• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: przed autostradą A1 brakuje tablic z informacjami drogowymi

Paweł
13 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Korek na A1 w kierunku Łodzi rozpoczynał się już od samych bramek w Rusocinie. Nagranie z dnia 12.08.2022.

W piątkowe popołudnie na autostradzie A1 w kierunku Łodzi, nieopodal bramek wjazdowych w Rusocinie, doszło do kolizji, która skutecznie sparaliżowała ruch. Jeden z naszych czytelników na kilkadziesiąt minut utknął w korku. Gdyby jednak nieco wcześniej wiedział, co wydarzyło się na A1 - na autostradę by nie wjeżdżał. Teraz podsuwa pomysł: przed A1 powinny zostać zamontowane świetlne tablice z informacjami drogowymi.



Czy przed autostradą A1 powinna stać tablica wyświetlająca informacje drogowe?

O piątkowym zdarzeniu poinformowali w Raporcie z Trójmiasta nasi czytelnicy. Przypomnijmy, że przed godz. 14 na autostradzie A1 na wysokości stacji paliw Orlen w kierunku Łodzi (kilka kilometrów za bramkami wjazdowymi na A1) doszło do kolizji, która mocno dała się we znaki podróżnym. Osoby, które wjechały na A1 w zasadzie bezpośrednio za bramkami utknęły w korku na kilkadziesiąt minut.

Wśród pechowych kierowców był nasz czytelnik - pan Paweł. Poniżej treść jego wiadomości z ciekawym pomysłem.

Gigantyczny korek na A1



W piątkowe popołudnie chciałem uniknąć drogowego szczytu, ale niestety trafiłem na nieszczęsny zator na A1. Już na dojeździe do bramek w Rusocinie było dość gęsto, jednak niemiła niespodzianka czekała na mnie dopiero po ich minięciu.

Bilet pobrany, szlaban w górę i popularny "zonk" - w zasadzie od razu po minięciu bramek utknąłem w gigantycznym korku, bez możliwości zawrócenia (nie byłem w stanie dostrzec go wcześniej). Na to było już za późno, a szkoda, że nie ma takiej opcji. Domyślam się, że takie manewry narobiłyby niezłego bałaganu.

Przez pierwszych kilka minut przejechałem może kilkadziesiąt metrów. Żona sprawdziła w internecie długość korka (tak, wiem, mogliśmy to zrobić przed dojazdem do A1, ale nie zawsze się o tym myśli) - i już wtedy wiedziałem, że nasza piątkowa wycieczka wydłuży się o kilkadziesiąt minut. Korek od samych bramek ruszał się w ślimaczym tempie.

Gdybym wiedział wcześniej... szerokim łukiem ominąłbym A1



Powód wielkiego korka na autostradzie A1.

Pomyślałem sobie: dlaczego kilkaset metrów przed bramkami A1, jeszcze przed pobliskim węzłem umożliwiającym zjazd z S6 na Kościerzynę lub Pruszcz Gdański, nie ma świetlnych tablic informacyjnych, na których wyświetlane byłyby aktualne komunikaty drogowe dotyczące A1? Takie rozwiązanie zdecydowanie ułatwiłoby życie wielu kierowców.

Gdyby taka tablica istniała, to zawczasu zjechałbym z S6 i nie kierował dalej na autostradę. Tym samym nie wjechałbym prosto w wielki korek. I nie straciłbym 50 minut. Zdecydowanie wybrałbym poboczną trasę.

Poza tym na takiej tablicy mogłyby być wyświetlane informacje dotyczące bramek wjazdowych - które są czynne/nieczynne, w których można pobrać bilet albo które przeznaczone są wyłącznie dla posiadaczy aplikacji z płatnością online. Wielokrotnie przecież Trojmiasto.pl poruszało problem kierowców, którzy mylą się na bramkach A1 i tamują ruch.

To jest tylko moja sugestia. Myślę, że taka tablica informacyjna ma duży sens.

Kierowcy wciąż mylą się na bramkach autostrady A1


Dwie nowe bramki na A1 w Rusocinie

Paweł

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (87) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Korki (6)

    Jeśli myślisz że zjazd z dwupasmowej S6 na jednopasmowe drogi lokalne to rozwiązanie problemu to gratuluję pomysłu Zauważ co sie dzieje jak na obwodnicy w stronę Gdyni jest zator-korek przez kolizję Wszyscy uciekają przez miasto i cały Gdańsk stoi

    • 31 44

    • Jak jesteś taki mądrala,to zaproponuj coś lepszego niż próba ominięcia korka!! Mądrzyć się każdy jak widać potrafi!!!!

      • 0 0

    • Lepsze to niż stanie w rozgrzanym aucie i czekanie na zbawienie.

      • 4 1

    • Na Zachodzie lepiej to działa.

