- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (226 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (52 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (187 opinii)
- 4 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (146 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 W trakcie jazdy odpadło mu koło (89 opinii)
Czytelnik: pożary aut elektrycznych niepokoją, bo palą się... nowe auta
Coraz częściej docierają do nas niepokojące sygnały o pożarach aut elektrycznych. A najbardziej niepokojący w tym wszystkim jest fakt, że zapalają się nowe samochody - pisze nasz czytelnik, pan Mateusz.
Z naszą redakcją skontaktował się pan Mateusz z Gdyni, który podzielił się swoim zdaniem w tym temacie. Poniżej pełna treść jego wiadomości.
Palą się nowe samochody
Ze sporym niepokojem patrzę na to, co się dzieje z autami elektrycznymi. Najpierw rekordowo długie gaszenie "elektryka" w Tuchomiu, teraz pożar elektrycznego Mustanga na stacji paliw w Gdańsku.
Powiecie: ale przecież palą się także auta spalinowe, i to częściej od "elektryków". Tak, palą, ale zasadnicza różnica polega na tym, że do samozapłonu "elektryków" dochodzi w nowych autach, które niedawno opuściły salon. A jak już słyszymy o pożarze samochodu z silnikiem benzynowym albo diesla, to z reguły jest to mocno zmęczony pojazd z nieudolnie przerabianą elektryką czy zdezelowanym silnikiem z wieloma wyciekami.
Czy auta elektryczne będą miały zakaz wjazdu na promy?
A to, że spalinówki palą się częściej, to chyba zrozumiałe. Jest ich zdecydowanie więcej, a wśród nich jest cała masa aut, których "żywot" jest na pograniczu jeżdżenia a... złomowca. Gdyby pozbyć się takich samochodów z naszych dróg - pożarów "spalinówek" byłoby dużo mniej.
Pożar elektrycznego Mustanga na stacji paliw
A co jeśli zapali się w hali garażowej?
Tak chyba być nie powinno? Nie wyobrażam sobie zakupu nowego samochodu elektrycznego, który w każdej chwili może się... zapalić. A co, jeśli będzie akurat zaparkowany w hali garażowej albo w domowym garażu? Przecież w hali garażowej, w której zaparkowanych jest kilkadziesiąt aut, akcja gaszenia będzie zdecydowanie bardziej utrudniona, a do tego zająć mogą się pozostałe auta.
Czy strażacy potrafią gasić auta elektryczne?
Nie ma przecież oficjalnego zakazu wjazdu samochodów elektrycznych do hal garażowych. A moim zdaniem powinno się go zacząć stosować, tak jak w przypadku samochodów zasilanych LPG, choć wydaje mi się, że autogaz jest dziś zdecydowanie bezpieczniejszy od modnych "elektryków".
Opinie (356) 9 zablokowanych
-
2023-05-30 09:54
Opinia wyróżniona
Za szybko staramy się "uszczęśliwić" wszystkich na siłę elektrykami. (29)
Nie tylko sieci przesyłowe nie wytrzymają ale jak widać baterie również. Pracują nad nimi dobre 20 lat, a ani zasięgi się znacząco nie zwiększają ani "odporność".
- 370 23
-
2023-05-30 13:44
Co to znaczy staramy się ? Ja się nie staram. Mów za siebie.
- 10 0
-
2023-05-30 13:47
Kto się stara zadowolić elektrykiem? ty?
ty siedzisz w piwnicy. Ten szajs jest narzucany społeczeństwu...
- 13 0
-
2023-05-30 11:35
Nie pisz głupot że się zasięgi nie zwiększają, co chwilę słychać o kolejnych rekordach, chyba 1000 km już pękło (8)
A ponieważ elektryk ma sens gdy ładuje się go w nocy tanim prądem, to sieci przesyłowe jak najbardziej wytrzymają.
- 7 34
-
2023-05-30 18:09
Pomyśl
Jeśli wymyślą silnik na marchewki to uważasz,że marchewki nadal będą tanie?To samo będzie z tanim prądem w nocy-przestanie być tani.Zobaczysz.Chyba że wierzysz we wspaniałomyślność daniela o.
- 16 0
-
2023-05-30 13:29
Tani prąd w nocy ma tylko grupa uprzywilejowanych, którzy załapali się na fotwoltaikę na starych zasadach, stworzonych zresztą (6)
Dla reszty samochód elektryczny to rozwiązanie słabo opłacalne albo wręcz praktycznie niedostępne jak dla większości mieszkańców bloków.
- 32 6
-
2023-05-30 13:56
tani prąd w nocy (5)
Tani prąd w nocy (i np. weekendy) może mieć każdy, kwestia wyboru odpowiedniej taryfy
- 5 12
-
2023-05-31 05:40
zamow sobie ta taryfe to sie zdziwisz ,
sama energia elektryczna tania ale opłaty stałe duzo wyzsze i dodatkowa handlowa ktore nie tylko niweluja zysk ale i powoduja ze masz rachunek wyzszy niz na zwykłej taryfie.
- 3 0
-
2023-05-30 15:25
Ok
Zaraz biegnę do Brico lub Obi po 30 metrowy przedłużacz. Tylko zimą będzie problem gdy go spuszczę z trzeciego piętra, bo okno się nie domknie i termostat na grzejniku zwariuje.
- 12 0
-
2023-05-30 14:36
(1)
A wiecie że po przekroczeniu magicznych 2000 kWh w taryfie G12 tania i droższa taryfa kosztują tyle samo?
- 8 1
-
2023-05-30 15:45
Zależy jaką masz taryfę na "rządowej" tak to wyglada
- 0 4
-
2023-05-30 14:08
teraz będzie tani prąd w dzień ;D jak to się wszytko zmienia
- 7 0
-
2023-05-30 11:07
Stare mity Grupy Wielkich Sióstr wciąż silne (4)
Sieci wytrzymują. Jeśli chodzi o Polską - jej parametry od ok. 8 lat są zawyżane o 20%, a infrastruktura też nie jest specjalnie modernizowana. Polska energetyka została również mocno zastopowana lata temu blokując plany budowy elektrowni atomowej, ostatnie sytuacje z farmami wiatrowymi, wodnymi etc., stąd może pewne nieporozumienie.
Co doSieci wytrzymują. Jeśli chodzi o Polską - jej parametry od ok. 8 lat są zawyżane o 20%, a infrastruktura też nie jest specjalnie modernizowana. Polska energetyka została również mocno zastopowana lata temu blokując plany budowy elektrowni atomowej, ostatnie sytuacje z farmami wiatrowymi, wodnymi etc., stąd może pewne nieporozumienie.
