- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (229 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (56 opinii)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (194 opinie)
- 4 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 5 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (146 opinii)
- 6 W trakcie jazdy odpadło mu koło (89 opinii)
Czytelnik: wysokość mandatów od dochodu albo wartości auta
Mandaty mają zaboleć kierowcę. Problem w tym, że bolą przede wszystkim klasę średnią i osoby jeszcze biedniejsze. Dlatego może warto wprowadzić mandaty zależne od dochodu kierowcy? Albo od wartości jego auta? - takie rozwiązania zaproponował jeden z naszych czytelników.
Bogatych mandaty nie bolą
Mandaty mają zaboleć kierowcę - to oczywiste. Problem w tym, że dziś mocno uderzają po kieszeniach osób reprezentujących klasę średnią, a także tych jeszcze biedniejszych. Czyli ogółem - uderzają w zdecydowaną większość naszego narodu.
Załóżmy, że ktoś zarabia 4 tys. zł netto i otrzyma od policji mandat w wysokości 1,5 tys. zł (np. za nieustąpienie pieszemu na przejściu). W takiej sytuacji mocno odczuje to jego miesięczny budżet. Nie wspominając o emerytach, dla których tak wysoki mandat może stanowić naprawdę poważne problemy finansowe.
A jak taki sam mandat odczuje bardzo zamożna osoba, zarabiająca kilkadziesiąt, być może kilkaset tysięcy złotych miesięcznie? No nijak. Dla takiej osoby 1,5 tys. zł to żadna kwota. Bogatego człowieka martwić będzie otrzymana liczba punktów aniżeli kwota mandatu.
Pisząc wprost - dziś wysokie kary za wykroczenia drogowe są bolesnym ciosem dla biedniejszych. Bogaci w ogóle tego nie odczuwają.
Duże zmiany dla kierowców. Co zmieniło się 17 września?
Mandat od dochodu?
A co zrobić żeby każdy odczuł wysoki mandat na swój sposób? Karać kierowców od ich dochodu. To oczywiście żadna nowość. W kilku krajach takie rozwiązanie z powodzeniem stosowane jest od lat (m.in. w Finlandii czy Szwajcarii). W końcu ten bardzo zamożny człowiek odczułby, że przeskrobał na drodze, gdyby musiał zrobić przelew na konto policji w kwocie kilkudziesięciu tysięcy złotych.
A może od wartości auta?
A jeśli nie od dochodu, to od wartości samochodu. To rozwiązanie mogłoby z kolei pogrążyć osoby, które posiadają piękne i drogie samochody w leasingu. W wielu przypadkach to finansowanie jest mocno naciągane, ponad domowe budżety.
Kara za brak OC w 2023 roku może zaboleć
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2022-10-10 06:35
Idąc tym tokiem myślenia... (31)
bogaci:
- płacący większe składki zdrowotne - mają lepszy dostęp do ewentualnych usług medycznych (i tak z nich nie korzystają, wiem)
- od kwoty odprowadzanego podatku zależy siła głosu danego wyborcy, właściciel firmy dającej pracę 400 osobom powinien mieć większy wpływ na wynik wyborów niż ktoś generujący wpis na liście z socjalem- 359 62
-
2022-10-11 07:30
Ale ty gościu bzdury piszesz.
- 0 0
-
2022-10-11 06:57
Szanuję.
- 0 0
-
2022-10-10 23:09
Haha
To naciagana teoria i odwracanie uwagi od celu stosowania kary. Ma byc uciazliwa i nieuchronna. I tyle. A szukanie chorych porownan swiadczy tylko o braku wyobrazni. Zupelnie jak na drodze
- 0 1
-
2022-10-10 22:41
Ale tu jest mowa o karze, a kara ma być dolegliwa dla biedniejszych i bogatszych.
