• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: zakaz wyprzedzania dla "tirów" na autostradzie

Tomasz
29 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Wyprzedzanie ciężarówki przez... ciężarówkę. To dobrze znany obrazek z polskich dróg. Wyprzedzanie ciężarówki przez... ciężarówkę. To dobrze znany obrazek z polskich dróg.

Ciężarówka wyprzedzającą drugą ciężarówkę z różnicą prędkości 5km/h na autostradzie powoduje spowolnienie ruchu i często nagłe hamowanie - podkreśla nasz czytelnik, pan Tomasz. Czy "tiry" powinny mieć bezwzględny zakaz wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu i autostradach?



Czy powinno się zakazać TIRom wyprzedzania innych TIRów?

Poniżej prezentujemy treść listu, który otrzymaliśmy od pana Tomasza.

Ciężarówka numer 1 jedzie z prędkością 90 km/h i wyprzedza ciężarówkę numer 2 jadącą z prędkością 87 km/h. Zazwyczaj taki manewr trwa "całą wieczność", a do tego bywa irytujący i niebezpieczny dla innych. Każdy z nas, kierowców, podróżujących drogami szybkiego ruchu i autostradami zna ten obrazek doskonale.

Autostrada sama w sobie jest raczej bezpieczna - posiada dwa całkiem szerokie pasy, pobocze, barierę oddzielającą pasy ruchu, ogrodzenie chroniące przed wtargnięciem zwierzyny, a sam ruch pojazdów jest raczej niewielki (zdecydowanie mniejszy niż na obwodnicy Trójmiasta). Ale gdy do gry wkraczają "sprinterzy" w ciężarówkach - robi się naprawdę niebezpiecznie. Zjeżdżając nagle na lewy pas stwarzają poważne zagrożenie dla zdecydowanie mniejszych, ale szybciej jadących aut osobowych (około 140km/h czyli o 50 km/h szybciej).

Nikt sobie nawet nie wyobraża co może stać się z osobówką, gdy z impetem uderzy w tył naczepy takiego molocha. Kierowca "tira" może tego nawet nie odczuć i pojedzie dalej. Nagłe hamowanie innych pojazdów jadących lewym pasem też może przyczynić się do niebezpiecznej sytuacji.


I mam nieodparte wrażenie, że kierowcy "tirów" mają głęboko w poważaniu to, co w momencie wyprzedzania myślą sobie o nich pozostali uczestnicy ruchu, którzy właśnie musieli wyhamować swoje pojazdy do 90 km/h. W końcu duży może więcej.

Moim zdaniem "tiry" powinny mieć bezwzględny zakaz wyprzedzania na autostradach.

I tutaj mały apel do zawodowych kierowców "tirów". Jestem w stanie zrozumieć "goniące" terminy dostaw. Stres, chęć nadgonienia. Ale czy faktycznie warto dla tych kilku minut w skali całej trasy ryzykować czyjeś zdrowie? Z pewnością nie.

Ponoć większość kierowców "tirów" ustawia tempomat na około 85 km/h. A może gdyby był obowiązek poruszania się z minimalną prędkością 90 km/h to nie byłoby wzajemnego wyprzedzania?

Niestety, najlepiej opisany wyżej problem obrazuje poniższa grafika.

Tomasz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (314) ponad 10 zablokowanych

  • Dla wielu zakaz jak nakaz...

    • 13 6

  • (7)

    Wyprzedzana ciężarówka zazwyczaj nie współpracuje czyli ma zapięty tempomat i nie zwalnia, żeby ułatwić manewr wyprzedzania a jedzie zazwyczaj z maksymalną dozwoloną prędkością. Koło się zamyka.

    • 50 15

    • (2)

      Skoro jedzie z maksymalną dozwoloną prędkością to znaczy, że nie powinna być wyprzedzona.

      • 40 7

      • Ciężarówka niestety nie pojedzie na autostradzie z prędkością 140km/h. W Polsce najwyższa prędkość z jaką może poruszać się taki pojazd to 80km/h !

        • 3 1

      • Tylko to jest tak że pusta wyprzedza załadowaną, a z towarem jeździ się wolniej, wiec jedna (pusta) cisnie 91 km/h, a dla załadowanej max to np. 87 km/h.

        • 1 0

    • Taka widać u nich solidarność zawodowa

      • 18 1

    • Ale czemu ona ma zwalniać, zwłaszcza jak za nią jadą inne samochody?

