• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czarna seria. 4 wypadki motocyklistów, 3 śmiertelne

mJ
28 lipca 2023, godz. 09:20 
Opinie (134)
Czarna seria rozpoczęła się 22 lipca od uderzenia motocyklisty w drzewo. Czarna seria rozpoczęła się 22 lipca od uderzenia motocyklisty w drzewo.

W ciągu niespełna tygodnia w Trójmieście doszło do czterech wypadków z udziałem motocyklistów. Niestety, trzech z nich nie przeżyło tych tragicznych zdarzeń. Czy to już czarna seria?



Jak jeżdżą motocykliści w Trójmieście?

Dwa śmiertelne wypadki jednego dnia



Pechowa seria rozpoczęła się w sobotę, 22 lipca, na al. HalleraMapka w Gdańsku. 52-letni motocyklista, prowadząc jednoślad, zjechał z drogi i potrącił 15-letnią dziewczynę, która stała przed przejściem dla pieszych, a następnie uderzył w drzewo. Niestety, zmarł.

Tego samego dnia doszło do drugiego tragicznego wypadku z udziałem motocyklisty. Przed godz. 22 w Chwaszczynie, nieopodal nieczynnej jezdni węzła Trasy Kaszubskiej, zginął 35-letni motocyklista. Mimo reanimacji kierowcy nie udało się uratować.

O zdarzeniach w Raporcie z Trójmiasta informowali nasi czytelnicy. Dziękujemy za wszystkie sygnały.

18:50 22 LIPCA 23 (aktualizacjaakt. 21:14)

PILNE! Śmiertelny wypadek motocyklisty Hallera Gdańsk (87 opinii)

Od redakcji: jak informuje dyżurny Wojewódzkiego Stanowiska Koordynacji Ratownictwa na Alei Hallera motocyklista uderzył w drzewo. Trwa reanimacja.
Od redakcji: jak informuje dyżurny Wojewódzkiego Stanowiska Koordynacji Ratownictwa na Alei Hallera motocyklista uderzył w drzewo. Trwa reanimacja.




Skuterem w słup



Śmiertelny wypadek z udziałem kierowcy skutera. Śmiertelny wypadek z udziałem kierowcy skutera.
Do trzeciego śmiertelnego wypadku doszło 27 lipca na Trakcie św. WojciechaMapka, na wysokości stacji paliw. Do tragicznego zdarzenia doszło nad ranem, około godz. 4. Z ustaleń policji wynika, że kierujący skuterem stracił panowanie nad pojazdem, upadł i uderzył w słup drogowy.

Śmiertelny wypadek na Armii Krajowej. Zginął 21-latek Śmiertelny wypadek na Armii Krajowej. Zginął 21-latek

04:59 27 LIPCA 23 (aktualizacjaakt. 06:30)

Sandomierska - wypadek śmiertelny (35 opinii)

Wypadek śmiertelny na sandomierskiej w Gdańsku. Nie żyje motocyklista. Policja na miejscu.
Wypadek śmiertelny na sandomierskiej w Gdańsku. Nie żyje motocyklista. Policja na miejscu.

Zderzenie z autem osobowym



Kolejne zdarzenie z udziałem motocyklisty miało miejsce także w czwartek, 27 lipca. Jednoślad zderzył się z autem osobowym przy wyjeździe z gdańskiego stadionuMapka. Motocyklista przeżył, został przetransportowany do szpitala.

Wypadek motocyklisty w Gdańsku, 27.07.2023.


16:26 27 LIPCA 23 (aktualizacjaakt. 16:27)

Wypadek motocyklisty na ul. Marynarki Polskiej (40 opinii)

Motocykl zderzył się z osobówką.
Od Redakcji: Motocyklista zderzył się z fordem, przy wyjeździe ze stadionu w Letnicy. Wypadek przeżył, został przetransportowany do szpitala.
Motocykl zderzył się z osobówką.
Od Redakcji: Motocyklista zderzył się z fordem, przy wyjeździe ze stadionu w Letnicy. Wypadek przeżył, został przetransportowany do szpitala.