- 1 0
-
2022-10-10 20:58
Nie myl kar z przywilejami
Opieka ma być równa i kara też. Równość kary polega na jej bolesnym odczuciu. Nie można karać naganą mordercy, tylko karą śmierci. Mylisz pojęcia cwaniaku
- 3 2
-
2022-10-10 18:45
Mandat jest karą !! I jeśli kara ma być sprawiedliwa dla każdego to jej wysokość musi być uzależniona (1)
od statusu majątkowego. To dla ludzi myślących i nie będących mentalnie bliskich Putinowi jest oczywiste.
- 7 14
-
2022-10-10 20:21
Głos wyborczy jest decyzją !! Jeśli decyzja ma być sprawiedliwa dla każdego to jej wysokość musi być uzależniona
od wyniku testu na inteligencję. To dla ludzi myślących....
- 2 3
-
2022-10-10 18:26
W 100% zgoda
Podatki (pit, cit) oraz składki powinny być kalkulowane kwotowo w oparciu o budżet usług wspólnych, do których wszyscy mają dostęp dzielony przez ilość beneficjentów. Jeżeli podatek jest składką na rzeczone usługi, to powinien być równy dla wszystkich - czy ktokolwiek kiedyś z Was się składał w inny sposób? No chyba, że płacę więcej (ale znowu - co
Podatki (pit, cit) oraz składki powinny być kalkulowane kwotowo w oparciu o budżet usług wspólnych, do których wszyscy mają dostęp dzielony przez ilość beneficjentów. Jeżeli podatek jest składką na rzeczone usługi, to powinien być równy dla wszystkich - czy ktokolwiek kiedyś z Was się składał w inny sposób? No chyba, że płacę więcej (ale znowu - co do kwoty, a nie odsetka od dochodu), ale mam dostęp do lepszych usług - krócej czekam na wizytę, leżę w dwuosobowej sali, jeżdżę publicznymi drogami bez dodatkowych opłat, itd.
Przy tak uczciwie zorganizowanym systemie podatkowym można pomyśleć o uzależnieniu mandatu od dochodu - bo co innego składka, a co innego kara, która ma adekwatnie zaboleć. W przeciwnym wypadku podatek będzie zrównany z karą.- 7 0
-
2022-10-10 18:29
śmieszne
artykuł o chlebie a Ty o niebie, chyba nie zrozumiałeś istoty, kary adekwatnej do winy i dotkliwości tej kary
- 4 8
-
2022-10-10 09:10
Wysokość składki zdrowotnej powinna być taka sama dla każdego, bez względu na dochód, (5)
ponieważ dotyczy tej samej usługi. W ramach NFZ każdy "korzysta" z tego samego pakietu, więc dla wszystkich powinna być jedna stawka. Tym bardziej, że państwo zmusza do płacenia składki. Z mandatami to trochę inna sprawa, bo nie są obowiązkowe. A poza tym uważam, że NFZ należy zlikwidować.
- 47 7
-
2022-10-10 09:56
Racja, przejdźmy na system prywatny. (4)
Można już teraz zobaczyć jak świetnie działają prywatne ubezpieczenia. Wszędzie gdzie trafi się cokolwiek bardziej skomplikowanego niż katarek czy złamany palec, nagle usługą jest "pomoc w zorganizowaniu operacji na NFZ".
- 14 8
-
2022-10-10 10:11
Właśnie dlatego, że jest monopol (3)
Po co prywatne firmy mają wykonywać drogie zabiegi skoro zrobi to za nich NFZ? Należy wprowadzić konkurencję na rynek ubezpieczeń medycznych. Żeby ubezpieczyciele rywalizowali o klienta, tak samo jak wtedy gdy kupuję OC czy AC na samochód. Dlaczego mam płacić na NFZ, z którego nie korzystam, bo terminy są za kilka miesięcy? Tak super działa publiczna służba zdrowia, że muszę płacić drugi raz za to samo w prywatnej firmie.
- 18 8
-
2022-10-10 23:10
Już to testowano za poprzedniej władzy. Efekt. Niektórych zabiegów nie wykonywano bo się nie opłacało. Pacjent musiał szukać pomocy w innym mieście.
Dziękuję za takie rozwiązania.
