- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (127 opinii)
- 2 Podsumowanie majówki na drogach (56 opinii)
- 3 Nowe, elektryczne Volvo EX90 w Trójmieście (67 opinii)
- 4 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (166 opinii)
- 5 Auto wjechało w pieszych i w budynek (310 opinii)
- 6 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
Czy zezwolić na rejestrację aut z Angli?
Minister Infrastruktury stoi przed dylematem, czy zmienić prawo i zezwolić na rejestrację samochodów kierownicą po prawej stronie. Nowelizacji domaga się Unia Europejska. Sprawdziliśmy co w tej kwestii myślą kierowcy z Polski i Wysp Brytyjskich.
Komisja Europejska zajęła się sprawą zakazu po interwencji Polaków mieszkających w Anglii. Na początku października tego roku organ wykonawczy Unii Europejskiej stwierdził po raz kolejny liczne uchybienia polskich norm względem prawa wspólnotowego i naruszenie zasady przepływu towarów - jednej z czterech swobód Unii Europejskiej. Ministerstwo Infrastruktury na zarzuty odpowiada innym zapisem prawa unijnego, który stanowi, że od wdrożenia przepisu unijnego można odstąpić w sytuacji, gdy jego wprowadzenie zagraża bezpieczeństwu publicznemu i ochronie zdrowia.
Za zniesieniem zakazu rejestracji "anglików" przemawiają przede wszystkim ceny. Nowy Opel Astra (tzw. Vauxhall) z kierownicą z prawej strony jest o 20 proc. tańszy od wersji przystosowanej do polskich przepisów prawa. Dopuszczenie do ruchu tańszych "Anglików" spowodowałoby, że sprowadzanie głównie z Niemiec tanich aut po wypadku przestałaby się opłacać. Kierowcy sięgnęliby po tanie i w dobrym stanie technicznym auta z Anglii.
Kierowcy, którzy mają już doświadczenie w prowadzeniu auta na angielskich drogach popierają działania Komisji Europejskiej. - Szybko można przywyknąć do jazdy autem z kierownicą po prawej stronie. Inna niż zwykle konstrukcja samochodu sprawia, że kierowcy na polskich drogach zmuszeni są do ostrożniejszej jazdy, niż jak bywa to w auta z kierownicą po lewej stronie. Po zniesieniu zakazu będzie równie bezpiecznie - przekonuje pan Wojciech, który mieszka i pracuje w Dover, na południu Anglii
Niestety w ten argument nie wierzą kierowcy z Polski. - To bzdura! Wyprzedzanie "anglikiem" na naszych drogach jest niemożliwe. Trzeba najpierw wjechać niemal na cały przeciwległy pas, aby upewnić się, że nic nie nadjeżdża z przeciwnej strony. O zderzenie czołowe samochodów wtedy nie trudno - komentuje pan Michał, kierowca z Gdańska.
- Gdyby problem bezpieczeństwa faktycznie istniał to państwa całej zachodniej Europy nie zezwoliłaby na rejestrację aut z kierownicą po prawej stronie - ripostuje pan Wojciech.
Póki co dyspozycje Komisji Europejskiej w sprawie rejestracji aut z kierownicą po prawej stronie nie są wiążące dla polskiego ministra. Zmian nie będzie. Jednak problem jest palący i nie jednokrotnie angielska Polonia będzie interweniować w organach Unii Europejskiej. Szacuje się, że na Wyspach Brytyjskich mieszka ok. 300 tys. Polaków.
Opinie (222) 7 zablokowanych
-
2012-12-24 00:52
rejstracja pojazdow z uk...
kto nigdy nie prowadzil anglika w pl ten nie wie ze to nie ma znaczenia nasz rynek sie wyprostuje a kierowcy beda bardziej uwazni.... niestety panowie przy proowadzeniu auta z kierka po lewej stronie tez trzeba myslec....
- 0 0
-
2012-11-17 00:44
i "jak ktoś ma pecha to i palca w d*pie złamie", z tym pechem to na głupotę bym zamienił.
- 0 0
-
2012-11-17 00:18
Całe masy, bezmyślnych, po kilkunastu powtórkach egzaminu, po dziesiątkach uszkodzeń parkingowych, głupich, zatwardziałych prymitywów kłócących się z ludźmi tylko dlatego aby "sprawiedliwość była po naszej stronie" jeździ po tych drogach wyłącznie dlatego że jest jednak dużo kierowców z szybkim refleksem niedopuszczającym wypadkom, wg. mnie argumenty typu ciasne drogi, wyprzedzanie tirów itp to bzdura. Jaka jest przepisowa odległość między Samochodem ciężarowym a osobowym? niech każdy poszuka, a ja napiszę, że wystarczająca aby zobaczyć czy nic nie jedzie i wyprzedzić. Zdrowy rozsądek przede wszystkim.
