Wiadomości

Czytelnicy przeciwni zmianom na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa. Radni zaskoczeni i podzieleni

To już ostatnie dni, kiedy kierowcy bez łamania przepisów mogą jechać al. Zwycięstwa w Gdańsku z prędkością 70 km/h.
To już ostatnie dni, kiedy kierowcy bez łamania przepisów mogą jechać al. Zwycięstwa w Gdańsku z prędkością 70 km/h. fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Czytelnicy Trojmiasto.pl skrytykowali pomysł radnych i gdańskich drogowców o ograniczeniu prędkości na głównej arterii Gdańska. Zgadza się z nim zaledwie 15 proc. osób głosujących w naszej ankiecie. Łącznie zagłosowało ponad 5 tys. czytelników. Krytyczne głosy przeważały też w opiniach pod artykułem. Tymczasem decyzja miasta zaskoczyła samych wnioskodawców, a radnych miasta - podzieliła.



Z jaką prędkością będziesz poruszał(a) się po al. Grunwaldzkiej i al. Zwycięstwa?

50 km/h, a więc zgodnie z przepisami 13%
trochę ponad 50 km/h, ale nie będę przekraczać 70 km/h 19%
tam, gdzie warunki pozwolą, będę jeździć 70 km/h 68%
zakończona Łącznie głosów: 5167
W ankiecie pod artykułem o ograniczeniu prędkości na al. Grunwaldzkiej i al. Zwycięstwa w Gdańsku oddano ponad 5 tys. głosów.

Ponad 60 proc. czytelników uważa, że po głównej arterii Gdańska można poruszać się z prędkością 70 km/h. Co czwarty głosujący sądzi z kolei, że na obu alejach powinna zostać zachowana obecna - mieszana - organizacja ruchu dopuszczająca jazdę z prędkością zarówno 50- jak i 70 km/h. Rację radnym przyznało tylko 15 proc. ankietowanych.

Fala krytyki przetoczyła się też w komentarzach. Pod artykułem zamieszczono ponad 1 tys. opinii, z czego większość była polemiczna.

- Niech radni zapytają inżynierów z PG o ile wzrośnie emisja CO2, cząstek stałych i ciepła zakumulowanego skutkiem tej decyzji. Diet im zabraknie na pokrywanie skutków oddziaływania na środowisko tak durnej decyzji - napisał Suzie Quattro.
- Mamy problem z nocnymi wyścigami. Co robimy? Pilnujemy zwykłych obywateli w dzień! Bareja wiecznie żywy - dodał ktoś inny.
- 70 km/h na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej to było mądre rozwiązanie w komunikacji Gdańska. Rowerzyści mają swoje trasy. Jak taka prędkość może przeszkadzać rowerzystom?
Prędkość na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej do 50 km/h zostanie obniżona w marcu.
Prędkość na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej do 50 km/h zostanie obniżona w marcu. graf. Trojmiasto.pl

Skala zmian zaskoczyła radnych



Co ciekawe, skalą zmian, jakie od marca mają zajść na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa zaskoczeni są... sami wnioskodawcy. Oskar Kruszyński z Rady Dzielnicy Oliwa, która jako pierwsza zawnioskowała do miasta o ograniczenie prędkości na al. Grunwaldzkiej przyznaje, że zarówno on, jak i jego koledzy z rady dzielnicy są w szoku, że tak szybko i na taką skalę udało się przeprowadzić zmiany.

- Wnioskowaliśmy tylko o ujednolicenie znaków w Oliwie. Nie ukrywam, jesteśmy w szoku, ale raczej pozytywnym - mówi Kruszyński. - Mieliśmy pewną niespójność w oznakowaniu al. Grunwaldzkiej. W jednym miejscu można było jechać 50 km/h, za chwilę - 70, a potem znów 50. Ludzie sami się w tym gubili, więc postanowiliśmy to usystematyzować. Nikt z nas nie zakładał jednak scenariusza, że ograniczenie obejmie także al. Zwycięstwa.
Radny Oliwy przyznaje, że pomysł może wydawać się kontrowersyjny. Ale tylko pozornie.

- Proszę się zastanowić jak często na tym odcinku można rzeczywiście poruszać się z wyższą prędkością. Przecież każdy z nas zna sytuację, gdy jadąc z przepisową prędkością ktoś nas wyprzedza tylko po to, by spotkać się z nami na kolejnym skrzyżowaniu. Różnica polega na tym, że on na tych światłach czeka chwilę dłużej, bo jest tam kilka sekund przed nami. 20 km/h przy takim natężeniu ruchu i liczbie skrzyżowań ze światłami to naprawdę niewielka i ledwie zauważalna różnica. Oszczędność czasu jest tylko pozorna.
Radni Oliwy wnioskowali jedynie o ujednolicenie oznakowania na oliwskim odcinku al. Grunwaldzkiej. Tymczasem miasto rozszerzyło postulat o całą al. Grunwaldzką i al. Zwycięstwa.
Radni Oliwy wnioskowali jedynie o ujednolicenie oznakowania na oliwskim odcinku al. Grunwaldzkiej. Tymczasem miasto rozszerzyło postulat o całą al. Grunwaldzką i al. Zwycięstwa. fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

To tylko pierwszy krok



Po uchwale Rady Dzielnicy Oliwy do sprawy włączyli się także radni miasta. Emilia Lodzińska, jedna radnych KO podpisanych pod interpelacją o ograniczeniu prędkości na al. Grunwaldzkiej mówi, że zmiany na obu alejach to pierwszy krok do uspokajania ruchu na głównej arterii Gdańska.