Jeśli idzie o mandaty to przecież można jeździć zgodnie z przepisami.- 3 1
-
2022-10-10 12:07
(1)
gdy kupuję OC czy AC na samochód
jaka tam konkurencja?- 1 8
-
2022-10-10 13:48
taka
że są różne firmy i mogę sam wybrać ofertę, która mi pasuje, a nie że państwo zmusza mnie do korzystania z oferty jednej firmy, w tym przypadku NFZ
- 10 0
-
2022-10-10 07:43
ciekawą kwestie poruszyłeś w drugim punkcie (3)
dodałbym, że każdy kto głosuje zobowiązuje się do obrony kraju w razie W niezależnie od przekonań, wyznania, płci, itd.
- 5 13
-
2022-10-10 10:33
Czekaj czekaj
Powinno być "każdy kto głosuje na partię która wygra"
- 12 0
-
2022-10-10 07:46
(1)
I nagle frekwencja w wyborach to 5%
- 14 1
-
2022-10-10 08:35
i o to chodzi
głosują Ci którzy chcą wziąć odpowiedzialność za swoje decyzje
- 14 0
-
2022-10-10 07:39
no i tak po chwili zastanowienia
ok, zgadzam się. Wydaje się to uczciwe.
- 15 5
-
2022-10-10 07:34
Akurat tu masz częściową rację. (9)
Jest to niezwykle irytujące, że płacąc co miesiąc kilka tysięcy złotych składki zdrowotnej nie mogę dostać sensownego terminu wizyty u specjalisty (a za sensowny uznałbym do kilku tygodni) a nie za dwa lata. I za każdym razem musze iść prywatnie i płacić po kilkaset złotych za konsultację czy badanie. Rozumiem, że kilka miesięcy czy lat może sobie
Jest to niezwykle irytujące, że płacąc co miesiąc kilka tysięcy złotych składki zdrowotnej nie mogę dostać sensownego terminu wizyty u specjalisty (a za sensowny uznałbym do kilku tygodni) a nie za dwa lata. I za każdym razem musze iść prywatnie i płacić po kilkaset złotych za konsultację czy badanie. Rozumiem, że kilka miesięcy czy lat może sobie czekać, ktoś, kto żyje z zasiłków i stanowi obciążenie dla społeczeństwa, ale ci, co tą machinę finansują jak się prywatnie nie wyleczą, to przecież przestaną pracować i płacić składki na ten buuurdel.
- 95 3
-
2022-10-10 18:32
sugestywna opinia (4)
Chciałbym na potrzeby własnej analizy móc skonfrontować "niezadowolenie" delikatnie rzecz ujmując osób popierających powyższa opinię z propozycją zmian w prawie -> ubezpieczenie zdrowotne w ramach systemu po wypełnieniu/zaakceptowaniu i pozytywnej decyzji wniosku do ZUS. Czy powyżsi, którzy poparli opinię wypowiedzą się, bym mógł mieć coś na
Chciałbym na potrzeby własnej analizy móc skonfrontować "niezadowolenie" delikatnie rzecz ujmując osób popierających powyższa opinię z propozycją zmian w prawie -> ubezpieczenie zdrowotne w ramach systemu po wypełnieniu/zaakceptowaniu i pozytywnej decyzji wniosku do ZUS. Czy powyżsi, którzy poparli opinię wypowiedzą się, bym mógł mieć coś na przemyślenia? Wg mnie nawet to nie będzie dla tych osób argumentem o rozpoczęciu myślenia o wyjściu na ulicę, a gdzie jeszcze do samego wyjścia.
Bo np. ja nie lubię poczucia bycia frajerem, zrezygnowałem z pracy, gdzie nie chciano dać umowy a nawet nie chciano płacić po koszcie całkowitym pracodawcy bez tej całej perdolologii biurokratycznej serwowanej przez Państwo, bo za drogo. I dla mnie jest klarowna sytuacja, pracodawcy na mnie nie stać, ja murzynem nie jestem i także do łożenia na "swoją" emeryturę w wysokości 30% swojej jakiejś tam średniej z ostatniej pensji z przeszłości ręki przykładać nie będę - nie lubię czuć się jak frajer.
