- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (88 opinii)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (305 opinii)
- 3 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (133 opinie)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (202 opinie)
- 5 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (113 opinii)
- 6 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
Czytelnik: zakaz wyprzedzania dla "tirów" na autostradzie
Ciężarówka wyprzedzającą drugą ciężarówkę z różnicą prędkości 5km/h na autostradzie powoduje spowolnienie ruchu i często nagłe hamowanie - podkreśla nasz czytelnik, pan Tomasz. Czy "tiry" powinny mieć bezwzględny zakaz wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu i autostradach?
Ciężarówka numer 1 jedzie z prędkością 90 km/h i wyprzedza ciężarówkę numer 2 jadącą z prędkością 87 km/h. Zazwyczaj taki manewr trwa "całą wieczność", a do tego bywa irytujący i niebezpieczny dla innych. Każdy z nas, kierowców, podróżujących drogami szybkiego ruchu i autostradami zna ten obrazek doskonale.
Autostrada sama w sobie jest raczej bezpieczna - posiada dwa całkiem szerokie pasy, pobocze, barierę oddzielającą pasy ruchu, ogrodzenie chroniące przed wtargnięciem zwierzyny, a sam ruch pojazdów jest raczej niewielki (zdecydowanie mniejszy niż na obwodnicy Trójmiasta). Ale gdy do gry wkraczają "sprinterzy" w ciężarówkach - robi się naprawdę niebezpiecznie. Zjeżdżając nagle na lewy pas stwarzają poważne zagrożenie dla zdecydowanie mniejszych, ale szybciej jadących aut osobowych (około 140km/h czyli o 50 km/h szybciej).
Nikt sobie nawet nie wyobraża co może stać się z osobówką, gdy z impetem uderzy w tył naczepy takiego molocha. Kierowca "tira" może tego nawet nie odczuć i pojedzie dalej. Nagłe hamowanie innych pojazdów jadących lewym pasem też może przyczynić się do niebezpiecznej sytuacji.
I mam nieodparte wrażenie, że kierowcy "tirów" mają głęboko w poważaniu to, co w momencie wyprzedzania myślą sobie o nich pozostali uczestnicy ruchu, którzy właśnie musieli wyhamować swoje pojazdy do 90 km/h. W końcu duży może więcej.
Moim zdaniem "tiry" powinny mieć bezwzględny zakaz wyprzedzania na autostradach.
I tutaj mały apel do zawodowych kierowców "tirów". Jestem w stanie zrozumieć "goniące" terminy dostaw. Stres, chęć nadgonienia. Ale czy faktycznie warto dla tych kilku minut w skali całej trasy ryzykować czyjeś zdrowie? Z pewnością nie.
Ponoć większość kierowców "tirów" ustawia tempomat na około 85 km/h. A może gdyby był obowiązek poruszania się z minimalną prędkością 90 km/h to nie byłoby wzajemnego wyprzedzania?
Niestety, najlepiej opisany wyżej problem obrazuje poniższa grafika.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (314) ponad 10 zablokowanych
-
2021-09-29 12:03
Dla wielu zakaz jak nakaz...
- 13 6
-
2021-09-29 12:11
(7)
Wyprzedzana ciężarówka zazwyczaj nie współpracuje czyli ma zapięty tempomat i nie zwalnia, żeby ułatwić manewr wyprzedzania a jedzie zazwyczaj z maksymalną dozwoloną prędkością. Koło się zamyka.
- 50 15
-
2021-09-29 12:13
(2)
Skoro jedzie z maksymalną dozwoloną prędkością to znaczy, że nie powinna być wyprzedzona.
- 40 7
-
2021-09-29 19:52
Ciężarówka niestety nie pojedzie na autostradzie z prędkością 140km/h. W Polsce najwyższa prędkość z jaką może poruszać się taki pojazd to 80km/h !
- 3 1
-
2021-09-30 19:22
Tylko to jest tak że pusta wyprzedza załadowaną, a z towarem jeździ się wolniej, wiec jedna (pusta) cisnie 91 km/h, a dla załadowanej max to np. 87 km/h.