Co do samych pożarów: póki co najbardziej niebezpieczne pod tym względem są hybrydy i auta gdzie ludzie na własną rękę, lub w niewyszkolonych poprawnie serwisach, wymieniali zasilanie, kable etc., na przykład zestawami lub podzespołami z tanich hurtowni internetowych.
W 2020 prawdopodobieństwo, że pakiet baterii w e-car się zapali ze względu na wady produkcyjne wynosiło 1:12000000 (jeden do dwunastu milionów).
Pierwsze auta elektryczne to lata 20 XXw., technologia zrobiła się popularna 20-30 lat temu, ale same baterie litowo-jonowe to technologia opracowana jeszcze w latach 1970, z wzdrożeniem do produkcji globalnej jakoś na początku lat 90-ych. więc bardziej 50-60 letnia technologia.
Zasięg się zwiększa produkując baterie o większej gęstości (pojemności), co również można zaobserwować rok do roku, np poprzez wprowadzenie flat-packów (baterii podobnych jak np w laptopach i smartfronach) - na przykład Tesla w każdej kolejnej wersji tych samych aut, zwiększa zasięg o 5-20%, podobnie Hyundai, Honda, Mitsubishi. Chyba tylko GM ma z tym poważne problemy, ale oni są nastawieni na produkowanie 1.5-2t czołgó... suvów :) i tam trochę logarytm strzela w kosmos powyżej pewnej masy jeśli chodzi o ilość potrzebnych baterii (i ich masy) do napędzania takiej wagi.- 5 28
-
2023-05-30 17:53
Coś te twoje liczby się nie zgadzają (1)
Na całym świecie mamy 15 milionów samochodów elektrycznych a tylko na Pomorzu przez ostatnie kilka miesięcy spłonęły 2. Skąd ci wyszło prawdopodobieństwo 1:12 milionów?
- 15 2
-
2023-06-02 23:35
"ze względu na wady produkcyjne".
- 1 0
-
2023-05-30 14:36
(1)
Ludzie to ignorancie w 2015 nikt nie wierzył że rozdawnictwo powoduje wzrost inflacji, dziś dalej w to wierzą ale wina tuska, ogrów i wojny ;D
- 12 4
-
2023-06-01 21:13
aaaaale monnnndrale ze wsi
- 0 0
-
2023-05-30 10:20
(12)
To fajnie, tylko co z tego? Planeta płonie mocniej niż te samochody, alternatywą do samochodów ekologicznych nie jest dalsze używanie spalinowych tylko całkowity zakaz używania samochodów osobowych.
- 5 94
-
2023-05-30 15:44
Zmień lekarza (3)
Już były miasta, które wprowadziły zakazy wjazdu aut spalinowych i po długich badaniach wyszło, że jakość powietrza poprawiła się o setne części % , więc to nie auta,a duże firmy są głównymi trucicielami. Skąd weźmiesz geniuszu prąd do tych pseudo ekologicznych wozideł? ze spalania węgla, którego proces niszczy planetę. Auto spalinowe po kolizji
Już były miasta, które wprowadziły zakazy wjazdu aut spalinowych i po długich badaniach wyszło, że jakość powietrza poprawiła się o setne części % , więc to nie auta,a duże firmy są głównymi trucicielami. Skąd weźmiesz geniuszu prąd do tych pseudo ekologicznych wozideł? ze spalania węgla, którego proces niszczy planetę. Auto spalinowe po kolizji (nie mylić z kasacja) można naprawić w aso,a zobacz ile elektrycznego złomu zalega na składowiskach, bo nikt tego nie naprawia. To nie jest ekologia tylko eko terroryzm
- 40 3
-
2023-05-30 16:39
(2)
Aut spalinowych w USA też nikt nie chce naprawiać tylko biorą kasę z ubezpieczenia i kupują nowe ;) a naprawiają co co mają tania robociznę... W Meksyku czy tam takiej Polsce ;)
- 6 3
-
2023-05-30 20:20
(1)
W USA nic nie chcą naprawiać ze względu na wysokie ceny pracy. Po prostu.
- 8 0
-
2023-05-31 09:06
to samo tyczy się elektrycznych samochodów, przez dopłaty nie opłaca się naprawiać bo zakup nowego jest tańszy ;)
- 1 0
-
2023-05-30 11:06
Planeta płonie mocniej niż te samochody? (7)
Lit spala się w temperaturze ok. 2 000 °C. Dla porównania: benzyna spala się w temperaturze 945 °C. Nawet maksymalne temperatury wewnątrz silników odrzutowych w samolotach to ok. 1 700 °C. Czyli jak bateria samochodu elektrycznego wybuchnie w garażu to jest tam goręcej niż wewnątrz silnika odrzutowego na maksymalnym ciągu.
Znajdź mi miejsce na planecie Ziemia gdzie temperatury naturalnie przekraczają 2 000 °C.- 71 1
-
2023-05-30 13:25
(4)
w akumulatorach masz sole litu... No tak jak się głupcy wezmą za tematy o których nie mają pojęcia to się takie bzdury wypisuje ;D a wiesz mądralo że w zwykłych samochodach są stopy magnezu i to znacznie więcej niż tego litu w bateriach a jakoś nie ma problemu z gaszeniem i to wodą ;)... Zresztą ten cały artykuł napisany dla "kliknięć"
w akumulatorach masz sole litu... No tak jak się głupcy wezmą za tematy o których nie mają pojęcia to się takie bzdury wypisuje ;D a wiesz mądralo że w zwykłych samochodach są stopy magnezu i to znacznie więcej niż tego litu w bateriach a jakoś nie ma problemu z gaszeniem i to wodą ;)... Zresztą ten cały artykuł napisany dla "kliknięć" nieogarniętych ludzi, strażacy nie mają problemu z gaszeniem elektryków mówią wprost że taki pożar niczym się nie różni od zwykłego samochodu. Zwyczajnie procedura jest taka że trzeba "schłodzić" akumulatory czy jest to potrzebne czy nie to czas pokaże.
- 4 36
-
2023-05-30 16:17
Fakt (3)
Fakt = nowe elektryki się zapalają.