      • 15 3

    • A Ty zwalniasz jak Ciebie ktoś wyprzedza? Bo ja nie.

      • 6 3

    • Ale przynajmniej nie przyspiesza, jak wiekszosc wyprzedzanych osobowek, co jest bardzo groznym wykroczeniem.

      • 3 2

  • (5)

    Tak, tiry powinny mieć bezwzględny zakaz wyprzedzania.

    • 73 92

    • (3)

      czyli uszkodzonego auta, które jedzie ale nie z maksymalnie dozwoloną prędkością też nie mogą wyprzedzać? :-D Lub człowiek starszego, który jedzie znacznie poniżej dozwolonej prędkości? :-D

      • 9 9

      • (2)

        Jest proste rozwiązanie. Ograniczenie czasu wyprzedzania do powiedzmy 30 sekund. Nie widzę różnicy między tirem wyprzedzającym 90km/h drugiego jadącego 87km/h, a między osobówka wyprzedzającą 140km/h inną osobówkę jadąca 137km/h. Każdy z tych manewrów zagotuje pozostałych kierowców, a nerwy to prosta droga do wypadku. Tylko kto w tym kraju będzie przestrzegał takiego przepisu?

        • 0 7

        • Nikt. Bo taki przepis tylko dzban by chciał wprowadzic a jeszcze większy by to poparł

          • 9 2

        • I co on ma zrobić jak minie te 30 sekund? Teleportować się z powrotem?

          • 3 0

    • Odległości

      Mi bardziej przeszkadzają odległości w jakich jedzie jeden za drugim. Trudno się czasem wbić na obwodnicę na krótkich węzłach np Szadółki. Jak już się wbijesz to jedziesz 5m za jednym a za tobą 5m kolejny w "tunelu aerodynamicznym", żeby 1zł zaoszczędzić. To samo zjechać na prawy pas, żeby zjechać z obwodnicy po wyprzedzaniu sznura tirów.... masakra, trzeba się wciskać dosłownie w karawanę.

      • 4 0

  • A temu roszczeniowemu panu aż tak się spieszy? (16)

    5 minut go zbawi? Czy może jak nastawi tempomat na 160 to ciężko zwolnić? Żenada. Wstyd. "TIR" to też pojazd i ma prawo wyprzedzać.

    • 111 119

    • I właśnie dlatego to prawo trzeba mu zabrać. (5)

      Skoro wyprzedzasz jadący z maksymalną dopuszczalną prędkością pojazd, to z definicji łamiesz prawo.

      • 29 25

      • (2)

        dlaczego id..to zabrać bo jedzie p..zda samochodzikiem Corsa albo Panda ze wzrokiem na szybie i strachem w oczach 60 tką po obwodnicy to dlaczego tir ma jej nie móc wyprzedzić sugerujesz pustostanie że osobówki tak nie jadą?Wyjrzyj z nory

        • 20 18

        • Też bym miał strach w oczach przy 60 na obwodnicy w godzinach szczytu... (1)

          Dasz radę się w takim tempie przeciskać poboczem?

          A tak bardziej na serio - kultura tirowców jak zwykle na poziomie.

          • 6 5

          • No tak za to kultura u kierowców osobówek to jest na najwyższym poziomie xD wystarczy zobaczyć kilka odcinków polskich dróg

            • 5 3

      • (1)

        Ale to ani ciężarówki się nie mogą ani Ty ich nie możesz skoro wszycy jadą już z dopuszczalną... więc tym bardziej nie powinno przeszkadzać

        • 3 2

        • Ciężarówki mają niższą dopuszczalną.

          I to sporo. Gdyby nie to, nie byłoby problemu.

          • 6 1

    • (7)

      Tirowiec nie może zaoszczędzić 3 minut, bo to on musi zaoszczędzić 3 minuty.

      • 16 6

      • (6)

        Nie o oszczędność czasu w tym konkretnym przypadku idzie, a o oszczędność paliwa czyli kasy. Pogadajcie że znajomymi Tirowcami, to może coś wam my.uczkna z Tobą tajemnicy zawodowej.

        • 4 12

        • nie, dla kierowcy ciężarówki te 3 minuty mogą (3)

          zdecydować o tym, że zdąży dojechać przed pauzą albo nie zdąży.

          • 13 13

          • (1)

            Czyli dojazd do pauzy jest ważniejszy niż bezpieczeństwo innych użytkowników ruchu? Gratuluje wyważenia wartości (sarkazm).