- 1 0
-
2021-09-29 13:49
Taka widać u nich solidarność zawodowa
- 18 1
-
2021-09-29 15:07
Ale czemu ona ma zwalniać, zwłaszcza jak za nią jadą inne samochody?
- 15 3
-
2021-09-29 19:17
A Ty zwalniasz jak Ciebie ktoś wyprzedza? Bo ja nie.
- 6 3
-
2021-09-29 20:08
Ale przynajmniej nie przyspiesza, jak wiekszosc wyprzedzanych osobowek, co jest bardzo groznym wykroczeniem.
- 3 2
-
2021-09-29 12:12
(5)
Tak, tiry powinny mieć bezwzględny zakaz wyprzedzania.
- 73 92
-
2021-09-29 15:55
(3)
czyli uszkodzonego auta, które jedzie ale nie z maksymalnie dozwoloną prędkością też nie mogą wyprzedzać? :-D Lub człowiek starszego, który jedzie znacznie poniżej dozwolonej prędkości? :-D
- 9 9
-
2021-09-29 17:40
(2)
Jest proste rozwiązanie. Ograniczenie czasu wyprzedzania do powiedzmy 30 sekund. Nie widzę różnicy między tirem wyprzedzającym 90km/h drugiego jadącego 87km/h, a między osobówka wyprzedzającą 140km/h inną osobówkę jadąca 137km/h. Każdy z tych manewrów zagotuje pozostałych kierowców, a nerwy to prosta droga do wypadku. Tylko kto w tym kraju będzie przestrzegał takiego przepisu?
- 0 7
-
2021-09-29 17:44
Nikt. Bo taki przepis tylko dzban by chciał wprowadzic a jeszcze większy by to poparł
- 9 2
-
2021-09-30 16:56
I co on ma zrobić jak minie te 30 sekund? Teleportować się z powrotem?
- 3 0
-
2021-09-29 18:54
Odległości
Mi bardziej przeszkadzają odległości w jakich jedzie jeden za drugim. Trudno się czasem wbić na obwodnicę na krótkich węzłach np Szadółki. Jak już się wbijesz to jedziesz 5m za jednym a za tobą 5m kolejny w "tunelu aerodynamicznym", żeby 1zł zaoszczędzić. To samo zjechać na prawy pas, żeby zjechać z obwodnicy po wyprzedzaniu sznura tirów.... masakra, trzeba się wciskać dosłownie w karawanę.
- 4 0
-
2021-09-29 12:25
A temu roszczeniowemu panu aż tak się spieszy? (16)
5 minut go zbawi? Czy może jak nastawi tempomat na 160 to ciężko zwolnić? Żenada. Wstyd. "TIR" to też pojazd i ma prawo wyprzedzać.
- 111 119
-
2021-09-29 12:28
I właśnie dlatego to prawo trzeba mu zabrać. (5)
Skoro wyprzedzasz jadący z maksymalną dopuszczalną prędkością pojazd, to z definicji łamiesz prawo.
- 29 25
-
2021-09-29 14:13
(2)
dlaczego id..to zabrać bo jedzie p..zda samochodzikiem Corsa albo Panda ze wzrokiem na szybie i strachem w oczach 60 tką po obwodnicy to dlaczego tir ma jej nie móc wyprzedzić sugerujesz pustostanie że osobówki tak nie jadą?Wyjrzyj z nory
- 20 18
-
2021-09-29 15:50
Też bym miał strach w oczach przy 60 na obwodnicy w godzinach szczytu... (1)
Dasz radę się w takim tempie przeciskać poboczem?
A tak bardziej na serio - kultura tirowców jak zwykle na poziomie.- 6 5
-
2021-09-29 17:46
No tak za to kultura u kierowców osobówek to jest na najwyższym poziomie xD wystarczy zobaczyć kilka odcinków polskich dróg
- 5 3
-
2021-09-29 14:39
(1)
Ale to ani ciężarówki się nie mogą ani Ty ich nie możesz skoro wszycy jadą już z dopuszczalną... więc tym bardziej nie powinno przeszkadzać
- 3 2
-
2021-09-29 15:51
Ciężarówki mają niższą dopuszczalną.
