• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czarna seria. 4 wypadki motocyklistów, 3 śmiertelne

mJ
28 lipca 2023, godz. 09:20 
Opinie (134)
Czarna seria rozpoczęła się 22 lipca od uderzenia motocyklisty w drzewo. Czarna seria rozpoczęła się 22 lipca od uderzenia motocyklisty w drzewo.

W ciągu niespełna tygodnia w Trójmieście doszło do czterech wypadków z udziałem motocyklistów. Niestety, trzech z nich nie przeżyło tych tragicznych zdarzeń. Czy to już czarna seria?



Jak jeżdżą motocykliści w Trójmieście?

Dwa śmiertelne wypadki jednego dnia



Pechowa seria rozpoczęła się w sobotę, 22 lipca, na al. HalleraMapka w Gdańsku. 52-letni motocyklista, prowadząc jednoślad, zjechał z drogi i potrącił 15-letnią dziewczynę, która stała przed przejściem dla pieszych, a następnie uderzył w drzewo. Niestety, zmarł.

Tego samego dnia doszło do drugiego tragicznego wypadku z udziałem motocyklisty. Przed godz. 22 w Chwaszczynie, nieopodal nieczynnej jezdni węzła Trasy Kaszubskiej, zginął 35-letni motocyklista. Mimo reanimacji kierowcy nie udało się uratować.

O zdarzeniach w Raporcie z Trójmiasta informowali nasi czytelnicy. Dziękujemy za wszystkie sygnały.

18:50 22 LIPCA 23 (aktualizacjaakt. 21:14)

PILNE! Śmiertelny wypadek motocyklisty Hallera Gdańsk (87 opinii)

Od redakcji: jak informuje dyżurny Wojewódzkiego Stanowiska Koordynacji Ratownictwa na Alei Hallera motocyklista uderzył w drzewo. Trwa reanimacja.
Od redakcji: jak informuje dyżurny Wojewódzkiego Stanowiska Koordynacji Ratownictwa na Alei Hallera motocyklista uderzył w drzewo. Trwa reanimacja.




Skuterem w słup



Śmiertelny wypadek z udziałem kierowcy skutera. Śmiertelny wypadek z udziałem kierowcy skutera.
Do trzeciego śmiertelnego wypadku doszło 27 lipca na Trakcie św. WojciechaMapka, na wysokości stacji paliw. Do tragicznego zdarzenia doszło nad ranem, około godz. 4. Z ustaleń policji wynika, że kierujący skuterem stracił panowanie nad pojazdem, upadł i uderzył w słup drogowy.

Śmiertelny wypadek na Armii Krajowej. Zginął 21-latek Śmiertelny wypadek na Armii Krajowej. Zginął 21-latek

04:59 27 LIPCA 23 (aktualizacjaakt. 06:30)

Sandomierska - wypadek śmiertelny (35 opinii)

Wypadek śmiertelny na sandomierskiej w Gdańsku. Nie żyje motocyklista. Policja na miejscu.
Wypadek śmiertelny na sandomierskiej w Gdańsku. Nie żyje motocyklista. Policja na miejscu.

Zderzenie z autem osobowym



Kolejne zdarzenie z udziałem motocyklisty miało miejsce także w czwartek, 27 lipca. Jednoślad zderzył się z autem osobowym przy wyjeździe z gdańskiego stadionuMapka. Motocyklista przeżył, został przetransportowany do szpitala.

Wypadek motocyklisty w Gdańsku, 27.07.2023.


16:26 27 LIPCA 23 (aktualizacjaakt. 16:27)

Wypadek motocyklisty na ul. Marynarki Polskiej (40 opinii)

Motocykl zderzył się z osobówką.
Od Redakcji: Motocyklista zderzył się z fordem, przy wyjeździe ze stadionu w Letnicy. Wypadek przeżył, został przetransportowany do szpitala.
Motocykl zderzył się z osobówką.
Od Redakcji: Motocyklista zderzył się z fordem, przy wyjeździe ze stadionu w Letnicy. Wypadek przeżył, został przetransportowany do szpitala.

