• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy zwężają obwodnicę w Gdyni. Kierowcy zaskoczeni

Maciej Naskręt
14 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Drogowcy likwidują trzeci pas na obwodnicy na podjeździe przed Węzłem Wielki Kack. Drogowcy likwidują trzeci pas na obwodnicy na podjeździe przed Węzłem Wielki Kack.

Znika trzeci pas ruchu na jezdni obwodnicy w kierunku Chyloni przed Wielkim Kackiem zobacz na mapie Gdyni Część prac już odbyła się minionej nocy. Drogowcy twierdzą, że tak będzie bezpieczniej, ale kierowcy już są niezadowoleni.



Jak oceniasz pomysł zwężenia jezdni na obwodnicy?

Nie będzie można już wyprzedzać korzystając z trzeciego pasa na obwodnicy w Gdyni przed Węzłem Wielki Kack jadąc od strony Osowej. Minionej nocy drogowcy zlikwidowali dotychczasowy prawy pas. W efekcie zostały tam dwa pasy ruchu. Uzyskana przestrzeń będzie wyłączona z ruchu.

Kierowcy nie ukrywają swojego zaskoczenia.

- Do tej pory mówiło się, że trzeba poszerzać obwodnicę, by upłynnić ruch. Zresztą tak też mówili drogowcy. Tymczasem przed Węzłem Wielki Kack zrobiono rzecz całkowicie odwrotną - zwężono jezdnię z trzech do dwóch pasów. Kierowcom to jedynie skomplikuje jazdę - skarży się pan Tomasz, nasz czytelnik.

Okazuje się, że inżynierowie ruchu w gdańskim oddziale GDDKiA widzą to całkiem inaczej. Ich zdaniem zwężenie ma zapobiec wielu wypadkom i korkowaniu się jezdni w kierunku Chyloni. Pomysł zwężenia Obwodnicy Trójmiasta pojawił się jesienią 2014 r. Sprawę opisaliśmy w osobnym artykule. To efekt licznych wypadków na drodze ekspresowej S6 w 2014 r.

- W tym miejscu odnotowujemy ogromną liczbę awarii ciężarówek, zimą dodatkowo mają one problem z pokonaniem wzniesienia. Wyłączając z ruchu jeden pas uzyskamy miejsce, w którym duże pojazdy będą mogły bezpiecznie zatrzymać się - tłumaczy Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Czytaj też: Kierowcy chcą szybciej jeździć obwodnicą przez Gdynię

Drogowcy podkreślają, że auta zatrzymujące się do tej pory na trzecim - prawym - pasie, powodowały spore zamieszanie na drodze. Wyprzedzenie takiego pojazdu było bardzo utrudnione ze względu na rozpędzone samochody jadące środkowym pasem. Gdy teraz pojazdy staną na jezdni wyłączonej z ruchu, kierowcy nie będą musieli wykonywać manewru wyprzedzania.

Ale to nie wszystko.

- Na końcu lewego pasa, przed Węzłem Wielki Kack, jadąc od strony Osowej, dochodziło do licznych wypadków na skutek m.in. najechania na tył. Chcemy zapobiec takim sytuacjom - tłumaczy dyrektor.

Prace przy malowaniu nowych znaków poziomych mają być prowadzone w zależności od warunków pogodowych. Jeśli spadnie deszcz, zostaną przełożone na kolejny dzień.

Sprawdź aktualną pogodę na Obwodnicy Trójmiasta.

Wstępny plan rozbudowy Węzła Wielki Kack. Wstępny plan rozbudowy Węzła Wielki Kack.
Węzeł Wielki Kack czeka wielka przebudowa

Wprowadzane teraz zmiany będą obowiązywać przynajmniej przez trzy lata. Wtedy ma się rozpocząć budowa Trasy Kaszubskiej z Gdyni do Lęborka. Wtedy przebudowany zostanie Węzeł Wielki Kack i podjazd do niego od strony Osowy.

Pierwotnie Węzeł Wielki Kack miał być łudząco podobny do Węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska, ale w ostatnim czasie plany się zmieniły.

- Zaproponowano szereg zmian. Ostateczny kształt tego węzła poznamy po opracowaniu koncepcji programowej, która jest już przygotowywana - mówi nam Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Budowa Trasy Kaszubskiej ma się rozpocząć w 2018 r. i potrwać do 2020 r. Koszt jej budowy szacowany jest na ponad 3 mld zł.

Zobacz także: Kamery m.in. na Obwodnicy Trójmiasta.

Skutki śmiertelnego wypadku na końcu Południowej Obwodnicy Gdańska. Skutki śmiertelnego wypadku na końcu Południowej Obwodnicy Gdańska.
Kosmetyczna, ale ważna zmiana na Węźle Gdańsk Południe zobacz na mapie Gdańska

Zwężenie jezdni w Wielkim Kacku to niejedyna zmiana, jaką drogowcy chcą wprowadzić na drogach ekspresowych w Trójmieście. Kolejna szykuje się na Węźle Gdańsk Południe.