Mało kogo obchodzi czy są sole litu czy lit.- 25 1
-
2023-05-30 16:36
(2)
Dużo nowych pojazdów się pali zwłaszcza te ubezpieczone i co się nie spodobają ;)
- 3 5
-
2023-05-30 17:38
Sa jeszcze jakies auta nieubezpieczone? (1)
- 9 0
-
2023-05-30 19:41
są i się nie palą :)
- 3 4
-
2023-05-30 11:32
Fajnie. Czystego litu nie ma w bateriach. (1)
Jeszcze chcesz czymś zabłysnąć?
- 6 52
-
2023-05-30 19:37
W naładowanej baterii jest wolny lit
Interkalowany w graficie
- 26 1
-
2023-05-30 22:15
Opinia wyróżniona
Kto płaci zagaszenie! (7)
Za gaszenie, które trwa kilka godzin, koszt około 10000 złotych płacimy my podatnicy. Bogaci jeżdżą tym g. A nas obciążają wydatkami, za darmowe parkingi, gaszenie tego i potem utylizację. Czyste rozdawnictwo, a rozdawnictwoto dla bogatych jest p
Ok zapewne. A tak naprawdę to elektryczna patologia, auta elektryczne powinny mieć system samogaszenia pry zapłonie- 126 22
-
2023-06-27 15:35
dopłaty
Do tego dopłacamy 27000 do każdego nowego elektryka który wyjeżdża z salonu. Biedni sponsorują w podatkach bogatym.
- 1 0
-
2023-05-31 15:21
To weź się do roboty..
To też będziesz bogaty. Niektórzy płacą za ciebie podatki i utrzymują twoje dzieciaki i oczywiście muszą wysłuchiwać twojego bełkotu i żali
- 1 1
-
2023-05-31 10:43
a dlaczego mamy płacić za akcję strażaków wezwanych do pijaka co zasnął z petem i spalił swoje mieszkanie?
- 3 1
-
2023-05-31 09:05
gaszenie nie trwa kilka godzin gdybyś potrafił czytać ze zrozumieniem to byś wiedział bo nawet na tym portalu pisali dokładnie co zaszło
samochód ugaszono w 20 minut a kilka godzin czekano na kontener a akcja gaśnicza kończy się wraz z zakończeniem wszystkich procedur.- 2 4
-
2023-05-31 08:06
Powinni płacić w bój większe oc
- 1 0
-
2023-05-30 23:35
Nie, bogaci nie jeżdżą tym g, bo bogaci kupują benzynowe V8. Elektryczny to można mieć czajnik.
- 11 6
-
2023-05-30 22:23
Mój LPG nigdy mi się nie spalił
A gdy dokonał żywota, przerobiłem go na grill ogrodowy
- 8 1
-
2023-05-30 11:17
Opinia wyróżniona
zgadzam sie w 100% (37)
Zapłony spalinówek zdarzaja sie niemalże tylko podczas ich pracy i zdecydowana wiekszość z nich jest znacznie przechodzona i w kiepskim stanie technicznym - cześć winy wiec jest po stronie zaniedbań samych użytkowników/właścicieli.
Natomiast zapalające sie "elektryki" nie dość że są młode to jeszcze stosunkowo często do samozapłonu dochodzi w czasie postoju.- 395 24
-
2023-05-31 11:05
nie-zgadzam sie w 100%
Sam piszesz, że palą się również auta z silnikami spalinowymi.
Taki pożar w garażu podziemnym sam przeżyłem. Też w czasie postoju, jak to dodał poprzedni komentujący.
Auto, które się zapali - obojętnie z jakim napędem, stoi w pełnym ogniu w przeciągu paru minut.
A przy pożarze w spalinowym może wybuchnąć paliwo w zbiorniku.
Co jest lepsze?
Czyli trzeba zabronić wjazdu do hal garażowych wszystkim pojazdom!- 1 3
-
2023-05-31 09:04
d**ilizm
Serio nawet mi nie szkoda d**ili, którzy kupują elektryki. Szkoda mi tych strażaków, że marnowany jest ich cenny czas przez d**ilizm innych. Elektryki ładowane prądem, a ten prąd to nie węgla zero śladu węglowego - zero!
- 6 1
-
2023-05-31 07:05
spokojnie to tylko testy.... (1)
...w 2060/70 jak juz zostana tylko same elektryki, zamiast 5G bedzie 9G, bedzie mozna podbic dowolny kraj bez 1 czolgu, wystarczy zhakowac system, wywolac zwarcie w ukladzie elektrycznym i wszystkie elektryki jednej nocy ida z dymem w calym kraju......
- 7 0
-
2023-05-31 15:05
W jaki sposób zwarcie w systemie miałoby spowodować zapłon podłączonych do niego odbiorników?
- 0 1
-
2023-05-30 13:41
Poczekajmy aż się spali elektryczny autobus z pasażerami wtedy będą wszyscy beczeć. (3)
- 21 3
-
2023-06-05 17:32
Poczekajmy aż spadnie jeden samolot z pasażerami i się spali, wtedy będą wszyscy beczeć.
- 0 0
-
2023-05-31 01:07
Niejeden spalinowy już się spalił. (1)
To co, zakazujemy spalinówek?
- 0 4
-
2023-05-31 16:05
ale z dużo mniejszą gwałtownością, no i łatwiej ugasić
dlatego spalinowe są pod tym względem dużo bezpieczniejsze
- 1 0
-
2023-05-30 12:50
(2)
Chciałbym napomknąć, że w Polsce pali się około 1000 sztuk rocznie
- 3 2
-
2023-05-30 13:05
Niemożliwe (1)
Ja sam palę 10 dziennie
- 12 2
-
2023-05-31 19:46
Co to jest Marboro ?
Marlboro
- 0 0
-
2023-05-30 12:19
BMW (10)
A słynne pożary BMW wywoływane wadliwymi zaworami EGR?
- 11 5
-
2023-05-30 14:36
Wada konstrukcyjna, która została usunięta (9)
Baterii zdolnej do samozapłonu nie można usunąć z elektryka :)
- 26 3
-
2023-06-05 17:30
A jednak można - Chevrolet Bolt ma akcję wymiany, chyba też jakiś Hyundai.
- 0 0
-
2023-05-31 11:16
Jak się spali, to już nie można!
Baterie można naprawiać i wymienić pojedyncze ogniwa albo jeden pakiet.- 0 1
-
2023-05-31 07:53
Pewnie myślisz że każda marka moto ma swoją fabrykę akumulatorów? I że akumulatora nie da się wymienić?
