• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: pożary aut elektrycznych niepokoją, bo palą się... nowe auta

Mateusz
30 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (356)
Pożar elektrycznego Forda Mustanga Mach-E w Gdańsku, 28.05.2023 r. Pożar elektrycznego Forda Mustanga Mach-E w Gdańsku, 28.05.2023 r.

Coraz częściej docierają do nas niepokojące sygnały o pożarach aut elektrycznych. A najbardziej niepokojący w tym wszystkim jest fakt, że zapalają się nowe samochody - pisze nasz czytelnik, pan Mateusz.



Co myślisz o pożarach aut elektrycznych?

W minioną niedzielę na stacji paliw w Gdańsku zapalił się elektryczny Ford Mustang Mach-E, 2 miesiące temu nieopodal Trójmiasta doszczętnie spłonął pierwszy "elektryk" na Pomorzu. Akcja dogaszania baterii elektrycznego Mercedesa trwała rekordowo długo, bo w sumie aż 21 godzin.

Z naszą redakcją skontaktował się pan Mateusz z Gdyni, który podzielił się swoim zdaniem w tym temacie. Poniżej pełna treść jego wiadomości.


Palą się nowe samochody



Ze sporym niepokojem patrzę na to, co się dzieje z autami elektrycznymi. Najpierw rekordowo długie gaszenie "elektryka" w Tuchomiu, teraz pożar elektrycznego Mustanga na stacji paliw w Gdańsku.

Powiecie: ale przecież palą się także auta spalinowe, i to częściej od "elektryków". Tak, palą, ale zasadnicza różnica polega na tym, że do samozapłonu "elektryków" dochodzi w nowych autach, które niedawno opuściły salon. A jak już słyszymy o pożarze samochodu z silnikiem benzynowym albo diesla, to z reguły jest to mocno zmęczony pojazd z nieudolnie przerabianą elektryką czy zdezelowanym silnikiem z wieloma wyciekami.

Czy auta elektryczne będą miały zakaz wjazdu na promy? Czy auta elektryczne będą miały zakaz wjazdu na promy?

A to, że spalinówki palą się częściej, to chyba zrozumiałe. Jest ich zdecydowanie więcej, a wśród nich jest cała masa aut, których "żywot" jest na pograniczu jeżdżenia a... złomowca. Gdyby pozbyć się takich samochodów z naszych dróg - pożarów "spalinówek" byłoby dużo mniej.

Pożar elektrycznego Mustanga na stacji paliw Pożar elektrycznego Mustanga na stacji paliw
Pożar elektrycznego Forda Mustanga Mach-E w Gdańsku, 28.05.2023 r. Pożar elektrycznego Forda Mustanga Mach-E w Gdańsku, 28.05.2023 r.

A co jeśli zapali się w hali garażowej?



Tak chyba być nie powinno? Nie wyobrażam sobie zakupu nowego samochodu elektrycznego, który w każdej chwili może się... zapalić. A co, jeśli będzie akurat zaparkowany w hali garażowej albo w domowym garażu? Przecież w hali garażowej, w której zaparkowanych jest kilkadziesiąt aut, akcja gaszenia będzie zdecydowanie bardziej utrudniona, a do tego zająć mogą się pozostałe auta.

Czy strażacy potrafią gasić auta elektryczne? Czy strażacy potrafią gasić auta elektryczne?
Nie ma przecież oficjalnego zakazu wjazdu samochodów elektrycznych do hal garażowych. A moim zdaniem powinno się go zacząć stosować, tak jak w przypadku samochodów zasilanych LPG, choć wydaje mi się, że autogaz jest dziś zdecydowanie bezpieczniejszy od modnych "elektryków".

Mateusz

Opinie (356) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Kto płaci zagaszenie! (7)

    Za gaszenie, które trwa kilka godzin, koszt około 10000 złotych płacimy my podatnicy. Bogaci jeżdżą tym g. A nas obciążają wydatkami, za darmowe parkingi, gaszenie tego i potem utylizację. Czyste rozdawnictwo, a rozdawnictwoto dla bogatych jest p
    Ok zapewne. A tak naprawdę to elektryczna patologia, auta elektryczne powinny mieć system samogaszenia pry zapłonie

    • 126 22

    • dopłaty

      Do tego dopłacamy 27000 do każdego nowego elektryka który wyjeżdża z salonu. Biedni sponsorują w podatkach bogatym.

      • 1 0

    • To weź się do roboty..