Na końcu Południowej Obwodnicy Gdańska, jadąc od strony Elbląga, droga przez wiadukt nad drogą ekspresową S6 miała dwa pasy ruchu. Tuż za tym obiektem był ostry zakręt lewo. Wielu kierowców nie brało sobie do serca ustawionego nieco wcześniej ograniczenia prędkości do 50 km/h. W efekcie wielu kierujących pojazdami swoją podróż kończyło na barierkach. W 2012 r. nawet zginął tam motocyklista.

Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA postanowili zwęzić tam jezdnię do jednego pasa ruchu na wysokości wiaduktu, by kierowcy wytracili prędkość jeszcze przed ostrym skrętem w lewo. Tu na szczęście ruch jest niewielki i z powodu wprowadzonych zmian nie powinno być utrudnień.

Miejsca

Opinie (290) 5 zablokowanych

  • Ja i mój

    Fiacik 126 p - damy radę w każdych warunkach. I na wąskim i na szerokim i na płytkim i głębokim (po kolana).

    • 4 0

  • Prosze poprawic: (2)

    na podjeździe przed Węzłem Karczemki.

    Chyba wezel Wielki Kack :)

    Wezek Karczemki jest w Gdansku

    • 2 1

    • plus

      dorzucic do art film: Obwodnica Trójmiasta po wypadkach 17/04/2015

      Na nim widac miejsce, ktore zwezili drogowcy

      • 1 1

    • Sprawdź OC tej naczepy ze zdjęcia

      • 1 0

  • (1)

    Będzie bezpieczniej, bo skończy się darcie lewym do samego końca wysepki - w końcu to "fstyd" zjechać ZA KOGOŚ, trza łykać, choćby za cenę życia...

    • 9 2

    • prawda

      wczoraj jechalem tak jak w opisie wyzej i mijajac kolumne ostatnim byl Leslaw Orski w saabie lub Volvo oczywiscie mistrz kierownicy nie wpuscil

      • 0 2

  • tak to jest, masa bezużytecznych urzędników bierze pieniądze

    to chcą się czuć potrzebni i wymyślają takie głupoty. Pech, że tylko nam to życie utrudnia. Ale z tego co kojarzę to i tak był krótki odcinek, więc jakoś przeżyję.

    Tak w ógole to stawiam, że pewnie za kilka lat jakiś urzędniczy mędrzec zdecyduje o poszerzeniu tego miejsca ponownie do 3 pasów.

    • 3 5

  • no ale jak sie zepsuje albo nie da rady podjechac z prawego pasa to jak sie znajdzie na tym wylaczeniowym lewym? (1)

    • 6 1

    • Ech.....czytanie ze zrozumieniem....

      • 1 1

  • ja sie zmieszcze

    • 3 1

  • (1)

    Ale dramat, trzeba będzie kilkaset metrów pojechać 90km/h jak wszyscy a nie nadrabiać mały rozmiar cisnąc 150 lewym psem.

    • 6 7

    • Chyba nie rozumiesz co to jest droga ekspresowa

      albo po prostu nie znasz podstawowych przepisów KD. Podobnie zresztą jak ci inżynierowie.

      • 1 0

  • no to Naskręt interweniuj, zrób coś konkretnego, co będzie miało efekt, a nie przyjmujesz pozę smutnego wieszcza..

    • 7 1

  • Linie wymalowali, ale znaki zostawili. Co niektórzy mogli się rano zdziwić.

    • 8 0

  • To sensowne, przemyślane rozwiązanie ale forumowa gawiedź czytająca tylko nagłówki już toczy pianę (1)

    Debilom nie przetłumaczysz, to istoty impulsywne, nie męczą głowy.
    ps. Najgorsze jest to że mogą głosować, a że debili jest większość więc wiadomo kto wygra.

    • 6 10

    • Kiedyś już taki uład pasów był w tym miejscu,

      a raczej był dodatkowy prawy pas dla wolno jadących pojazdów. Potem zmieniono to ze względów bezpieczeństwa - TIRy wracające na normalny pas miały problem, bo inne pojazdy jechały po obu pasach z dużo większą prędkością.

      Więc zmieniono uład na dwa pasy normalne i dodatkowy trzeci dla szybciej jadących i TIRy nie musiały już zmieniać pasa na dodatkowy prawy na tym odcinku i wracać na normalny pas po wjechaniu na górkę.

      Ale wtedy obwodowa była duuużo luźniejsza. Widocznie teraz jest tak gęsto, że trzeba wprowadzić kolejną zmianę. Ostatnio trudno trafić na dzień, kiedy nie jest gdzieś zablokowana z powodu wypadku. A alternatywnego przejazdu brak.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Który trójmiejski dealer jest przedstawicielem marki Smart?

 

Najczęściej czytane