Problemem jest identyfikacja usterki samego akumulatora żeby zapobiec zapłonowi ale pewnie nad tym pracują- 0 0
-
2023-05-30 15:51
(3)
Samozapłon baterii to też wada konstrukcyjna która się usuwa ;)
- 3 9
-
2023-05-30 18:03
Więc jaką wadę konstrukcyjną posiadał ten elektryk? (1)
Oczywiście, oprócz wady baterii składającej się z dużej ilości ogniw?
Wraz z ilością ogniw w takiej baterii rośnie prawdopodobieństwo uszkodzenia (zwarcia) któregokolwiek z nich. W efekcie następuje miejscowy wzrost temperatury i kolejne ogniwa lecą po kolei. Znasz zasadę domina?- 11 1
-
2023-05-30 19:39
zwarcie to ty masz półkul mózgowych, zwarcie w ogniwie jest tylko i wyłącznie wadą fabryczną w postaci np źle wykonanej warstwy izolacyjne ilość ogniw lub jakiegoś innego defektu fabrycznego.
ilość ogniw nie ma znaczenia ;)- 2 12
-
2023-05-30 17:59
Poprzez całopalenie?
;)
- 16 1
-
2023-05-30 15:14
Poza tym (1)
Taka przypadłość w spalinówkach dotyczy zwykle konkretnej marki i modelu, w którym coś zostało skopane, natomiast elektryki palą się jak leci.
- 20 1
-
2023-06-05 17:31
To wymień chociaż 50 tych "jak leci".
- 0 0
-
2023-05-30 11:51
(14)
Autor artykuły wysunął zupełnie błędne wnioski - płoną również i nowe auta spalinowe, często w wyniku błędów w projekcie konstrukcji, albo wadliwej części montowanej w modelach z danego okresu produkcyjnego, ale nie słyszy się o tym tak często, ponieważ pojazd spalinowy łatwo ugasić, jeśli zrobi się to dość szybko i zdławi pożar w zarodku - mało
Autor artykuły wysunął zupełnie błędne wnioski - płoną również i nowe auta spalinowe, często w wyniku błędów w projekcie konstrukcji, albo wadliwej części montowanej w modelach z danego okresu produkcyjnego, ale nie słyszy się o tym tak często, ponieważ pojazd spalinowy łatwo ugasić, jeśli zrobi się to dość szybko i zdławi pożar w zarodku - mało świadków i "nikt nic nie widział".
Z autami elektrycznymi jest zupełnie inaczej - pożar elektryczny to nie reakcja spalania, a chemiczna i trwa tak długo, dopóki jest paliwo zasilające cały proces, w tym wypadku najczęściej dotyczy to baterii. Wystarczy zwarcie w jednym ogniwie (a takich są w jednym samochodzie tysiące) i pożar gotowy. I nie da się tego ugasić - lanie wodą ma zapobiec przegrzaniu pozostałych ogniw i innych elementów, by i one nie zaczęły się "palić". Dlatego gaszenie trwa wieczność i robi się z tego sensacja naokoło.- 12 56
-
2023-05-30 18:23
Palą się nowe
Bo stare już się spaliły.
Czy to takie dziwne.- 4 1
-
2023-05-30 12:02
wnioski zupełnie prawidłowe (12)
samozapłon w spalinówkach raczej tylko w czasie pracy wieć jest od razu zauważony ii niekoniecznie jest gwałtowny przez co udaje się go opanować
samozapłon w elektrykach często w pustych autach na postoju (więc nie ma kto zareagować) a poza tym przebieg reakcji raczej uniemożliwia szybkie wygaszenie i pali się aż do wypalenia.
Poza tymsamozapłon w spalinówkach raczej tylko w czasie pracy wieć jest od razu zauważony ii niekoniecznie jest gwałtowny przez co udaje się go opanować
samozapłon w elektrykach często w pustych autach na postoju (więc nie ma kto zareagować) a poza tym przebieg reakcji raczej uniemożliwia szybkie wygaszenie i pali się aż do wypalenia.
Poza tym elektryki to są auta kilkuletnie więc są w miarę "nowe" w porównaniu z wiekiem spalinówek jeżdzących po drogach
samozpałony elektryków są dużo bardziej niepokojace zwłaszcza biorąc pod uwagę ich niewielki udział w rynku. Gdyby były tak powszechne jak spalinówki to dopiero byłoby niewesoło.- 63 4
-
2023-05-30 13:53
(11)
bzdura auta elektryczne gasi się tak samo jak spalinowe i zajmuje to tyle samo czasu, wiedzę czerpcie od strażaków nie z miejskich legend.
Obecnie częścią procedury jest moczenie przez 8h i później powstają takie potworki o akcji gaśniczej trwającej kilkanaście godzin gdzie 99% czasu to było czekanie na kontener bo procedura nakazuje :) a głąby przeczytają że się samochód palił kilkanaście godzin gdzie samo gaszenie to 20-25 minut tyle co konwencjonalnego samochodu ;D- 8 71
-
2023-05-30 15:05
D (10)
chyba nie widziałeś jak wygląda zapłon ogniwa. W sieci jest sporo filmów.
- 30 3
-
2023-05-30 19:48
(3)
Przecież sama ta publikacja na trójmiasto jest dowodem na to że nie jest ciężko ugasić pożar samochodu elektrycznego :D patrzą na zdjęcia i dalej swoje a tak na marginesie to nie jest pierwszy model tej marki co się pali sam z siebie ;)
- 4 1
-
2023-05-31 01:06
No widać. Kilkadziesiąt minut. (2)
Ile się pali Passat b5 z pełnym bakiem?
- 1 0
-
2023-05-31 09:25
(1)
straz gasi passata w kilka minut a nie kilkadziesiat do kilku godzin jak w przypadku elektyka
- 2 1
-
2023-05-31 19:00
przeczytaj ten artykuł o tej akcji gaśniczej co trwała 21 godzin dokładnie bo robisz z siebie głupka ;)
- 1 1
-
2023-05-30 15:25
(2)
Polska to jednak zacofanie i zabobon :D w każdą bzdurę uwierzą jak "nowa" technologia wchodzi. Maszty 5G też będziecie wycinać i w czołach z foli chodzicie? Bo z tymi pożarami to ten sam stek bzdor co z tym "elektro smogiem"
- 4 37
-
2023-05-30 16:48
To co napisałeś wystarczająco dużo mówi o twojej wiedzy na ten temat. (1)
Potem jeden z drugim zdzwieni, że im chata z dymem leci albo, że magiczny autopilot lub asystent pasa ruchu i systemy bezpieczeństwa nie zapobiegły np wypadnięciu z drogi lub najechaniu na auto z przodu, gdy kierowca akurat oglądał film na komórce...