I to sporo. Gdyby nie to, nie byłoby problemu.
- 6 1
-
2021-09-29 13:36
(7)
Tirowiec nie może zaoszczędzić 3 minut, bo to on musi zaoszczędzić 3 minuty.
- 16 6
-
2021-09-29 13:51
(6)
Nie o oszczędność czasu w tym konkretnym przypadku idzie, a o oszczędność paliwa czyli kasy. Pogadajcie że znajomymi Tirowcami, to może coś wam my.uczkna z Tobą tajemnicy zawodowej.
- 4 12
-
2021-09-29 14:48
nie, dla kierowcy ciężarówki te 3 minuty mogą (3)
zdecydować o tym, że zdąży dojechać przed pauzą albo nie zdąży.
- 13 13
-
2021-09-29 15:18
(1)
Czyli dojazd do pauzy jest ważniejszy niż bezpieczeństwo innych użytkowników ruchu? Gratuluje wyważenia wartości (sarkazm).
- 14 16
-
2021-09-30 11:45
Eksperyment
Proponuję tobie jak stracisz 5 minut w korku, nocować na klatce zamiast w mieszkaniu, bo taka jest sytuacja jak nie dojedzie do parkingu z zapleczem to śpi na jakiejś zatoczce w szczerym polu bez dostępu do toalety,
- 5 2
-
2021-09-29 15:51
Czyli przyjmujecie trasy bez żadnego zapasu, zakładając że będziecie utrudniać życie wszystkim dookoła?
- 13 9
-
2021-09-29 16:34
(1)
a w mojej firmie jak są same osobówki, to już oszczędność paliwa na ponownym rozpędzaniu się po "wieczności" nie ma znaczenia?
- 5 4
-
2021-09-30 21:14
Jakbyś miał w firmie oszczędzać paliwo
Nie cisnalbys biedaku swojej skodziny ile fabryka dała, tylko maks. 140 na godz. Hipokryta.
- 2 0
-
2021-09-29 15:31
tu nie chodzi o to, że komuś się spieszy i że jedzie 160!!! (1)
Ludzie, pomyślcie trochę! Albo po prostu nie wiecie o czym się wypowiadacie!
- 7 7
-
2021-10-01 17:03
Jak to nie?
- 0 1
-
2021-09-29 12:38
"autostrady" nie spełniają swojej roli . Komuś bardzo zależało , aby nazwać je "autostradami" aby inkasować pieniądze (10)
Do 2012 roku , czyli do Euro miały POwstać . Nie zrealizowano nawet POłowy, Wyrolowano POdwykonawców, a kasa zniknęła niczym sen złoty. Te które są, spełniają jedynie rolę tras szybkiego ruchu . Dwie nitki w jedną stronę to nieporozumienie. A1 jest zwykłym przedłużeniem obwodnicy trójmiejskiej.
- 27 66
-
2021-09-29 13:34
(2)
Klawisze ci się POzacinały
- 23 4
-
2021-09-29 15:08
Zostaw go, on ma 6 lat.
- 17 5
-
2021-09-29 18:39
Uderz w stół
a nowaki zegarmistrze się odzywają
- 3 5
-
2021-09-29 13:55
Dziwne, że w Austrii Czechach Słowenii czy Chorwacji Belgii Portugalii Holandii dwupasmówki spełniają rolę autostradach, a w Polsce jakoś nie? Napisać trzeba PISmo sygnalizacyjne do ministra. Koniecznie. Wszędzie tam jeździłem i dają radę. Fakt, że znakomita większość wyprzedzających Tirów ma tablice polskie, litewskie albo ukraińskie...ale to już opowiadanie na zupełnie inna okazję.
- 17 2
-
2021-09-29 14:01
(1)
Rusz nos poza granice kraju albo chociaż poczytaj ile się tam płaci za przejazdy autostradami. Mocno się zdziwisz. U nas najbardziej denerwujący to jest akurat system poboru opłat. Z tym należy zrobić porządek o to jak najszybciej.
- 7 1
-
2021-09-29 20:25
A tak się śmieli z viniet.
Czesi używają i jest dobrze.
