• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: TIR-y blokują drogi, bo bramy wjazdowe są za ciasne

Krzysztof
28 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku)  Raport
Opinie (54)

Na mapie Trójmiasta jest wiele firm, które przyjmują wielkie zestawy ciężarówek z dostawami, ale nie są do tego kompletnie przystosowane - napisał nasz czytelnik. Może przy budowie takich placów warto pomyśleć o lepszych rozwiązaniach chociażby dla wielkich TIR-ów?

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


Jak się zachowujesz, gdy inny pojazd zablokuje drogę?

Poniżej prezentujemy list naszego czytelnika, pana Krzysztofa z Gdańska.

Ostatnio utknąłem w korku na dobrych kilka minut, bo ogromna ciężarówka z naczepą nie mogła zmieścić się w ciasnej i wąskiej bramie jakiejś firmy, do której dostarczała towar. Próbując wcisnąć się w bramę - zablokowała ruch i unieruchomiła kilkadziesiąt samochodów.

Absolutnie nie mam pretensji do kierowcy, który kilkukrotnie próbował wpasować długi zestaw w kilkumetrową bramę. Na pewno chłopak był mocno zestresowany całą tą sytuacją i niepowodzeniem, a przecież po obu stronach sznury aut coraz mocniej się wydłużały. Nikt jednak nie trąbił, nie okazywał swojego zdenerwowania.

Lód spadający z ciężarówek to duże niebezpieczeństwo Lód spadający z ciężarówek to duże niebezpieczeństwo
W końcu po którymś razie "łamania" naczepy przy eskorcie dwóch czy trzech osób - udało mu się wjechać na posesję. Konkluzja tej historii jest taka, że wiele firm kompletnie nie dba o zapewnienie odpowiednich warunków dla chociażby dużych dostawców. A później tworzą się takie sytuacje, jak ta na filmie.

Bycie kierowcą dużej ciężarówki to niełatwa sztuka. Często muszą mierzyć się z takimi sytuacjami, ciasnymi uliczkami, wąskimi bramami, niskimi wiaduktami, a niekiedy nawet grząskim gruntem.
Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (54) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    No niestety (6)

    Spedytor podaję adres załadunku i rozładunku oraz przybliżoną godzinę.
    Nic więcej takiego spedytora nie interesuje. Później kierowca musi się bawić w superbohatera i ładować zestaw w szczeliny. O ile taka wąska brama nie jest dużym problemem, bo po kilku próbach kierowca się wciśnie, to już wąskie drogie dojazdowe do takich mikro fabryk potrafią skutecznie wyssać całą energię i z kierowcy składu i towarzyszących mu w drodze kierowców osobówek.

    • 106 6

    • spedytor

      a co ma spedytor do firm załadunku i rozładunku? on je prowadzi? tworzy ich infrastrukturę? wiesz za co spedytor odpowiada?

      • 0 1

    • Co za głupie pretensje (4)

      To nie wina spedytora tylko załadowcy lub rozładowcy, że nie przygotowano infrastrukturty. To ze siku nie dadzą zrobić to też wina spedzia? Jak jesteś na miejscu to zwróć uwagę, może nawet szef całego bajzlu będzie

      • 9 13

      • Weź mi wyjaśnij kto to jest załadowca i wyładowca (1)

        Bo z tego co widzę, pojęcia nie masz czym zajmuje się spedytor.

        • 15 5

        • Pomylił się

          Miało być zawiadowca i wykładowca

          • 7 1

      • Spedytorzy to... (1)

        Za te wszystkie klamasta to macie apartament w piekle pewny !

        • 5 5

        • Darowałem sobie robotę w spedycji. Jak widać wszyscy na wszystkich napuszczeni. Sprzedażowcy obiecają, że towar da się odebrać. Załadowca że da się wjechać. Spedytor musi pomyśleć za pesel za kółkiem, sprawdzić jego kłamstwa, kłamstwa sprzedażowców. A na koniec on jest tym, na którym wyładowują się jedni i drudzy. W ogłoszeniu wymaga się umiejętności pracy pod presją czasu. Wszyscy zestresowani, spedytorzy po 40 są alkoholikami. Dom wariatów, do którego jeszcze wymagają studiów.