            • 14 16

            • Eksperyment

              Proponuję tobie jak stracisz 5 minut w korku, nocować na klatce zamiast w mieszkaniu, bo taka jest sytuacja jak nie dojedzie do parkingu z zapleczem to śpi na jakiejś zatoczce w szczerym polu bez dostępu do toalety,

              • 5 2

          • Czyli przyjmujecie trasy bez żadnego zapasu, zakładając że będziecie utrudniać życie wszystkim dookoła?

            • 13 9

        • (1)

          a w mojej firmie jak są same osobówki, to już oszczędność paliwa na ponownym rozpędzaniu się po "wieczności" nie ma znaczenia?

          • 5 4

          • Jakbyś miał w firmie oszczędzać paliwo

            Nie cisnalbys biedaku swojej skodziny ile fabryka dała, tylko maks. 140 na godz. Hipokryta.

            • 2 0

    • tu nie chodzi o to, że komuś się spieszy i że jedzie 160!!! (1)

      Ludzie, pomyślcie trochę! Albo po prostu nie wiecie o czym się wypowiadacie!

      • 7 7

      • Jak to nie?

        • 0 1

  • "autostrady" nie spełniają swojej roli . Komuś bardzo zależało , aby nazwać je "autostradami" aby inkasować pieniądze (10)

    Do 2012 roku , czyli do Euro miały POwstać . Nie zrealizowano nawet POłowy, Wyrolowano POdwykonawców, a kasa zniknęła niczym sen złoty. Te które są, spełniają jedynie rolę tras szybkiego ruchu . Dwie nitki w jedną stronę to nieporozumienie. A1 jest zwykłym przedłużeniem obwodnicy trójmiejskiej.

    • 27 66

    • (2)

      Klawisze ci się POzacinały

      • 23 4

      • Zostaw go, on ma 6 lat.

        • 17 5

      • Uderz w stół

        a nowaki zegarmistrze się odzywają

        • 3 5

    • Dziwne, że w Austrii Czechach Słowenii czy Chorwacji Belgii Portugalii Holandii dwupasmówki spełniają rolę autostradach, a w Polsce jakoś nie? Napisać trzeba PISmo sygnalizacyjne do ministra. Koniecznie. Wszędzie tam jeździłem i dają radę. Fakt, że znakomita większość wyprzedzających Tirów ma tablice polskie, litewskie albo ukraińskie...ale to już opowiadanie na zupełnie inna okazję.

      • 17 2

    • (1)

      Rusz nos poza granice kraju albo chociaż poczytaj ile się tam płaci za przejazdy autostradami. Mocno się zdziwisz. U nas najbardziej denerwujący to jest akurat system poboru opłat. Z tym należy zrobić porządek o to jak najszybciej.

      • 7 1

      • A tak się śmieli z viniet.

        Czesi używają i jest dobrze.

        • 3 0

    • (2)

      Ile km autostrad od 2015 sie wybudowało fajfusie pisowski? chyba łatwiej ci będzie jak powiesz co zniszczono i czego nie zrobiono, bo to jest specjalność pisowskich szmatławców. ***** ***

      • 9 2

      • A gdzie byś je wybudował prostaku? Same expresowe są w planie a z autostrady to jedynie do Terespola zostalo

        • 0 6

      • Coś czuję że masz smutne życie bo gorycz ostro z ciebie wypływa

        • 1 0

    • POzytywne chlopaki-nowaki...

      • 4 0

  • I co? jeśli trafi mu się zawalidroga 60-80 km /h a sam ciśnie 90-100 to ma się potulnie wlec? (17)

    Pomnożyć razy ilość godzin w ciągu dnia i ilość dni w ciągu roku to sporo czasu w plecy. Postuluje specjalne odcinki do wyprzedzania i zakaz na innych odcinkach.

    • 124 148

    • Jak ciśnie 90-100, to postuluję o ukaranie go mandatem za przekroczenie prędkości.

      Poza tym, przy różnicy 30km/h nie byłoby problemu.

      • 34 6

    • (1)

      Przypomnij mi, jaka jest maksymalna dopuszczalna prędkość dla TIRa?

      • 17 4

      • Dla tirów to nie wiem dla samochodów ciężarowych to wiem :)

        • 11 4

    • zawalidroga powinna nie jechać autostradą (1)

      90 km/h to powinna być minimalna prędkość dla wszystkich pojazdów

      • 6 12

      • A ja raz widziałem jak koleszka na skuterku jechał 60km/h po autostradzie. To dopiero agent...

