Wiadomości

Dealer jako pierwszy w Polsce zaprezentował nowego Mercedesa klasy E

BMG Goworowski jako pierwszy dealer w Polsce pokazał swoim klientom odświeżonego Mercedesa-Benz klasy E. Co ciekawe, była to premierowa prezentacja tego samochodu nie tylko w Trójmieście, ale w całym kraju, bo ogólnopolski pokaz, zorganizowany przez importera Mercedes-Benz Polska, odbył się dzień później, 31 lipca.



Kameralna prezentacja nowego Mercedesa-Klasy E odbyła się przy okazji wydarzenia AMG Performance Tour 2020, podczas którego zaproszeni goście mieli okazję zwiedzić malownicze Kaszuby za sterami piekielnie szybkich modeli ze stajni AMG. Nową klasę E zaprezentowano w salonie, tuż po powrocie z wyprawy.

Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Klasa E to ikona i najlepiej sprzedający się model Mercedesa w historii marki ze Stuttgartu. Do tej pory od 1946 roku niemiecki producent dostarczył ponad 14 mln egzemplarzy limuzyn i kombi. Najnowsza, dziesiąta generacja klasy E (W 213) zadebiutowała w 2016 roku. Do dziś kupiło ją ponad 1,2 mln kierowców. Duża w tym zasługa nie tylko rynku europejskiego, ale także chińskiego i koreańskiego. Model po niespełna czterech latach od swojego debiutu doczekał się kuracji odmładzającej. Co się zmieniło?

Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Nową Klasę E na drodze poznacie przede wszystkim po zmienionej atrapie chłodnicy, przestylizowanych lampach z przodu i z tyłu, przeprojektowanym zderzaku przednim oraz zmodyfikowanej masce. Dodajmy, że przednie reflektory już w standardzie są w pełni LED-owe, a opcjonalnie dostępne są LED Multibeam.

Niemcy dla podkreślenia komfortu i luksusowego wyposażenia nowej klasy E zdecydowali, że nową bazową specyfikacją zewnętrzną klasy E będzie dynamiczna linia Avantgarde. Po raz pierwszy podstawowa odmiana ma gwiazdę na grillu.

Warto również dodać, że po modernizacji klienci mają do wyboru trzy nowe lakiery nadwozia (srebrny high-tech, szary grafit i srebrny mojave) oraz nowe wzory aerodynamicznych obręczy kół.

Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
W kabinie nowością, która w pierwszej kolejności rzuca się w oczy, jest zmienione koło kierownicy. To nowa generacja kierownic z czujnikami pojemnościowymi, które wykrywają, kiedy kierowca nie trzyma dłoni na wieńcu.

W standardowym wyposażeniu oferowane są dwa ekrany o przekątnych 10,25 cala. Opcjonalnie, przy dopłacie, można zamówić kokpit panoramiczny z dwoma wyświetlaczami 12,3 cala z najnowszą generacją systemu multimedialnego MBUX.

Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Producent popracował nad wzbogaceniem systemów bezpieczeństwa. W nowej Klasie E znalazły się m.in. aktywny asystent odległości Distronic z regulacją prędkości na podstawie trasy, aktywny asystent stop-and-go, aktywny asystent kierowania i hamowania czy aktywny asystent martwego pola. Dodatkowo dostępny jest pakiet wspomagania parkowania w połączeniu z kamerą 360 stopni. Nowy, rozbudowany widok z boku i - po raz pierwszy - automatyczne parkowanie nie tylko na równoległych i prostopadłych miejscach parkingowych, ale także na oznaczonych obszarach.

Nowością jest system Urban Guard, który jest strażnikiem zaparkowanego auta. Czujniki rejestrują próby kradzieży, odholowania czy stłuczek parkingowych. W bardziej rozbudowanej wersji system umożliwia lokalizację skradzionego Mercedesa.

Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Klasa E po modernizacji oferuje silniki benzynowe w zakresie mocy od 156 do 367 KM (nie wliczając wersji AMG), a także diesle: od 160 do 330 KM. W ofercie silnikowej pojawiły się dwie nowe pozycje. Obie to "miękkie hybrydy", które współpracują z rozrusznikiem-alternatorem ISG i 48-woltową instalacją elektryczną. Pierwsza z nich to dwulitrowa jednostka benzynowa o mocy 272 KM, natomiast drugą nowością jest trzylitrowy motor o mocy 367 KM. Co ważne, nowa klasa E dostępna będzie w aż siedmiu wersjach hybrydowych plug-in.

Topową wersją w gamie silnikowej Mercedesa Klasy E będzie AMG E 53 (wersja sedan lub kombi). Pod maską atletycznego modelu kryć się będzie sześciocylindrowy, trzylitrowy silnik benzynowy generujący moc 435 KM. Bonusowe 22 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępne jest dzięki pracy elektrycznego rozruszniko-alternatora (EQ Boost).

Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Limuzyna i kombi - to pierwsze dwa rodzaje nadwozia, w których oferowany jest Mercedes-Benz klasy E. Wkrótce do oferty dołączyć ma coupe, kabriolet i uterenowiona wersja All Terrain, której wizualnie będzie bliżej do rodziny SUV-ów. Co ciekawe, na rynku chińskim pojawi się także limuzyna z wydłużonym rozstawem osi.

Cennik zmodernizowanej Klasy E z bazowym silnikiem diesla E 200 d startuje od kwoty 192 500 zł.

Opinie (60) 2 zablokowane

  • 2-3 lata i wejdzie całkowicie nowa generacja (8)

    jak kupować obecną to tylko przedliftową używkę, by jak najmniej stracić. A nowa generacja za te parę lat sporo się zmieni co widać po wchodzącej niedługo na rynek nowej S'ce.

    • 7 13

    • twoj komentarz mialby sens pod artykulem o samochodach uzywanych dla oszczednych (6)

      • 10 3

      • nie oszczednych tylko myslacych :) faktycznie, lepiej stracić kilkadziesiat albo 100 k zł (5)

        a e klasa z przebiegiem 30 czy 40 k km to przecież wg Ciebie śmieć :)

        twój komentarz miałby sens dla rozrzutnych, którzy palą pieniedzmi w piecu, a tacy nie jeżdża e klasami tylko lepszymi autami :)

        • 2 9

        • a ooszczedny to bezmyslny? Rownie dobrze mozna napisac, ze uzywana E klasa z przebiegiem 40 000 km (4)

          to propozycja dla palacych pieniedzmi w piecu, bo moga kupic cos tanszego. Dywagacje dla milosnikow uzywanych samochodow, tak jak powyzej napisano.

          • 4 2

          • ale co z czym ty porównujesz? :) (3)

            nowa e klasa vs używana e klasa przed FL - to samo auto, różnica w ekranie multimedialnym i paru innych pierdołach. Ja porównuję to samo auto, a ty dwa różne :)))

            • 3 1

            • porownujesz nowe z uzywanym modelem przed fl i twierdzisz, ze to to samo (2)

              auto. Reszte komunalow przemilcze.

              • 3 3

              • zapomniałeś podpisu - dealer MB (1)

                ;))))) wiadomo, przy używanym nie zarobicie tak dobrze. A auto tak to samo - ta sama generacja, nawet kod generacji w nomenklaturze MB jest taki sam. Komputer, światła zmienione i to wszystko. Facelifting to taki marketingowy kit, lekkie odświeżenie auta, ale konstrukcja jest stara.

                • 1 1

              • na uzywanym zarobia, bo nowy ma gwarancje i niewielka marze, ty nie masz pojecia

                ale lubisz pisac.

                • 0 2

    • Tak

      Bedzie autopilot , autoparkowanie , lampy laserowe i wiele innych rewolucji.