      To też będziesz bogaty. Niektórzy płacą za ciebie podatki i utrzymują twoje dzieciaki i oczywiście muszą wysłuchiwać twojego bełkotu i żali

      • 1 1

    • a dlaczego mamy płacić za akcję strażaków wezwanych do pijaka co zasnął z petem i spalił swoje mieszkanie?

      • 3 1

    • gaszenie nie trwa kilka godzin gdybyś potrafił czytać ze zrozumieniem to byś wiedział bo nawet na tym portalu pisali dokładnie co zaszło
      samochód ugaszono w 20 minut a kilka godzin czekano na kontener a akcja gaśnicza kończy się wraz z zakończeniem wszystkich procedur.

      • 2 4

    • Powinni płacić w bój większe oc

      • 1 0

    • Nie, bogaci nie jeżdżą tym g, bo bogaci kupują benzynowe V8. Elektryczny to można mieć czajnik.

      • 11 6

    • Mój LPG nigdy mi się nie spalił

      A gdy dokonał żywota, przerobiłem go na grill ogrodowy

      • 8 1

  • Pomyślcie co się będzie działo jak będą stare (2)

    Bo palą się głównie nowe dlatego że EV są nowością no to się palą nowe, bo starych nie ma.
    Natomiast jak w każdym urządzeniu ilość awarii rośnie z czasem.

    I równie dobrze może się okazać że tak jak pojazdy spalinowe w większości kończą życie wypadkiem bądź zardzewieniem, to większość elektryków w ciągu 10 lat życia skończy w pożarze baterii, która z czasem będzie coraz bardziej podatna na zapłon.

    • 26 0

    • Święta racja, tak jak laptopy i komórki w większości kończą.

      • 0 0

    • chyba niestety ale masz rację :O)

      • 3 0

  • (2)

    Parafrazujac ,spieszmy sie kochać elektryki,tak szybko odchodzą

    • 17 2

    • Moje już 11 i 12 lat mają i nie chcą jakoś odejść :-)

      • 0 0

    • Albo

      Tak szybko się palą :) Dosłownie i w przenośni.

      • 1 0

  • Jedno pytanie (3)

    Czy palący samochód elektryczny również jest ekologiczny?

    • 30 1

    • Nie jest, dlatego nie podpalaj go.

      • 0 0

    • Biodegraduje do atmosfery w błyskawicznym tempie.

      • 5 0

    • ekologia everywhere

      Jak najbardziej

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    zgadzam sie w 100% (37)

    Zapłony spalinówek zdarzaja sie niemalże tylko podczas ich pracy i zdecydowana wiekszość z nich jest znacznie przechodzona i w kiepskim stanie technicznym - cześć winy wiec jest po stronie zaniedbań samych użytkowników/właścicieli.
    Natomiast zapalające sie "elektryki" nie dość że są młode to jeszcze stosunkowo często do samozapłonu dochodzi w czasie postoju.

    • 395 24

    • Poczekajmy aż się spali elektryczny autobus z pasażerami wtedy będą wszyscy beczeć. (3)

      • 21 3

      • Poczekajmy aż spadnie jeden samolot z pasażerami i się spali, wtedy będą wszyscy beczeć.

        • 0 0

      • Niejeden spalinowy już się spalił. (1)

        To co, zakazujemy spalinówek?

        • 0 4

        • ale z dużo mniejszą gwałtownością, no i łatwiej ugasić

          dlatego spalinowe są pod tym względem dużo bezpieczniejsze

          • 1 0

    • BMW (10)

      A słynne pożary BMW wywoływane wadliwymi zaworami EGR?

      • 11 5

      • Wada konstrukcyjna, która została usunięta (9)

        Baterii zdolnej do samozapłonu nie można usunąć z elektryka :)

        • 26 3

        • Poza tym (1)

          Taka przypadłość w spalinówkach dotyczy zwykle konkretnej marki i modelu, w którym coś zostało skopane, natomiast elektryki palą się jak leci.

          • 20 1

          • To wymień chociaż 50 tych "jak leci".

            • 0 0

        • A jednak można - Chevrolet Bolt ma akcję wymiany, chyba też jakiś Hyundai.

          • 0 0

        • Jak się spali, to już nie można!
          Baterie można naprawiać i wymienić pojedyncze ogniwa albo jeden pakiet.