- 3 0
-
2021-09-29 16:39
(2)
Ile km autostrad od 2015 sie wybudowało fajfusie pisowski? chyba łatwiej ci będzie jak powiesz co zniszczono i czego nie zrobiono, bo to jest specjalność pisowskich szmatławców. ***** ***
- 9 2
-
2021-09-29 17:06
A gdzie byś je wybudował prostaku? Same expresowe są w planie a z autostrady to jedynie do Terespola zostalo
- 0 6
-
2021-09-29 17:49
Coś czuję że masz smutne życie bo gorycz ostro z ciebie wypływa
- 1 0
-
2021-09-29 17:04
POzytywne chlopaki-nowaki...
- 4 0
-
2021-09-29 12:57
I co? jeśli trafi mu się zawalidroga 60-80 km /h a sam ciśnie 90-100 to ma się potulnie wlec? (17)
Pomnożyć razy ilość godzin w ciągu dnia i ilość dni w ciągu roku to sporo czasu w plecy. Postuluje specjalne odcinki do wyprzedzania i zakaz na innych odcinkach.
- 124 148
-
2021-09-29 15:49
Jak ciśnie 90-100, to postuluję o ukaranie go mandatem za przekroczenie prędkości.
Poza tym, przy różnicy 30km/h nie byłoby problemu.
- 34 6
-
2021-09-29 17:24
(1)
Przypomnij mi, jaka jest maksymalna dopuszczalna prędkość dla TIRa?
- 17 4
-
2021-09-29 17:52
Dla tirów to nie wiem dla samochodów ciężarowych to wiem :)
- 11 4
-
2021-09-29 18:09
zawalidroga powinna nie jechać autostradą (1)
90 km/h to powinna być minimalna prędkość dla wszystkich pojazdów
- 6 12
-
2021-09-29 19:08
A ja raz widziałem jak koleszka na skuterku jechał 60km/h po autostradzie. To dopiero agent...
- 7 0
-
2021-09-29 20:46
No chyba żartujesz (3)
Na autostradzie nikt nie jedzie mniej niż 90 km/h. Kpiny sobie robią kierowcy ciężarówek wyprzedzając się o 1 czy 2 km/h różnicy. Włączcie myślenie a nie zachowujecie się jak rowerzyści, którzy zamienili mózg na siodełko
- 9 9
-
2021-09-30 12:32
Bolo
Proponuję wsadzić jednego z drugim za kierownicę tira niech jedzie zobaczymy co wtedy powie
- 3 3
-
2021-09-30 21:07
Goo.wno to masz w głowie gimbusie. (1)
30 sekund cię zbawi? Nawet niech to trwa chwilę dłużej. Taki istotny wpływ to będzie miało na twoje życie? Jeżeli psychicznie nie radzisz sobie z taką chwilą spowolnienia, idź do specjalisty. Zacznij się leczyć zanim kogoś zabijesz. Jak jeszcze wrzuciłeś do jednego worka rowerzystów, to oczywista oczywistość, że jesteś niestabilny emocjonalnie. Idź się leczyć gościu!
- 4 7
-
2021-10-01 21:13
A co Ty wożnico jesteś taki ważny?
Wyprzedzając ciężarowym blokujesz nie jeden, ale znacznie więcej samochodów. Kierowcy ciężarówek uważają się za tych najważniejszych a są tylko uczestnikami ruchu tak jak inni. Nie dziwię się, że wielokrotnie po wyprzedzeniu przez osobówkę, jesteście przez tych kierowców przyhamowywani. Bardzo często wymuszacie pierwszeństwo itp.
- 0 0
-
2021-09-30 04:14
g*wno prawda (4)
Tir jadący 90/h, wyprzedzający jadącego 87/h, w ciągu 8h jazdy przejedzie więcej o 24 km, czyli zaoszczędzi całe...26 minut. Faktycznie wieczność dla której warto zagrażać zdrowie i życie innych ludzi na autostradzie.
- 8 9
-
2021-09-30 10:43
matematyka
16.5 minuty
- 8 0
-
2021-09-30 21:09
A ty stracisz przez jego manewr 30 sekund! (2)
I kto tu jest śmieszny patolu?