        • 7 0

    • No chyba żartujesz (3)

      Na autostradzie nikt nie jedzie mniej niż 90 km/h. Kpiny sobie robią kierowcy ciężarówek wyprzedzając się o 1 czy 2 km/h różnicy. Włączcie myślenie a nie zachowujecie się jak rowerzyści, którzy zamienili mózg na siodełko

      • 9 9

      • Bolo

        Proponuję wsadzić jednego z drugim za kierownicę tira niech jedzie zobaczymy co wtedy powie

        • 3 3

      • Goo.wno to masz w głowie gimbusie. (1)

        30 sekund cię zbawi? Nawet niech to trwa chwilę dłużej. Taki istotny wpływ to będzie miało na twoje życie? Jeżeli psychicznie nie radzisz sobie z taką chwilą spowolnienia, idź do specjalisty. Zacznij się leczyć zanim kogoś zabijesz. Jak jeszcze wrzuciłeś do jednego worka rowerzystów, to oczywista oczywistość, że jesteś niestabilny emocjonalnie. Idź się leczyć gościu!

        • 4 7

        • A co Ty wożnico jesteś taki ważny?

          Wyprzedzając ciężarowym blokujesz nie jeden, ale znacznie więcej samochodów. Kierowcy ciężarówek uważają się za tych najważniejszych a są tylko uczestnikami ruchu tak jak inni. Nie dziwię się, że wielokrotnie po wyprzedzeniu przez osobówkę, jesteście przez tych kierowców przyhamowywani. Bardzo często wymuszacie pierwszeństwo itp.

          • 0 0

    • g*wno prawda (4)

      Tir jadący 90/h, wyprzedzający jadącego 87/h, w ciągu 8h jazdy przejedzie więcej o 24 km, czyli zaoszczędzi całe...26 minut. Faktycznie wieczność dla której warto zagrażać zdrowie i życie innych ludzi na autostradzie.

      • 8 9

      • matematyka

        16.5 minuty

        • 8 0

      • A ty stracisz przez jego manewr 30 sekund! (2)

        I kto tu jest śmieszny patolu?

        • 6 5

        • A ci za nim to ile stracą, ośle?

          • 0 1

        • Tak zwłaszcza jak co chwilę się taki zdarza i przez 20 minut jadę 90 zamiast 140 xD.

          • 0 0

    • Ograniczenie prędkości

      Może jak będzie przestrzegał ograniczenia prędkości nie będzie gonił 100?

      • 1 0

    • autostrada

      Zawalidrogę wyprzedzisz w 20 sek a nie 5 minut jak to często trwa postuluje wprowadzić zakaz wyprzedzania na całej autostradzie i zakaz wjeżdżania dla zawalidrogi !!!

      • 2 3

    • A to musi od razu wymuszać pierwszeństwo?

      • 0 0

  • Może problemem nie jest to że tiry się wyprzedzają (7)

    ale, że lewym pasem nie jadą samochody odpowiednio 120 albo 140 km/h lecz znacznie szybciej. Te różnica niw wynosi wówczas 50 km/h czyli tyle ile trzeba np. wytracić przy przepuszczaniu pieszego przez przejście lecz znacznie więcej 70, 90, 100 km/h i ... robi się niebezpiecznie

    • 95 40

    • (2)

      to swoja droga ze powinno sie w koncu zabrac za tych dla ktorych 140 na autostradzie to za malo

      • 22 11

      • (1)

        Po pierwsze to na autostradzie to powinno się zlikwidować ograniczenia, postawić co najwyżej rekomendacja prędkości, oczywiście poza odcinkami gdzie są wjazdy na autostrady, MOPy czy niebezpieczne miejsca, typu zakręt o zbyt małym promieniu czy uszkodzenia jezdni.

        • 21 17

        • Zaraz po tym jak wprowadzimy tak restrykcyjne przeglądy jak w Niemczech.

          Bo każdy gruz jest w stanie pojechać 200, ale nie każdy przy takiej prędkości się nie rozpadnie...

          • 13 1

    • w Niemczech jadą 200 km/h i więcej (2)

      i jakoś żyją

      • 2 5

      • Ale ubezpieczyciele

        płacą do 130. Jedziesz szybciej, za wszelakie naprawy sam ponosisz odpowiedzialność. Wielu chciało tez wprowadzenia odpłatnosci za leczenie tych delikwentów, ale to na szczęście nie przeszło.

