• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy powstanie "Droga trzech powiatów"? Najpierw Droga Czerwona

Michał Sielski
19 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rządowe wsparcie dla Drogi Trzech Powiatów
Planowany przebieg Drogi trzech powiatów Planowany przebieg Drogi trzech powiatów

Kilka miesięcy temu Gdynia, Rumia i Kosakowo ustaliły, że wspólnie zapłacą za koncepcję siedmiokilometrowej drogi, która połączy Gdynię z Rumią i zapewni dojazd do Doliny Logistycznej - obszaru na granicy Gdyni i Rumi, na którym siedziby będą mieć firmy obsługujące Port Gdynia. Do rozpoczęcia prac jeszcze jednak daleko, ale pojawił się pomysł połączenia tej trasy z - także planowaną - Drogą Czerwoną.



Kiedy powstanie Droga trzech powiatów?

Przypomnijmy: w ustalonym wstępnie przebiegu nowej trasy istnieje już droga, ale jest wąska i formalnie dostępna tylko dla działkowców oraz rowerzystów. W rzeczywistości tzw. "popiołówką", należącą do elektrociepłowni, codziennie skracają sobie dojazd setki osób, których niewielkie ryzyko przewidzianego w taryfikatorze mandatu w wysokości 100 zł zazwyczaj nie odstrasza.

Droga przebiega obok działek oraz nieużytków, na których planowana jest budowa Doliny Logistycznej. To ponad 530 ha terenów przemysłowo-usługowych, znajdujących się na terenie gmin Rumia, Kosakowo oraz Gdynia, które mają być zapleczem magazynowo-logistycznym dla Portu Gdynia.

- Budowa tej drogi ma ogromne znaczenie nie tylko dla rozwoju gospodarczego naszego regionu, a także dla województwa i całego kraju. Uruchomienie tak olbrzymiego potencjału terenowego wpłynie nie tylko na wzrost wpływów podatkowych, ale także zapewni wielką liczbę nowych miejsc pracy mieszkańcom uczestniczącym w przedsięwzięciu gmin - podkreśla Elżbieta Sierżęga, radna Gdyni.

Listy intencyjne dróg nie budują



Na razie w temacie jest jednak więcej słów niż konkretów. W lutym wydawało się, że wreszcie coś ruszy, bo za ok. 300 tys. zł samorządy zamówiły koncepcję. Ma ona pomóc określić nie tylko dokładny przebieg drogi, organizację ruchu na niej, a przede wszystkim kalkulację kosztów.

Na razie zamiast konkretów mamy porozumienie o współpracy, którym właśnie pochwalił się burmistrz Rumi.

Czy możemy liczyć jednak na jakieś konkrety: terminy, liczby, wstępny koszt?

- Szczegóły techniczne drogi, liczba pasów ruchu czy jezdni będą wynikały z analiz, które są częścią planowanej koncepcji. W tym momencie możemy określić jedynie długość drogi - wyniesie niespełna 7 km - informuje Michał Pasieczny, burmistrz Rumi.

Najpierw powstanie Droga Czerwona



Według ostatnich planów przedłużona obwodnica miałaby przechodzić w Drogę Czerwoną i Via Maris - trasę prowadzącą na Półwysep Helski. Według ostatnich planów przedłużona obwodnica miałaby przechodzić w Drogę Czerwoną i Via Maris - trasę prowadzącą na Półwysep Helski.
Wiele wskazuje więc na to, że najpierw powstanie Droga Czerwona, której finansowanie zapowiedział już rząd. W lipcu tego roku premier Mateusz Morawiecki ogłosił, że będzie ona częścią wielkiego ogólnopolskiego programu Centralnego Portu Komunikacyjnego, w ramach którego powstanie nie tylko lotnisko, ale też linie kolejowe i drogi. Także łączące CPK z portem.

- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów, ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.

Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK



Według najnowszej koncepcji Droga trzech powiatów ma zostać połączona z Drogą Czerwoną. Według najnowszej koncepcji Droga trzech powiatów ma zostać połączona z Drogą Czerwoną.
Droga Czerwona miała łączyć się obwodnicą i planowaną Via Maris, o której przebiegu wiadomo na razie niewiele. Może więc połączyć się też z "Drogą trzech powiatów", na co liczą władze Rumi, będącej liderem tego projektu.