- Zależy nam, by ulice w mieście stały się bardziej przyjazne mieszkańcom - mówi radna Lodzińska. - Żeby tak się stało musimy niwelować bariery jakim jest brak naziemnych przejść dla pieszych czy nadmierna prędkość pojazdów. Stąd decyzja o zniwelowaniu maksymalnej dopuszczalnej prędkości na obu alejach. Ale to dopiero pierwszy krok - zastrzega radna.
Jak słyszymy, radni z klubu KO w radzie miasta chcą wywrzeć presję na urzędnikach i prezydent miasta Aleksandrze Dulkiewicz, by następnym etapem w uspokajaniu ruchu było wytyczenie przejścia dla pieszych przy Uniwersyteckim Centrum KlinicznymMapka, Teatrze MiniaturaMapka czy skwerze im. Anny Walentynowicz.Mapka

- Jedno z drugim jest ściśle powiązane. Zdajemy sobie sprawę, że np. przywrócenie przejścia przy Teatrze Miniatura nastąpi dopiero na etapie budowy Nowej Politechnicznej, ale nie możemy odpuścić tego tematu.
Radna przekonuje też, że ograniczenie prędkości jest dobrym pomysłem, bo da czas kierowcom do przyzwyczajenia się do nowej organizacji ruchu i uświadomi im, że w tych miejscach wkrótce pojawią się piesi. Dodaje też, że ograniczenie prędkości ma ułatwić poruszanie się po mieście mniej uprzywilejowanym pieszym i rowerzystom i poprawić ich bezpieczeństwo.  

Jak ocenia wyniki ankiety pod naszym artykułem, w której czytelnicy skrytykowali pomysł radnych?

- Być może zabrakło lepszej komunikacji i wytłumaczenia mieszkańcom, dlaczego tak się stało - zastanawia się radna. - To dopiero początek dyskusji w tej sprawie.
Od przyszłego miesiąca ograniczenie do 50 km/h będzie obowiązywać od Błędnika aż do granicy z Sopotem.
Od przyszłego miesiąca ograniczenie do 50 km/h będzie obowiązywać od Błędnika aż do granicy z Sopotem. fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Radni opozycji podzieleni



Ze zrozumieniem pomysł koalicji rządzącej przyjął Kazimierz Koralewski, przewodniczący klubu PiS w radzie miasta. Jak mówi, w wielu miastach w ostatnich latach na znaczeniu zyskuje polityka uspokajania ruchu i dobrze się dzieje, że taki trend realizowany jest także w Gdańsku.

- Sam jestem kierowcą i wolałbym jeździć szybciej, ale jako radny w poczuciu odpowiedzialności za podejmowane decyzje mające wpływ na życie mieszkańców uważam, że to słuszna idea - mówi Koralewski. - Skoro w Europie kierowcy mogą po pięciopasmowych drogach dostojnie sunąć z przepisową prędkością 50 km/h to czemu nie u nas? Ograniczenie prędkości jest o tyle sensowne i uzasadnione, że rząd pracuje nad przepisami, które dadzą pieszym pierwszeństwo już w momencie zbliżania się do przejścia dla pieszych.
Nieco bardziej krytyczny jest z kolei Karol Rabenda z PiS. Uważa, że karanie normalnych kierowców za incydentalne przypadki łamania przepisów przez piratów drogowych mija się z celem.

- Al. Grunwaldzka i Zwycięstwa są szerokie, dobrze oświetlone, a przejścia dla pieszych posiadają sygnalizację świetlną. Tam jest bezpiecznie. Można utrzymać tam obecną prędkość. Karać trzeba łamiących prawo piratów często przekraczających zdecydowanie wyższą prędkość niż 50 km/h. Już bardziej zasadne byłoby uspokojenie ruchu na al. Niepodległości w Sopocie, gdzie blisko jezdni są chodniki, a droga nie jest - jak Grunwaldzka czy Zwycięstwa - oddzielona od siebie pasem zieleni.
Według zapowiedzi urzędników z nową - niższą prędkością pojedziemy al. Grunwaldzką i Zwycięstwa już w przyszłym miesiącu.

Opinie (792) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Ja jestem za jako mieszkaniec. (135)

    wiadomo że mieszkańcy będą za, a tranzyt przeciw. Pytanie kto dla miasta ważniejszy?

    • 181 627

    • (33)

      może kilku oszołomów będzie za ale normalni będą przeciw

      • 81 42

      • Przecież trzeba w TDiku filtr cząstek stałych przedmuchać ... (3)

        150 byłoby ok

        • 17 14

        • Od Błędnika do Opery w 32 sekundy ! (2)

          • 2 7

          • Na Błędniku też możesz mieć w radiu operę. Co to kogoś interesuje co słuchasz. (1)

            • 0 1

            • O kolega ze Starej Kiszewy?