        • 3 1

      • Jak już ktoś wspomniał...

        Tam przegląd to znak że samochód jest sprawny, a w Polsce... taki pan Józio nawet samochodu na oczy nie widzi, a "zrobi" przegląd.

        • 0 1

    • A Kto każe im tyle zapier*@**ć

      Powinni jechać max 140.. zróbcie autostrady z 3 albo 4 pasami gdzie 2 lewe byłyby tylko i wyłącznie dla ciężarówek. I po temacie. Sam niejednokrotnie wyprzedzam na autostradzie osobowki które autostradą jadą 55-65 km/h . Na zwykłej drodze na zabudowanym taka prędkość osobowki nikogo nie dziwi. Na autostradzie to właśnie takie pojazdy są prawdziwym zagrożeniem dla ruchu - wtedy albo trzeba ciężarówką (duża masa ) nagle hamować albo nagle i szybko rozpocząć wyprzedzanie. I uwierzcie mi - żaden z nas kierowców zawodowych (wypowiadam się za tych rozsądnych i normalnych) nie wyprzedza specjalnie długo bo mu się tak podoba żeby zablokować tych z tyłu. Każdy z nas ma żony rodziny i też chce szybko wrócić do domu nacieszyć się czasem spędzonym z bliskimi. Winą jest też to że każda ciężarówka ma inny "kaganiec"- a jednej to 85 w innej 88 A jeszcze innej 93... jak różnica w prędkości jest 2-3-4 km/h to niestety ale wyprzedzanie tira musi trwać około 1,5 minuty.. Bez transportu nie ma eksportu. Bez eksportu nie ma $ i gospodarka leży. Transport jest mocno niedoceniany ale jeszcze trochę u się to zmieni. W Polsce brakuje kilkanaście tyś. kierowców zawodowych. Jeszcze trochę i będzie drugie UK.Tylko żeby u nas się to stało w cale nie musimy wychodzić z Unii..

      • 0 0

  • Zakazać całkowicie wyprzedzania, przedzielić pasy wiodące w jednym kierunku stała barierą. (3)

    • 23 13

    • Wykop głęboki i miny zaporowe ?

      • 8 0

    • Puknij sie w czoło

      • 2 6

    • sam się zakaż

      • 2 3

  • Obliczenia (24)

    A więc do wszystkich którzy bronią takiego wyprzedzania bo jakiś zawalidroga się trafi.

    Obliczenia stanowią czas przebycia odcinka 1000km:
    - przy średniej 90kmh: 11h06min40s
    - przy średniej 89kmh: 11h14min10s
    - przy średniej 88kmh: 11h21min49s

    Pojazdy ciężarowe średnio w ciągu miesiąca robią jakieś 10000-12000km co przy tych wartościach daje różnicę zaledwie godziny dla 10tyś km. Więc to nie są różnice które ważą losy dostaw, zwłaszcza że jest to różnica rozłożona na cały miesiąc a nie dzień.
    Permanentny zakaz wyprzedzania dla pojazdów pow. 3.5 tony i koniec kropka.
    Zagrożenie niewyobrażalnie wysokie, bo często wyjeżdżają na zasadzie "albo teraz albo nigdy" a jak już wyjadą to wyprzedzanie trwa kilka kilometrów (sarkazm) bo wyścig słoni się odpalił.

    • 75 42

    • khm (6)

      To założenia przy poziomej szosie.
      niestety skład jadący 88km na prostej pod górę będzie sukcesywnie wytracał prędkość - tu znaczenie ma moc silnika i masa ładunku.

      Przepisowo na fulla załadowany ciągnik 500 konny może stale utrzymywać swoją 90-tkę, ale ciągnik 400 konny będzie sukcesywnie zwalniał na wzniesieniu więc prędkość relatywnie spadnie poniżej 80-tki -to samo ma zastosowanie np w przypadku silnego wiatru.

      Co gorsza, ta 400 konna jednostka potem by wbić się ponownie na te 90 km/h będzie potrzebowała dużo czasu więc spowalnia cały konwój o o wiele więcej czasu niż z Pańskich obliczen.

      Kolejna sprawa - są ciągniki z wolnymi mostami (mniejsza prędkość max. (ekonomiczna jeżeli chodzi o spalanie paliwa) ale mocniejszy i ekonomiczniejszy w górach). Proszę pamiętać , że w tej branży czas to jedno ale ekonomia to drugie.

