• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelniczka: jeździmy wolniej na dwupasmówkach

Aleksandra
31 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nie da się ukryć, że kierowcy na drogach dwupasmowych jeżdżą wolniej. Nie da się ukryć, że kierowcy na drogach dwupasmowych jeżdżą wolniej.

Większość kierowców nie gna już swoimi samochodami na złamanie karku, szczególnie na drogach dwupasmowych np. S7 do Elbląga - zauważyła nasza czytelniczka, pani Aleksandra. Rzeczywiście coś w tym jest. Pytanie, z jakiego powodu zwolniliśmy? Przyczyn może być kilka.



Z czego wynika niższa prędkość na drogach dwupasmowych?

Poniżej prezentujemy wiadomość od pani Aleksandry, czytelniczki Trojmiasto.pl.

Jestem przedstawicielką handlową i bardzo dużo jeżdżę samochodem między miastami. Ku mojemu zdziwieniu ostatnimi czasy zaobserwowałam, że kierowcy wyraźnie zwolnili na dwupasmówkach.

Jeszcze jakiś czas temu większość kierowców na drogach ekspresowych jechało z prędkością oscylującą w granicach 130-140 km/h. Dziś te same osoby zwolniły o około 20 km/h - jadą z prędkością 110-120 km/h. Faktem jest, że sporadycznie wyprzedzają mnie auta jadące powyżej 160 km/h.

Obawa przed wysokim mandatem



Kierowcy zwolnili, bo obawiają się zatrzymania przez nieoznakowany radiowóz, a w efekcie wlepienia wysokiego mandatu. Kierowcy zwolnili, bo obawiają się zatrzymania przez nieoznakowany radiowóz, a w efekcie wlepienia wysokiego mandatu.
Z czego to wynika? Myślę, że czynników może być kilka. Przede wszystkim strach przed nieoznakowanym radiowozem i surowymi mandatami. Dziś, jeśli przekroczymy dozwoloną prędkość o 41 km/h, policjanci wlepią nam mandat w wysokości 1 tys. zł. A to już boli. I doskonale wiemy, że przekroczenie o tyle dozwolonej prędkości, np. na obwodnicy Trójmiasta, nie jest żadną sztuką. Tym bardziej że są odcinki z ograniczeniem do 100 km/h.

Czytaj także:

Mandaty ostro w górę, ale czy nowe progi są rozsądne?



Podwyżka cen paliw



6,95 zł za litr oleju napędowego - to cena z początku marca. Dziś ceny dobijają do 7,7 zł za litr. Wysokie ceny na stacjach z pewnością wpłynęły na jazdę kierowców. 6,95 zł za litr oleju napędowego - to cena z początku marca. Dziś ceny dobijają do 7,7 zł za litr. Wysokie ceny na stacjach z pewnością wpłynęły na jazdę kierowców.
Wolniejsza jazda na dwupasmówkach może być także spowodowana wysokimi cenami paliw na stacjach. Jedziemy wolniej - auto spala mniej, a my mniej płacimy za paliwo. Proste. Zresztą jeżdżąc bardzo dużo, wiem, że jest spora różnica w średnim spalaniu samochodu przy prędkości 100-110 km/h a 130-140 km/h. Dziś za litr oleju napędowego płacę około 7,7 zł. Mój samochód spala średnio 8 l paliwa na 100 km, zatem przejechanie takiego odcinka kosztuje ponad 60 zł.


Zmiana stylu jazdy



A może po prostu kierowcy zmienili styl jazdy? Jeżdżą bardziej ekonomicznie, a przy tym bezpieczniej? Pamiętajmy również o tym, że rokrocznie na drogach rośnie liczba hybryd i aut elektrycznych. A żeby te samochody spełniały swoją funkcję - trzeba się nauczyć nimi jeździć. Być może to również ma wpływ na niższe prędkości.

Aleksandra

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (115) 3 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    Najbardziej irytujące jest (5)

    Ślamazarne ruszanie spod świateł.
    Np na AK na skrzyżowaniu z Lostowicką/Havla, w obu kierunkach.
    A potem że są korki itp

    • 66 10

    • Positivum i jesteś spokojny

      • 4 9

    • Wszędzie tak jest.

      Przejeżdża minimum dwa razy mniej samochodów niż mogłoby przejechać. Np. wyjażd z Piastowskiej w Chłopską. Samochód przede mną troczył się tak powoli, że mnie na torach tramwajowych złapało czerwone światło ( a jechałem drugi) i finalnie on jeden przejechał skrzyżowanie.