Ku przestrodze - pamiętajmy o tych zasadach



Działając prewencyjnie warto pamiętać o najbardziej podstawowych zasadach, które bezpośrednio przekładają się na zwiększenie bezpieczeństwa kierującego jednośladem. To chociażby dbanie o jak najlepszy stan techniczny motocykla, przede wszystkim opon, układu hamulcowego, działania wszystkich świateł oraz napędu (naciągu łańcucha). To także prowadzenie motocykla we właściwym stroju. Poza wymaganym przepisami kasku, warto założyć porządną kurtkę, spodnie z długimi nogawkami, buty zakrywające całą stopę oraz rękawice. Aby strój zapewniał swoje funkcje ochronne najlepiej żeby był typu motocyklowego. Podczas jazdy w ruchu drogowym unikajmy najeżdżania na znaki poziome, takie jak pasy na przejściu dla pieszych lub strzałki kierunkowe, ponieważ znacznie spada przyczepność. Pamiętajmy także o niejeżdżeniu na dłuższych odcinkach bezpośrednio obok innych uczestników. Motocyklista jest mało widoczny w tzw. martwym punkcie i jest przez to narażony na zepchnięcie z jezdni podczas zmiany pasa ruchu przez innego kierującego - wyjaśnia Marcin Dzięgielewski, egzaminator nadzorujący w Pomorskim Ośrodku Ruchu Drogowego, motocyklista.
Poruszając się motocyklem zawsze warto pamiętać, że jest się kierującym znacznie mniej chronionym podczas zdarzenia drogowego niż jadący np. samochodem osobowym. Mam na myśli tutaj budowę pojazdu, gdzie w samochodzie bezpieczeństwo zwiększa sama rama nadwozia, zapięte pasy lub poduszki powietrzne. Do tego motocykl praktycznie nie wybacza błędów - bardzo łatwo o utratę kontroli i przewrócenie się w przypadku poślizgu. Dlatego motocyklista powinien jeździć z dużo większą wyobraźnią i ostrożnością niż inni uczestnicy ruchu drogowego.
Tak jak w każdym przypadku poruszania się pojazdem w ruchu drogowym, warto jeździć motocyklem z jak największym poszanowaniem innych uczestników ruchu. Wzajemna współpraca i szacunek na drodze zawsze pozytywnie wpływają na zwiększenie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego - dodaje.

Pamiętajmy o kilku podstawowych zasadach bezpieczeństwa dla kierowców aut i motocykli. A także o wzajemnym szacunku na drogach.

Motocyklisto:
  • dostosuj prędkość do warunków ruchu,
  • zawczasu i wyraźnie sygnalizuj zamiar wykonania manewru,
  • obserwuj drogę i zachowania jej użytkowników, patrz w lusterka,
  • pamiętaj, że jesteś niechronionym uczestnikiem ruchu,
  • przestrzegaj przepisów ruchu drogowego, w tym dostosuj prędkość do warunków ruchu.

Kierowco samochodu:
  • zanim rozpoczniesz manewr wyprzedzania, upewnij się, że bezpiecznie możesz go wykonać,
  • patrz w lusterka - pamiętaj o martwych polach, szczególnie przy zmianie pasa. Motocykle ze względu na swoje gabaryty często poruszają się sprawniej i bardziej dynamicznie, stają się przez to mniej widoczne dla pozostałych uczestników ruchu,
  • obserwuj drogę,
  • dawaj motocyklistom przestrzeń do zmiany pasa ruchu i odpowiednio wcześnie sygnalizuj manewr, jaki planujesz wykonać,
  • obserwuj drogę, patrz w lusterka - w tym przypadku te z pozoru proste czynności nabierają ogromnego znaczenia i mogą uratować ludzkie życie.

mJ

Opinie (134) 8 zablokowanych

  • Zabrońcie ludziom żyć żeby nie umierali

    banda inteligentów....

    • 1 5

  • Opinia wyróżniona

    Główne grzechy motocyklistow: (4)

    brak używania kierunkowskazów, gwałtowne manewry (skąd kierowca ma zauważyć w ułamku sekundy, że taki delikwent chce go wyprzedzić), jazda miedzy dwoma pasami ruchu (m.in. słynny "trzeci pas", czyli podwójna ciągła). na 100 mijanych samochodów może 1-2 stwarza zagrożenie, a z kolei na 100 motocyklistów przynajmniej 1/3 sprawia zagrożenie.

