- 1 Pod prąd uciekał przed policją (254 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (313 opinii)
- 3 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (129 opinii)
- 4 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (14 opinii)
- 5 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (32 opinie)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (322 opinie)
Czytelnik: nie zastawiajcie ładowarek dla "elektryków"
Jeden z naszych czytelników, właściciel samochodu elektrycznego, ma mały apel do posiadaczy aut spalinowych: "nie parkujcie na miejscach przeznaczonych do ładowania pojazdów elektrycznych".
Polacy nie lubią "elektryków"
Jestem właścicielem Tesli. Zapewne w komentarzach wyleje się na mnie hejt, bo przecież kupiłem i jeżdżę samochodem na prąd. To wystarczająco mocny argument, bo w naszym kraju "elektryki" są znienawidzone. Zaryzykuję jednak.
Nie zastawiajcie ładowarek
Mam ogromną prośbę do osób, które samochodu elektrycznego nie posiadają, a które celowo bądź nieświadomie parkują na miejscach przeznaczonych do ładowania "elektryków". Proszę, nie róbcie tego, bo blokujecie nam, właścicielom aut elektrycznych, dostęp do prądu. A czasami sytuacje są naprawdę podbramkowe.
Zablokowałem blokujących
Ostatnio miałem przykrą sytuację. Byłem w trasie, na południu Polski. Musiałem zjechać na najbliższą stację ładowania. Pech chciał, że stanowisko do ładowania było zajęte przez... auto spalinowe.
Postanowiłem więc dać małą nauczkę niesfornemu kierowcy i zastawiłem jego samochód swoim. Sam poszedłem na obiad do pobliskiego hotelu. Gdy po 1,5 godz. wróciłem do auta, właściciel "spalinówki" siedział w swoim samochodzie. Przeprosił za swoje gapiostwo. Nie wiem, czy zachowałem się dobrze, ale byłem mocno zdenerwowany tą sytuacją.
Jestem obecny na licznych forach właścicieli aut elektrycznych i niestety stosunkowo często dochodzi do podobnych sytuacji.
Szanujmy siebie nawzajem. Nie parkujmy na miejscach, na których parkować nie powinniśmy.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2024-01-15 09:58
Apel do twórców stacji ładowania (23)
Stacje ładowania nie powinny być tworzone kosztem miejsc parkingowych, szczególnie tam, gdzie jest tych miejsc deficyt. Stacje ładowania często stoją puste, podczas gdy brak jest miejsc parkingowych.
Poza tym samochód powinien opuścić stacje gdy tylko jest naładowany, co powinno być sygnalizowane przez ładowarkę.
Można także ograniczać dostępny czas ładowania w godzinach, gdy parking jest obciążony, traktując ładowanie w tym czasie jako awaryjne (np. 10 min.).- 189 53
-
2024-01-16 02:44
Pod lidlem
Pod Lidlem na koncu parkingu sa usytuowane ,
A ciagle spalinowki stoja komu przeszkadza koniec wolnego parkingu.- 0 0
-
2024-01-15 14:46
Prosżę też nie budować kolejnych stacji paliw tylko kolejne parkingi. Oczywiście bezpłatne. (1)
- 5 0
-
2024-01-15 18:21
Na stacjach sa dostepne parkingi
I nie ma zakazu wjazdu elektrykami! Może trzeba w końcu ruszyć głową i zakazać wjazdu elektrykami do garaży podziemnych, promów, tuneli dłuższych niż 500m, centr handlowych i wszelkich parkingów gdzie dojazd straży z kontenerem jest utrudniony
- 5 3
-
2024-01-15 13:53
A co auto ma wisieć w powietrzu w czasie ładowania?
- 2 3
-
2024-01-15 11:50
przecież to SĄ miejsca parkingowe (2)
tylko przeznaczone dla innych pojazdów.
- 6 4
-
2024-01-16 06:40
Jaki przepis prawa o tym mówi? (1)
Parkując 'pod ładowarką' spalinówką łamię jakieś prawo? Jeżeli nie, to nie ma tematu.
- 1 0
-
2024-01-16 08:28
Tak, łamią, jest temat
W miejscach tak oznakowanych parkować mogą tylko pojazdy elektryczne, które korzystają ze stacji ładowania. Co w innym przypadku? Wtedy popełniamy wykroczenie niezastosowania się do znaku drogowego określone przed art. 92 par. 1 Kodeksu wykroczeń. Według przepisu takie zachowanie, czyli parkowanie na miejscu parkingowym przy ładowarce, po zakończeniu ładowania, podlega karze grzywny lub nagany.
