• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa buspasy i trzy pasy dla osóbówek. W piątek otwarcie przebudowanej ul. Kwiatkowskiego

Piotr Weltrowski
22 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
  • Wyremontowana ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul Admirałą Józefa Unruga do skrzyżowania z ul. Płk. Stanisława Dąbka.
  • Wyremontowana ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul Admirałą Józefa Unruga do skrzyżowania z ul. Płk. Stanisława Dąbka.
  • Wyremontowana ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul Admirałą Józefa Unruga do skrzyżowania z ul. Płk. Stanisława Dąbka.
  • Wyremontowana ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul Admirałą Józefa Unruga do skrzyżowania z ul. Płk. Stanisława Dąbka.
  • Wyremontowana ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul Admirałą Józefa Unruga do skrzyżowania z ul. Płk. Stanisława Dąbka.
  • Wyremontowana ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul Admirałą Józefa Unruga do skrzyżowania z ul. Płk. Stanisława Dąbka.

Zmodernizowany odcinek trasy KwiatkowskiegoMapka w Gdyni zostanie oddany w całości do użytku w piątek, 24 czerwca. Dobiega końca saga z przebudową ostatniego fragmentu.



Czy po otwarciu przebudowanego odcinka trasy Kwiatkowskiego znikną tam korki

Przypomnijmy, że przebudowa ul. Kwiatkowskiego rozpoczęła się 1 marca 2021 r. Znajdujący się w opłakanym stanie, a przede wszystkim permanentnie zakorkowany odcinek drogi od estakady do skrzyżowania z ul. Dąbka wymagał remontu.

Ostatecznie dwa buspasy i trzy pasy dla osobówek na ul. Kwiatkowskiego w Gdyni



Gdy miasto ogłosiło swoje plany, mieszkańcy północnych dzielnic Gdyni odetchnęli z ulgą, bo zapowiedziano, że zamiast dwóch dotychczasowych pasów ruchu pojawią się aż cztery.

Co więcej, prace miały potrwać tylko kilka miesięcy i zakończyć się w październiku 2021 r.

Po kilku miesiącach władze miasta poinformowały, że dwa spośród czterech pasów ruchu na ul. Kwiatkowskiego będą buspasami.

Tę informację dobrze przyjęli pasażerowie komunikacji miejskiej. Zmotoryzowani mieli mieszane uczucia.

Wszyscy natomiast zmartwili się informacją, że prace zakończą się później, niż planowano. Nowy termin wskazano na styczeń 2022 r.

Przez 34 lata w budowie. Historia Trasy Kwiatkowskiego

Dość szybko okazało się jednak, że i tego terminu dotrzymać się nie uda. Niemniej miasto wzięło pod uwagę głosy rozczarowanych mieszkańców i wraz z wykonawcą podpisało aneks zmieniający nie tylko termin, ale i zakres prac.

W skrócie: zdecydowano się dodać jeszcze jeden pas dla kierowców - prowadzący w kierunku skrzyżowania z ul. Dąbka.

Oficjalne otwarcie ul. Kwiatkowskiego w Gdyni: 24 czerwca



Kilkanaście dni temu zakończyły się prace i zaczęły procedury odbiorowe. Teraz zaś o terminie oddania całego przebudowanego odcinka do użytku poinformowały władze miasta.

- W piątek, 24 czerwca, w ciągu dnia etapami włączane będą kolejne strefy stałej organizacji ruchu na ul. Kwiatkowskiego - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Ostatecznie ulica Kwiatkowskiego będzie miała dwa buspasy (po jednym w każdym kierunku jazdy), a także trzy pasy ruchu (dwa do góry, jeden na dół), obustronne chodniki oraz drogę dla rowerów.

- W ramach inwestycji przebudowane zostało także skrzyżowanie z ul. Podgórską. Mieszkańcy zyskali chodniki, zmodernizowaną infrastrukturę przystankową oraz sygnalizację świetlną. Powstała także nowa kanalizacja deszczowa, a całość dopełni nowoczesne oświetlenie w technologii LED, nasadzenia zieleni i mała architektura. Amatorzy jednośladów pojadą kolejnym fragmentem drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy R-10, która powstała po jednej stronie i połączy się z odcinkiem trasy biegnącym od ul. Andersa do ul. Kwiatkowskiego - dodaje Łucyk.
Wykonawcą prac była firma Strabag, wartość inwestycji to około 23 mln zł.

Opinie (156) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • już bardziej pokreconej drogi nie mogli zrobić

    na siłe 3 pasy robią, a przy kościele wąskie gardło, szersze zatoczki i trawniki niz sama jezdnia, ehh

    • 0 0

  • bedzie ładniej i bez dziur

    ale czy bezpieczniej napewno nie-wąskie pasy, gęsto przejscia dla pieszych, ścieżka rowerowa przecinająca chodnik

    • 0 0

  • Słoikowo (1)

    Liczba słoi z Kosakowa, Mostów i Dębogórza skutecznie rośnie, jak ma nie być korków. Tylko skm może odciążyć, poprowadzona przez Pogórze.