      Ponieważ nasza autostrada wiedzie z Portu i służy do rozwozu towaru na cały kraj to na całej jej długości mamy pełną gamę różnych przypadków ciężarówek - nie każda pociągnie te 90km/h. Pamiętajmy też, że kierowcy mają tachografy więc ich czas jest cenny - gdyż czas pracy (de facto czas jazdy a co za tym idzie ilością przebytych kilometrów) jest ograniczony ustawą.

      Wydaje się, że w związku z powyższym nie można zakazać wyprzedzania na autostradzie gdyż spowolni to cały łańcuch dostaw.

      • 25 14

      • (1)

        Prędkość nie może spaść relatywnie tylko po prostu spaść czyli spaść bezwzględnie.

        • 5 2

        • Relatywnie do długości podjazdu i stopnia jego nachylenia, względem mocy silnika, masy ładunku oraz aktualnych warunków na drodze. Czy tak lepiej? Przecież nie o szczegóły chodzi w powyższej wypowiedzi

          • 11 0

      • (3)

        Mają dostepne 9h jazdy, i dwa razy w tygodniu możliwe wydłużenie do 10h, możliwej aktywności do 15h w ciągu doby więc tutaj nie ma mowy że minuta czy dwie w trakcie dnia są na wagę złota. Jedna godzina w ciągu miesiąca to zaledwie 3 minuty w trakcie dnia. Ograniczenia sprzętowe zestawów itp rozumiem, ale tak samo jak ktoś jedzie seicento a ktoś jedzie mercem AMG, wytracenie prędkości ze 140 do 90 bo coś wyjechało nagle może być bardziej niebezpieczne oczywiście dla seicento.

        Co do wytracenia prędkosci i czemu cenniejsza jest minuta osobówki. Tu nie chodzi o to co jest bardziej cenne, a co jest bardziej bezpieczne. wyhamowanie do 90kmh bo jaśnie Pan wyprzedza, czy zakaz wyprzedzania i strata 3 minut w ciągu dnia? :)

        Patrzmy na to z tej strony.

        • 7 6

        • Jeżeli dodamy pytanie co jest ekonomiczniejsze ze względu na zużycie paliwa i krótsze w czasie: (2)

          rozpędzenie po dohamowaniu seicento lub MB AMG czy 40 tonowego "TIRA"?

          dla jasności - nie jestem szoferem takiegoż monstrum ale temat wiele razy wałkowałem z gościami jeżdzącymi na swoim oraz takimi co jeżdżą u kogoś.

          Dodajmy jeszcze presję klienta na temin dostawy, presję zleceniodawcy na termin dostawy, , godziny rozładunku (np okna czasowe w portach czy w depotach) mnożyć można bez liku . No i kasa. Ważniejszy czynnik od czasu.

          Pamiętajmy , że Przecież Ci sami kierowcy po robocie na ciężarówce wsiadają w osobaka i jadą do domu widzą więc problem z obu perspektyw.

          • 4 9

          • Nadal, różnica 3 minut nie zbawia ich, bo okna dostaw itd są godzinne a nie dwuminutowe.

            • 10 4

          • Akurat pudło, bo jechanie za innym tirem jest o wiele bardziej ekonomiczne niż próba wyprzedzenia go.

            • 9 0

    • (2)

      Analogicznie, jak osobówka przez 2 minuty będzie jechać 90 zamiast 140, to straci minutę czasu całej podróży. Dlaczego minuta osobówki jest cenniejsza niż minuta tira?

      • 16 10

      • Oj...

        x30 tirów + koszt paliwa na rozpędzenie się i hamulców na wyhamowanie. Myślę, że miesiącu kilkanaście roboczogodzin się uzbiera.

        • 4 1

      • Ponieważ tych osobówek zjedzie się większa ilość.

        • 2 1

    • (2)

      Chyba miałeś spotkanie z niskim sufitem. Permanentny zakaz wpyrzedzania? A jak się ciężarówka włącza do ruchu i przyspiesza? Albo jak zwalnia przed zjazdem? Albo zwyczajnie nie jedzie najszybciej jak może. Zgaduję żeś pan rajdowiec i jak widzisz wyprzedzające się TIRy to zamiast dziękować że nie jedziesz przez wsie jak jeszcze kilka lat temu to się frustrujesz bo twój pośpiech jest ważniejszy niż ich. Nie jest.