- 19 1
-
2023-05-30 17:15
no tak eksperci swoje ale internet i tak wie lepiej ;D
- 3 2
-
2023-05-30 15:15
(2)
tak i jakoś nigdy to nie był samozapłon ;)
- 2 23
-
2023-05-30 16:44
Wcale nie był samozapłon....wpisz sobie (1)
An Electric Bus Caught Fire After Battery Explosion in Paris
Znam kilka takich przypadków, które nie zostały nagrane lub upublicznione.- 21 2
-
2023-05-31 09:00
super każdy pożar jest inny a jak widzimy w tym artykule straż pożarna poradziła sobie z tym gaszeniem i nikt nie czekał aż się samo wypali wbrew obiegowym opiniom i miejskim mitom :)
- 1 1
Wszystkie opinie
-
2023-05-30 22:15
Opinia wyróżniona
Kto płaci zagaszenie! (7)
Za gaszenie, które trwa kilka godzin, koszt około 10000 złotych płacimy my podatnicy. Bogaci jeżdżą tym g. A nas obciążają wydatkami, za darmowe parkingi, gaszenie tego i potem utylizację. Czyste rozdawnictwo, a rozdawnictwoto dla bogatych jest p
Ok zapewne. A tak naprawdę to elektryczna patologia, auta elektryczne powinny mieć system samogaszenia pry zapłonie- 126 22
-
2023-06-27 15:35
dopłaty
Do tego dopłacamy 27000 do każdego nowego elektryka który wyjeżdża z salonu. Biedni sponsorują w podatkach bogatym.
- 1 0
-
2023-05-31 15:21
To weź się do roboty..
To też będziesz bogaty. Niektórzy płacą za ciebie podatki i utrzymują twoje dzieciaki i oczywiście muszą wysłuchiwać twojego bełkotu i żali
- 1 1
-
2023-05-31 10:43
a dlaczego mamy płacić za akcję strażaków wezwanych do pijaka co zasnął z petem i spalił swoje mieszkanie?
- 3 1
-
2023-05-31 09:05
gaszenie nie trwa kilka godzin gdybyś potrafił czytać ze zrozumieniem to byś wiedział bo nawet na tym portalu pisali dokładnie co zaszło
samochód ugaszono w 20 minut a kilka godzin czekano na kontener a akcja gaśnicza kończy się wraz z zakończeniem wszystkich procedur.- 2 4
-
2023-05-31 08:06
Powinni płacić w bój większe oc
- 1 0
-
2023-05-30 23:35
Nie, bogaci nie jeżdżą tym g, bo bogaci kupują benzynowe V8. Elektryczny to można mieć czajnik.
- 11 6
-
2023-05-30 22:23
Mój LPG nigdy mi się nie spalił
A gdy dokonał żywota, przerobiłem go na grill ogrodowy
- 8 1
-
2023-05-30 13:09
Pomyślcie co się będzie działo jak będą stare (2)
Bo palą się głównie nowe dlatego że EV są nowością no to się palą nowe, bo starych nie ma.
Natomiast jak w każdym urządzeniu ilość awarii rośnie z czasem.
I równie dobrze może się okazać że tak jak pojazdy spalinowe w większości kończą życie wypadkiem bądź zardzewieniem, to większość elektryków w ciągu 10 lat życia skończy w pożarze baterii, która z czasem będzie coraz bardziej podatna na zapłon.- 26 0
-
2023-06-05 17:41
Święta racja, tak jak laptopy i komórki w większości kończą.
- 0 0
-
2023-05-30 16:08
chyba niestety ale masz rację :O)
- 3 0
-
2023-05-30 13:09
(2)
Parafrazujac ,spieszmy sie kochać elektryki,tak szybko odchodzą
- 17 2
-
2023-06-05 17:40
Moje już 11 i 12 lat mają i nie chcą jakoś odejść :-)
- 0 0
-
2023-05-31 00:37
Albo
Tak szybko się palą :) Dosłownie i w przenośni.
- 1 0
-
2023-05-30 12:27
Jedno pytanie (3)
Czy palący samochód elektryczny również jest ekologiczny?
- 30 1
-
2023-06-05 17:36
Nie jest, dlatego nie podpalaj go.
- 0 0
-
2023-05-30 14:39
Biodegraduje do atmosfery w błyskawicznym tempie.
- 5 0
-
2023-05-30 13:32
ekologia everywhere
Jak najbardziej
- 3 0
-
2023-05-30 11:17
Opinia wyróżniona
zgadzam sie w 100% (37)
Zapłony spalinówek zdarzaja sie niemalże tylko podczas ich pracy i zdecydowana wiekszość z nich jest znacznie przechodzona i w kiepskim stanie technicznym - cześć winy wiec jest po stronie zaniedbań samych użytkowników/właścicieli.
Natomiast zapalające sie "elektryki" nie dość że są młode to jeszcze stosunkowo często do samozapłonu dochodzi w czasie postoju.- 395 24
-
2023-05-30 13:41
Poczekajmy aż się spali elektryczny autobus z pasażerami wtedy będą wszyscy beczeć. (3)
- 21 3
-
2023-06-05 17:32
Poczekajmy aż spadnie jeden samolot z pasażerami i się spali, wtedy będą wszyscy beczeć.
- 0 0
-
2023-05-31 01:07
Niejeden spalinowy już się spalił. (1)
To co, zakazujemy spalinówek?
- 0 4
-
2023-05-31 16:05
ale z dużo mniejszą gwałtownością, no i łatwiej ugasić
dlatego spalinowe są pod tym względem dużo bezpieczniejsze
- 1 0
-
2023-05-30 12:19
BMW (10)
A słynne pożary BMW wywoływane wadliwymi zaworami EGR?
- 11 5
-
2023-05-30 14:36
Wada konstrukcyjna, która została usunięta (9)
Baterii zdolnej do samozapłonu nie można usunąć z elektryka :)
- 26 3
-
2023-05-30 15:14
Poza tym (1)
Taka przypadłość w spalinówkach dotyczy zwykle konkretnej marki i modelu, w którym coś zostało skopane, natomiast elektryki palą się jak leci.
- 20 1
-
2023-06-05 17:31
To wymień chociaż 50 tych "jak leci".
- 0 0
-
2023-06-05 17:30
A jednak można - Chevrolet Bolt ma akcję wymiany, chyba też jakiś Hyundai.