A od nowego roku po wniosku będę mógł w ramach systemu z prezesem jakimś na jednej ławce może czekać w ramach korzystania ze służby zdrowia. Oczywiście prezes czekać nie lubi i go tam nie będzie. Ja dostanę się szybciej do lekarze teoretycznie; w dodatku "za darmo" na bezrobociu. Ostatnio z pup mnie wykreślili, ale z wyższym wykształceniem, znajomością języków, doświadczeniem w transporcie i logistyce w skali makro dali mi skierowanie na budowę za najniższą krajową. A że jak mam być biedny, to wolę być wypoczęty, wszak praca jako pomóż przynieś za najniższą krajową nie sprawi, że przestanę być biedny, a jedynie ten "zepsuty młyn" więcej wody będzie miał do funkcjonowania. Rodzina jeszcze mnie toleruje na swoich metrach kwadratowych, to korzystam; jak mieszka wiele osób to inaczej zresztą koszty się rozkładają a ja jako ostatni koszt (marginalny) daje najmniejszy wzrost dla kosztów ogólnych. Że tracę czas na czekanie na lepszą koniunkturę dla siebie to stety wiem i to uwiera najbardziej; stricte psychicznie.- 0 7
-
2022-10-11 00:11
Sugestywna opinia (1)
Drogi człowieku po drugiej stronie,
Jak już skorzystałeś z opcji negatywnej oceny mojego komentarza, to napisz proszę przy tym powody tego "ruchu", parę słów komentarza z jakąś przyczyną takiego właśnie odbioru i argumentem przeciwko moim- 0 0
-
2022-10-11 01:00
Sugestywna opinia
Ucięło prośbę o komentarz i jakiś argument za niekorzystną ocenę 1go z 3 komentarzy.
Pomysł o dostępie do służby zdrowia ma podobno na Wiejskiej się pojawić w przyszłym roku-> 2,7kk kolejnych osób bez zatrudnienia będzie mogło mieć dostęp do systemowego rozwiązania w kwestiach zdrowotnych.
Tylko czy za ten rzekomy podany wyżej przyszly pomysł posłów te oceny w dół?- 0 0
-
2022-10-10 19:01
Sugestywna opinia (1)
cd.
Jestem na etapie szukania zatrudnienia za granicą, by jakoś z sensem zagospodarować uciułane zaskórniaki bądź oszczędności, jak zwał tak zwał i mykać stąd, bo to nie jest kraj dla normalnych ludzi.
Więcej i więcej, wszystkiego tylko nie czasu wolnego dla jednostki, zdrowia i środków wyrażonych w pieniądzu nie koniecznie nawet jakocd.
Jestem na etapie szukania zatrudnienia za granicą, by jakoś z sensem zagospodarować uciułane zaskórniaki bądź oszczędności, jak zwał tak zwał i mykać stąd, bo to nie jest kraj dla normalnych ludzi.
Więcej i więcej, wszystkiego tylko nie czasu wolnego dla jednostki, zdrowia i środków wyrażonych w pieniądzu nie koniecznie nawet jako oszczędności, bo to już niemal dziś rarytas.