Ku przestrodze - pamiętajmy o tych zasadach



Działając prewencyjnie warto pamiętać o najbardziej podstawowych zasadach, które bezpośrednio przekładają się na zwiększenie bezpieczeństwa kierującego jednośladem. To chociażby dbanie o jak najlepszy stan techniczny motocykla, przede wszystkim opon, układu hamulcowego, działania wszystkich świateł oraz napędu (naciągu łańcucha). To także prowadzenie motocykla we właściwym stroju. Poza wymaganym przepisami kasku, warto założyć porządną kurtkę, spodnie z długimi nogawkami, buty zakrywające całą stopę oraz rękawice. Aby strój zapewniał swoje funkcje ochronne najlepiej żeby był typu motocyklowego. Podczas jazdy w ruchu drogowym unikajmy najeżdżania na znaki poziome, takie jak pasy na przejściu dla pieszych lub strzałki kierunkowe, ponieważ znacznie spada przyczepność. Pamiętajmy także o niejeżdżeniu na dłuższych odcinkach bezpośrednio obok innych uczestników. Motocyklista jest mało widoczny w tzw. martwym punkcie i jest przez to narażony na zepchnięcie z jezdni podczas zmiany pasa ruchu przez innego kierującego - wyjaśnia Marcin Dzięgielewski, egzaminator nadzorujący w Pomorskim Ośrodku Ruchu Drogowego, motocyklista.
Poruszając się motocyklem zawsze warto pamiętać, że jest się kierującym znacznie mniej chronionym podczas zdarzenia drogowego niż jadący np. samochodem osobowym. Mam na myśli tutaj budowę pojazdu, gdzie w samochodzie bezpieczeństwo zwiększa sama rama nadwozia, zapięte pasy lub poduszki powietrzne. Do tego motocykl praktycznie nie wybacza błędów - bardzo łatwo o utratę kontroli i przewrócenie się w przypadku poślizgu. Dlatego motocyklista powinien jeździć z dużo większą wyobraźnią i ostrożnością niż inni uczestnicy ruchu drogowego.
Tak jak w każdym przypadku poruszania się pojazdem w ruchu drogowym, warto jeździć motocyklem z jak największym poszanowaniem innych uczestników ruchu. Wzajemna współpraca i szacunek na drodze zawsze pozytywnie wpływają na zwiększenie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego - dodaje.

Pamiętajmy o kilku podstawowych zasadach bezpieczeństwa dla kierowców aut i motocykli. A także o wzajemnym szacunku na drogach.

Motocyklisto:
  • dostosuj prędkość do warunków ruchu,
  • zawczasu i wyraźnie sygnalizuj zamiar wykonania manewru,
  • obserwuj drogę i zachowania jej użytkowników, patrz w lusterka,
  • pamiętaj, że jesteś niechronionym uczestnikiem ruchu,
  • przestrzegaj przepisów ruchu drogowego, w tym dostosuj prędkość do warunków ruchu.

Kierowco samochodu:
  • zanim rozpoczniesz manewr wyprzedzania, upewnij się, że bezpiecznie możesz go wykonać,
  • patrz w lusterka - pamiętaj o martwych polach, szczególnie przy zmianie pasa. Motocykle ze względu na swoje gabaryty często poruszają się sprawniej i bardziej dynamicznie, stają się przez to mniej widoczne dla pozostałych uczestników ruchu,
  • obserwuj drogę,
  • dawaj motocyklistom przestrzeń do zmiany pasa ruchu i odpowiednio wcześnie sygnalizuj manewr, jaki planujesz wykonać,
  • obserwuj drogę, patrz w lusterka - w tym przypadku te z pozoru proste czynności nabierają ogromnego znaczenia i mogą uratować ludzkie życie.

mJ

Opinie (134) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Moja opinia.

    uważam z motocyklista który leci Grunwaldzką 200 km/h i zachowuje się jak wariat nie ma i nigdy nie miał prawo jazdy na żadną kategorię Są to ludzie bez wyobraźni ! Nowo bogaccy którzy chcą się pokazać że mają kase na zabawki. Mam nadzieje że w końcu wam się ukruci. Zabijajcie siebie ale nie Nas. Hasło :

    • 1 0

  • Zero odpowiedzialności !

    Jeżdżą po Grunwaldzkiej od 100 do 250 km/h i nikt z tym nic nie robi. Efekt - zabijają siebie i innych... Kto im na to pozwolił i dlaczego nikt z tym nic nie robi ? Sprawa jest bardzo prosta by temu zapobiec.

    • 0 0

  • Prędkość!

    Niestety mało - bardzo mało dostosowuje prędkość do jazdy po mieście . Wygląda to tak jak by uczestniczyli w zawodach na torze wyścigowym ... Dziwię się że Policja z tym nic nie robi a sprawa jest bardzo prosta by wyłapać tych słabo rozwiniętych >>kierowców

    • 0 0

  • To powinno być zakazane (2)

    Nie jest to żadne rozwiązanie na korki, bo jeździć na motorze w Polsce to się da trzy miesiące w roku, a i to jak nie pada.
    Systemowo więc nie rozwiązuje to nic.

    A jest bardzo uciążliwe (ciągłe wycie przeraźliwie głośnych motocykli), niebezpieczne dla wszystkich wokoło.