              • 3 0

      • (6)

        Normalność jest względna, a odmienne zdanie nie jest powodem do pietnowania. Miasto to nie droga tranzytową i słusznie, że ograniczają prędkości.

        • 26 31

        • Szykuje się inwestycja deweloperska po całej prawej stronie ...tak mówią na mieście ... (5)

          Ech głupi naiwny lud , czytajcie między wierszami , nic się nie dzieje bez przypadku w Gdańsku , będą skręty do nowego osiedla w prawo i wyjazdy ...ech głupi elektorat gdański...

          • 30 5

          • No... ekstra lokalizacja (4)

            na dawnym cmentarzu i przy drodze gdzie ruch jest całą dobę

            • 3 6

            • Po Polifarbie w Oliwie wybudowali osiedle i parter mają na styk z chodnikiem i 2 metry od ulicy...

              Można ?

              • 2 0

            • Teraz już zrozumiałeś ?

              • 0 0

            • Wszędzie jest ruch całą dobę (1)

              Hallera 10 000 samochodów na dobę w sezonie ...

              • 0 0

              • ale na Piramowicza juz jest ciche osiedle:)

                • 0 0

      • Oszołomem bym nazwał tych co zapiep**ają (16)

        od świateł do świateł 70-100km/h. Pojedź raz od starego miasta do Sopotu 50-60 km/h i zobacz, że można mieć zieloną falę.

        • 24 22

        • lubie zapi....lać (6)

          i będę tak jeździł, nic mi nie zrobisz. Dopiero jak lecę 80-90 to mam zieloną falę. Jak jadę 50-60 to stoję na prawie wszystkich światłach jak jakiś leszcz.

          • 34 31

          • zrób społeczeństwu przysługę

            oddaj kluczyki i przerzuć się na playstation

            • 22 20

          • Zrezygnuj z anonimowosci, to sie szybko zdziwisz, jak wiele Ci ludzie moga zrobic. (3)

            • 8 13

            • zapraszam na grunwaldzką (2)

              prawdopodobnie będe Cię wyprzedzał prawym pasem, złap mnie !

              • 10 7

              • idź lepiej odrób lekcje, a później pograj sobie na komputerze

                • 6 4

              • Ja ścieżka rowerowa cię wezmę z bardziej prawej

                • 5 2

          • to akurat fakt, fala jest na 80-90 km/h

            • 4 0

        • Odkąd usprawnili ruch Tristarem, nie ma "zielonej fali". (5)

          • 9 5

          • Jak nie ma, jak jest? (3)

            Wystarczy jechać 5km/h poniżej limitu.

            Wiem, to niewyobrażalne wśród pseudokierowców którzy uważają się za niewiadomo kogo...

            • 12 8

            • Tak samo jest w Gdyni na Morskiej, jeżeli jedziesz 45 - 50. (1)

              • 5 2

              • Przy 85 również :)

                • 1 0

            • kiedy chcesz sie przejechac? bede z kamera i zrobimy eksperyment spoleczny, godzina 16:30 tylko mow kiedy?

              • 0 1

          • co fakt to fakt! jak nie bylo Tristara to byla Zielona Fala, teraz nie ma jej! a jak ktos mowi inaczej tzn ze klamie!

            • 0 0

        • Przy 50-60 nie złapiesz zielonej fali. Na zielonym wszędzie przejeżdżałem z średnia 85

          • 0 1

        • Bzdura

          Codziennie jeżdżę Zwycięstwa i Grunwaldzką do pracy, a okazjonalnie również Niepodległości w Sopocie i dalej Zwycięstwa w Gdyni do teściów. Zielona fala to mit. Jadąc z maksymalną dopuszczalną prędkością można zapomnieć o zielonej fali. Stoję na czerwonym codziennie pod Operą Bałtycką, a często ruszając spod Opery Bałtyckiej stoję na dwóch kolejnych sygnalizacjach. Tak samo w Sopocie zawsze stoję przy skręcie do dworca i bardzo często w Gdyni przy skręcie w Wielkopolską.

          • 2 2

        • tak, ale dla niektórych to trudne do zrozumienia. daczego ? Bo Sopot to miasto ludzi na poziomie.

          • 0 1

      • Kilku będzie za a motłoch będzie przeciw. (3)

        To normalne. Rzadko kiedy większość ma rację. W przypadku tego forum większość uwielbia zabierać głos w dziedzinach, o których nie ma zielonego pojęcia. Dlatego, całe szczęście, decydować będą urzędnicy i specjaliści a nie motłoch z tego forum.

        • 14 18

        • (1)

          Urzędnicy i specjaliści z UM xD większego motłochu niż w tym środowisku to nawet ciężko w szeregach pisowcow znaleźć

          • 3 1

          • Chyba piszesz o "czytelnikach".