- 0 0
-
2023-05-31 11:16
Jak się spali, to już nie można!
Baterie można naprawiać i wymienić pojedyncze ogniwa albo jeden pakiet.- 0 1
-
2023-05-31 07:53
Pewnie myślisz że każda marka moto ma swoją fabrykę akumulatorów? I że akumulatora nie da się wymienić?
Problemem jest identyfikacja usterki samego akumulatora żeby zapobiec zapłonowi ale pewnie nad tym pracują- 0 0
-
2023-05-30 15:51
(3)
Samozapłon baterii to też wada konstrukcyjna która się usuwa ;)
- 3 9
-
2023-05-30 18:03
Więc jaką wadę konstrukcyjną posiadał ten elektryk? (1)
Oczywiście, oprócz wady baterii składającej się z dużej ilości ogniw?
Wraz z ilością ogniw w takiej baterii rośnie prawdopodobieństwo uszkodzenia (zwarcia) któregokolwiek z nich. W efekcie następuje miejscowy wzrost temperatury i kolejne ogniwa lecą po kolei. Znasz zasadę domina?- 11 1
-
2023-05-30 19:39
zwarcie to ty masz półkul mózgowych, zwarcie w ogniwie jest tylko i wyłącznie wadą fabryczną w postaci np źle wykonanej warstwy izolacyjne ilość ogniw lub jakiegoś innego defektu fabrycznego.
ilość ogniw nie ma znaczenia ;)- 2 12
-
2023-05-30 17:59
Poprzez całopalenie?
;)
- 16 1
-
2023-05-30 12:50
(2)
Chciałbym napomknąć, że w Polsce pali się około 1000 sztuk rocznie
- 3 2
-
2023-05-30 13:05
Niemożliwe (1)
Ja sam palę 10 dziennie
- 12 2
-
2023-05-31 19:46
Co to jest Marboro ?
Marlboro
- 0 0
-
2023-05-30 11:51
(14)
Autor artykuły wysunął zupełnie błędne wnioski - płoną również i nowe auta spalinowe, często w wyniku błędów w projekcie konstrukcji, albo wadliwej części montowanej w modelach z danego okresu produkcyjnego, ale nie słyszy się o tym tak często, ponieważ pojazd spalinowy łatwo ugasić, jeśli zrobi się to dość szybko i zdławi pożar w zarodku - mało świadków i "nikt nic nie widział".
Z autami elektrycznymi jest zupełnie inaczej - pożar elektryczny to nie reakcja spalania, a chemiczna i trwa tak długo, dopóki jest paliwo zasilające cały proces, w tym wypadku najczęściej dotyczy to baterii. Wystarczy zwarcie w jednym ogniwie (a takich są w jednym samochodzie tysiące) i pożar gotowy. I nie da się tego ugasić - lanie wodą ma zapobiec przegrzaniu pozostałych ogniw i innych elementów, by i one nie zaczęły się "palić". Dlatego gaszenie trwa wieczność i robi się z tego sensacja naokoło.- 12 56
-
2023-05-30 12:02
wnioski zupełnie prawidłowe (12)
samozapłon w spalinówkach raczej tylko w czasie pracy wieć jest od razu zauważony ii niekoniecznie jest gwałtowny przez co udaje się go opanować
samozapłon w elektrykach często w pustych autach na postoju (więc nie ma kto zareagować) a poza tym przebieg reakcji raczej uniemożliwia szybkie wygaszenie i pali się aż do wypalenia.
Poza tym elektryki to są auta kilkuletnie więc są w miarę "nowe" w porównaniu z wiekiem spalinówek jeżdzących po drogach
samozpałony elektryków są dużo bardziej niepokojace zwłaszcza biorąc pod uwagę ich niewielki udział w rynku. Gdyby były tak powszechne jak spalinówki to dopiero byłoby niewesoło.- 63 4
-
2023-05-30 13:53
(11)
bzdura auta elektryczne gasi się tak samo jak spalinowe i zajmuje to tyle samo czasu, wiedzę czerpcie od strażaków nie z miejskich legend.
Obecnie częścią procedury jest moczenie przez 8h i później powstają takie potworki o akcji gaśniczej trwającej kilkanaście godzin gdzie 99% czasu to było czekanie na kontener bo procedura nakazuje :) a głąby przeczytają że się samochód palił kilkanaście godzin gdzie samo gaszenie to 20-25 minut tyle co konwencjonalnego samochodu ;D- 8 71
-
2023-05-30 15:05
D (10)
chyba nie widziałeś jak wygląda zapłon ogniwa. W sieci jest sporo filmów.
- 30 3
-
2023-05-30 19:48
(3)
Przecież sama ta publikacja na trójmiasto jest dowodem na to że nie jest ciężko ugasić pożar samochodu elektrycznego :D patrzą na zdjęcia i dalej swoje a tak na marginesie to nie jest pierwszy model tej marki co się pali sam z siebie ;)
- 4 1
-
2023-05-31 01:06
No widać. Kilkadziesiąt minut. (2)
Ile się pali Passat b5 z pełnym bakiem?
- 1 0
-
2023-05-31 09:25
(1)
straz gasi passata w kilka minut a nie kilkadziesiat do kilku godzin jak w przypadku elektyka
- 2 1
-
2023-05-31 19:00
przeczytaj ten artykuł o tej akcji gaśniczej co trwała 21 godzin dokładnie bo robisz z siebie głupka ;)
- 1 1
-
2023-05-30 15:15
(2)
tak i jakoś nigdy to nie był samozapłon ;)
- 2 23
-
2023-05-30 16:44
Wcale nie był samozapłon....wpisz sobie (1)
An Electric Bus Caught Fire After Battery Explosion in Paris
Znam kilka takich przypadków, które nie zostały nagrane lub upublicznione.- 21 2
-
2023-05-31 09:00
super każdy pożar jest inny a jak widzimy w tym artykule straż pożarna poradziła sobie z tym gaszeniem i nikt nie czekał aż się samo wypali wbrew obiegowym opiniom i miejskim mitom :)
- 1 1
-
2023-05-30 15:25
(2)
Polska to jednak zacofanie i zabobon :D w każdą bzdurę uwierzą jak "nowa" technologia wchodzi. Maszty 5G też będziecie wycinać i w czołach z foli chodzicie? Bo z tymi pożarami to ten sam stek bzdor co z tym "elektro smogiem"
- 4 37
-
2023-05-30 16:48
To co napisałeś wystarczająco dużo mówi o twojej wiedzy na ten temat. (1)
Potem jeden z drugim zdzwieni, że im chata z dymem leci albo, że magiczny autopilot lub asystent pasa ruchu i systemy bezpieczeństwa nie zapobiegły np wypadnięciu z drogi lub najechaniu na auto z przodu, gdy kierowca akurat oglądał film na komórce...
