• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

DS5. Citroen jest szalony

Bawo,Mart,Ps
24 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Citroen DS5. Design ponad wszystko.


Prawie każdy chłopiec marzył, by zostać pilotem myśliwca. Teraz to marzenie mogą chociaż częściowo spełnić za sprawą Citroena DS5. Francuski samochód jest co prawda wolniejszy od myśliwca, ale podobieństw jest więcej.



Citroen w segmencie premium? Jeszcze niedawno wywołałoby to rechot u motoryzacyjnych ortodoksów. Citroen jednak bez kompleksów rozwijał swoją linię DS. Samochodów oryginalnych, dobrze wykonanych i nieźle jeżdżących. I nie najtańszych. Tak by godnie rywalizować z najlepszymi markami, chociażby z Niemiec.

Patrząc na DS5 można mieć wrażenie, że styliści projektując ten akurat model pozbyli się wszelkich ograniczeń. Z zewnątrz DS5 jest nie do pomylenia z żadnym innym samochodem. To kombi, hatchback, crossover czy van? Trudno stwierdzić. Sporo w nim natomiast nawiązań do innych modeli, także klasycznych Citroenów.

W środku aż roi się od lotniczych inspiracji. Możemy sobie śmiało wyobrażać, że to kokpit myśliwca. Zwłaszcza, że podobnie jak w nim, widoczność w DS5 jest mocno ograniczona, za sprawą chociażby bardzo masywnych słupków. Bez bicia przyznajemy się, że nie wiemy ile jest przycisków w takim np. F-16, za to wiemy ile w DS5. A jest ich 56. To naprawdę dużo. I są dosłownie wszędzie.

Citroen w takim modelu nie mógł zapomnieć o wyświetlaczu HUD. Inni producenci przeważnie stosują wyświetlacze bezpośrednio na szybie, Citroen (podobnie jak Peugeot, tu nie ma się czemu dziwić) zaprojektował lusterko z wyświetlaczem chowające się za deskę rozdzielczą. Gdyby w DS5 zamontowano działko pokładowe, lusterko mogłoby służyć za celownik. Nam się to średnio podoba, jednak niektórzy pasażerowie DS5 akurat tym gadżetem byli zachwyceni.

Ogarnięcie wszystkich elementów obsługi (np. za pomocą kilku przycisków pod sufitem sterujemy tylko opcjami dzielonego, panoramicznego dachu) zajmuje sporo czasu. Jak już wszystko pojmiemy i rozgościmy się w wygodnych, skórzanych fotelach, możemy startować.

  • Citroen DS5
  • Citroen DS5
  • Citroen DS5
  • Citroen DS5
  • Citroen DS5
  • Citroen DS5
  • Citroen DS5
  • Citroen DS5
  • Citroen DS5
  • Citroen DS5
  • Citroen DS5
  • Citroen DS5
  • Citroen DS5
  • Citroen DS5
  • Citroen DS5
  • Citroen DS5


Po naciśnięciu przycisku start DS5 mruczy bojowo. Do dyspozycji ma przecież 200 KM wyciśnięte z pojemności 1.6 litra i respiratora w postaci turbosprężarki. Taka moc nie przekłada się jednak na wrażenia z jazdy. Tutaj nikt nie będzie narzekał na przeciążenia. Owszem, Citroen DS5 jest szybki, ale nie wywołuje u kierującego szybszego bicia serca.

Na szczęście DS5 nie zużywa tyle paliwa co samolot. Nawet przymuszany do bardzo dynamicznej jazdy, głównie w mieście, Citroen nie chciał spalić więcej niż 10 litrów na sto. Bardzo ucieszyła nas współpraca skrzyni biegów z silnikiem. Podobała się nam też jej praca. Zmiana biegów w DS5 może sprawić przyjemność.

Czy Citroen DS5 sprawia też frajdę właściwościami jezdnymi? Tak by się stało, gdyby wyposażono go w znak rozpoznawczy Citroena - hydropneumatyczne zawieszenie, w sposób wręcz nieprzyzwoity rozpieszczające kierowcę. Tymczasem w DS5 mamy tradycyjną belkę skrętną. A ta nie lubi np. poprzecznych nierówności, mimo iż zapewnia całkiem przyzwoite właściwości jezdne. Z przestworzy błyskawicznie wracamy na ziemię i czujemy się jak w zwykłym DS4.

DS5 jest hybrydą niesamowitej stylizacji skrzyżowanej z właściwościami jezdnymi przeciętnego kompaktu. Za sprawą niezwykłej stylizacji, bardzo dobrej jakości wykonania i użytych materiałów mocno trzyma jedną nogę za drzwiami segmentu premium. Właściwościami jezdnymi nieco jeszcze ustępuje temu do czego przyzwyczaił nas ten segment rynku. Wszyscy indywidualiści i tak będą zachwyceni.

Na ile wyceniono francuskiego oryginała? Katalogowa cena testowanego przez nas egzemplarza to 132 600 zł.

Samochód udostępniony do testów przez Citroen Polska


Trójmiejskie salony Citroena znajdziesz tutaj
Bawo,Mart,Ps

Opinie (66) 2 zablokowane

  • Doskonałe auto, ma jednak kilka wad.