      • 12 1

    • Brakuje sekundników odmierzających czas do zmiany światła. W takim zapyziałym Płocku aż przyjemniej się jeździ z takimi czasomierzami.

      • 6 3

    • To jest plaga na kazdym skrzyżowaniu. (1)

      Te oszołomy nie potrafiace ruszac, powinni mieć zatrzymywane prawka i dodatkowe szkolenia. Tyle, ze myślenia raczej nikt ich nie nauczy

      • 1 0

      • Ale kursanci to samo

        Mówisz mu depnij gazu ,zjedz sprawnie ze skrzyżowania to wlecze się taki ruch utrudnia boi się gazu dodać jakby miał pod nogą ze 300 koni a nie 80 a później "jak oni uczą,pewnie spo lub w tel siedzi"

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Przyzwyczailiśmy się do dwupasmówek (1)

    Kiedyś było ich na tyle mało że trzeba było korzystać, bo za chwilę znów jeden pas będziemy się wlekli za tirem, albo co gorsza za traktorem. Dziś już często większość trasy możemy przejechać dwupasmówką, a nauczyliśmy się że powyżej 130-140km/h drastycznie rośnie spalanie, a wcale nie zyskujemy dużo czasu. Niestety w mieście wciąż jest na tyle dużo świateł, i na tyle mało skrzyżowań bezkolizyjnych, że jak mamy zielone światło to trzeba korzystać, bo jak trafimy na czerwone to dalej będzie czerwona fala. Dlatego musimy budować więcej dróg bezkolizyjnych (nie tylko obwodnica, bo to właśnie ta jedna z której trzeba skorzystać) a kierowcy będą spokojniej jeździli, i będą tymi trasami omijali strefy dla pieszych rowerzystów, dzięki czemu wzrośnie również ich bezpieczeństwo. No i mniej hamowania i ruszania to mniejsze spalanie.

    • 56 6

    • Tez mysle, ze przyczyna jest raczej taka, ze da sie juz przejechac wiekszosc kraju po dwupasmowej drodze wiec nie ma sensu nadganiac kiedy jest okazja. Wolniejsza jazde zauwazylem juz kilka lat temu, rowniez u siebie. Kiedy 80% trasy robie dwupasmowka to wystarczy mi 110-120 km/h, bo jak sie na koncu trasy powloke kilkanascie km za jakas zawalidroga to juz nic to nie zmieni.

      • 6 0

  • Szybkość

    Mimo taryfikatora zawsze jakiś głupol spod znaku GPU albo GWE się znajdzie. Mało kamer na ulicach, albo ich nie ma.

    • 7 4

  • katować mandatami nie ma innego sposobu na polskich kierowców górne widełki nie brać jeńców

    • 2 10

  • ja mam na to prosty trick ! wystarczy być odpowiednio biednym aby nie było Cię stać na samochód (2)

    :)

    • 2 4

    • no nie...gdzie popełniłem błąd..

      • 0 1

    • Normalny czlowiek mysli co za glupek

      A politycy mysla, swietny pomysl!!

      • 0 0

  • (1)

    Poprostu ciężko kupić samochód z czymś więcej niż 1.2.
    Spowalnianie ruchu, bezsensowne światła na krajówkach, żeby ludzi do płatnej autostrady zmusić. Zwiększyła się liczba emerytów, kobiet na drodze. OSK wypuszczają pierdoły mentalnie przygotowane do spowalnia ruchu tylko a nie płynnej, dynamicznej kulturalnej jazdy. Naszą cywilizację zabiją ludzie jeździący "swoim bezpiecznym tempem".

    • 8 6

    • Odczep się od emerytów

      Nie wszyscy mają po 90 lat a ci w tych furach po pół bańki -0 myślenia byle do przodu ,totalny brak techniki jazdy

      • 0 2

  • I po co ?

    I po co mi auto ponad 200 KM ,zmieniłem na 130 i tak używam połowy mocy i w portfelu zostało kilka stówek-na tych samych trasach dojeżdżam 5 minut później i tyle w temacie .

    • 3 5

  • Cena paliwa

    Jak ktoś jeździ dzień w dzień to cena paliwa działa hamująco na rozwijanie maksymalnych prędkości...

    • 3 0

  • A może zamiast opini p. Aleksandry, kim kolwiek ona jest, umieścić jakieś miarodajne dane statystyczne czy faktycznie kierowcy jeżdżą wolniej?

    • 6 3

  • jeździmy wolniej bo jak w każdym kraju mamy od stycznia nowe wyższe delikatnie mandaty, więc

    nie dziwota :D

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakiego koloru są "zabytkowe" tablice rejestracyjne?

 

Najczęściej czytane