Mam się utożsamiać z Państwem, dla którego jestem wodą na młyn? No way
Sam tylko obrót pieniądza kontrolowany przez Państwo robi ze mnie systemowego frajera, a gdzie jeszcze inne aspekty życia. Głowa zaczyna boleć od samego myślenia o tym hehe
Pytam się ostatnio kumpla po jedynie 8 klasach podstawówki: ile litrów wody przelejesz do dzbanków ustawianych w rzędzie w liczbie X (taki system) począwszy od pierwszego powiedzmy z 1przykladwymlitrem wody?A ile, jeśli do obecnych dzbanków dostawisz następne i następne (metaforyczne określenie kolejnych regulacji/zmian w prawie na niekorzyść obywatela/kolejni uprzewilejowani w ramach równości prawa/bądź chociażby kolejny na państwowej posadzie czy w samorządzie czy do obsługi kolejnego g*wnowniosku, bo coś rozdają). Z wyprzedzeniem dopowiedziałem, że ten symboliczny litr maksymalnie, na co mega słabo wykształcony kumpel w mig się jorgnął, że mniej przecież- woda paruje cały czas; od razu pomyślałem,że to jest właśnie ta "przymusowa" prowizja z automatu wchłonięta przez system, a czy nazwiecie to podatkami, opłatami czy daniną to bez znaczenia; finalnie jednostka jest oskubana przez system i posiada mniej. No ale nie urzędnicy i różnego rodzaju biurwy; nie mają świadomości braku wartości dodanej dla gospodarki w ramach ich bytu zawodowego, bo to wynika z prawa bądź przepisów, a nie potrzeb rynkowych. Ale czują się ważni i potrzebni, bo wszelka biurokracja padnie bez nich; a że na koszt ludzi wytwarzających wartość dodaną to dla nich normalne, bo przecież takie jest prawo. To ja w ramach prawa frajerem być nie chce o nie będę, bo nakazu pracy nie ma.- 3 3
-
2022-10-10 19:05
Sugestywna opinia
Tylko jak w tym kraju ma być lepiej, bo że jest dobrze to wiem, tylko nie dla mnie, bo chcą mnie doić z mojej pracy a ja niekoniecznie tego chcę?
Od taki sobie przywilej nadałem, bo na inne się nie łapię w tym kraju, a w ci*l grup społecznych jakieś ma. W ramach równości wobec prawa...
Frajerzy...
Ps.
Nie na złość iTylko jak w tym kraju ma być lepiej, bo że jest dobrze to wiem, tylko nie dla mnie, bo chcą mnie doić z mojej pracy a ja niekoniecznie tego chcę?
Od taki sobie przywilej nadałem, bo na inne się nie łapię w tym kraju, a w ci*l grup społecznych jakieś ma. W ramach równości wobec prawa...
Frajerzy...
Ps.
Nie na złość i wbrew komuś a do przemyśleń to określenie z końca mych wypocin bez pocenie się oczywiście.
Pozdrawiam i słoneczka nad głowami wszystkim życzę :)- 2 2
-
2022-10-10 08:50
słusznie. a ponieważ płacisz też kwotowo więcej podatku PIT i VAT (3)
to np. policja powinna szybciej przyjeżdżać na twoje wezwanie, strażacy lać więcej wody na twój pożar, a zielone światło świecić się w twoim kierunku 2x dłużej. czuwaj!
- 75 10
-
2022-10-10 20:50
Doceniam sarkazm (2)
jednak solidaryzm nie powinien wyrażać się w dowalaniu zamozniejszym. Jasne, +/- sprawiedliwe i pozbawione furtek zasady opodatkowania - tak, róznicowanie usług/penalizacji względem zamożności usługobiorcy/sprawcy - nie.
- 10 3
-
2022-10-10 23:14
Dowalic? (1)
Nie chodzi nikomu o dowalenie. Chodzi o lekceważenie. Czyli nic nie zrozumiales. Bogatsi placa na biedniejszych z prostej przyczyny. Zyja troche dzieki takiej strukturze. A co powiesz ma bint tych biednycj i rewolucje? Jak wyedy poradzi sobie garstka bogatych z masa biednych? Ja wiem zostaniesz biedny przez sposob myslenia
- 1 14
-
2022-10-11 06:11
To nie w Polsce :) w Polsce bogatsi płaca na bandę nierobów na socjalach i 500+, robią biedni owszem- ale Ci z innych krajów na najniższych krajowych stanowiskach i pensjach nie uświadczysz biednych Polaków.