    • 85 12

    • Jeszcze wyprzedzanie z lewej lub prawej strony, zarówno w obrębie skrzyżowań, wyjazdów...

      • 17 1

    • Kierunkowskazy (2)

      Co najmniej co drugi kierowca samochodu nie używa kierunkowskazów! skręcają nie patrząc się w lusterka!! nie mówiąc że zerkną przez lewe czy prawe ramie przed wykonaniem manewru.
      Znaczna część kierowców samochodu wzrok ma przykuty do ekranu telefonu!
      A niestety z perspektywy motocykla (ja akurat jeżdżę spokojnie, nie mówię że jestem święty na drodze ;) ) doskonale widać kto za kierownicą samochodu jest skupiny na jeździe a kto na telefonie czy rozmowie przez telefon!
      W mijającym tygodniu 24-28 lipca nie było dnia aby co najmniej dwóch kierowców przejechało czerwone i to nie późne żółte ale czerwone tylko jeden zrobił to zupełnie nieświadomie i przypadkowo jeżeli w ogóle można tak na drodze powiedzieć. (na odcinku GD Przymorze - GA Śródmieście a to tylko 16 km)

      Prośba jak chcecie pomóc i ułatwić jednośladom to: samochody stojące na prawym pasie na światłach proszę trzymajcie się prawej strony; i samochody stojące na lewym pasie na światłach proszę trzymajcie się LEWEJ krawędzi jezdni. I tylko tyle i aż tyle, z góry dziękuję tym co tak robią albo widząc moto starają się zrobić miejsce oraz Tym co tak będą robić

      • 7 6

      • Ale dlaczego ktoś ma wam coś ułatwiać? Dojechałeś do świateł jako dziesiąty, to ruszaj dalej jako dziesiąty. Samochody wykorzystują max dopuszczalną prędkość, nie ma powodu by ich omijać czy wyprzedzać.

        • 0 3

      • 29.07 ok godz. 13 na skrzyżowaniu Al. Zwycięstwa i Stryjskiej rowerzyści (kobieta i mężczyzna) wyjechali na czerwonym świetle

        • 0 0

  • W Gdańsku po prostu są niebezpieczne drogi. (4)

    Drogi są nierówne . Drogi są dziurawe. Drogi są bardzo brudne , wystarczy przy krawężniku popatrzeć . I studzienki często gęsto poniżej poziomu asfaltu . No i mamy w Gdańsku Anglię . Tu wszyscy lewym pasem .
    To jak ma być dobrze . Łata na łacie .
    W całej Polsce nie ma tak zaniedbanych ulic jak w Gdańsku.

    • 6 27

    • Ty już przejechałeś wszystkie drogi w całej Polsce? To pokaż te statystyki, to musi być bardzo ciekawe zestawienie

      • 9 0

    • A z Gdańska kiedyś, gdzieś wyjechałeś? We Wrocławiu lub Kielcach byłeś? To co ty wiesz o drogach w kraju?

      • 5 1

    • (1)

      Trójmiasto to nie cała Polska, warto wyjechać dalej i zobaczyć jakie są drogi. Polecam przejażdżkę np. po Radomiu.

      • 3 0

      • Gdańsk Radomiem północy

        • 0 2

  • Te wszystkie zmiany w kodeksie drogowym jednak nie pomagają? Coś dziwnego.

    • 8 0

  • bardzo słaba jakość ulic.

    • 2 5

  • niech tak dalej jeżdzą (1)

    organy są potrzebne

    • 9 3

    • Organy po motocykliście to się nadają jedynie na karmę dla padlinożerców w ZOO.

      • 4 0

  • Co znaczy słynne "patrz w lusterka" ? Mam non stop patrzec w lusterka zamiast na droge bo jakis wariat na kosiarce (1)

    próbuje oszukac przeznaczenie?

    • 18 4

    • Wystarczy raz na jakiś czas i za każdym razem przy zmianie pasa lub wyprzedzaniu.