- 0 1
-
2024-01-15 11:39
Ale przecież to o to chodzi (5)
To chodzi o to aby było mniej miejsc do parkowania, żeby używać mniej samochodów, żeby nie zastawiać miast odpowiednikami stołów bilardowych albo kontenerów na śmieci. Po to są elektryki co się ładują 1,5 godziny zamiast tankowania 5 minut. Zeby było niewygodnie, uciążliwie, daleko. Trend cywilizacyjnie słuszny ale niezmiernie denerwujący.
To chodzi o to aby było mniej miejsc do parkowania, żeby używać mniej samochodów, żeby nie zastawiać miast odpowiednikami stołów bilardowych albo kontenerów na śmieci. Po to są elektryki co się ładują 1,5 godziny zamiast tankowania 5 minut. Zeby było niewygodnie, uciążliwie, daleko. Trend cywilizacyjnie słuszny ale niezmiernie denerwujący. Alternatywą są puste amerykańskie miasta z okalającymi przedmieściami. Środek miasta gnije, kiedyś łączące ludzi centra handlowe umierają bo zakupy robimy w internecie. Mniej samochodów zatem!
- 11 14
-
2024-01-15 11:43
A poza tym wszyscy w rodzinie zdrowi? (4)
Miejscem ładowania elektryka jest Twoje własne miejsce parkingowe. Rok temu przeszła ustawa zmuszająca zakład energetyczny do postawienia Ci przy nim ładowarki.
Przy okazji, pora skończyć z komunizmem i rozdawaniem parkingów za darmo.- 8 8
-
2024-01-15 15:00
(3)
Tytułem sprostowania, o ile dobrze czytam ustawę.
Nie postawienie ładowarki, tylko ... zarezerwowanie mocy przyłączeniowej, na wypadek gdybyś chciał postawić ładowarkę.- 8 0
-
2024-01-15 15:03
(2)
W skrócie - sam musisz za nią zapłacić.
Ale rozwiązuje to sporo problemów ze spółdzielniami, które nie chciały pozwolić na montowanie ładowarek w halach i pod blokami.- 4 0
-
2024-01-16 06:41
(1)
Nadal nie zmusza to spółdzielni i wspólnot do niczego. Prawo mówi o rezerwacji mocy przez zakład energetyczny, a nie o prawie do montażu ładowarki ot tak. Nadal jest potrzebna zgoda zarządcy terenu/obiektu.
- 0 0
-
2024-01-16 08:25
Ustawa nie pozwala wspólnocie na zakaz "bo nie"
Wspólnota musi wydać zgodę, jeśli spełnione są określone w ustawie warunki, dość proste do spełnienia. Oczywiście wszystko na koszt właściciela, oczywiście musi być dostępna moc, własny licznik itd, ale wspólnota co do zasady nie może się nie zgodzić.
- 0 0
-
2024-01-15 11:11
Idąc tą logiką
Pozabierajmy miejsca parkingowe dla inwalidów i rodzin z dziećmi.
- 34 4
-
2024-01-15 10:26
Ten apel jest podobny do budowania buspasów bez zabierania pasa ruchu. Nie da się tak. (8)
A co do blokowania ładowarek po naładowaniu, to to zaczyna się dziać. Któraś sieć zaczęła pobierać dodatkowe karne opłaty gdy samochód stoi naładowany.
- 28 14
-
2024-01-15 11:49
skoro się nie da (7)
to proszę nie stawiać ładowarek. Większość jednak jeździ spalinowymi, więc lepiej dla większości będzie zostawić klasyczne miejsce parkingowe.
- 16 15
-
2024-01-16 16:56
Wszystkie miejsca z ładowarkami
Jeśli by zrobić wszystkie miejsca z ładowarkami, to nie będzie trzeba rezerwować dla nich miejsc. I wcale nie chodzi mi o drogie ładowarki o wysokiej mocy. Na parkingach przy centrach handlowych czy na publicznych parkingach wystarczy zwykły słupek z gniazdkiem 230V i 16A. To już jest 3.7kW mocy ładowania. Wystarczy by trochę podładować w czasie zakupów.