- 11 1
-
2022-10-10 07:35
No to zaraz się odpalą tytani socjalizmu pod twoim wpisem :)
- 30 6
-
2022-10-10 07:30
(27)
Bardzo dobry pomysł, wtedy wszyscy by odczuli dotkliwość kary , bo teraz coś co dla jednych jest karą , dla innych wcale. A mówimy tu o karze, bo mandat to kara i ma dyscyplinować.
- 90 182
-
2022-10-11 12:32
Beznadziejny pomysł... Podatek od uczciwości... Szara strefa zaniżająca dochód, osoby pracujące na czarno otrzymują dostają kolejne bonusy społeczne. A uczciwego obywatela się wyciska...
- 1 0
-
2022-10-11 06:03
Ludzie kreca na siebie bat
Ten narod juz zeszedl na psy
- 0 0
-
2022-10-11 01:02
Teraz jest kara ale być może nie finansowa dla każdego ale na pewno kara punktowa dla każdego już tak widać na drogach że ludzie już to respektują
- 0 0
-
2022-10-10 19:19
Pis nieroby
To znaczy że napity za 500+PiS nierób jadąc zdezelowanym autem beż przeglądu jest mniej niebazpieczny niż pracujący i zarabiający na niego ludzie.
- 2 4
-
2022-10-10 18:35
Biednych i bogatych zrównać , " żołądki mamy jednakowe". (1)
- 5 2
-
2022-10-11 09:13
Ale mózgi nie
- 1 0
-
2022-10-10 11:04
(10)
A kto by wtedy te mandaty wystawiał , jakbyś Ty rozwiązał ten problem . Gliniarz zatrzymuje cię i pyta ile zarabiasz a na to ty "panie ja już w 6 pokoleniu jestem bezrobotny". Kto i kiedy miałby weryfikować wysokość dochodu podanego przez kierowcę
- 15 3
-
2022-10-10 15:47
(7)
Przecież wyciągnięcie takiej informacji to jedno zapytanie do centralnej bazy w US pod tytułem: Wysokość dochodu za ubiegły rok, PESEL xxxxxxxxxxx.
- 8 2
-
2022-10-11 08:59
Nawet nie wiesz, jak wielka jest grupa osób uprzywilejowanych w tym kraju, duża grupa na karcie podatkowej, podatek np fryzjera zależy od wielkości miasta a nie jego dochodów. No i raz jeszcze pytam: jakie deklaracje co do dochodów składa rolnik? Kolejny przywilej chcesz mu dac: "rolnik osoba bezmandatowa"?
- 0 0
-
2022-10-11 07:42
(1)
Czyli każdy policjant i funkcjonariusz SM miałby dostęp przez całą dobę do bazy danych US i chciałbyś aby każdy policjant i strażnik miejski mógł się dowiedzieć ile zarobiłeś w ub. roku? A co oni z tą wiedzą zrobią i komu i po co te informacje przekażą już cię nie niepokoi ? Ja bym wolał aby takie dane były ujawniane tylko za zgodą sądu.
- 0 0
-
2022-10-11 10:44
Prościej. Policjant zaznacza odpowiednią kratkę: 1%, 2%, 5%, 10% dochodu. Po twojej stronie jest wtedy ustalenie ile faktycznie musisz zapłacić. 7 dni kalendarzowych.
- 1 0
-
2022-10-10 19:39
Jaka inwigilacja
Od tego roku urzędnik skarbowy bez nakazy podstaw prokiratorkich może pobrać informacje na temat twoich wszystkich kont. Już od dawna panstwo wie o tobie więcej niż myślisz. Dane telefonii kom rejestracja na nazwisko, dane bankowe, dane z przelewów powyżej jakiejś kwoty, większość jest dostępna w peselku nawet twoje foto z dokumentu np prawka czy
Od tego roku urzędnik skarbowy bez nakazy podstaw prokiratorkich może pobrać informacje na temat twoich wszystkich kont. Już od dawna panstwo wie o tobie więcej niż myślisz. Dane telefonii kom rejestracja na nazwisko, dane bankowe, dane z przelewów powyżej jakiejś kwoty, większość jest dostępna w peselku nawet twoje foto z dokumentu np prawka czy paszportu. Powiązanie rodzinne z ustanu cywilnego. Wiedza czym Jeździ i jak mają na imię twoje dzieci. Gdzie jesteś zameldowany i gdzie aktualnie przebywasz. Teraz będą wiedzieć czy Twoja partnerka jest w ciąży. A ty pytasz o inwigilację i że się na nią nie zgadzasz. Śmieszne ale prawdziwe. PSS jestem za karaniem jak w Norwegii procentowy mandad bolało by każdego po równo biadaka i bogacza.