            To są dopiero specjaliści i fachowcy! Ich opinia jest ważna jak zeszłoroczny śnieg :)

            • 0 0

        • nikogo ie interesuje jak w domu cie wołaja

          • 0 0

      • nie ma to jak merytoryczny argument człowieka cierpiącego nieświadomie na samochodozę

        • 11 7

    • Kierowcy sa przeciw ! :-) (30)

      Jasne, bo "oni" jechali by "ile fabryka dała' bo "oni" sa uprzywilejowaną kastą, bo nie po to kupował sobie samochód, by jeździć powoli, bo "onI" jeżdżą "szybko i bezpiecznie"....itd itp. Myślę, ze wzoren krajów Europy Zachodniej powinno się skończyć z jałowymi dyskusjami z "domorosłymi" mistrzami kierownicy, wprowadzić ograniczenie i egzekwować wykroczenia. Przed tem do kazdego mandatu dopisać jedno zero na końcu.Skończy się wówczas "rumakowanie" cwaniaków !

      • 45 57

      • (13)

        70 to nie jest "ile fabryka dała".

        • 50 13

        • nikt grunwaldzką 70 nie jedzie. Tam prędkości zaczynają się od 90kmh (9)

          • 21 29

          • Przy Operze to nawet 130 (6)

            • 6 13

            • Nie ściemniaj. (4)

              Przy tej prędkości zgubisz zawieszenie na torowisku.

              • 14 2

              • A wpadłeś na to, że lecą w stronę centrum, nie przejeżdżając po torowisku?

                • 5 4

              • Dlatego przed samymi torami po heblach jak przed progiem...

                • 4 0

              • W audi z 1990? (1)

                • 0 1

              • Audi z 90 to z świecą szukać ale widać jak się znasz na autach :)

                • 3 0

            • Nie bez kozery powiem pińcet (kmh).

              • 1 1

          • Ta nikt nie jeździ 70 tylko wszyscy 90+ tylko zawsze jak tamtędy jadę to jakaś p... Jedzie lewym 50 ja to chyba mam pecha

            • 3 2

          • hahaha szczegolnie o 16, wez idz juz do gimnazjum

            • 0 1

        • Dla wielu pojazdów poruszających się po naszych ulicach

          to już prędkość graniczna.

          • 6 3

        • A słyszałeś o czymś takim jak przenośnia czy jesteś ograniczony? (1)

          Dodatkowo widać poważne problemy z logiką. On napisał, że kierowcy by chętnie jechali ile fabryka dała a nie 70 km/h. Łapiesz już troszkę czy niebardzo?

          • 9 8

          • Ke? Ale o co się rozchodzi ?

            • 4 2

      • Ale 70 to max w moim Tico (2)

        • 7 2

        • Ja jechałem Tico 72 (1)

          Z dziewczyną :)

          • 3 2

          • no, najwidoczniej musiało wam się spieszyć :) hehehe.

            • 0 0

      • Już poprzednie nagonki na trojmiasto.pl pokazały, że lokalni mieszkańcy (10)

        i inni uczestnicy ruchu mają zdanie odmienne. Więc frustracje mogą sobie mistrzowie prostej wylewać do woli. Kierunek zmian jest nie powinien nikogo zaskoczyć - w końcu zorientowaliśmy się, że XX wiek już się skończył i robimy to, co społeczeństwa w krajach bardziej rozwiniętych robiły od kilku dekad. Tak, jak się kiedyś śmiano, że "żadnych stref płatnego parkowania nigdy nie będzie" i że "miejsce parkingowe za 10 000? tego nikt nie kupi!", tak za kolejną dekadę pewne rzeczy miłośnicy dojazdu samochodem wszędzie i z dowolną prędkością będą tylko wspominać z łezką w oku. I żadne szlacheckie liberum veto się tego nie zmieni...

        • 30 18

        • i ta wypowiedz powinna zostać wyróżniona (1)

          • 15 9

          • Daje mu dychę !

            • 5 4

        • bzdury (7)

          w angli np cisniesz kolo 65 w zabudowanym i nic nikomu sie nie dzieje. oczywiscie Polska wymysla jakies pierdoly. To samo sanepid nikomu nie potrzebny a jednak istnieje by meczyc ludzi

          • 10 17

          • Nie Polska a urzedasy w Gdańsku , dalej na nich głosuj

            • 9 5

          • Ty o Anglii się nie wypowiadaj. (1)

            Tam pół miasta, to strefa 20 m/pH, czyli 30 kilometrów na godzinę. Obsiane fotoradarami, a kara za prędkość jest nieunikniona. Mandat przysyłany pocztą, a punkty naliczane, prędzej zabierają prawo jazdy i na dłuższy okres. Po prostu wymyślasz coś, co jest kłamstwem. I dodam, że powinieneś dzieciaku przyłożyć.

            • 18 6

            • I do centrum wjazd za 100 funtów

              • 3 0

          • Jak dla Ciebie 30 mil/h to 65 km/h, warto pójść na korepetycje z matematyki (2)

            • 5 2

            • X1,7 (1)

              • 0 0

              • To jakiś kompromis między milą lądową a morską?