      • 3 0

  • miszcze prostyj. (1)

    • 3 2

    • No niekoniecznie. W teorii motocykl przejedzie ten sam zakręt znacznie szybciej niż samochód. Oczywiście zależy od umiejętności prowadzącego, ale można uśrednić jednych i drugich i wyjdzie że to jednak motocykle jeżdżą szybciej tak po prostych jak i po zakrętach.

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Generalnie nie mam nic do motocyklistów (11)

    Niech się przeciskają podczas stania na światłach, niech sobie wyprzedzają w czasie jazdy - czemu nie, macie szybsze i zajmujące mniej miejsca pojazdy, łatwiej wam manewrować, proszę bardzo.
    Jest jednak wśród nich część, która sama "prosi" się o nieszczęście i ma za nic nie tylko wszelkie przepisy ruchu drogowego ale i prawa fizyki. Zachowują się jakby nie mieli jakiekolwiek pojęcia o tym co może a czego nie może zauważyć kierowca samochodu.

    • 115 6

    • Prawa fizyki (5)

      No właśnie, jak można dać prawo jazdy kat. A komuś kto nie wie, że droga hamowania motocykla jest dłuższa niż samochodu osobowego nawet o 10%.

      • 11 0

      • Jestem kierowcą z kat. B (3)

        Nie wiedziałem że droga hamowania motocykla jest dłuższa niż samochodu, tak na szybko to powiedziałbym że krótsza bo mniejsza masa do wychamowania. W motocyklu jednak hamują tylko dwa koła a w samochodach 4, może to jest ta różnica..

        • 9 0

        • ale w aucie 2 tony/ 4 koła to 500 kG, zaś w motocyklu 200 kG / 2 koła to po 100 kG

          zresztą te 10% to i tak nie tłumaczy tragedii, bo cóż to jest 10%? Auto 20 m, motocykl 22 m...

          • 1 3

        • (1)

          > W motocyklu jednak hamują tylko dwa koła a w samochodach 4, może to jest ta różnica..

          To raz. Dwa, że opony motocyklowe są pompowane do wyższego ciśnienia i mają większą krzywiznę. Daje to o wiele mniejszą powierzchnię styku opony z asfaltem, mniejsze tarcie i przez to łatwiej o uślizg.

          • 7 1

          • Nie są pompowane do wyższego ciśnienia

            Tak, oferują mniejszą powierzchnię styku

            • 6 0

      • Taaaaa...

        Po pierwsze droga hamowania nie zależy od masy. Większy ciężar zwiększa wprawdzie siłę nacisku na podłoże, lecz proporcjonalnie zwiększa się również siła inercji.
        Po drugie nieistotna jest wielkość powierzchni kontaktu z podłożem. Jej wzrost proporcjonalnie wpływa na zmniejszenie siły tarcia, bilans jest więc zerowy.
        Na drogę hamowania mają wpływ tylko dwa czynniki: skład mieszanki zastosowanej w oponach oraz umiejętności kierowcy (unikanie poślizgu kół). Innymi słowy gdyby opony o jednakowym składzie chemicznym założyć na skuter, traktor, autobus czy lokomotywę ich droga hamowania będzie na tym samym podłożu jednakowa.

        • 0 10

    • Przykre

      Jest to ,że niektórym wydaje się ,że są nieśmiertelni.

      • 15 0

    • (2)

      aż ci kamien spod ich kół uderzy w maskę, albo szybę... wtedy zaczniesz mieć

      • 5 11

      • (1)

        Mi uderzył spod samochodu. Nie wiem co to za argument, ze spod motocykla bardziej uderzają?

        • 17 4

        • agresywniej jeżdżą i bliżej samochodu / maski wyjeżdżają

          • 4 8

    • Szczęściarz z ciebie,że widziałeś motocyklistę

      jadącego z prawidłową prędkością jaka obowiązuje na danym odcinku. Od 40 lat za kierownicą nie widziałem takiego porządnego motocyklisty.

      • 1 2

  • Niech dalej

    Jeżdżą jak wariaci to nie będzie kolejek do transplantacji

    • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywa się impreza, organizowana na Pomorzu, która promuje zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym?

 

Najczęściej czytane