- 4 0
-
2022-10-10 18:32
(2)
To za duża inwigilacja. Mandat to mandat i zależy od wykroczenia. Rozumu nie można kupić nawet jak się dużo zarabia lub kradnie.
- 3 2
-
2022-10-11 10:42
Ok. To prościej. Policjant na blankiecie zaznacza odpowiednią kratkę: 1%, 2%, 5%, 10% dochodu. Po twojej stronie jest wtedy ustalenie ile faktycznie musisz zapłacić. Masz na to 7 dni. Proszę bardzo. Zero inwigilacji...
- 1 1
-
2022-10-10 20:19
mandat nie jest towarem
- 1 0
-
2022-10-10 15:18
Jak to kto (1)
Kolejna armia urzędników.
- 9 2
-
2022-10-10 18:31
Np w niedzielę rano i na kacu?
- 1 0
-
2022-10-10 11:02
biedny bos glupi, glupi bos biedny
- 3 5
-
2022-10-10 09:43
(5)
A jeśli kierowca nie pracuje, nie ma dochodów, to mandaty będą zerowe czy jak??? Serio pytam, bo nie mam dochodów.
- 27 6
-
2022-10-10 18:30
(3)
Nie pracujesz i nie masz dochodów, a samochód masz? To skąd masz na paliwo, kradniesz?
- 7 9
-
2022-10-11 16:53
Nie mam dochodu, ale mam auto, serwisowane i tankowane. Przez mojego męża. Mam z nim rozdzielność majątkowa, więc nie może on spłacać żadnych moich długów. To i mandatów nie będzie miał obowiązku zapłacić.
- 0 0
-
2022-10-11 12:38
Straciłem pracę i mam kilka mln oszczędności:)
- 1 0
-
2022-10-11 09:13
Daje
- 1 1
-
2022-10-10 11:07
Państwo Ci dopłaci równowartość wyskości mandatu ;)
A co?
- 18 1
-
2022-10-10 09:21
Ile zapłacą rolnicy?
Może mandat od hektara przelizceniowego?
- 18 2
-
2022-10-10 08:17
W sobote widzialam jak te kary wygladaja. Policja w Chwaszczynie zatrzymala mezczyzne. Auto widac ze zadbane. Pan jechal spokojnie. I zaczelo sie - we dwoch szukali to moze zarowka, to cos. Swoja droga skoro policja tak na oko ocenic z kolega potrafi Stan auta to po co sie jezdzi na diagonstyke. Nie lepiej podjechac na policje I poprosic o "obejrzenie"?
- 22 3
-
2022-10-10 08:17
Bez uszczelnienia systemu to nie nie ma sensu, bo my aktualnie nie wiemy, kto jest bogaty, a kto jest biedny...
- 17 3
-
2022-10-10 08:36
mandaty (16)
Wszyscy uczepili się kierowców, ale są też inni użytkownicy dróg, choćby rowerzyści i Ci na hulajnodze którzy jeżdżą po pasach dla pieszych, piesi z komórką przy uchu na pasach, są to wykroczenia i są też za to mandaty, tam policjanta nie zobaczysz, a na kierowcę jest policja i straż miejska, bat niech jest dla wszystkich oprócz dzieci
- 177 25
-
2022-10-11 10:03
typowy burak z blachosmroda ty jestes szkodnikiem miejskim tacy jak ty (1)
zabiojaja cor oku najwiecej ludzi w eurobie autem!.
orzez takich jak ty mamy najwyzsze OC w Polsce!! Nie tylko kary ale i kontrole powinny byc najwyższe.- 1 2
-
2022-10-13 13:34
No i odezwał się głąb z blacho hulanogo smroda szkodnik jakich mało !