    Jest bardzo twardo zawieszone, czyli przeznaczone do dróg o bardzo dobrej jakości. Jazda po gorszych drogach staje się koszmarem.
    Słaba widoczność - to da się przeboleć
    Mało miejsca z tyłu.

    Poza tym w tej cenie nie dostanie się auta z lepszym wyposażeniem i wykonaniem.
    Warunek satysfakcji to drogi jak tafla szkła.

    • 7 3

  • NIEDŁUGO WYPŁATA (2)

    Dobrze że pracuję dobrze rządzonej i bogatej zielonej wyspie...Niedługo wysoka wypłata w wysokości 1300 złotych,jak odbiorę to lecę szybko kupić te cacko tylko niewiem czy jeszcze będą bo dla ludzi w POLSCE te parę złotych wydatku na to cacko przy tak wysokich zarobkach to żaden problem,za resztę co mi zostanie z wypłaty będzie trzeba te cacko opić w jakiejś luksusowej knajpce.....

    • 14 5

    • w fra /ang/ita (1)

      to auto to przeciętność, ale u nas u donka
      to mega rarytas, bo tak jak piszesz z marnej pensji to mozna fiata albo vw 15 letniego łykać.

      • 4 3

      • piszą tak ci, co nigdzie nie byli

        i mysla, ze za granica manna z nieba spada

        • 2 3

  • Szalona (2)

    to musi być osoba co kupi te francuskie padło.

    • 8 11

    • szwaby won (1)

      wole franuskie niz niemieckie szkopskie stolec

      • 2 1

      • Kup indyjskie

        • 0 0

  • Samochody francuskie (4)

    Są najbezpieczniejsze w świecie,wiecie dlaczego? Bo więcej stoją po serwisach jak jeżdzą.

    • 5 14

    • na pewno Twój pastuch

      w tdi-ku, rocznik 1999 z przebiegiem jedyne 60 tys km, klepany na kowadle przez mechanika traktorów będzie lepszy. Dowartościuj się jeszcze...

      • 10 1

    • Wyślij dowcip Karolowi S.
      Niech reszta takich bałwanów jak Ty ma trochę radości w życiu.

      • 4 1

    • pojezdzij po warsztatach i zobacz co tam najczesciej stoi

      tak tak, ukochane w calej polskiej wsi folkswageniki! a bedzie tego dziadostwa coraz wiecej bo lata leca i ceny spadaja a turasy juz zacieraja raczki na sama mysli o sprzedazy durnym polakom powypadkowych szrotow kombi w tedeiku (2.0 tdi vel glowica z plastiku) a moze i nawet tsi - najwiekszego scierwa wsrod wszystkich doladowanych silnikow w ostatnim 10 leciu

      • 4 0

    • szkopskie badziewie

      zalisz sie czy chwalisz a zes blysnal, jakos w serwisach wiecej stoi niemieckiej awaryjnej tandety

      • 1 0

  • może i bym kupił tego cudaka,ale nie pasuje do mojego imażu ; (1)

    laczki kubotki,saszetka pedałka,przepocona flanelka,wąsy na przedzie i brak górnych czwórek,w sam raz do wypierdzianego passacika mk 2 kombi tdi

    • 5 6

    • A kogo

      Interesuje jak Twój szanowny papa wygląda?!

      • 5 1

  • Nie na temat

    ale mi się marzy DS 21...

    • 0 5

  • ten analogowy zegarek w kokpicie .... (1)

    ..pasuje jak świni siodło citroen dobry ale tylko w okresie gwarancji potem bójcie się ludziki....

    • 3 8

    • citroen nie psuje sie

      zapamietaj chlopie citroen jest najlepszy na swiecie nie ma lepszej marki z tyloma osiagnieciami dla motoryzacji i zaden niemiecki szajs nie moze rownac sie z jakakolwiek cytryna

      • 1 1

  • cytrynka

    przynajmniej nie trzeba co chwile aluminiowej zawiechy wymieniac jak w pastuchach lub audi s****di a4

    • 6 1

  • Jeśli chodzi o wygląd to do mnie trafia

    Natomiast jeśli chodzi o najważniejszą rzecz jaką jest silnik - wielkie rozczarowanie. W tej cenie (132tys), w aucie o tych gabarytach i o tak dynamicznym wyglądzie powinien siedzieć mocniejszy silnik. Citroen C5 ma w swojej palecie dwa mocne diesle (2.2 200km i 3.0 V6 240km ), dlaczego nie są dostępne w DS5 ?? Dlaczego paleta silników benzynowych ograniczona jest tylko do jednostki 1.6 T ? Nic dziwnego żę tak rzadko te auta można spotkać na drodze. Za 132tys jest już spory wybór.

    • 3 3

  • TEST MARNOTA

    Oj autor ma marne pojecie o samolotach.
    Sa samoloty zuzywajace tylko 6-8l benzyny bezolowiowej na 100km.Mimo ze pedza 250km/h

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

XC90 to model z gamy którego producenta?

 

Najczęściej czytane