      A może niektóre służby działają zbyt wolno w takich okolicznościach? Uszkodzone auta należy zgodnie z przepisami zepchnąć na pobocze i puścić jeden pas, a nie stać i gapić się czekając na lawetę co często widać na mieście.

      • 2 1

    • Nie wszyscy jadą a1 daleko.

      Są tacy co z 3city jadą np do Malborka albo innego w miarę bliskiego miasta. Dla nich utonięcie w korku na godzinę na autostradzie to gruba strata czasu. Taka tablica pomaga podjąć decyzje co bardziej ci się opłaca. Stanie w korku czy jazda np S7

      • 15 1

    • Jesteś tylko małym głupiutkim misiem dlatego gadasz głupoty

      Wasza gdynia się korkuje, bo jest zapyziałym śledziowem

      • 1 15

    • Brak połączenia

      Jest beak połączenia dróg równoległych do obwodnicy.Pomiędzy Pruszczem a Kokoszkami.Wystarczy normalna droga a nie żadna kolejna obwodnica

      • 7 2

  • Przed tunel pod Wisłą są

    Jakoś jest problem z ich używaniem

    • 0 0

  • Zawsze brakowało!

    Brakowało także oznaczeń pasów dojazdowych i rozjazdowych. No i co teraz?!

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    W sumie to Paweł słusznie prawi. Koszt niewielki, a informacja o wypadku może się wyświetlać wcześniej niż na nawigacji (5)

    Co do oznaczeń bramek - tutaj nic nie pomoże naszym kierowcom.

    • 76 8

    • Prawda jest taka, że zarządca nie poinformował o korku nigdzie. Byłem już na wysokości tej kolizji, dużo po samym zdarzeniu (jedno auto już na lawecie, drugie na poboczu, żadnych służb) a nawet na oficjalnym Twitterze A1 nie było informacji, że było zdarzenie i korek się ciągnie na 8km.
      Podobnie wczoraj wieczorem. Po 20 była jakaś kolizja między Pelplinem a Tczewem. Korek w stronę Łodzi na kilka kilometrów - na oficjalnym Twitterze A1 brak jakiejkolwiek informacji do dziś.

      Twittera podaje tylko jako przykład, bo często tam zaglądam przed drogą i czasami pojawiają się informacje o długim czasie oczekiwania na wjazd/zjazd lub o innym zdarzeniu, ale w tych dwóch przypadkach z ostatnich dni żadnej informacji nie było. Także tablice tablicami, na pewno warto, żeby były (pod warunkiem, że będą aktualizowane), ale są też inne kanały komunikacyjne, które nie są odpowiednio wykorzystywane.

      • 0 0

    • Racja

      Normalnie to koszt niewielki :) lecz gdy robi to szwagier wujka taty... 2-5 milionów popłynie

      • 2 0

    • I wyświetlą głosuj na PS

      • 0 0

    • jak niewielki, to kup i zamontuj, a potem obsługuj

      • 4 7

    • Latawiec dużych rozmiarów nad autodrogami , widoczne przed , w trakcie i za wyjazdem ?

      • 3 3

  • Określ prawdopodobieństwo różnych opcji i wybierz najlepszą

    Razem z żoną i dziećmi wracaliśmy A1 wczoraj do Gdańska. Wyjechaliśmy około 10-11 żeby uniknąć korków. Po południu, zauważyliśmy że w przeciwnym kierunku (w stronę Łodzi) jedzie bardzo dużo samochodów a potem wypadek. Oczywiście, takie tablice są potrzebne - nie neguję tego. Przypuszczam że jakiś procent uczestników drogi, wybrałaby inną trasę. Większość nie. To oczywiste, że wczoraj większość wpadnie na ten sam pomysł w tym samym czasie - wracamy do domu po południu a potem wielkie zdziwienie... bo wypadek. Przecież prawdopodobieństwo wystąpienia wypadku lub kolizji jest większe, przy takim natężeniu. Często w życiu kieruję się szacunkiem prawdopodobieństwa i dobrze na tym wychodzę (może ze względu na wykonywany zawód). Innym też polecam.

    • 0 0

  • 1 x w roku wjeżdzą na A1 , jaką informację ,jaki przekaz prawidłowo odczyta ,a ma 68 lat ?

    • 0 0

  • (9)

    Jak już wjechał w korek to już nie ma odwrotu . Z tego powodu wjeżdżam w Gdańsku ostatnim wjazdem z obwodnicy , jeżeli utknę na tym odcinku to da się to przeżyć .