          • 0 1

        • Pewnie myślisz że każda marka moto ma swoją fabrykę akumulatorów? I że akumulatora nie da się wymienić?
          Problemem jest identyfikacja usterki samego akumulatora żeby zapobiec zapłonowi ale pewnie nad tym pracują

          • 0 0

        • (3)

          Samozapłon baterii to też wada konstrukcyjna która się usuwa ;)

          • 3 9

          • Więc jaką wadę konstrukcyjną posiadał ten elektryk? (1)

            Oczywiście, oprócz wady baterii składającej się z dużej ilości ogniw?
            Wraz z ilością ogniw w takiej baterii rośnie prawdopodobieństwo uszkodzenia (zwarcia) któregokolwiek z nich. W efekcie następuje miejscowy wzrost temperatury i kolejne ogniwa lecą po kolei. Znasz zasadę domina?

            • 11 1

            • zwarcie to ty masz półkul mózgowych, zwarcie w ogniwie jest tylko i wyłącznie wadą fabryczną w postaci np źle wykonanej warstwy izolacyjne ilość ogniw lub jakiegoś innego defektu fabrycznego.
              ilość ogniw nie ma znaczenia ;)

              • 2 12

          • Poprzez całopalenie?

            ;)

            • 16 1

    • (2)

      Chciałbym napomknąć, że w Polsce pali się około 1000 sztuk rocznie

      • 3 2

      • Niemożliwe (1)

        Ja sam palę 10 dziennie

        • 12 2

        • Co to jest Marboro ?

          Marlboro

          • 0 0

    • (14)

      Autor artykuły wysunął zupełnie błędne wnioski - płoną również i nowe auta spalinowe, często w wyniku błędów w projekcie konstrukcji, albo wadliwej części montowanej w modelach z danego okresu produkcyjnego, ale nie słyszy się o tym tak często, ponieważ pojazd spalinowy łatwo ugasić, jeśli zrobi się to dość szybko i zdławi pożar w zarodku - mało świadków i "nikt nic nie widział".

      Z autami elektrycznymi jest zupełnie inaczej - pożar elektryczny to nie reakcja spalania, a chemiczna i trwa tak długo, dopóki jest paliwo zasilające cały proces, w tym wypadku najczęściej dotyczy to baterii. Wystarczy zwarcie w jednym ogniwie (a takich są w jednym samochodzie tysiące) i pożar gotowy. I nie da się tego ugasić - lanie wodą ma zapobiec przegrzaniu pozostałych ogniw i innych elementów, by i one nie zaczęły się "palić". Dlatego gaszenie trwa wieczność i robi się z tego sensacja naokoło.

      • 12 56

      • wnioski zupełnie prawidłowe (12)

        samozapłon w spalinówkach raczej tylko w czasie pracy wieć jest od razu zauważony ii niekoniecznie jest gwałtowny przez co udaje się go opanować
        samozapłon w elektrykach często w pustych autach na postoju (więc nie ma kto zareagować) a poza tym przebieg reakcji raczej uniemożliwia szybkie wygaszenie i pali się aż do wypalenia.
        Poza tym elektryki to są auta kilkuletnie więc są w miarę "nowe" w porównaniu z wiekiem spalinówek jeżdzących po drogach

        samozpałony elektryków są dużo bardziej niepokojace zwłaszcza biorąc pod uwagę ich niewielki udział w rynku. Gdyby były tak powszechne jak spalinówki to dopiero byłoby niewesoło.

        • 63 4

        • (11)

          bzdura auta elektryczne gasi się tak samo jak spalinowe i zajmuje to tyle samo czasu, wiedzę czerpcie od strażaków nie z miejskich legend.
          Obecnie częścią procedury jest moczenie przez 8h i później powstają takie potworki o akcji gaśniczej trwającej kilkanaście godzin gdzie 99% czasu to było czekanie na kontener bo procedura nakazuje :) a głąby przeczytają że się samochód palił kilkanaście godzin gdzie samo gaszenie to 20-25 minut tyle co konwencjonalnego samochodu ;D

          • 8 71

          • D (10)

            chyba nie widziałeś jak wygląda zapłon ogniwa. W sieci jest sporo filmów.

            • 30 3

            • (3)

              Przecież sama ta publikacja na trójmiasto jest dowodem na to że nie jest ciężko ugasić pożar samochodu elektrycznego :D patrzą na zdjęcia i dalej swoje a tak na marginesie to nie jest pierwszy model tej marki co się pali sam z siebie ;)

              • 4 1

              • No widać. Kilkadziesiąt minut. (2)

                Ile się pali Passat b5 z pełnym bakiem?