- 0 0
-
2024-01-15 13:51
Zdaje się że znacząca większość miejsc jest dalej przeznaczona dla spalinówek, więc gdzie problem? (3)
- 4 6
-
2024-01-15 14:23
Spalinowych aut jest 99%więcej (2)
- 5 6
-
2024-01-15 15:02
Czyli na elektryki to 1/3 pojazdów na drogach? (1)
Więcej religii w szkole, po co komu jakaś tam matematyka...
- 3 3
-
2024-01-16 01:41
No jesli doliczymy elektrobusy i trolejbusy
Eh, Skoda 9Tr, czeska klasyka, która nie potrzebowała żadnej ladowarki. Marzy mi się taka w ruchu liniowym...
- 0 0
-
2024-01-15 12:47
(1)
już nie długo to się odwróci
- 8 17
-
2024-01-16 16:56
"niedługo", jak już.
- 0 0
-
2024-01-15 06:18
(23)
Nie jestem zwolennikiem elektryków, ale rozumiem czytelnika. Zastawianie ładowarek to słabe zachowanie
- 137 46
-
2024-01-16 20:21
Jeszcze slabsze jest niszczenie, a będzie czeste jesli strefy wolne od biedy beda za duże.
- 0 0
-
2024-01-15 11:43
(5)
elektryki to przestarzała technologia
- 12 2
-
2024-01-15 14:06
(4)
Tymczasem 90% gratów pod maską spalinówki to obejścia prostego faktu, że silnik spalinowy nigdy nie nadawał się do napędzania samochodów.
Ale elektryki nie dają monopolu na paliwo, więc trzeba było promować spalinówki na siłę.- 0 10
-
2024-01-15 15:03
(3)
"Silnik spalinowy nigdy nie nadawał się do napędzania samochodów", a jednak nadaje się do napędzania samochodów do dnia dzisiejszego, już od około wieku.
- 6 1
-
2024-01-15 15:17
(2)
A teraz powiedz mi, mój drogi, po co w samochodzie jest skrzynia biegów?
Po co jest sprzęgło?
Po co układ smarowania, w którym olej trzeba wymieniać co chwilę?
Po co silnik elektryczny do uruchamiania spalinowego?
To wszystko po to, żeby dało się wcisnąć ludziom silnik spalinowy, uzależniający ich od koncernówA teraz powiedz mi, mój drogi, po co w samochodzie jest skrzynia biegów?
Po co jest sprzęgło?
Po co układ smarowania, w którym olej trzeba wymieniać co chwilę?
Po co silnik elektryczny do uruchamiania spalinowego?
To wszystko po to, żeby dało się wcisnąć ludziom silnik spalinowy, uzależniający ich od koncernów naftowych.
Wszystkie inne opcje dają za dużo wolności, więc trzeba z nimi walczyć.
Patrz Chrysler z silnikiem turbinowym, działający na dowolne paliwo - trzeba było wszystkie prototypy pociąć na żyletki pod karą więzienia...- 0 3
-
2024-01-15 16:01
kiedys elektrykow nie budowano, bo istnialy problemy, ktorych owczesna technika nie byla w stanie zrealizowac. (1)
Moment obrotowy calkowicie wlaczonego silnika elektrycznego nisczyl ogumienie. Dopiero z rozwojem elektroniki udalo sie zbudowac uklady miekkiego startu. To tez nic innego niz jakas wersja sprzegla / skrzyni biegow.
A po co elektryczny rozrusznik? abys za sznurek nie musial ciagnac, bo by ci ajfon z reki wypadl.
Rzecz jasna obecnyMoment obrotowy calkowicie wlaczonego silnika elektrycznego nisczyl ogumienie. Dopiero z rozwojem elektroniki udalo sie zbudowac uklady miekkiego startu. To tez nic innego niz jakas wersja sprzegla / skrzyni biegow.
A po co elektryczny rozrusznik? abys za sznurek nie musial ciagnac, bo by ci ajfon z reki wypadl.