    • 3 4

    • (4)

      Ostatnio dużo było tu dużo o oznakowaniach na dojazdach i na samych bramkach bezobsługowych . Jechałem ostatnio A1 i A4 i tak jak na A1 można by dodatkowo oznakować na jezdniach dojazd do takich bramkach tak na A4 między Katowicami a Krakowem gdzie są takie 3 bramki jezdnia jest wyraźnie oznakowana że jest to dojazd do bramek bezobsługowych a i tak przy wjazdach i zjazdach {2 wjazdy i dwa zjazdy ) za każdym razem wjeżdżały samochody których kierowca nie miał aplikacji . Jaki wniosek , a taki że umiejętność ogarnięcia sytuacji na drodze pozostawia wiele do życzenia . Dobrze że na A4 ktoś podchodzi i obsługuje kierowcę który nie ogarnia ale ja bym za taka obsługę na bramce bezobsługowej od kierowcy który nie ma aplikacji pobierał dodatkową opłatę , to by by zmusiło do tego aby pomyśleć gdzie mogę wjechać albo wyeliminowało cwaniaków którym nie chce się stać na bramkach z obsługą na których są kolejki . Chcesz szybciej i bez kolejki zainstaluj aplikację , to proste.

      • 9 0

      • Na A1 bramki też są wyraźnie oznakowane, a ich liczba jest zmienna (więc dodatkowe malunki na asfalcie odpadają) (2)

        A że kierowcy nie patrzą na oznaczenia - to już tylko o nich świadczy

        • 1 1

        • Kto w końcu nie dorósł obywatele ,czy zarzĘdzjące męskie owce ? (1)

          • 0 1

          • Analfabeci

            • 0 0

      • i jeszcze jedno, na A 4 wjazd z aplikacją jest tańszy , z Krakowa do Katowic opłata za przejazd przez bramkę zwykłą kosztuje 2X 13 zł a z aplikacją tam gdzie nie jest potrzebna obsługa 2X10zł . Na A1 takich premii nie ma .

        • 4 0

    • Serio wjeżdzasz ostatnim zjazdem? (3)

      A jak jedziesz komunikacją miejską to też wsiadasz zawsze na ostatnim przystanku przed miejscem docelowym? Wcześniej idziesz pieszo? :D

      • 2 3

      • Oczywiście (1)

        Ja ide dalej i zazwyczaj, w sezonie, w godzinach szczytu, wjeżdżam w Pruszczu.

        • 2 0

        • Ja generalnie myślą jestem z obwodnicą, a jadę miastem (przewidywalnym) i tym sposobem w ogóle nie stoję w korku na obwodnicy.

          Szach-mat! xD

          • 0 0

      • Tak , wjeżdżam ostatnim wjazdem żeby ominąć nieprzewidywalną obwodnicę . Co do komunikacji miejskiej wsiadam na przystanku najbliższym miejsca zamieszkania a wysiadam tam gdzie chcę dojechać , w druga stronę robię odwrotnie wsiadam tam gdzie byłem a wysiadam pod domem. Póki co to mi się sprawdza

        • 7 1

  • A to ja mam inną radę dla autora (3)

    Niech jeździ z włączoną nawigacją online (Google maps albo Waze) nawet jeśli zna trasę na pamięć.
    Dostanie ostrzeżenie o korku i skierowanie na trasę alternatywną przy pierwszym wykryciu spowolnienia ruchu.
    Żadne znaki tego nie pobiją.

    • 21 6

    • Google słabo sobie radzi ze zmianami w czasie rzeczywistym (1)

      Waze jeszcze gorzej.
      Oba przeliczają czasy w interwałach, które sprawiają, że najczęściej informacja o zmianie w warunkach drogowych przychodzi za późno. Owszem, jak już stoisz w korku to z dużym prawdopodobieństwem dostaniesz propozycję objadu, jeżeli taki istnieje. Sęk w tym, że dostana ją wszyscy w tym korku i skorzystanie z niej jest kolejną loterią.

      To miałoby wiekszy sens, gdyby istniał system aktywnego rozładowywania zatorów, czy to oparty o "duże" nawigacje czy to o miejskie systemy zarządzania ruchem (ten tam co nie działa, to zdaje się własnie to miał robić?).

      A tak, to po prostu sprawdzasz ogolne zagęszczenie w momencie wyruszenia, wybierasz czy jechać przez Rusocin czy wjechać dalej i liczysz, że nic po drodze nie wybuchnie.

      • 1 0

      • Masz rację , jak dojdzie do jakiegoś zdarzenia służby powinny w ciągu 2 minut dać ci znać , najlepiej jakby do ciebie zadzwonili . Nigdzie na świecie nie ma korków na drogach tylko u nas są . Przesiądź się na kolej tam nie ma korków

        • 0 0

    • Google bardzo słabo sobie z tym radzi

      • 2 2

  • na A1 nie brakuje tablic informacyjnych tylko inteligentnych kierowców

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywa się cykl imprez, dedykowany posiadaczom sportowych modeli Porsche?

 

Najczęściej czytane