                30 mil to 48 km

                • 1 0

          • no , a później taki opowiada ile to na wyspach nie zarabia. człowieku idź skończ podstawówkę i matematykę poznaj. bo widać, że z tym u Cb kolego sympatyczny słabo.

            • 0 0

      • (1)

        Jeżeli 70 km/h to jest ile fabryka dała to chyba żyjesz w XIX wieku.
        Al. Grunwaldzka jest główną drogą łącząca trójmiasto a nie drogą osiedlową, ograniczanie prędkości powoduje to że korki będą jeszcze większe ponieważ każdy samochód dłużej będzie się znajdował na tej drodze.

        • 17 18

        • to normalna droga miejska, wiec powinna miec ograniczenie do 50

          jak ci za wolno, to jedz sobie na obwodnice

          • 21 20

    • ja wolę 50 - bezpieczniej po prostu (5)

      "natomiast nawet jeśli znak będzie 70, to i tak ustawię światła na 50 i będzie sobie zatrzymywać się co chwilę :)"

      • 18 15

      • ale 30km/h jest jeszcze bezpieczniej....nie pomyślałe(a)ś o tym (4)

        • 18 9

        • Z kapcia jest najbezpieczniej (2)

          • 15 2

          • Ja z kapcia wale jakieś 4 km/h

            • 5 2

          • dokładnie. z kapcia najlepiej. normalnie dajesz 4 km/h, a jak Ci się spieszy, np do toalety po ostrym kebsie, to i tak jestes w stanie momentanie wskoczyć w nadświetlną.

            • 0 0

        • Tak,

          I dlatego są też w mieście wyznaczone strefy 30. Chciałeś błysnąć a nastąpiło tzw. samozaoranie :))

          • 8 6

    • też mieszkaniec bliski Grunwadzkiej, ciesza mnie zmiany (10)

      aa i zamierzam jechać te max 50, więc kowboje, chcąc nie chcąc, bedziecie musieli zwolnić. Miełgo dnia

      • 26 22

      • brawo....aż żona się ucieszyła, że kowboja w domu ma! (8)

        al. Grunwaldzka, zawsze 70km/h....no czasami zaszalałem i 75 wycisnąłem

        ale najcześciej około 65, żeby na zieloną falę trafić

        Opinia.....rewelacyjna!!

        • 5 9

        • A jaki masz patent na Januszy którzy wtedy przyklejają Ci się do tylnego zderzaka? (6)

          • 3 1

          • Żaden

            Traktujesz ich jak muchy. Coś tam z tyłu bzyczy ale cóż jest lato, niech se bzyczy, nie ma się co przejmować.

            • 7 2

          • Zwolnić o 10 km/h, wytrzymają pół minuty

            • 3 2

          • przyhamuj parę razy (3)

            od razu się odczepią

            • 3 1

            • Wjedzie ci w tył i jego wina (2)

              • 1 1

              • Chyba że będzie miał kamerę, a to już dosyć popularne. Wtedy hamujący bez powodu zgarnia całą pulę winy ;) Już przerobiłem jednego takiego cwaniaka co lubi hamować przed nosem, się zdziwił. :D

                • 5 3

              • Widać że albo nie masz prawka albo je w chipsach znalazłeś. Wczoraj trafiłem w Bydgoszczy na takiego myślącego jak ty jaki był zdziwiony jak policjant przejrzał nagranie z kamerki i powiedział że on jest sprawcą kolizji :)

                • 0 1

        • Wyjeżdżając na zielonym od strony Kołobrzeskiej w lewo trzeba pocisnąć około stówkę żeby się załapać na zielone 200 metrów dalej, pod Castoramą. Inaczej się stoi kolejne 2-3 minuty. Taka to zielona fala. :) Przy 50 nie ma najmniejszych szans.

          • 5 3

      • Albo po prostu wyprzedzić kolejnego lamusa jak ty

        • 0 1

    • Viktor (3)

      Niech młode ci*le wezmą się za robotę, a nie destrukcję ruchu w mieście.

      • 20 13

      • Ale co, mają przestać jeździć samochodem?

        • 7 5

      • znasz znaczenie słowa.....ci....le? nie wygląda mi na to :) haha (1)

        • 4 5

        • Nie pytaj Hanysa co to ci*l.

          • 3 0

    • samochodoza zawsze będzie przeciw ograniczeniom (1)

      Nic w tym nadzwyczajnego. Gdybyście w ankiecie dali pytanie, czy ograniczenie ma być ustalone na 100 km/h to ta opcja dostałaby najwięcej głosów.

      • 25 21

      • Za wolno dla smarków. PJ powinno byc

        od 21 roku życia, a punktacja i kary finansowe zaostrzone. Kary finansowe razy 10 i PJ zabierane przy 12 punktach.

        • 5 4

    • Jako mieszkaniec okolicy także popieram zmiany (3)

      Nareszcie będę mógł dojść bezpiecznie na pociąg.