Rzecz jasna obecny samochod elektryczny jest napelniony calkowita wolnoscia (dla producenta), konsument zaraz po kupieniu elektryka moze wejsac w oprogramowanie i samodzielnie serwisowac baterie....- 1 0
-
2024-01-15 21:49
No tak, logiczne xD
"Tak ma być" jest idealnym usprawiedliwieniem całej serii wad silnika spalinowego xD
Do tego nie mamy elektrycznych lokomotyw od prawie 100 lat, bo zdzierają tory maksymalnym momentem przy zerze obrotów ;)
Jak to jest że zawsze jak jakiś dziad rzuca tekstem o "ajfonikach", przy okazji musi się ośmieszyć?- 0 1
-
2024-01-15 11:11
to niech sobie kupi przedłużacz no ale najpierw musiał by miec rozum a to naiwnaków kupujacych elektryczny złom (6)
to niespotykana przypadłość :)
- 11 9
-
2024-01-15 11:46
Tak, Januszku, to Ty jesteś górą. (5)
Co prawda, wydasz na serwis samochodu spalinowego więcej niż jest wart, ale przynajmniej możesz pokazać lewactwu, że liżesz cztery litery koncernom paliwowym :)
- 0 11
-
2024-01-16 06:53
Na chwilę obecną (2)
To elektryk ma rurę wydechową w elektrowni. Taki zielony jest.
- 0 0
-
2024-01-25 16:24
Racja, rura wydechowa w postaci farmy fotowoltaicznej albo wiatraka.
- 0 0
-
2024-01-16 08:31
Lepiej tam niż na osiedlu
- 1 0
-
2024-01-15 15:56
prad tez sie bierze z paliwa...nawet jesli z solarow, to i te powstaly dzieki paliwom kopalnym (1)
- 1 0
-
2024-01-25 16:24
Uuuuu, pojechałeś, a jak fabryka paneli jest zasilana z paneli?
Twoim tropem idąc to chleb Ci szejk upiekł z ropy.
- 0 0
-
2024-01-15 06:42
moglo tez byc tak, ze wlasciciel spalinowego byl na miejscu po 10minutach a zostal zablokowany na kolejne 80 (8)
i to ma byc to "dobre zachowanie"?
Szanowny Pan Bruno moglby zaczac ladowanie swojej tesli (a musialem sie pochwalic) znacznie wczesniej i nie blokowalby miejsca do ladowania innemu elektrykowi- 14 32
-
2024-01-15 08:37
A więc to ty jesteś tym, który parkuje w bramie albo na zakazie "tylko na chwilę"? (2)
- 12 3
-
2024-01-15 15:55
nie jak ja tam zaparkuje to na dluzej, bo mam elektryka i czekam, czy sie tam nie pojawi jakas stacja do ladowania
- 0 0
-
2024-01-15 14:31
A ta chwila trwa od 15 w piątek do poniedziałku południa.
- 0 0
-
2024-01-15 07:38
(4)
A ty też jeździsz swoim spalinowym autem tankować kiedy masz 3/4 baku??
- 8 7
-
2024-01-16 01:42
3/4 może nie
Ale nigdy nie jeździ sie do zera. To niezdrowe dla auta.
- 0 0
-
2024-01-15 15:54
jak jade w dluzsza trase tak, bo nie mam ochoty byc jak pan Bruno
- 1 0
-
2024-01-15 11:51
tankuję jak mnie stać
a nie jak jest potrzeba, bo potrzeba jest zawsze
- 1 3
-
2024-01-15 11:44
Jakbym miał dystrybutor w garażu, to bym go podpinał przed wyjściem, czemu nie?
Telefonu też nie ładujesz dopóki nie ma 0%?
- 5 3
-
2024-01-15 09:24
Tak samo prośba o nieparkowanie na miejscach rodzinnych w supermarketach jesli jeździcie bez dziecka/ nie jesteście w ciąży. (23)
Te miejsca są szersze nie dlatego, żeby wygodnie się Wam parkowało wielkimi SUVami, tylko aby kobiecie w ciąży było łatwiej wyjść z samochodu, a osobie z dzieckiem wypiąć je z fotelika, lub wyjąć wózek z bagażnika.
- 136 21
-
2024-01-16 06:49
A to prawda. Sporo szumowin z tych miejsc robi parking dla suwów, bo przecież mają lepsze auto...
- 2 1
-
2024-01-16 00:50
A masz taki znak w ogóle?
Bo mi się wydaje, że to tylko i wyłącznie wymysł marketów...
- 2 0
-
2024-01-15 16:18
(1)
A ja parkuję bo lubię mieć wygodnie co mnie jakieś nadęte spuchnięte od silikonu mamuśki obchodzą ze swoimi bombelkami?