- 6 5
-
2021-10-01 21:15
A ci za nim to ile stracą, ośle?
- 0 1
-
2021-10-03 12:52
Tak zwłaszcza jak co chwilę się taki zdarza i przez 20 minut jadę 90 zamiast 140 xD.
- 0 0
-
2021-09-30 10:56
Ograniczenie prędkości
Może jak będzie przestrzegał ograniczenia prędkości nie będzie gonił 100?
- 1 0
-
2021-09-30 11:51
autostrada
Zawalidrogę wyprzedzisz w 20 sek a nie 5 minut jak to często trwa postuluje wprowadzić zakaz wyprzedzania na całej autostradzie i zakaz wjeżdżania dla zawalidrogi !!!
- 2 3
-
2021-10-03 12:50
A to musi od razu wymuszać pierwszeństwo?
- 0 0
-
2021-09-29 13:00
Może problemem nie jest to że tiry się wyprzedzają (7)
ale, że lewym pasem nie jadą samochody odpowiednio 120 albo 140 km/h lecz znacznie szybciej. Te różnica niw wynosi wówczas 50 km/h czyli tyle ile trzeba np. wytracić przy przepuszczaniu pieszego przez przejście lecz znacznie więcej 70, 90, 100 km/h i ... robi się niebezpiecznie
- 95 40
-
2021-09-29 13:21
(2)
to swoja droga ze powinno sie w koncu zabrac za tych dla ktorych 140 na autostradzie to za malo
- 22 11
-
2021-09-29 14:35
(1)
Po pierwsze to na autostradzie to powinno się zlikwidować ograniczenia, postawić co najwyżej rekomendacja prędkości, oczywiście poza odcinkami gdzie są wjazdy na autostrady, MOPy czy niebezpieczne miejsca, typu zakręt o zbyt małym promieniu czy uszkodzenia jezdni.
- 21 17
-
2021-09-29 15:53
Zaraz po tym jak wprowadzimy tak restrykcyjne przeglądy jak w Niemczech.
Bo każdy gruz jest w stanie pojechać 200, ale nie każdy przy takiej prędkości się nie rozpadnie...
- 13 1
-
2021-09-29 18:10
w Niemczech jadą 200 km/h i więcej (2)
i jakoś żyją
- 2 5
-
2021-09-29 20:34
Ale ubezpieczyciele
płacą do 130. Jedziesz szybciej, za wszelakie naprawy sam ponosisz odpowiedzialność. Wielu chciało tez wprowadzenia odpłatnosci za leczenie tych delikwentów, ale to na szczęście nie przeszło.
- 3 1
-
2021-09-30 21:19
Jak już ktoś wspomniał...
Tam przegląd to znak że samochód jest sprawny, a w Polsce... taki pan Józio nawet samochodu na oczy nie widzi, a "zrobi" przegląd.
- 0 1
-
2021-10-03 01:08
A Kto każe im tyle zapier*@**ć
Powinni jechać max 140.. zróbcie autostrady z 3 albo 4 pasami gdzie 2 lewe byłyby tylko i wyłącznie dla ciężarówek. I po temacie. Sam niejednokrotnie wyprzedzam na autostradzie osobowki które autostradą jadą 55-65 km/h . Na zwykłej drodze na zabudowanym taka prędkość osobowki nikogo nie dziwi. Na autostradzie to właśnie takie pojazdy są prawdziwym zagrożeniem dla ruchu - wtedy albo trzeba ciężarówką (duża masa ) nagle hamować albo nagle i szybko rozpocząć wyprzedzanie. I uwierzcie mi - żaden z nas kierowców zawodowych (wypowiadam się za tych rozsądnych i normalnych) nie wyprzedza specjalnie długo bo mu się tak podoba żeby zablokować tych z tyłu. Każdy z nas ma żony rodziny i też chce szybko wrócić do domu nacieszyć się czasem spędzonym z bliskimi. Winą jest też to że każda ciężarówka ma inny "kaganiec"- a jednej to 85 w innej 88 A jeszcze innej 93... jak różnica w prędkości jest 2-3-4 km/h to niestety ale wyprzedzanie tira musi trwać około 1,5 minuty.. Bez transportu nie ma eksportu. Bez eksportu nie ma $ i gospodarka leży. Transport jest mocno niedoceniany ale jeszcze trochę u się to zmieni. W Polsce brakuje kilkanaście tyś. kierowców zawodowych. Jeszcze trochę i będzie drugie UK.Tylko żeby u nas się to stało w cale nie musimy wychodzić z Unii..