- 19 1
-
2023-05-30 17:15
no tak eksperci swoje ale internet i tak wie lepiej ;D
- 3 2
-
2023-05-30 18:23
Palą się nowe
Bo stare już się spaliły.
Czy to takie dziwne.- 4 1
-
2023-05-31 07:05
spokojnie to tylko testy.... (1)
...w 2060/70 jak juz zostana tylko same elektryki, zamiast 5G bedzie 9G, bedzie mozna podbic dowolny kraj bez 1 czolgu, wystarczy zhakowac system, wywolac zwarcie w ukladzie elektrycznym i wszystkie elektryki jednej nocy ida z dymem w calym kraju......
- 7 0
-
2023-05-31 15:05
W jaki sposób zwarcie w systemie miałoby spowodować zapłon podłączonych do niego odbiorników?
- 0 1
-
2023-05-31 11:05
nie-zgadzam sie w 100%
Sam piszesz, że palą się również auta z silnikami spalinowymi.
Taki pożar w garażu podziemnym sam przeżyłem. Też w czasie postoju, jak to dodał poprzedni komentujący.
Auto, które się zapali - obojętnie z jakim napędem, stoi w pełnym ogniu w przeciągu paru minut.
A przy pożarze w spalinowym może wybuchnąć paliwo w zbiorniku.
Co jest lepsze?
Czyli trzeba zabronić wjazdu do hal garażowych wszystkim pojazdom!- 1 3
-
2023-05-31 09:04
d**ilizm
Serio nawet mi nie szkoda d**ili, którzy kupują elektryki. Szkoda mi tych strażaków, że marnowany jest ich cenny czas przez d**ilizm innych. Elektryki ładowane prądem, a ten prąd to nie węgla zero śladu węglowego - zero!
- 6 1
-
2023-05-30 09:57
(28)
Ekologiczny czy nie to jezda elektrykiem jest super przyjemna.W środku cichutko,ciąg myśliwca,rewelacja, przy ładowaniu z gniazdka domowego tania eksploatacja.
Nie wymienię już nigdy na łomoczącą spalinę,nawet jak miałby zapłonąć- 33 119
-
2023-05-30 10:19
(13)
To chyba wcześniej śmigałeś Lublinem z silnikiem Andorii że ci łomotał :D Elektryki w pewnych warunkach są całkiem fajne, ale nie widzę uzasadnienia w zakupie takiego jeśli jeżdżę 10-15 tys. rocznie. To się nigdy nie zwróci. A ciąg myśliwca to ja mam u siebie lepszy. W klasie aut w którym jest moje nie ma mocnych elektryków. Jeżdżę amerykańskim VANem.
- 24 2
-
2023-05-30 17:23
(6)
Nim Twój Amerykański VAN zdąży się zesprzęglić, skrzynia "pomyśleć" każdy elektryk o mocy od 200 KM w górę ( czyli 95% aut elektrycznych) jest juz z 20 m z przodu.
Przejedź się kiedyś autem elektrycznym to zrozumiesz o czym mowa. W Tesli oczy wpadają do oczodołów przy przyspieszaniu- 0 10
-
2023-05-30 23:04
Przyspieszysz 3 razy i koniec prądu, a na A1 80 km/h bo nie dojadę:) (2)
Tylko czekać aż się komuś chałupa od tej wyczwary spali razem z domownikami, ale cóż przecież ich stać
- 8 0
-
2023-05-31 01:09
Tesla w porównaniu tylko 3 razy przyspieszyła wg danych technicznych (1)
za 4 razem poczuliśmy smród palonej izolacji i z 6 sekund zrobiło się z 15. Nie wiem bo nie mierzyliśmy ale jak w najsłabszej Corsie. Kierowca wysiadł i oddalił się na trawnik bo się wystraszył :D Ale to było z 8 lat temu więc jestem pewien że to poprawili, niemniej taki problem miał miejsce i okazuje się że obciążenie przewodów jest dość istotne i warto mieć to na uwadze. Czy zakończyło się to reklamacją to nie wiem. Bawiliśmy się w Norwegii a auto było mojego firmowego "kolegi" zza wody. Nie rozmawialiśmy potem o tym.
- 3 0
-
2023-06-05 17:26
Wszystko potrafi mieć wady, trochę istotna jest tu statystyka.
- 0 0
-
2023-05-30 20:25
Zanim elektryk osiągnie 80 to ja już mam 100 na cyferblacie (1)
ID. Buzz przyspiesza gorzej i jest mniejszy, choć przyznam że ładny, 10s do 100 wg danych. Mój ma 7s do stówy. Skrzynia automat, nic się nie zasprzęgla. Tesla to nie VAN tak jak 95% elektryków.
- 2 0
-
2023-06-05 17:24
Ale wiesz, że najmocniejsza Tesla sprzedawana w tysiącach sztuk rocznie za 500-600 tys. zł ma 2,3s do setki nie 7?
- 0 0
-
2023-05-30 21:24
Ale wiesz, ze oczy powinny być w oczodołach ?
- 5 1
-
2023-05-30 11:01
I ile ten Twój van ma do setki? (5)
- 1 16
-
2023-05-30 17:24
(1)
VAN ma to na pełnym baku ledwo "setkę" km przejeżdża...
- 1 2
-
2023-05-31 01:00
Na trasie dycha, w mieście 15 około. Nie liczę dokładnie bo gazownia.
- 2 0
-
2023-05-30 11:12
Jeszcze tylko (1)
72 lata
- 20 2
-
2023-05-31 00:59
serio takie macie horyzonty?
- 0 1
-
2023-05-30 20:28
7s ale to była dygresja bo sam o tym mysliwcu wspomniałeś
Elektryczne VANy tak nie jeżdżą, przynajmniej ja nie znam. Niemniej w VANie to sprawa drugorzędna. To co chciałem powiedzieć to że taki elektryk się nigdy nie zwróci przy moich przebiegach.
- 3 0
-
2023-05-30 10:03
A ile to ładujesz z tego domowego gniazdka? (11)
Bo nawet przy "sile" to naładowanie od 5-10 % do maksa zajmuje więcej niż pół dnia.
Ojciec ma Teslę i na emeryturze, może i ma to sens, ale tak... daj Pan spokój.