      • 23 17

      • a nie lepiej zawnioskować za przeniesieniem linii kolejowej na "Twoją" stronę? Będzie bezpieczniej dojść na pociąg! (2)

        • 12 15

        • ty tak poważnie? (1)

          samochodozę się leczy

          • 5 5

          • pacjent zwykle nie jest świadom, że na nią cierpi

            • 6 0

    • 50km/h to wszyscy jadą, podczas deszczu na Grunwaldzkiej (1)

      A właściwie bardziej stoją w korku niż jada...

      • 17 5

      • albo śniegiem cały rok sypać, z głowy problem :)

        • 2 2

    • To jest część polityki uspokajania ruchu w mieście (4)

      Większość ludzi nawet nie stara się tego zrozumieć, więc po co w ogóle pytać takich o zdanie?

      • 22 15

      • bo...większość? demokracja? (3)

        i nie, nie ma to sensu na większości odcinków, gdzie jest 70. tam, gdzie są jakiekolwiek przesłanki, że ta prędkość jest za duża, już dawno jest 50...

        • 5 5

        • dzięki większości mamy teraz pis u władzy

          • 7 1

        • No to nie miej pretensji - zmotoryzowani stanowią w Gdańsku 42% ruchu

          • 2 2

        • Większość to nie jest kryterium demokracji!

          • 2 5

    • za.??? ale za czym? (1)

      że policja będzie stać i "walić" mandaty, za przekroczenie prędkości o 15km/h? bo wyścigi są raz w tygodniu porą nocną!!! a pozostałe dni te tysiące aut dziennie musi przejechać arterią.. pomyśl, zanim coś wpisze!

      • 9 5

      • Języka polska to trudna dla Polaka.

        • 3 0

    • Też jestem za. Mieszkam blisko Grunwaldzkiej (4)

      już teraz jadąc 50 km/h jest szybciej, płynniej i dużo spokojniej. Polecam spróbować

      • 12 18

      • a ja mieszkam blisko (3)

        i jestem przeciw. i**otyzm. i dorabianie teorii do i**otyzmu.

        • 15 15

        • i**otyzmem i lenistwem, jest rozpoczynanie zdania małą literą. (2)

          • 3 7

          • i**otyzm (1)

            nie jest niecenzuralne, można pisać bez * :)

            • 1 0

            • Coś Ci nie wyszło

              • 0 0

    • Rowerem będzie szybciej (1)

      Jestem za!

      • 4 5

      • z taką tandetną infrastrukturą nie będzie.

        • 1 2

    • Żaden problem, będzie 50 będą jeździć 70

      Obecnie mamy 70 jeżdżą 90/100 albo i więcej.

      • 12 2

    • Ola , miej jaja i nie pozwól !

      To my mieszkańcy

      • 5 4

    • Dokładnie.

      Ponadto jaki sens pytać "czytelników"? Czytelnicy to nie są specjaliści w żadnej dziedzinie, na całe szczęście decydują fachowcy. Czytelnicy uwielbiają się wypowiadać w kwestiach, o których nie mają zielonego pojęcia. To bzdurne forum nie powinno w ogóle istnieć. Nie może biec przez środek miasta trójpasmowa szosa o dopuszczalnej prędkości 70 km/h, na której wiekszość kierwoców mknie 90 km/h. Bardzo dobrze, że ruch zostanie uspokojony i dostosowany do wymagań cywilizacyjnych.

      • 12 8

    • (4)

      Jesteś za tym by w imię błysku fleszy radny ten czy inny mógł powiedzieć tak " to ja to zrobiłem drodzy wyborcy " a prawda jest taka iż na siłę nam ktoś wmawia iż jest to nam potrzebne jak widać 75 % uważa że nie a i tak wprowadzą to gdzie jest ta siła demokracji , na głupotę i wybryki są inne sposoby niż ograniczenia dla wszystkich .... wypadek czy nawet śmieć nie zmusza nas do zmiany przepisów w całym kraju to populizm pierwszej wody niby iż w imię wyższego dobra a koniec końców robią co chcą i gawiedz nieogarnięta im przyklaskuje /.....

      • 5 10

      • A od kiedy to większośc ma rację (3)

        Motłoch w ogóle nie powinien się w kwestiach specjalistycznych wypowiadać. Na szczęście zdecydują fachowcy,

        • 11 6

        • (1)

          Fachowcy... Haha, radni to fachowcy :D ale żart ci się udał :D

          • 6 6

          • Masz jakieś problemy z logiką czy rozmawiasz ze sobą?

            I jeszcze to dziecięce "ha ha". Na forum dla dorosłych staraj się zachować pewien poziom bo inaczej robisz z siebie kretyna.

            • 4 3

        • To się nie wypowiadaj.

          • 0 0

    • (3)

      Ja mieszkam przy Słupskiej, więc w samym centrum dzielnic zainteresowanych i jestem przeciw. Nie wypowiadaj się za większość, bo nie wiesz co sądzą.

      • 7 6

      • (2)

        na szczęście twoje zdanie nie ma większego znaczenia, jak widać :)

        • 5 6

        • (1)

          No bo zdanie kilku niespecjalnie rozgarniętych radnych ma... Powinno być referendum i tyle, powinni decydować mieszkańcy Trójmiasta, a nie te kilka osób co czują satysfakcję z gnojenia innych i sprawiana że żyje się gorzej.