                • 1 0

              • (1)

                straz gasi passata w kilka minut a nie kilkadziesiat do kilku godzin jak w przypadku elektyka

                • 2 1

              • przeczytaj ten artykuł o tej akcji gaśniczej co trwała 21 godzin dokładnie bo robisz z siebie głupka ;)

                • 1 1

            • (2)

              tak i jakoś nigdy to nie był samozapłon ;)

              • 2 23

              • Wcale nie był samozapłon....wpisz sobie (1)

                An Electric Bus Caught Fire After Battery Explosion in Paris

                Znam kilka takich przypadków, które nie zostały nagrane lub upublicznione.

                • 21 2

              • super każdy pożar jest inny a jak widzimy w tym artykule straż pożarna poradziła sobie z tym gaszeniem i nikt nie czekał aż się samo wypali wbrew obiegowym opiniom i miejskim mitom :)

                • 1 1

            • (2)

              Polska to jednak zacofanie i zabobon :D w każdą bzdurę uwierzą jak "nowa" technologia wchodzi. Maszty 5G też będziecie wycinać i w czołach z foli chodzicie? Bo z tymi pożarami to ten sam stek bzdor co z tym "elektro smogiem"

              • 4 37

              • To co napisałeś wystarczająco dużo mówi o twojej wiedzy na ten temat. (1)

                Potem jeden z drugim zdzwieni, że im chata z dymem leci albo, że magiczny autopilot lub asystent pasa ruchu i systemy bezpieczeństwa nie zapobiegły np wypadnięciu z drogi lub najechaniu na auto z przodu, gdy kierowca akurat oglądał film na komórce...

                • 19 1

              • no tak eksperci swoje ale internet i tak wie lepiej ;D

                • 3 2

      • Palą się nowe

        Bo stare już się spaliły.
        Czy to takie dziwne.

        • 4 1

    • spokojnie to tylko testy.... (1)

      ...w 2060/70 jak juz zostana tylko same elektryki, zamiast 5G bedzie 9G, bedzie mozna podbic dowolny kraj bez 1 czolgu, wystarczy zhakowac system, wywolac zwarcie w ukladzie elektrycznym i wszystkie elektryki jednej nocy ida z dymem w calym kraju......

      • 7 0

      • W jaki sposób zwarcie w systemie miałoby spowodować zapłon podłączonych do niego odbiorników?

        • 0 1

    • nie-zgadzam sie w 100%

      Sam piszesz, że palą się również auta z silnikami spalinowymi.
      Taki pożar w garażu podziemnym sam przeżyłem. Też w czasie postoju, jak to dodał poprzedni komentujący.

      Auto, które się zapali - obojętnie z jakim napędem, stoi w pełnym ogniu w przeciągu paru minut.
      A przy pożarze w spalinowym może wybuchnąć paliwo w zbiorniku.

      Co jest lepsze?
      Czyli trzeba zabronić wjazdu do hal garażowych wszystkim pojazdom!

      • 1 3

    • d**ilizm

      Serio nawet mi nie szkoda d**ili, którzy kupują elektryki. Szkoda mi tych strażaków, że marnowany jest ich cenny czas przez d**ilizm innych. Elektryki ładowane prądem, a ten prąd to nie węgla zero śladu węglowego - zero!

      • 6 1

  • (28)

    Ekologiczny czy nie to jezda elektrykiem jest super przyjemna.W środku cichutko,ciąg myśliwca,rewelacja, przy ładowaniu z gniazdka domowego tania eksploatacja.
    Nie wymienię już nigdy na łomoczącą spalinę,nawet jak miałby zapłonąć

    • 33 119

    • (13)

      To chyba wcześniej śmigałeś Lublinem z silnikiem Andorii że ci łomotał :D Elektryki w pewnych warunkach są całkiem fajne, ale nie widzę uzasadnienia w zakupie takiego jeśli jeżdżę 10-15 tys. rocznie. To się nigdy nie zwróci. A ciąg myśliwca to ja mam u siebie lepszy. W klasie aut w którym jest moje nie ma mocnych elektryków. Jeżdżę amerykańskim VANem.