      • 10 11

      • (1)

        Moje bezpieczeństwo jest ważniejsze, a nie pośpiech :)

        • 6 5

        • To nie jeździj, jak nie potrafisz wyprzedzającego TIRa zauważyć i wyhamować.

          • 8 0

    • Panie... (1)

      Zaoszczędzone całe 15 minut, a potem czekanie 3h na rozładunek albo załadunek... :)

      • 2 4

      • Zgoda 3 godziny ale pauzy!

        Tachografy się kłaniają

        • 1 0

    • Przy 10 tyś km różnica nie wynosi 1 godz. tylko ponad 2,5 godz.

      • 1 0

    • (sarkazm) :P

      Poznaj czas pracy kierowcy a potem się wypowiadaj . Jedynie co możesz obliczyć to ile papieru toaletowego zużyłeś . " Zagrożenie niewyobrażalnie wysokie, bo często wyjeżdżają na zasadzie "albo teraz albo nigdy" Ty tak na serio ?! :D

      • 1 3

    • Zakaz Brak takiej możliwości !

      Pojazdy ciężarowe poruszają się z różną prędkością. Jedne mają prędkość zablokowaną na 80 km/h inne 90 jeszcze inne ADR np cysterny wożące paliwo 70 Zakaz powoduje że tworzą się kolumny jadących aut To powoduje duże trudności dla kierowców aut osobowych którzy poruszają się też z różną prędkością. Jeśli taki ktoś będzie jechał 100 km to będzie wyprzedzał ciężarówkę jadąca 90 km i tak będzie blokował pas a później miał problem by wjechać między auta ciężarowe. Jeszcze inny problem by zjechać zjazdem z autostrady. Magazyny logistyczne mają tak wyliczone godziny przyjazdu że każde 15 min czy 30 to zakłócenie dostaw

      • 0 0

    • Wyliczenia z tyłka? Postawie ci dobra whisky jak pokażesz mi kierowcę ciężarówki który na odcinku 1000km robi średnia 90/h albo pokaż mi takiego z średnia 87 na polskich drogach. Jestem kierowcą mam dosyć ciężką nogę ale nigdy do takich średnich a tym bardziej u nas w kraju nie byłem w stanie dobić. Ale coś czuję że jesteś z tych kierowców osobówek co potrafi przed ciężarówkę wjechać i gwałtownie zahamowac

      • 1 1

    • Matematyk mądrala się znalazł!!!!

      • 0 0

    • Przewartosciowales

      Liczby powinieneś urealnić do długości odcinków autostrad, wówczas okazałoby się ze oszczędność jest pozorna, bo zeruje się na bramkach

      • 0 0

    • Kolejny bezmozg.

      Jeżeli uważasz, że 10 minut to nie problem, to czemu widzisz problem, kiedy sam musisz kilkanaście sekund poczekać aż skończy manewr wyprzedzania? Lepszy jesteś od nich czy o co ci chodzi? Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

      • 0 0

    • Coś masz liche obliczenia. Załóżmy że pojazd A jedzie ciągle 90 km a B 85 więc.
      A 90x9 godzin jazdy = 810
      B 85x9 godzin jazdy = 765
      To daje różnice w jednym dniu już 45 km
      45 km dziennie razy 22 dni roboczych 990 km w skali miesiąca. A niby tylko 5km/H A w skali miesiąca to już tysiąc kilometrów

      • 2 0

    • Duży

      Ja jeżdżę 81km i nie nam problemu z wyprzedzaniem,bo nie mam kogo chyba że trafi się cysterna że ślimakiem na tyle naklejonym. Pozdrowienia dla użytkowników dróg

      • 0 0

  • tempomaty (2)

    Moim zdaniem (kierowcy C+E) wyprzedzany pojazd ciężarowy na drodze szybkiego ruchu powinien mieć obowiązek zdjęcia nogi z gazu lub wybicia tempomatu i tyle. Generalny zakaz wyprzedzania to wylewnie dziecka z kąpielą.

    • 27 18

    • Czemu jadący sobie swoim pasem i mający często za sobą inne pojazdy samochód ma nagle zwalniać? To jest niebezpieczne.

      • 9 5

    • Przed przejściem dla pieszych obowiązek wysiąść i dopilnować żeby pieszy przeszedł bezpiecznie

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w logo Alfa Romeo?

 

Najczęściej czytane