- 0 0
-
2021-09-29 13:03
Zakazać całkowicie wyprzedzania, przedzielić pasy wiodące w jednym kierunku stała barierą. (3)
- 23 13
-
2021-09-29 15:31
Wykop głęboki i miny zaporowe ?
- 8 0
-
2021-09-29 16:36
Puknij sie w czoło
- 2 6
-
2021-09-29 18:10
sam się zakaż
- 2 3
-
2021-09-29 13:06
Obliczenia (24)
A więc do wszystkich którzy bronią takiego wyprzedzania bo jakiś zawalidroga się trafi.
Obliczenia stanowią czas przebycia odcinka 1000km:
- przy średniej 90kmh: 11h06min40s
- przy średniej 89kmh: 11h14min10s
- przy średniej 88kmh: 11h21min49s
Pojazdy ciężarowe średnio w ciągu miesiąca robią jakieś 10000-12000km co przy tych wartościach daje różnicę zaledwie godziny dla 10tyś km. Więc to nie są różnice które ważą losy dostaw, zwłaszcza że jest to różnica rozłożona na cały miesiąc a nie dzień.
Permanentny zakaz wyprzedzania dla pojazdów pow. 3.5 tony i koniec kropka.
Zagrożenie niewyobrażalnie wysokie, bo często wyjeżdżają na zasadzie "albo teraz albo nigdy" a jak już wyjadą to wyprzedzanie trwa kilka kilometrów (sarkazm) bo wyścig słoni się odpalił.- 75 42
-
2021-09-29 13:41
khm (6)
To założenia przy poziomej szosie.
niestety skład jadący 88km na prostej pod górę będzie sukcesywnie wytracał prędkość - tu znaczenie ma moc silnika i masa ładunku.
Przepisowo na fulla załadowany ciągnik 500 konny może stale utrzymywać swoją 90-tkę, ale ciągnik 400 konny będzie sukcesywnie zwalniał na wzniesieniu więc prędkość relatywnie spadnie poniżej 80-tki -to samo ma zastosowanie np w przypadku silnego wiatru.
Co gorsza, ta 400 konna jednostka potem by wbić się ponownie na te 90 km/h będzie potrzebowała dużo czasu więc spowalnia cały konwój o o wiele więcej czasu niż z Pańskich obliczen.
Kolejna sprawa - są ciągniki z wolnymi mostami (mniejsza prędkość max. (ekonomiczna jeżeli chodzi o spalanie paliwa) ale mocniejszy i ekonomiczniejszy w górach). Proszę pamiętać , że w tej branży czas to jedno ale ekonomia to drugie.
Ponieważ nasza autostrada wiedzie z Portu i służy do rozwozu towaru na cały kraj to na całej jej długości mamy pełną gamę różnych przypadków ciężarówek - nie każda pociągnie te 90km/h. Pamiętajmy też, że kierowcy mają tachografy więc ich czas jest cenny - gdyż czas pracy (de facto czas jazdy a co za tym idzie ilością przebytych kilometrów) jest ograniczony ustawą.
Wydaje się, że w związku z powyższym nie można zakazać wyprzedzania na autostradzie gdyż spowolni to cały łańcuch dostaw.- 25 14
-
2021-09-29 13:55
(1)
Prędkość nie może spaść relatywnie tylko po prostu spaść czyli spaść bezwzględnie.