          • 7 3

          • tacy mieszkańcy to niech sobie lepiej decydują

            czy w parku zasadzić tulipany czy fiołki, a nie poważne rzeczy

            • 2 4

    • Jacy mieszkańcy...

      są w ciągu Alei Zwycięstwa? Albo na odcinku Grunwaldzkiej od Pilotów do Kołobrzeskiej? Tam nie ma osiedli.

      • 5 2

    • Najbardziej za sa biedaki ktorych na samochód niestac (4)

      • 10 12

      • Coś ci poradzę

        Jak już jakimś cudem w godzinach lekcji wypowiadasz się na forum dla dorosłych to przemyśl dwa razy zanim rzucisz swoimi dziecięcymi przemyśleniami. Wtedy nie zrobisz z siebie kretyba, tak jak to uczyniłeś tym razem.

        • 10 3

      • Argumentum ad d*pum (1)

        Aż się posmarkałem ze śmiechu :D
        Miszczu, teraz za najniższą krajową nie jedną a dwie fury sobie możesz kupić, ale to już jak będziesz starszy.

        • 2 2

        • Gruchota kupisz a nie furę a tym bardziej dwie za najniższą krajową. Widać jakie masz pojęcie

          • 2 1

      • problem taki, że każdego biedaka stać

        w biednych krajach biedni jeżdza samochodami, a w bogatych na odwrót

        • 0 1

    • jako mieszkaniec będziesz miał większą transmisję spalin pod oknem. Pasuje ci ten syf misiu? (3)

      • 3 3

      • grunt, że transmisja mszy z jasnej góry się nie pogorszy

        • 2 2

      • Większa prędkość, więcej samochodów, więcej spalin. (1)

        Szczególnie, że powyżej 50km/h samochód pali coraz więcej.

        Nie wierzysz? Sprawdź kiedyś za miastem.

        • 1 3

        • Przy 50 mam wyższe spalanie niż przy 90. Przy 50 7.8 przy 90 6.2

          • 2 0

    • Szybki tranzyt, mało spalin, spowolnienie i światłą to korki i więcej szkody , zanieczyszczeń w powietrzu, poczuli już to mieszkańcy Żabianki negując dwa dodatkowe pasy na Gospody.

      • 2 2

    • Przeciw

      Ja jako mieszkaniec jestem przeciwny

      • 3 0

    • Gdybyśmy tylko potrafili wspólnie korzystać z infrastruktury drogowej

      Od kiedy to dla miasta ważni są mieszkańcy? Niby tworzenie nowych stref płatnego parkowania i wydłużanie ich czasu albo ceny do absurdu jest dla mieszkańców? Gdyby było to dla nich to te parkingi przynajmniej pod domem były by za darmo dla nich. Wprowadzanie stref ograniczonej prędkości czy ograniczanie prędkości też nie jest na plus dla mieszkańców tylko dla ludzi oderwanych od rzeczywistości.
      Nawet gdyby prędkość była w całym mieście i tak jakiś dziadek/ człowiek zapatrzony w telefon/ g*wniak biegający bez opieki i tak wyskoczy pod koła bo przecież po co patrzeć.
      Rowerzyści/użytkownicy hulajnóg i inni pseudo sportowi użytkownicy dróg również się do tego przyczyniają wskakując nagle z chodnika czy ścieżki na ulicę bez patrzenia bo przecież wielki pan woli wylądować w piachu niż się np zamoczyć w kałuży.

      Policja zamiast skupiać się tylko na kierowcach powinna w dużej mierze skupić się na pozostałych użytkownikach dróg, którzy są bezkarni.

      Prawda jest taka, że niezależnie czy prowadzisz samochód, inny pojazd czy idziesz pieszo takie same przepisy dotyczą każdego i każdy jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo (ale nie każdy to rozumie).

      Nauczmy się wspólnie korzystać z dróg a problemy wyssane z palca znikną. Czasami odnoszę wrażenie, że tylko część kierowców to rozumie bo pozostali użytkownicy zachowują się jak by byli sami (podkreślam część kierowców bo niestety nie 100% ale na pewno więcej niż pieszych czy rowerzystów) ( Dla mało kumatych - kierowca nie koniecznie jest osobą tylko za kierownicą, a ktoś kto posiada prawo jazdy)

      Jako mieszkaniec jestem przeciwny ograniczaniu prędkości w takich miejscach. A jeżeli chcemy utrudniać życie kierowcom to zróbmy to po równo i takim tokiem rozumowania zredukujmy liczbę przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych (przypomnę, że przejazd rowerem po przejściu dla pieszych jest zabroniony przez kodeks ruchu drogowego)

      • 3 0

    • ja jako mieszkaniec jestem Przeciw! I co? Zatkalo kakao?

      • 0 0

    • Ja jako mieszkaniec jestem przeciwny. Wzdłuż grunwaldzkiej i zwycięstwo każda grupa ma swój pas ruchu (auta, piesi i rowerzyści). Dość często są przejścia/przejazdy rowerowe ze światłami, jezdnie od chodnika /ddr pas zieleni, wiec są predyspozycje do podniesienia prędkości nawet do 80km/h, ale obecny kompromis(mieszane 50/70) jest ok.