      • 24 2

      • (6)

        Nim Twój Amerykański VAN zdąży się zesprzęglić, skrzynia "pomyśleć" każdy elektryk o mocy od 200 KM w górę ( czyli 95% aut elektrycznych) jest juz z 20 m z przodu.
        Przejedź się kiedyś autem elektrycznym to zrozumiesz o czym mowa. W Tesli oczy wpadają do oczodołów przy przyspieszaniu

        • 0 10

        • Przyspieszysz 3 razy i koniec prądu, a na A1 80 km/h bo nie dojadę:) (2)

          Tylko czekać aż się komuś chałupa od tej wyczwary spali razem z domownikami, ale cóż przecież ich stać

          • 8 0

          • Tesla w porównaniu tylko 3 razy przyspieszyła wg danych technicznych (1)

            za 4 razem poczuliśmy smród palonej izolacji i z 6 sekund zrobiło się z 15. Nie wiem bo nie mierzyliśmy ale jak w najsłabszej Corsie. Kierowca wysiadł i oddalił się na trawnik bo się wystraszył :D Ale to było z 8 lat temu więc jestem pewien że to poprawili, niemniej taki problem miał miejsce i okazuje się że obciążenie przewodów jest dość istotne i warto mieć to na uwadze. Czy zakończyło się to reklamacją to nie wiem. Bawiliśmy się w Norwegii a auto było mojego firmowego "kolegi" zza wody. Nie rozmawialiśmy potem o tym.

            • 3 0

            • Wszystko potrafi mieć wady, trochę istotna jest tu statystyka.

              • 0 0

        • Zanim elektryk osiągnie 80 to ja już mam 100 na cyferblacie (1)

          ID. Buzz przyspiesza gorzej i jest mniejszy, choć przyznam że ładny, 10s do 100 wg danych. Mój ma 7s do stówy. Skrzynia automat, nic się nie zasprzęgla. Tesla to nie VAN tak jak 95% elektryków.

          • 2 0

          • Ale wiesz, że najmocniejsza Tesla sprzedawana w tysiącach sztuk rocznie za 500-600 tys. zł ma 2,3s do setki nie 7?

            • 0 0

        • Ale wiesz, ze oczy powinny być w oczodołach ?

          • 5 1

      • I ile ten Twój van ma do setki? (5)

        • 1 16

        • (1)

          VAN ma to na pełnym baku ledwo "setkę" km przejeżdża...

          • 1 2

          • Na trasie dycha, w mieście 15 około. Nie liczę dokładnie bo gazownia.

            • 2 0

        • Jeszcze tylko (1)

          72 lata

          • 20 2

          • serio takie macie horyzonty?

            • 0 1

        • 7s ale to była dygresja bo sam o tym mysliwcu wspomniałeś

          Elektryczne VANy tak nie jeżdżą, przynajmniej ja nie znam. Niemniej w VANie to sprawa drugorzędna. To co chciałem powiedzieć to że taki elektryk się nigdy nie zwróci przy moich przebiegach.

          • 3 0

    • A ile to ładujesz z tego domowego gniazdka? (11)

      Bo nawet przy "sile" to naładowanie od 5-10 % do maksa zajmuje więcej niż pół dnia.
      Ojciec ma Teslę i na emeryturze, może i ma to sens, ale tak... daj Pan spokój.
      Z tą ciszą to też bym nie przesadzał, hałas opon i powietrza zawsze bardziej przeszkadza, niż hałas silnika (zakładając, że nie jeździmy 20-letnimi struclami). Pełna zgoda odnośnie przyspieszenia, tutaj jest naprawdę fajnie... ale to kilka razy dla zabawy a potem i tak jazda od świateł do świateł.

      • 44 5

      • Codziennie robisz 200-300km, że musi co noc od pustego do pełnego się ładować?

        • 0 0

      • (2)

        Ładuję ok. 14-16 h do 80 % i jeżdżę na tym z 3 dni. Starcza w zupełności. Jazda oczywiście głównie miejska.
        Koszt 100 km to 8-9 zł, czyli tanio.

        • 2 7

        • (1)

          Tanio? Ja mam 25 letni samochód, który kosztował 1 ratę twojego leasingu. Jest w pełni sprawny, pali 6 l/100 km a w razie czego mogę nim pojechać do Łodzi i z powrotem bez stresu, że mi prądu zabraknie.

          • 15 1

          • Masz rację ale nie mówmy o skrajnościach. Jak wymyślą świecące kondomy to też będziesz używał tego samego ale tradycyjnego przez ćwierć wieku?

            • 0 0

      • Przecież nie stoisz przy nim i nie czekasz aż się naładuje (3)

        Każdego ranka masz "zatankowany" na 100% i nie tracisz czasu na wycieczki na stację

        • 5 26

        • Baterie ładowane do pełna się szybciej degenerują (2)

          • 6 0

          • Tylko jeśli nie są używane lub mamy drugie źródło zasilania

            Jak kabel w laptopie.