- 2 5
-
2024-01-16 06:52
kurką jesteś i tyle
- 2 1
-
2024-01-15 16:02
ciaza to jest jej prywatna przyjemnosc a ten znak ma jedynie charakter zalecenia czyli nie ma mocy prawnej
jak ja mam duzy brzuch piwny, potrzebuje tez wiecej miejsca
- 3 4
-
2024-01-15 14:27
Urzekła mnie twoja.historia z dzieckiem i fotelikiem.
Ale kogo to obchodzi ?
- 5 3
-
2024-01-15 09:39
(6)
Słusznie, aczkolwiek różnica jest taka, że miejsca rodzinne przy marketach nie mają umocowania w prawie i to tylko kwestia próśb, kultury i dobrych obyczajów.
Parkowanie spalinowym na miejscach dla elektryków jest natomiast wykroczeniem.- 19 8
-
2024-01-15 11:17
i tak i nie (4)
gdyby była to droga publiczna to masz racje, te różowe napisy to tylko ładny szlaczek
ale korzystając z miejsca parkingowego przy markecie wjeżdżasz na teren marketu i to market jest zarządcą terenu i to market reguluje sposób korzystania z miejsc postojowych, więc tam te różowe miejsca postojowe już mają moc prawną- 2 10
-
2024-01-15 16:19
Jesteś umysłowym dbilem
- 0 1
-
2024-01-15 14:29
Od kiedy to market wprowadza kodeks drogowy ? (2)
- 6 0
-
2024-01-15 14:51
a czy kodeks drogowy obowiązuje wszędzie? nie , tylko na drogach publicznych (1)
tak samo jak masz auto bez badań technicznych, możesz się nim przemieszczać poza drogami publicznymi
- 1 2
-
2024-01-15 15:04
Psst, słyszałeś o czymś takim jak strefa ruchu?
- 1 1
-
2024-01-15 10:55
bzdura kompletna parkingi przed marketami nawet jak spowodujesz stłuczkę na nim mandatu nie dostaniesz!
- 6 1
-
2024-01-15 09:32
Nie jestem w ciaży , nie woże nikogo w foteliku a tez potrzebuje więcej miejsca (9)
wózek się wyjmuje z tyłu. I co teraz ?
- 12 48
-
2024-01-15 18:06
Schudnij.
- 1 1
-
2024-01-15 12:43
masz dzieci w aucie? Nie, to parkuj na innym miejscu, a nie dla rodzin z dziećmi (2)
Każdy chce mieć wygodnie, najlepiej, żeby dzieci nie było na świecie, tak przynajmniej myślą niektórzy.
- 7 14
-
2024-01-16 01:46
Ja tak myślę (1)
I niech się matki nie skarżą jak źle im się żyje z dziećmi, bo nikt ich do posiadania dzieci nie zmusił, ani nie obiecywał że będzie łatwo i przyjemnie.
- 5 3
-
2024-01-16 20:50
Owszem ale nie trzeba być chamem prawda? Skoro jest dla nich miejsce to człowiek kulturalny, a nie ograniczony pustak, to uszanuje.
- 2 1
-
2024-01-15 11:16
(4)
To masz miejsca dla niepełnosprawnych roszczeniowa osobo. Z tego co piszesz miejsca dla kobiet w ciąży i rodzin z dziećmi nie są dla ciebie. ty masz swoje niebieskie i się odwal. Takie osoby jak ty zniechęcają do jakiejkolwiek pomocy "niepełnosprawnym".
- 29 9
-
2024-01-15 15:40
Luzuj majty , przecież cię podburza a ty się nakręcasz
- 2 0
-
2024-01-15 11:28
Kobietom w ciąży i kaszojadom też się nic nie stanie jak zrobią sobie spacerek 100 metrów dalej (2)
nawet na zdrowie wyjdzie. A jak ciężarni umysłowo parkuja na miejscach dla niepełnosprawnych , to jest fajnie ?
- 16 25
-
2024-01-15 14:02
A to jakaś licytacja? (1)
Nie parkuj tam gdzie Ci nie wolno i tyle.
- 9 2
-
2024-01-16 01:44
Te miejsca parkingowe dla ciężarnych to jedynie uklon ze strony sklepu
Nie ma ich w taryfikatorze, więc też nie ma wykroczenia gdy bezdzietny na nich zaparkuje, czego nie można już powiedzieć o miejscach dla niepełnosprawnych.
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.