Z tą ciszą to też bym nie przesadzał, hałas opon i powietrza zawsze bardziej przeszkadza, niż hałas silnika (zakładając, że nie jeździmy 20-letnimi struclami). Pełna zgoda odnośnie przyspieszenia, tutaj jest naprawdę fajnie... ale to kilka razy dla zabawy a potem i tak jazda od świateł do świateł.- 44 5
-
2023-06-05 17:22
Codziennie robisz 200-300km, że musi co noc od pustego do pełnego się ładować?
- 0 0
-
2023-05-30 17:20
(2)
Ładuję ok. 14-16 h do 80 % i jeżdżę na tym z 3 dni. Starcza w zupełności. Jazda oczywiście głównie miejska.
Koszt 100 km to 8-9 zł, czyli tanio.- 2 7
-
2023-05-30 21:38
(1)
Tanio? Ja mam 25 letni samochód, który kosztował 1 ratę twojego leasingu. Jest w pełni sprawny, pali 6 l/100 km a w razie czego mogę nim pojechać do Łodzi i z powrotem bez stresu, że mi prądu zabraknie.
- 15 1
-
2023-06-01 00:19
Masz rację ale nie mówmy o skrajnościach. Jak wymyślą świecące kondomy to też będziesz używał tego samego ale tradycyjnego przez ćwierć wieku?
- 0 0
-
2023-05-30 11:31
Przecież nie stoisz przy nim i nie czekasz aż się naładuje (3)
Każdego ranka masz "zatankowany" na 100% i nie tracisz czasu na wycieczki na stację
- 5 26
-
2023-05-30 14:00
Baterie ładowane do pełna się szybciej degenerują (2)
- 6 0
-
2023-05-30 21:22
Tylko jeśli nie są używane lub mamy drugie źródło zasilania
Jak kabel w laptopie.
- 0 0
-
2023-05-30 14:21
to zależy od rodzaju baterii
- 1 0
-
2023-05-30 11:00
A niech zajmuje i cały dzień. (1)
Ładuje się w nocy, rano zawsze pełny.
- 7 26
-
2023-05-30 17:20
dokładnie tak
- 2 4
-
2023-05-30 14:21
Ładowanie trwa mniej niż minutę.
- 0 4
-
2023-05-30 23:00
Zobaczymy jak zaplonie w domowym garażu (1)
- 4 0
-
2023-05-31 00:30
Kij z domowym. Ale jak się zapali na parkingu w centrum handlowym? Pozamiatane.
- 5 0
-
2023-05-30 09:57
Basen (2)
Aut elektrycznych też jest coraz więcej i coraz częściej słychać o pożarach. A jak już się palą to widowiskowo (pożar autobusu elektrycznego czy innych ostanich aut) to ogrom pracy podczas ugaszania i karkołomnych zabiegów prawie z podwórka architektury jak "Basen" do gaszenia. Maskara
- 65 2
-
2023-05-30 14:50
"Elektryki" to nie tylko pożary ale także szereg innych problemów (1)
- dużo wyższy koszt produkcji, większe zapotrzebowanie na surowce (a to drenuje zasoby planety i zanieczyszcza środowisko)
- większa masa + wyższa cena = 4x większe szkody przy stłuczkach, więc co najmniej o tyle droższe będzie ubezpieczenie
- problemy z ładowarkami (zepsuta, zajęta, trzeba planować trasę tak aby mieć ją po drodze itp.)
- problemy z infrastrukturą (każdy większy spęd ludzi - np. opener to brak ładowarek i/lub przeciążenia sieci energetycznej)
- krótka żywotność auta (nawet najlepsza bateria traci 1-2% rocznie, niektórzy producenci zabierają baterię po kilku latach użytkowania, zostawiając klienta z pustą "skorupą" - a nikt do starego auta nie będzie kupował nowej baterii, stąd pełno aut bez baterii w ogłoszeniach)- 6 0
-
2023-06-05 17:21
Zabawne - ile stacji benzynowych jest przeciążanych w czasie Openera? :-) :-) :-)
- 0 0
-
2023-05-30 09:41
Dla zainteresowanych (3)
Ciekawy artykuł z zebraną wiedzą poszukajcie w w wyszukiwarce :zakaz-wjazdu-ev-na-parking-tak-wyglada-pozar-elektryka
Opierajcie się na wiedzy a nie tym co się komu wydaje
Rzeczywiście, może baterie Litowe powinny mięc automatyczny system gaśniczy?- 22 3
-
2023-05-30 09:56
(1)
Tylko czy wtedy ten elektryk będzie miał jeszcze sens? Już teraz waga samochodu elektrycznego oscyluje w pobliżu dużego SUV'a, a jak dorzucimy jeszcze system gaśniczy (miejsce + waga + okresowe serwisowanie czynnika) to czy nie robimy sobie problemów na siłe? Może zostawić obszar dla elektryków w postaci małych pojazdów miejskich, mało skomplikowanych. Dopóki nie opracujemy lepszego sposobu magazynowania energii to chyba hybrydy mają największy sens.
- 12 2
-
2023-06-05 17:17
SUV 1100kg? Bo jeden z moich elektryków tyle ma, wygodny, 4-osobowy.
- 0 0
-
2023-05-30 16:44
sam byś przeczytal
Treści do których kierujesz bo coś chyba nie doczytałeś zbyt wnikliwie
- 2 1
-
2023-06-03 19:40
można się było spodziewać, że tak będzie
przez ten zakaz spalinówek po 2035, można było być pewnym, że zacznie się nagonka na elektryki, no i się zaczęła.
Elektryków pali się 0,03 na tysiąc a spalinówek 0,04 na tysiąc i zazwyczaj i jeden i drugi jest wtedy na złom. Problem polega na tym, że jest to nowość i muszą się wszyscy najpierw nauczyć to obsługiwać, gasić (mieć czym), To samo z recyklingiem baterii. Wszystko już jest, tylko zacząć działać na większą skalę. Jakoś w Norwegii, gdzie jest już połowa elektryków nikt nie bije na alarm, że się palą. Media muszą mieć o czym pisać. Jakby co tydzień pisali, o katastrofach samolotów, też by część ludzi przestała latać mimo, że statystyka gra na korzyść samolotów.- 0 0
-
2023-06-03 03:02
Dupkowozy
Zaczyna mi sie podobac ten typ transportu w sam raz do samo-likwidacji eko-socjalistow. Czekam na takie przypadki.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.