Gdzie OC na to twoje blacho smrodo hulajnogi ? Karać i jeszcze raz karać tych bez muzgów na hulajnogach do skutku !
- 0 0
-
2022-10-10 22:37
Popieram (2)
Tylko jak wlepić mandat kierującemu rowerem lub hulajnogą ? Brak tablicy rejestracyjnej. Ucieknie !
- 1 2
-
2022-10-11 09:08
Powinni jeżdzić w takich dużych beczkach bezpieczeństwa ,ze zderzakami ,dyszlem i tablicami z numerem ?
- 0 1
-
2022-10-10 23:19
Prawie zawsze tak robią.
- 0 0
-
2022-10-10 18:33
Dlaczego oprócz dzieci? Niech rodzice w końcu zajmą się swoimi dziećmi i ich wychowaniem.
- 13 2
-
2022-10-10 17:39
i mandat zależny od ceny roweru
baba z mlekiem na rozklekotanym góralu 20zł. Obcisłogaci na madonce 2022 - 2 tysiące. Można też ocenić krój okularów i markę licznika. Za pomiar mocy mandat ×2.
- 12 2
-
2022-10-10 13:37
A wystarczy jezdzic i parkować przepisowo (1)
I problem nie będzie cię dotyczył bez względu na dochód. Takie rozwiązanie ci do głowy nie przyszło?
- 8 7
-
2022-10-11 09:05
Uprościć te i**otyczne Przepisy , nie tylko ruchu drogowego ! Te furtki ,kombinacje dozwolone komu i czemu służą ?
Prawo zrozumiałe dla wszystkich . Ekonomia i prawo w polin to socjalistyczno -bolszewickie kombinacje dla uprzywilejowanych .
- 0 0
-
2022-10-10 13:36
(1)
Po pierwsze w porównaniu do kierowców wszyscy inni użytkownicy drog nie powodują wypadków śmiertelnych, po drugie jeśli jeździsz tak, jak znasz przepisy, to oddaj prawko. NIE MA zakazu rozmawiania przez telefon na przejściu, wbijcie to sobie do głów, d**ile!
- 3 22
-
2022-10-10 18:34
Co innego rozmawiać, a co innego gapić się w ekran.
- 12 1
-
2022-10-10 10:38
Nie możesz wrzucać wszystkich do jednego worka. Bat jest przede wszystkim na tych, którzy powodują duże szkody. (3)
Naprawdę trudno byłoby hulajnogą zrobić takie szkody, jak zwykła głupia stłuczka samochodem, do której nie warto nawet policji wzywać. Dlatego policja karze głównie kierowców. Skupiajmy się na tym co najgroźniejsze.
- 8 23
-
2022-10-13 13:27
To jest bardzo błędne myślenie na hulajnodze można również kogoś zabić !
Czy to nie są poważne szkody ? można również spowodować większy wypadek czy inną kolizję aut przez swoje zachowanie a kierowcy chcąc uniknąć zderzenia z hulajnogą mogą spowodować naprawdę poważny wypadek i to trzeba brać pod uwagę ! jazda beztroska taką hulajnogą powinna mieć również poważne konsekwencje !
Ostatni przykład dwie nastolatki jadące po chodniku na hulajnodze potrąciły a raczej zderzyły się z kobietą która odniosła poważne obrażenia i przebywa obecnie w szpitalu !- 0 0
-
2022-10-10 11:17
Hulajnogi zabijają ludzi. (1)
- 19 5
-
2022-10-11 09:02
A gupuny obsługujące owe urządzenia ?
- 0 2
-
2022-10-10 08:40
dziecko jest takim samym użytkownikiem dróg, jeżeli za młodu nie nauczysz odpowiedzialności za swoje czyny to później będzie tylko gorzej.
- 20 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.