    • 3 8

    • (1)

      Przy obecnych łagodnych zimach w Gdańsku i okolicach bez problemu jeżdżę motocyklem przez ok. 8 miesięcy w roku. Wystarczy do tego bielizna termiczna, ciuchy motocyklowe z membraną i podpinką ocieplającą, kominiarka pod kask, grzane manetki i mimo starczych dolegliwości mogę cieszyć się jazdą.

      • 0 0

      • Bolące stawy to nie wszystkie starcze dolegliwości

        • 0 1

  • Nagminne łamanie przepisów (1)

    Nieważne czy jest podwójna ciągła, czy czerwone światło, zajeżdżają,wymuszają, wpychają się, jadą pod prąd- motocykliści są bezkarni, całe szczęście działa :

    • 26 3

    • Trudno nazwać to szczęściem.

      • 0 0

  • Jednak najbezpieczniej jeździć rowerem (7)

    Ile byłoby milionów mniej ofiar gdyby był zakaz poruszania się pojazdami spalinowymi i wszyscy jeździli rowerami??
    Ja jeżdżę rowerem cały rok i wszyscy powinni.

    • 9 37

    • (4)

      Tia, w ciagu 5 dni mialam na rowerze 4 sytuacje gdzie dzięki swojej czujności nie zostalam potracona przez samochód na moim zielonym świetle na skrzyzowaniu na przejezdzie rowerowym. Jeżdżę bardzo powoli, wjeżdżam na taki przejazd jeszcze wolniej, i szukam kontaktu wzrokowego z kierowcą ktory skręca z prostopadlej w jego prawo. Na 10 moich przejazdów, 4 razy skonczylabym na masce. 3 razy na przejeździe z opara rybinskiego w grunwaldzka, przy torach tram, 1 raz na przejeździe opacka swiatla z pomorską i grunwaldzka. Za kazdym razem baran za kierownica wymachuje rekami oj przepraszam, nie zauwazylam/em, buzie rekami zakrywa ze niby taki szok. A ja zawal, bo ostrożnie próbuję przejechac na swoim zielonym. No nie da sie k mać

      • 5 4

      • Rowerzyści nie sygnalizują nigdy (1 wyjątek), że chcą na chodniku wymijać pieszego.

        • 0 0

      • Przejazdy rowerowe przez przejścia to kiepskie rozwiązanie.

        Często widoczność tam jest ograniczona dla kierowców, a rowerzyści mając przejazd, grzeją tamtędy jak na jakimś tur de frans.
        Druga sprawa że tam gdzie są zwykłe przejścia i trzeba zejść z roweru, robi to maks 1/10 rowerzystów.

        Kochani, to chodzi o wasze zdrowie i życie. Co wam przyjdzie z tego że kierowca np. trafi do więzienia, jeśli wy zginiecie, albo będziecie ciężko ranni?

        • 1 0

      • Nie da się jeździć rowerem (1)

        bo dla wygody kierowców zostaliśmy zepchnięci na niebezpieczne drogi rowerowe. Do większości potrąceń rowerzystów dochodzi na przejazdach przez jezdnię na drogach rowerowych, zderzenia z rowerami jadącymi na jezdni są bardzo rzadkie. Miejsce roweru jak każdego pojazdu jest na jezdni a nie jakiejś pseudo ścieżce wymalowanej na chodniku, dla bezpieczeństwa wszystkich.

        • 2 3

        • Bo rowerzyści nie znają przepisów i nie wiedzą że nie przed każdym przejazdem mają pierwszeństwo. Kierowcy zresztą też.

          Rowerzysta dojeżdżając do przejazdu dla rowerów musi ustąpić pierwszeństwa autom nadjeżdżającym z drogi prostopadłej, a pierwszeństwo ma przed autami skręcającymi z drogi równoległej. Niestety od czasu gdy piesi dostali pierwszeństwo przed przejściem, to codziennie spotykam takich dwukołowych asów. Może 5% rowerzystów zachowuje się prawidłowo, reszta łamie ten przepis, a wielu wręcz ładuje się przed maskę nawet bez rozejrzenia się na boki.

          Oczywiście przepis jest bez sensu - powinno być odwrotnie. Skręcając w prawo ciężko zobaczyć rower jadący po równoległej ścieżce, szczególnie jadąc busem. Za to z prostopadłej widać cyklistów z daleka i spokojnie można by ich puścić. Rowerzysta zaś musi wiedzieć, czy kierowca na skrzyżowanie wjechał z jego lewej/prawej, czy też z przodu/tyłu, co przy korkach jest praktycznie niemożliwe do wypatrzenia.
          Dodatkowo trudno ocenić, czy dziecko na rowerku ma 9 czy 11 lat, czyli czy ma być traktowany jako pieszy z pierwszeństwem przed przejściem, czy ma zsiąść i dopiero dostać pierwszeństwo, czy też musi ustąpić pierwszeństwa wjeżdżając na przejazd. Ostatnio właśnie był taki wypadek w Trójmieście z 10-latkiem pasach.