      • 2 1

  • straszne (8)

    gdzie te merce z charakterem? teraz same opływowe czopki bez pazura. nowy peugeot 508 wygląda bardziej dynamicznie niż ta nowa e klasa

    • 38 10

    • (7)

      same dziadki u germańców tym jeżdżą

      • 5 1

      • polscy złodzieje samochodów dobrze o tym wiedzą (6)

        • 0 0

        • (5)

          a tak serio - nikt mądry w tym kraju nie kupuje ani Mercedesa ani BMW bo w niemieckim salonie dopstaje się bogatsze wyposażenie , auto 100% nie uszkodzone bez wad fabrycznych i z wieloma upustami ...a w polskim salonie Polak cwaniakuje ... wada fabryczna , zleciał z lawety podczas transportu i inne historie nie przeszkadzają auta sprzedać jako nówka ... dowodów w necie jest pełno

          • 4 2

          • (4)

            Po treści wpisu widać wyraźnie, że kolega nigdy nowego auta tej klasy w salonie nie kupował, ba, nie zna kolega nikogo takiego.

            • 2 1

            • (3)

              eee , mylisz się ...polecam tor testowy i salon w Monachium :) , pojedź sprawdź - daj znac jak było ... mi się podobało, tam BMW oferuje klientom zupełnie coś innego niz polski salon

              • 1 0

              • polski salon oferuje samochody, motocykle a tam zupelnie cos innego, czyli co? (2)

                • 0 0

              • (1)

                czcza ma wypowiedż skoro i tak niczym laik podchodzisz do tematu

                • 0 0

              • takowa jest, bowiem nie baczysz na logike

                • 0 0

  • W koncu mercedes ma ładny środek (1)

    Czekam jeszcze na odświeżoną klasę C. W tej prezentacji tylko nie podobają mi się felgi powinni założyć trochę większe nisko profilowe, jakby nie patrzeć auto pokazowe.

    • 3 14

    • Środek może i obleci, ale z zewnątrz wygląda jak wymydlona poprzednia generacja.

      • 2 1

  • Już dawno pogubiłem się w tych wersjach.

    Mam wrażenie że co 4 miesiące następuje facelifting.

    • 24 1

  • Ladniejszy byl MB 124 w prokukcji od 1985 do 1994 roku (1)

    • 23 4

    • Co nowszy model prawie kazdej marki

      Wyglada coraz gorzej.

      • 7 1

  • MB (1)

    Za 10-15 lat taka kupie, beda juz tansze.

    • 11 0

    • One tyle nie pojeżdżą. To nie balerony.

      • 4 0

  • jednak nie kupuje (2)

    czekałem a tu wyszła lipa. Z przodu to C-klasa , tył to CLA . Z daleka każdy powie że to nie E tylko jakiś C . to po co mam płacić za E ? jakby mnie mylili z S to rozumiem , ale inna opcja mi sie nie opłaca.

    • 19 5

    • to dla pewności kup klasę S :)

      • 3 0

    • możesz nakleić wielką literę E na masce i na dachu

      • 2 0

  • Ostatnio spoglądam i myślę a od kiedy CLA mają takie oznaczenia silników?

    Jakiś 400d zdaje się - wysoki numer. Patrzę dokładniej, a to CLS nie CLA. Z tyłu nie odróżniłem, S-klasa wyglądała biednie jak A-klasa.

    • 10 1

  • Felgi (2)

    Te Felgi to chyba z Fiata TIPO

    • 13 2

    • bo to wersja Bieda Edyszyn. Tak samo C się rozpoznaje. Chyba celowo to robią dla odróżnienia

      od np. pakietowych AMG

      • 3 0

    • Nie zgadzam się. To są felgi z renówki. Ja mam takie w Talismamie. A swoją drogą nie dziwie się , skoro Mercedes pakuje do swoich samochodów silniki Renault, to felgi też może.

      • 3 0

  • (1)

    Tył podobny do ostatniej generacji Saba środek ładny dobrze wykonany wizualnie niezły choć wersję liczące 10 lat miały moim zdaniem lepszy wygląd powinni zachować troszkę kanciastych kształtów pozdrawiam wszystkich

    • 4 2

    • środek jak w Amerykańskiej Hondzie Legend z 2006 roku....

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w logo Alfa Romeo?

 

Najczęściej czytane