- 5 2
-
2021-09-29 14:09
Relatywnie do długości podjazdu i stopnia jego nachylenia, względem mocy silnika, masy ładunku oraz aktualnych warunków na drodze. Czy tak lepiej? Przecież nie o szczegóły chodzi w powyższej wypowiedzi
- 11 0
-
2021-09-29 13:55
(3)
Mają dostepne 9h jazdy, i dwa razy w tygodniu możliwe wydłużenie do 10h, możliwej aktywności do 15h w ciągu doby więc tutaj nie ma mowy że minuta czy dwie w trakcie dnia są na wagę złota. Jedna godzina w ciągu miesiąca to zaledwie 3 minuty w trakcie dnia. Ograniczenia sprzętowe zestawów itp rozumiem, ale tak samo jak ktoś jedzie seicento a ktoś jedzie mercem AMG, wytracenie prędkości ze 140 do 90 bo coś wyjechało nagle może być bardziej niebezpieczne oczywiście dla seicento.
Co do wytracenia prędkosci i czemu cenniejsza jest minuta osobówki. Tu nie chodzi o to co jest bardziej cenne, a co jest bardziej bezpieczne. wyhamowanie do 90kmh bo jaśnie Pan wyprzedza, czy zakaz wyprzedzania i strata 3 minut w ciągu dnia? :)
Patrzmy na to z tej strony.- 7 6
-
2021-09-29 14:21
Jeżeli dodamy pytanie co jest ekonomiczniejsze ze względu na zużycie paliwa i krótsze w czasie: (2)
rozpędzenie po dohamowaniu seicento lub MB AMG czy 40 tonowego "TIRA"?
dla jasności - nie jestem szoferem takiegoż monstrum ale temat wiele razy wałkowałem z gościami jeżdzącymi na swoim oraz takimi co jeżdżą u kogoś.
Dodajmy jeszcze presję klienta na temin dostawy, presję zleceniodawcy na termin dostawy, , godziny rozładunku (np okna czasowe w portach czy w depotach) mnożyć można bez liku . No i kasa. Ważniejszy czynnik od czasu.
Pamiętajmy , że Przecież Ci sami kierowcy po robocie na ciężarówce wsiadają w osobaka i jadą do domu widzą więc problem z obu perspektyw.- 4 9
-
2021-09-29 14:29
Nadal, różnica 3 minut nie zbawia ich, bo okna dostaw itd są godzinne a nie dwuminutowe.
- 10 4
-
2021-09-29 15:55
Akurat pudło, bo jechanie za innym tirem jest o wiele bardziej ekonomiczne niż próba wyprzedzenia go.
- 9 0
-
2021-09-29 13:44
(2)
Analogicznie, jak osobówka przez 2 minuty będzie jechać 90 zamiast 140, to straci minutę czasu całej podróży. Dlaczego minuta osobówki jest cenniejsza niż minuta tira?
- 16 10
-
2021-09-29 16:30
Oj...
x30 tirów + koszt paliwa na rozpędzenie się i hamulców na wyhamowanie. Myślę, że miesiącu kilkanaście roboczogodzin się uzbiera.
- 4 1
-
2021-09-29 16:41
Ponieważ tych osobówek zjedzie się większa ilość.
- 2 1
-
2021-09-29 14:45
(2)
Chyba miałeś spotkanie z niskim sufitem. Permanentny zakaz wpyrzedzania? A jak się ciężarówka włącza do ruchu i przyspiesza? Albo jak zwalnia przed zjazdem? Albo zwyczajnie nie jedzie najszybciej jak może. Zgaduję żeś pan rajdowiec i jak widzisz wyprzedzające się TIRy to zamiast dziękować że nie jedziesz przez wsie jak jeszcze kilka lat temu to się frustrujesz bo twój pośpiech jest ważniejszy niż ich. Nie jest.
- 10 11
-
2021-09-29 15:22
(1)
Moje bezpieczeństwo jest ważniejsze, a nie pośpiech :)
- 6 5
-
2021-09-29 17:29
To nie jeździj, jak nie potrafisz wyprzedzającego TIRa zauważyć i wyhamować.
- 8 0
-
2021-09-29 16:28
Panie... (1)
Zaoszczędzone całe 15 minut, a potem czekanie 3h na rozładunek albo załadunek... :)
- 2 4
-
2021-09-29 17:06
Zgoda 3 godziny ale pauzy!