      • 1 0

  • Kolejne bzdurne ograniczenia (31)

    Normalni kierowcy nie mają kłopotu z 70-ką, pozostali i tak będą przekraczać dozwolone 50. A wyścigi pewnie i tak się będą odbywać.

    Zakazać wszystkiego i wszystkim, rowery na ulice, plus dorożki i wozy drabiniaste.

    • 660 87

    • Dokładnie (8)

      Nawet jak sobie zmienią na 30 w całym mieście, to i tak Policja nie pociągnie do konsekwencji, gdyż ich najzwyczajniej tam nie ma, o czym świadczy plaga nielegalnych wyścigów w Oliwie.
      Jak kulsony doskonale wiedzą, gdzie i kiedy będą się ścigać i sobie z tym nie radzą, to o czym mówimy w przypadku zwykłych kierowców i szarości dnia codziennego?
      Jak złapią, to przypadkiem lub przy okazji, jedynie pojedynczych kierowców, nieoznakowanym radiowozem i tyle. I tak każdy będzie jechał 70 lub więcej.
      Więc po co bić pianę? Jeśli chcieliby temat rozwiązać, powinni zainstalować tam kilka fotoradarów i tyle. Każdy jechałby wtedy zgodnie z przepisami.
      To samo mamy w tunelu pod Martwą Wisłą. Niby 50 lub 70 zależnie od warunków a i tak każdy zap...tam średnio 90.
      I żeby była jasność - na Grunwaldzkiej już wielokrotnie zauważyłem, ze nawet kulsony nie trzymają tej 70-tki, tylko śmigają jak inni ok 90. I co?
      Więc radni niech się kiszą w tych swoich rozporządzeniach, a życie i tak wszystko zweryfikuje.

      • 20 5

      • Różnica będzie widoczna (6)

        Na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa prawie wszyscy przekraczają prędkość dopuszczalną - to nie podlega dyskusji. Tyle że jak jest ograniczenie do 70, to większość jedzie 90-100, a jak będzie 50 - to będą jechać 65-80. Także ograniczenie wpłynie na uspokojenie ruchu, a wypadki będą o mniejszych skutkach.

        • 11 14

        • Nikt nie przekracza (1)

          Bo się nie da

          • 6 3

          • Jasne, że się da.

            Pojedź sobie od Ergo Areny do Grunwaldzkiej to zobaczysz ile się da jechać na tym odcinku. Widziałam już niejedno! Festiwal d**ilizmu, bo na końcu i tak są światła....

            • 1 0

        • gdzie ty widzisz taką prędkość ? Tam są w kółko korki i co parę metrów światła. Lecz się chłopie! (2)

          • 10 2

          • Korki i światła wcale nie przeszkadzają co lepszym agentom traktować każdego odcinka jak wyścig na ćwierć mili... (1)

            • 4 0

            • i nic sie nie zmieni!!!! nie wolno przekraczac 50km/h a piszczec oponami moge sobie do woli i nic ci do tego!

              • 0 0

        • jakie ty tam masz wypadki???? ja mysle ze jezdnie nalezy obnizyc o 5cm i bedzie gicio

          • 0 0

      • to nie chodzi o to o czym piszesz a o to ze produkujemy przepisy ktore sa oderwane od rzeczywistosci!!!

        • 0 0

    • (1)

      Ten radny to pitoli głupoty!! Jak twierdzi ze auta i tak jadą wolniej to po co było wnioskować o ograniczenie??? Dla zabawy??

      • 15 7

      • nie, chodzi o to, by poza godzinami szczytu mniej kierowców lekceważyło limity prędkości

        dzięki temu będzie mniejszy hałas i wyższe bezpieczeństwo

        • 4 8

    • To jest typowa odpowiedzialność zbiorowa (3)

      stosowana w państwach autorytarnych w sytuacji, kiedy służby nie są w stanie wyegzekwować prawa - działa to prosto, ponieważ wypadki powoduje jakiś 1% piratów mających wywalone na przepisy to trzeba skopać 99% pozostałych, bo to przecież wina jadących 70 że są wypadki.
      Niech milicja częściej suszy na Grunwaldzkiej a zapewniam, że problem z szybko jeżdżącymi zostanie zminimalizowany - wystarczy spojrzeć na Sopot albo na Gdynię, gdzie ostatnio non stop suszą na granicy Orłowo/Redłowo i teraz nawet autobusy tam zwalniają xD

      • 26 4

      • (1)

        Na TriStar i działające tam kamery wywaliliśmy masę kasy. Ten system mógłby pilnować odcinkowo przestrzegania ograniczenia prędkości. To nie, lepiej postawić znak 50, którego nikt i tak nie posłucha. Potem będą zdziwieni, że to ich nie dało, jak strefy 30.

        • 8 2

        • Nie mógł by, bo póki co przepisy nie pozwalają na taką pracę. Pretensje trzeba kierować do stanowiących prawo.

          • 0 0