          Dlatego najlepiej przepis ujednolicić, tak by rowerzysta przed każdym przejazdem miał pierwszeństwo. Wtedy zacznie być bezpieczniej a przepisy przestaną być łamane.

          • 2 0

    • Kobieta i mężczyzna wyjechali rowerami na czerwonym świetle na skrzyżowanie Al Zwycięstwa i Stryjskiej 29.07 ok. godz. 14.

      • 0 0

    • Tak!

      Jestem za!

      • 0 4

  • Opinia wyróżniona

    Główne grzechy motocyklistow: (4)

    brak używania kierunkowskazów, gwałtowne manewry (skąd kierowca ma zauważyć w ułamku sekundy, że taki delikwent chce go wyprzedzić), jazda miedzy dwoma pasami ruchu (m.in. słynny "trzeci pas", czyli podwójna ciągła). na 100 mijanych samochodów może 1-2 stwarza zagrożenie, a z kolei na 100 motocyklistów przynajmniej 1/3 sprawia zagrożenie.

    • 85 12

    • Kierunkowskazy (2)

      Co najmniej co drugi kierowca samochodu nie używa kierunkowskazów! skręcają nie patrząc się w lusterka!! nie mówiąc że zerkną przez lewe czy prawe ramie przed wykonaniem manewru.
      Znaczna część kierowców samochodu wzrok ma przykuty do ekranu telefonu!
      A niestety z perspektywy motocykla (ja akurat jeżdżę spokojnie, nie mówię że jestem święty na drodze ;) ) doskonale widać kto za kierownicą samochodu jest skupiny na jeździe a kto na telefonie czy rozmowie przez telefon!
      W mijającym tygodniu 24-28 lipca nie było dnia aby co najmniej dwóch kierowców przejechało czerwone i to nie późne żółte ale czerwone tylko jeden zrobił to zupełnie nieświadomie i przypadkowo jeżeli w ogóle można tak na drodze powiedzieć. (na odcinku GD Przymorze - GA Śródmieście a to tylko 16 km)

      Prośba jak chcecie pomóc i ułatwić jednośladom to: samochody stojące na prawym pasie na światłach proszę trzymajcie się prawej strony; i samochody stojące na lewym pasie na światłach proszę trzymajcie się LEWEJ krawędzi jezdni. I tylko tyle i aż tyle, z góry dziękuję tym co tak robią albo widząc moto starają się zrobić miejsce oraz Tym co tak będą robić

      • 7 6

      • 29.07 ok godz. 13 na skrzyżowaniu Al. Zwycięstwa i Stryjskiej rowerzyści (kobieta i mężczyzna) wyjechali na czerwonym świetle

        • 0 0

      • Ale dlaczego ktoś ma wam coś ułatwiać? Dojechałeś do świateł jako dziesiąty, to ruszaj dalej jako dziesiąty. Samochody wykorzystują max dopuszczalną prędkość, nie ma powodu by ich omijać czy wyprzedzać.

        • 0 3

    • Jeszcze wyprzedzanie z lewej lub prawej strony, zarówno w obrębie skrzyżowań, wyjazdów...

      • 17 1

  • Opinia wyróżniona

    (5)

    Czy taki motocyklista nie zdaje sobie sprawy, że nawet przy 50 km/h w mieście podczas upadku ma bardzo małe szanse na przeżycie? Czy naprawdę warto ryzykować, życie dla przejażdżki motorem? Jak już tak bardzo się chce to można pojechać na tor wyścigowy.

    • 25 20

    • Jeździłeś że tak uważasz? (1)

      A ile osób ginie za kierownicą samochodu?

      • 1 1

      • Przy 50kmh nikt nie zginie w samochodzie

        • 0 2

    • Nie masz pojęcia o czym piszesz (1)

      Upadałem parę razy przy podobnych do 50 km/h prędkościach. Niszczył się motocykl, kask i ubrania. Ja nawet nic sobie nie połamałem. Dopuki coś na ciebie nie najedzie albo w coś mocno nie uderzysz to sam upadek z motocykla to pikuś.

      • 8 10

      • Świetny w takim razie z ciebie rajder, tyle razy się wyłożyć...

        • 0 1

    • Upadek nie

      Uderzenie w przeszkodę tak

      • 5 0

  • I tak niczego się nie nauczą

    Na lekcji fizyki spali, nie rozumieją jak się kończy nagle wytracenie prędkości

    • 0 0

  • no cóż, dawcy nerek tylko tak dalej

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w logo Alfa Romeo?

 

Najczęściej czytane