz więcej przeciążonych ciężarówek
Z danych Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Gdańsku wynika, że kierowcy ciężarówek coraz częściej prowadzą przeładowane pojazdy. Problem istnieje też w Gdyni, gdzie trwają rozmowy w sprawie stworzenia pierwszego miejsca do ważenia samochodów.
Wyniki kontroli prowadzonych przez inspektorów z Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Gdańsku w 2010 r. wskazują, że jest mniej naruszeń przepisów ustawy o transporcie względem lat poprzednich. Chodzi tu m.in. o nieprawidłowości, związane z czasem pracy kierowców lub brakiem zezwoleń do przewozu określonych towarów.
Na 10 skontrolowanych samochodów w ubiegłym roku stwierdzono ok. siedem naruszeń. W 2009 r. w 10 skontrolowanych pojazdach inspektorzy odnotowali ok. 11 nieprawidłowości.
Kontrolerzy odnoszą się jednak z rezerwą do statystyk z 2010 r. - Mimo lepszych wyników, sytuacja na drogach jest wciąż zła. Rośnie jednak świadomość kierowców i przedsiębiorców trudniących się przewozami, co przekłada się właśnie na lepsze wyniki - mówi Tomasz Redo, zastępca Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
Wciąż źle wygląda sytuacja w zakresie nieprawidłowości, dotyczących przekraczania dopuszczalnych gabarytów pojazdu (waga, nacisk osi, szerokość i wysokość). W ubiegłym roku stwierdzono ich ok. 1,7 tys. Przeładowanych pojazdów ujawniono ok. 1,4 tys., czyli o 300 więcej niż w 2009 r.
Jest szansa, że choć nieco ta sytuacja się zmieni. Inspektorzy Transportu Drogowego potwierdzili nam, że trwają rozmowy z gdyńskim Zarządem Dróg i Zieleni w sprawie wybudowania pierwszego miejsca do ważenia pojazdów. Ma ono odstraszyć kierowców poruszających się ze zbyt dużym ładunkiem z kierunku gdyńskiego portu i ustrzec Estakadę Kwiatkowskiego przed kolejnym remontem.
Gdzie takie stanowisko powstanie? Inspektorzy nie chcieli tego zdradzić. - Wyznaczono nam już jedno miejsce, ale jego lokalizacja nie zadowalała nas. Niedawno, przed tygodniem, pojawiła się kolejna propozycja ulokowania stanowiska. Jest już lepsza. Czekamy teraz na projekt budowy - wyjaśnia Tomasz Redo.
Mandat za przejazd pojazdem ciężarowym bez specjalnych zezwoleń powyżej czterech metrów wynosi 120 zł za pierwsze pół metra i 160 zł za każde kolejne 50 cm.
Wiadukt w Borkowie miał w miejscu uszkodzenia 5,15 metra wysokości. Ładunek miał prawdopodobnie 5,5 m wysokości. Mandat, jaki musiałby kierowca tego pojazdu zapłacić, to ok. 340 zł. Czy udało się go nałożyć na kierowcę? - Niestety nie. Po wypadku trudno byłoby nam jednoznacznie określić wysokość pojazdu z ładunkiem - wyjaśnia nam zastępca Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego w Gdańsku.
Kierowcy, który wiózł koparkę bez niezbędnych zezwoleń, grozi od roku do 10 lat więzienia. Nie wiadomo na razie, kto poniesie koszt akcji ratunkowej i ewentualnej rozbiórki uszkodzonego wiaduktu.
Miejsca
Opinie (88) 4 zablokowane
-
2011-01-26 09:50
Coraz więcej przeciążonych ciężarnych ciężarówek z ciemiężnymi ciągnikami (1)
- 2 1
-
2011-01-26 09:52
chyba nikt
chyba nikt nie czyta ze zrozumieniem ... masakra.. nikt nie zauwazyl bledu ?? :/
- 0 1
-
2011-01-26 09:37
karać większymi mandatami to może się nauczą bo te nasze drogi to masakra
- 2 2
-
2011-01-26 09:29
nie róbcie polityki- budujcie drogi
teraz po wyborach samorzadowych propozycją jest by zaostzryc kontrole bo to kierowcy winni
- 5 3
-
2011-01-26 08:44
Za przeładowane ciężarówy powinny latać mandaty w wysokości setek tys. zł.
1000 przeładowanych ciężarówek * 100 000 zł = 1 000 000 000 zł wpływów z kar - to i tak mało, żeby pokryć szkody spowodowane przez przeładowane ciężarówki.
- 5 0
-
2011-01-26 08:35
chyba zescie sie pomylili
"W ubiegłym roku stwierdzono ich ok. 1,7 tys. Przeładowanych pojazdów ujawniono ok. 1,4 tys., czyli o 300 więcej niż w 2009 r."
Jak to mozliwe jesli napisano ze liczba skontrolowanych pojazdow to 988 ? A przeladowanych niby ujawniono 1,4 tys ? Cos sie nie zgadza :) Te 1,4 tysiaca to liczba przekroczen dopuszczalnego nacisku na osie a kazdy tir ma ich kilka. Lipne te statystyki, nie pokazuja ile pojazdow mialo przekroczony nacisk tylko ile stwierdzono nieprawidlowych wartosci nacisku na os. A wy jako portal polegliscie na czytaniu tabelki ze zrozumieniem...- 2 2
-
2011-01-26 08:31
Ok, są przeciążone, to fakt, ale kto wpuszcza do portu przeciążone kontenery? Do Stanów nie wpuszczą przeładowanego kontenera a u nas wszystko przejdzie. Potem ktoś to musi przewieźć. Na papierach waga w normie, a rzeczywistość inna. A o tą wagę, to walka trwa już kilka lat... chodzi oczywiście o kasę. Port nie chce tego fundować, miasto też nie.
- 6 0
-
2011-01-26 08:18
remont estakady
ledwie jeden remont się skończył a pora zacząć nowy.łączenia na odcinku hutnicza morska są już powybijane.
- 2 1
-
2011-01-26 08:11
Popieram
Wszystkie powyższe wypowiedzi. Szczególnie te o przerzucaniu Tirów na tory kolejowe.
- 8 1
-
2011-01-26 08:01
TIRy na tory, byle wyremontowane
Niestety, u nas kolej rząd ma w głębokiej d... Nawet w zmotoryzowanych Stanach Zjednoczonych ciężarówki często wozi się na lawetach kolejowych, bo tak jest taniej i szybciej. U nas najpierw trzebaby wyremontować tory i zakupić odpowiednie wagony. Tymczasem rząd tnie wydatki na kolej. Co jest nie tak na tym obrazku?
- 10 1
-
2011-01-26 07:47
winni...
kultura kierowcow jest rozna ale wine za przeladowania ponosza wlasciciele i kierownictwo takich firm i to oni powinni ryczec jak barany za to przestali by nakazywac takich kursow zwykly kierowca dostaje towar i musi jechac jak nie to szerokiej drogi mozesz sie zwolnic.
- 17 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.