            • 0 0

          • to zależy od rodzaju baterii

            • 1 0

      • A niech zajmuje i cały dzień. (1)

        Ładuje się w nocy, rano zawsze pełny.

        • 7 26

        • dokładnie tak

          • 2 4

      • Ładowanie trwa mniej niż minutę.

        • 0 4

    • Zobaczymy jak zaplonie w domowym garażu (1)

      • 4 0

      • Kij z domowym. Ale jak się zapali na parkingu w centrum handlowym? Pozamiatane.

        • 5 0

  • Basen (2)

    Aut elektrycznych też jest coraz więcej i coraz częściej słychać o pożarach. A jak już się palą to widowiskowo (pożar autobusu elektrycznego czy innych ostanich aut) to ogrom pracy podczas ugaszania i karkołomnych zabiegów prawie z podwórka architektury jak "Basen" do gaszenia. Maskara

    • 65 2

    • "Elektryki" to nie tylko pożary ale także szereg innych problemów (1)

      - dużo wyższy koszt produkcji, większe zapotrzebowanie na surowce (a to drenuje zasoby planety i zanieczyszcza środowisko)
      - większa masa + wyższa cena = 4x większe szkody przy stłuczkach, więc co najmniej o tyle droższe będzie ubezpieczenie
      - problemy z ładowarkami (zepsuta, zajęta, trzeba planować trasę tak aby mieć ją po drodze itp.)
      - problemy z infrastrukturą (każdy większy spęd ludzi - np. opener to brak ładowarek i/lub przeciążenia sieci energetycznej)
      - krótka żywotność auta (nawet najlepsza bateria traci 1-2% rocznie, niektórzy producenci zabierają baterię po kilku latach użytkowania, zostawiając klienta z pustą "skorupą" - a nikt do starego auta nie będzie kupował nowej baterii, stąd pełno aut bez baterii w ogłoszeniach)

      • 6 0

      • Zabawne - ile stacji benzynowych jest przeciążanych w czasie Openera? :-) :-) :-)

        • 0 0

  • Dla zainteresowanych (3)

    Ciekawy artykuł z zebraną wiedzą poszukajcie w w wyszukiwarce :zakaz-wjazdu-ev-na-parking-tak-wyglada-pozar-elektryka
    Opierajcie się na wiedzy a nie tym co się komu wydaje
    Rzeczywiście, może baterie Litowe powinny mięc automatyczny system gaśniczy?

    • 22 3

    • (1)

      Tylko czy wtedy ten elektryk będzie miał jeszcze sens? Już teraz waga samochodu elektrycznego oscyluje w pobliżu dużego SUV'a, a jak dorzucimy jeszcze system gaśniczy (miejsce + waga + okresowe serwisowanie czynnika) to czy nie robimy sobie problemów na siłe? Może zostawić obszar dla elektryków w postaci małych pojazdów miejskich, mało skomplikowanych. Dopóki nie opracujemy lepszego sposobu magazynowania energii to chyba hybrydy mają największy sens.

      • 12 2

      • SUV 1100kg? Bo jeden z moich elektryków tyle ma, wygodny, 4-osobowy.

        • 0 0

    • sam byś przeczytal

      Treści do których kierujesz bo coś chyba nie doczytałeś zbyt wnikliwie

      • 2 1

  • można się było spodziewać, że tak będzie

    przez ten zakaz spalinówek po 2035, można było być pewnym, że zacznie się nagonka na elektryki, no i się zaczęła.
    Elektryków pali się 0,03 na tysiąc a spalinówek 0,04 na tysiąc i zazwyczaj i jeden i drugi jest wtedy na złom. Problem polega na tym, że jest to nowość i muszą się wszyscy najpierw nauczyć to obsługiwać, gasić (mieć czym), To samo z recyklingiem baterii. Wszystko już jest, tylko zacząć działać na większą skalę. Jakoś w Norwegii, gdzie jest już połowa elektryków nikt nie bije na alarm, że się palą. Media muszą mieć o czym pisać. Jakby co tydzień pisali, o katastrofach samolotów, też by część ludzi przestała latać mimo, że statystyka gra na korzyść samolotów.

    • 0 0

  • Dupkowozy

    Zaczyna mi sie podobac ten typ transportu w sam raz do samo-likwidacji eko-socjalistow. Czekam na takie przypadki.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbył się pierwszy przejazd przez Trójmiasto Mikołajów na motocyklach?

 

Najczęściej czytane