Tachografy się kłaniają
- 1 0
-
2021-09-29 16:59
Przy 10 tyś km różnica nie wynosi 1 godz. tylko ponad 2,5 godz.
- 1 0
-
2021-09-29 17:33
(sarkazm) :P
Poznaj czas pracy kierowcy a potem się wypowiadaj . Jedynie co możesz obliczyć to ile papieru toaletowego zużyłeś . " Zagrożenie niewyobrażalnie wysokie, bo często wyjeżdżają na zasadzie "albo teraz albo nigdy" Ty tak na serio ?! :D
- 1 3
-
2021-09-29 17:43
Zakaz Brak takiej możliwości !
Pojazdy ciężarowe poruszają się z różną prędkością. Jedne mają prędkość zablokowaną na 80 km/h inne 90 jeszcze inne ADR np cysterny wożące paliwo 70 Zakaz powoduje że tworzą się kolumny jadących aut To powoduje duże trudności dla kierowców aut osobowych którzy poruszają się też z różną prędkością. Jeśli taki ktoś będzie jechał 100 km to będzie wyprzedzał ciężarówkę jadąca 90 km i tak będzie blokował pas a później miał problem by wjechać między auta ciężarowe. Jeszcze inny problem by zjechać zjazdem z autostrady. Magazyny logistyczne mają tak wyliczone godziny przyjazdu że każde 15 min czy 30 to zakłócenie dostaw
- 0 0
-
2021-09-29 17:58
Wyliczenia z tyłka? Postawie ci dobra whisky jak pokażesz mi kierowcę ciężarówki który na odcinku 1000km robi średnia 90/h albo pokaż mi takiego z średnia 87 na polskich drogach. Jestem kierowcą mam dosyć ciężką nogę ale nigdy do takich średnich a tym bardziej u nas w kraju nie byłem w stanie dobić. Ale coś czuję że jesteś z tych kierowców osobówek co potrafi przed ciężarówkę wjechać i gwałtownie zahamowac
- 1 1
-
2021-09-30 12:52
Matematyk mądrala się znalazł!!!!
- 0 0
-
2021-09-30 16:35
Przewartosciowales
Liczby powinieneś urealnić do długości odcinków autostrad, wówczas okazałoby się ze oszczędność jest pozorna, bo zeruje się na bramkach
- 0 0
-
2021-09-30 21:23
Kolejny bezmozg.
Jeżeli uważasz, że 10 minut to nie problem, to czemu widzisz problem, kiedy sam musisz kilkanaście sekund poczekać aż skończy manewr wyprzedzania? Lepszy jesteś od nich czy o co ci chodzi? Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
- 0 0
-
2021-10-01 06:17
Coś masz liche obliczenia. Załóżmy że pojazd A jedzie ciągle 90 km a B 85 więc.
A 90x9 godzin jazdy = 810
B 85x9 godzin jazdy = 765
To daje różnice w jednym dniu już 45 km
45 km dziennie razy 22 dni roboczych 990 km w skali miesiąca. A niby tylko 5km/H A w skali miesiąca to już tysiąc kilometrów- 2 0
-
2021-10-01 13:47
Duży
Ja jeżdżę 81km i nie nam problemu z wyprzedzaniem,bo nie mam kogo chyba że trafi się cysterna że ślimakiem na tyle naklejonym. Pozdrowienia dla użytkowników dróg
- 0 0
-
2021-09-29 13:16
tempomaty (2)
Moim zdaniem (kierowcy C+E) wyprzedzany pojazd ciężarowy na drodze szybkiego ruchu powinien mieć obowiązek zdjęcia nogi z gazu lub wybicia tempomatu i tyle. Generalny zakaz wyprzedzania to wylewnie dziecka z kąpielą.
- 27 18
-
2021-09-29 15:10
Czemu jadący sobie swoim pasem i mający często za sobą inne pojazdy samochód ma nagle zwalniać? To jest niebezpieczne.
- 9 5
-
2021-10-02 23:17
Przed przejściem dla pieszych obowiązek wysiąść i dopilnować żeby pieszy przeszedł bezpiecznie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.