- 0 0
-
2012-09-25 19:36
jazda anglikiem
jeśli ktoś chce mieć takie auto to morze jeżdzić i ja jurz mam takie auto 7 lat i jazda jest wspaniała i podturzuje po europie i niema problemu nigdzie więc polecam taki samochud karzdemu
- 0 0
-
2010-10-30 09:05
Bardzo bym chciał, niestety jest to cholernie niebezpieczne... (5)
Jeźdżę od kilkunastu lat, ostatnio miałem okazję pokonac blisko 1 tys. km autem z kierownicą po prawej stronie jadąc z Wysp do PL. O ile w Europie (!) przy bardzo rozwiniętej sieci dróg ekspresowych i autostrad jest to bezpieczne, o tyle w PL - NIE. Wąskie drogi, kręte. Bez "kumatego" pasażera na lewym siedzeniu nie podszedłbym do wielu manewrów wyprzedzania ciężarówek, zawalidróg itp. Dzięki niemu zrobiłem to w miarę bezpiecznie. Samodzielnie - jest to proszenie się o wypadek. Dodając do tego umiejętności części posiadaczy prawa jazdy (mistrz parkowana w garażu) - daje to wybuchową mieszankę.
Zatem - dla aut z prawą kierownicą w Polsce - ZDECYDOWANE NIE!- 155 31
-
2012-06-19 09:43
Nawet z kierownicą po lewej stronie i pełną widocznością barany powodują wypadki. To nie samochodu wina, tylko kierowcy. Każdy najlepszy, aby szybciej, aby więcej wyprzedzić, bo 2 minuty wcześniej do celu dojedzie. Do jazdy trzeba mieć głowę, niestery duża część podnieca się wskazówką przy 100, 110, 120 itd, tak jak by przyrodzenie im się wydłużyło.
- 0 0
-
2010-10-31 14:43
wolę angielskie fury na drogach niz polskie niemoty za kierownicami (2)
połowa ludzi na polskich drogach nie powinna dostać prawka, niestety taka jest prawda, i nic tu po przepisach i nowych nawierzchniach.
- 9 8
-
2010-11-01 12:36
(1)
oczywiście ty jesteś pewnie mistrz kierownicy przyspawany na wieki wieków do lewego pasa, majacy w d... uzywanie kierunkowskazów, trzymajacy przy uchu komórke. dziwne ze 90% kierowców twierdzi ze 90% kierowców to kretyni, bo cos mi sie tutaj nie sumuje. wiecej samokrytyki przede wszystkim do siebie a potem do innych
- 7 1
-
2010-11-01 14:51
znlazl sie,malkontent...jolo,zgas komputer i idz napij sie herbaty.Tomek dobrze prawi:)
- 1 2
-
2010-10-31 08:08
zdecydowanie nie!
Popieram Tomasza ale jest jeszcze jeden problem, zaleją nas używane samochody, ktorych Wyspiarze nie mogą sprzedać na rynku wewnętrznym!A ich stan techniczny mozy być różny.
- 12 4
-
2012-02-28 14:10
auta z angli
państwo jako wróg publiczny zawsze dziwłało przeciwko swoim obywatelom ustawa refundacyjna-eutanzayjna,acta-zdrada stanu,rejestracja anglików,to samo,dyskryminuje swoich obywateli,tak samo jak białoruś tylko w innej sprawie,jedyna nadzieja w unni europejskiej by poskromić ten barbażyński kraj zabrać im pare miliardów to wtedy skączy się ta hipokrytyczna machina.
- 1 0
-
2012-02-11 16:25
NIe nie
Zbyszku, wyobraź sobie kierowcę bez wyobraźni w angliku, do dodatkowe niebezpieczeństwo
- 0 0
-
2011-11-14 18:35
zezwolic ;tak,tak,tak!
to nie auta są winne wypadków tylko w 100%kierowcy,jeżdżę anglikiem po Polsce i nie mam problemu z wyprzedzaniem,i zawsze dojeżdżam do celu,a zwróćcie uwagę na auta europejskie w Polsce i szczególnie na kierowców bez wyobraźni?to oni powodują wypadki!a nie auta z Anglii i ich kierowcy,JESTEM ZA ZEZWOLENIEM REJESTRACJI AUT Z ANGLI.
- 0 0
-
2011-09-30 21:11
zastosować kamerki w zderzaku po stronie lewej
Przecież elektronika jest po to aby pomagać i są stosowane kamerki cofania tak więc dlaczego nie wykorzystać ich do wyprzedzania jak najbardziej popieram wprowadzenie przepisów zezwalających na rejestrację ANGOLI ,w końcu decyzja będzie właściciela a nie urzędasa czym mogę jeździć w podobno wolnej EUROPIE
- 0 0
-
2011-09-04 16:10
kompromis
A może zrobić próbę na PL. drogach.Za komuny było coś takiego jak mienie przesiedleńcze np.z ameryki.Pozwolić rejestrować kierownicę z prawej strony,osobą które udokumentują pracę w UK np.3 lata(żeby nie było fikcyjnych zatrudnień)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.