- Liczymy na szybką realizację obietnic rządowych dotyczących wybudowania Drogi Czerwonej. Połączenie jej z Drogą Trzech Powiatów pozwoli mieszkańcom Rumi na łatwy dojazd do obwodnicy, a tereny inwestycyjne staną się jeszcze bardziej atrakcyjne dla inwestorów - podkreśla burmistrz Rumi Michał Pasieczny.

Opinie (136) ponad 10 zablokowanych

  • Fajnie jeździ się tam rowerem (6)

    Cisza, spokój. Prawie brak samochodów

    • 9 5

    • nie licząc dziesiątek samochodów na godzinę pędzących na złamanie karku

      • 7 1

    • xD (1)

      Z tym brakiem samochodów to bym się nie zapędzał. Chyba nie ma opcji, żeby przejechać całą trasę i żeby nie wyprzedzał cię samochód, który nie miał prawa tam wjeżdżać, jadący ponad ograniczenie prędkości.

      • 6 0

      • Czytanie ze zrozumieniem

        "prawie brak samochodów"

        • 3 0

    • Gdyby nie ten artykuł to wcale nie wiedziałbym o drodze Elektrociepłowni. Ludzie, którzy mieszkają tam w Janowie czy Pogórzu to wiedzą. Ja omijam szerokim łukiem ten rejon...

      • 0 0

    • moze codzienne zgloszenia na policje pomogą. Widziałam kogos bez maski.

      • 1 0

    • Fajnie to by się tam jezdzilo. Gdyby nie ten prawie brak samochodów. Tragedia kwestią czasu

      • 0 0

  • Oby tylko powstała wzdłuż tej drogi oraz Dębogórskiej droga rowerowa

    Byłaby to pierwsza spójna droga rowerowa między Gdynią a Rumią...

    • 6 4

  • Całe szczęście że Morawiecki coś ruszył, bo te Powiaki z Gdyni to nic wydać tylko pobierać podatki (1)

    • 4 6

    • Pinokius to tylko ściemnia

      • 2 0

  • Bedzie jak ze stępką w Szczecinie i milionem samochodów elektrycznych

    • 5 1

  • Mam nadzieje, że nie powstanie

    Bo ta 'popiołówka' to jedyna droga to jedyna droga z rumi do gdyni na której nie trzeba kaszlec od spalin. A te piękne tereny, to jedne zo statnich zielonych przestrzeni w okolicy. No ale radni to radni, dla nich to 'nieużytki', muszą betonować. Chorzy ludzie.

    • 5 4

  • Zaplecze logistyczne? Rozwój gospodarczy?

    Czyli składowanie kontenerów ze śmieciami z Turcji... No ludzie, jakie tam nowe biznesy miałyby powstać? Co ma się tam dziać w tym porcie, że nagle potrzeba 3 ray więcej powierzchni? Ludzie przechodzą na zdalną prace, biura odchodzą do lamusa. Ludzie też nagle nie zaczną jeść 3 razy więcej bananów czy mandarynek, czy zupek chińskich. Nie dajcie się omamić.

    • 4 3

  • Nigdy

    Nie będzie tej drogi. To zbyt dobry pretekst do prania kasy

    • 2 1

  • Północno-zachodnia cześć Gdyni

    Najmniej atrakcyjne okolice dla deweloperów. Za**pie między Gdynią a Rumią. Same nieużytki, bagna. Zapachy też nie lepsze...

    • 3 2

  • bez mrzonek

    nic nie powstanie w gdyni bo w gdyni zafiksowani sa tylko na plany, opowiesci i bajki
    przez tyle lat zadne drogi ktore lacza port, rozbudowuja polnoc gdyni, wiadukty czy mosty a nie tory kolejowe w srodku prawie miasta, nie ma co sie ludzic nie powstaly i nie powstana

    • 5 1

  • hahaha

    A co dalej? przecież do nikąd...

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaka usługa kryje się pod nazwą auto-detailing?

 

Najczęściej czytane