          A najlepsze że kierowcy myślą, że spedytor ma lepszą wypłatę.

          • 10 2

  • Zamknąć firmy a te które chcą istnieć niech korzystają z rowerów cargo. (2)

    • 6 11

    • rowery cargo sa obecnie nielegalne w mysl prawa o ruchu drogowym. te rowery nie moga sie poruszac ani po drogach rowerowych ani po jezdniach samochodowych

      • 1 0

    • Ile rowerów cargo musisz mieć żeby zastąpić jednego TIRa?

      Ile kilometrów dziennie przejedzie jeden rowerzysta na załadowanym rowerze cargo? Dlatego mam nadzieję że to była ironia.

      • 4 1

  • Bimet na Grunwaldzkiej ma z kolei za "płytkie" bramy.

    Tam ciężarówki, zatrzymując się przy punkcie kontrolnym, zastawiają całą szerokość chodnika, a czasem wręcz wystają na prawy pas jezdni.

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (4)

    Noo faktycznie mogliby tu i tam zrobić szersze o 2m bramy. Tym gorzej gdy brama wjazdowa jest bliżej jezdni bo jak dalej to wjeżdża na teren już po złamaniu.

    • 71 2

    • Drogi (3)

      Przepisy zabraniają wykonania szerszego wjazdu niż szerokość jezdni. Wąską jezdnia = wąski wiazd urzędników nie obchodzi jak tam wjedziesz.

      • 7 3

      • Wjazd do mojej firmy jest dwa razy szerszy od drogi. (2)

        Co to za przepisy zabraniają postawienia szerokiej brany na swojej działce?

        • 6 2

        • Na swojej działce ustawiaj co chcesz, ale wjazd jest na działce drogowej.

          • 1 0

        • zarzadca drogi (urzednik) moze sie nie zgodzic na pewne rozwiazania i jest to ustalane podczas uzyskiwania pozwolenia na budowe. to ze ty masz szeroko to albo masz na to zgode albo masz szczescie ze na to przymykaja oko

          • 1 0

  • A jak ma być inaczej ?

    Mamy rów przy posesji, mostek 6m szeroki, zmieniałem rury betonowe bo jedna pękła - zajęcie pasa drogowego, papierologia i biurokracja - chciałem szerszy mostek ale nie wolno, udało się tylko dlatego, że nie było dostępnych rur 2m i 3m, tylko 2,5m, więc "warunkowo" pozwolili na 7,5m, a powyżej 10m nie ma co marzyć, jakiś chory operat wodny i inne głupoty. Ledwo na raz wjeżdżam solówką i to tylko dlatego, że bramę przesunąłem głębiej. Ustawodawca wie, co robić, żeby nie było sprawniej ani bezpieczniej. A robi się coraz gorzej - wymyślają coraz to nowe szykany i jednocześnie ogłaszają wysokość kar - bo w końcu tylko o to chodzi.

    • 2 0

  • Nagrywać zawalidrogi i wysyłać na straż miejską. (2)

    Im się wydaje, że duży może więcej. Większość to średnio inteligentne istoty, które nauczyły się tylko kręcić kółkiem. Przez nich są korki, poważne kolizje i zepsuta infrastruktura drogowa.

    • 2 23

    • Tirowiec

      Mam tylko jedno pytanie.Siedziales kiedys w , Tirze,,Jesli nie masz o czyms pojecia to tego nie komentuj.

      • 4 1

    • u ciebie napewno wszystko ok?

      • 11 3

  • kamerzysta kapuś

    zero empati

    • 1 1

  • Pan Krzysztof utknął na dobrych kilka minut

    Skoro były dobre to po co grymasić?

    • 2 0

  • I nie łatwiej dać to wszystko na pociąg? (1)

    No blokowałoby nikomu drogi, byłoby tańsze, szybsze i lepsze

    • 3 3

    • a widziałeś żeby tory szły do tej firmy?

      • 2 0

  • i tak miał dobrą pogodę

    i dobrą widoczność w lusterkach. a bywa że cofa się nocą i jeszcze w śnieżycę albo deszcz. i jeszcze nikt nie wyjdzie i nie pomoże

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Acura?

 

Najczęściej czytane