    • 4 0

    • rozumiem, że wolisz w podatkach utrzymywać Braniewo na pensji gwarantowanej? :) Dzięki, ja postoję (w korku).

      • 1 0

  • a ksiądz będzie? (1)

    • 1 1

    • xD

      • 0 0

  • Prawie 2 lata brawo! (2)

    Szczyt możliwości Gdyni.

    • 17 2

    • w bolanda się woooolno żyje

      • 0 0

    • To normalne w Gdyni

      • 1 1

  • Dobrze że w końcu, jest jedno małe ale...

    ... po co ten bus pas w dół? Kto jeździ ta drogą wie że jest niepotrzebny.

    • 1 2

  • Ścieżka rowerowa tylko z jednej strony? (12)

    Oj, to rowerofczyki będą cisnąć pod górę jezdnią "bo nie ma ścieżki rowerowej".

    • 17 8

    • Ja

      A niech rowerzyści cisną buspasem, autobus i tak jeden na 7 min przejedzie. Gdyby to była normalna ulicą bez buspasow to rozładowało by ruch. A tak nie będzie dużej zmiany.

      • 0 0

    • Jak tylko widzę rowerzystę piszącego o ddr, to już wiem, że to będzie intelektualnie słaby komentarz

      • 2 1

    • (3)

      KRD nakazuje jazdę ulicą, jeśli nie ma ścieżki rowerowej. Za jazdę rowerem po chodniku jest mandat, więc rowerzyści nie bardzo mają wybór.

      • 11 11

      • (2)

        Tyle że tam będzie ścieżka rowerowa, dwukierunkowa, więc rowerzyści mają obowiązek z niej skorzystać.

        • 12 8

        • Nie mają obowiązku, jeśli jadą w kierunku, w którym dalej nie ma DDR. (1)

          Więc pozostaje im jazda jezdnią, jeśli są po prawej stronie lub tam jadą. Miejmy nadzieję, że na granicy buspasa będzie w miarę bezpiecznie.

          • 4 7

          • Tam jest DDR dwukierunkowa. W OBU kierunkach.

            Nie ma tam kierunku bez DDR, więc trzeba jechać tą dwukierunkową DDR.

            • 4 3

    • będą cisnąć też w dół jezdnią

      jeśli uznają, że bezpieczniej będzie jechać jezdnią

      • 0 0

    • Opinia wyróżniona

      Z tej strony co nie ma ddr, jest tylko jeden wjazd do bloków. Dobra infra wtedy, to połączenie (2)

      przez przejazd rowerowy ddr z tym wjazdem - boczną uliczką. Wtedy rowerzyści nie muszą jechać ulicą pod górę, aby wjechać w tę uliczkę.

      A tak nie zawsze tak jest nie tylko w Gdyni, ale w całej PL.

      • 7 25

      • (1)

        Ok, ale teraz jeszcze raz, tak aby dało się zrozumieć przekaz.

        • 15 2

        • Rowerowi mają niski iloraz inteligencji.

          • 8 9

    • no będą, bo jakoś nie widzę wielu przejazdów na drugą stronę tych 5 pasów.

      • 6 1

    • Zgodnie z przepisami jako kierującego rowerem obowiązują mnie znaki umieszczone po prawej stronie jezdni

      • 9 8

  • Droga wygląda naprawdę ładnie (10)

    Oczywiście, że korków ona nie zmniejszy. Ale jeżeli na górze kiedyś powstanie drugi wiadukt nad torami to będzie jak znalazł. No i nie ukrywajmy, jest o niebo lepiej niż było

    • 64 7

    • (5)

      Drugi wiadukt długo nie powstanie bo nie ma dobrej woli ze strony Gdyni. Sam wiadukt na pewno wpłynąłby na rozwój gminy Kosakowo co nie jest na rękę Gdyni.

      • 12 10

      • mieć wolę, a mieć pieniądze na jej realizację (3)

        to dwie różne rzeczy

        • 2 5

        • (2)

          Kosakowo chce zrobić to wspólnie czyli dołożyć kasę ale Szczurek mówi nie

          • 5 2

          • (1)

            Skąd te informacje?

            • 2 0

            • Stamtąd skąd zawsze, czyli z ciemnego miejsca :D

              A żeby zrobić drugi wiadukt to trzeba zburzyć stacje benzynową co tam stoi.
              Ale skąd troll na o tym wiedzieć.

              • 1 0

      • Obie gminy leżą w tym samym kraju, a jednak jedna się martwi, żeby druga się nie rozwijała i tym samym daje popalić własnym mieszkańcom - jak żyć?

        • 0 2

    • Najważniejsze że zdążyli przed Openerem (2)

      Wraz z niedawno otwartym mostkiem przy Stena Line to na pewno znacznie rozładuje korki jakie dawniej się robiły na Openera.

      • 4 6

      • to nie rozładuje korków tylko przeniesie do góry na płk. Dąbka

        • 0 0

      • Tylko niech nie jadą na open'era ul. Zieloną.

        • 4 0

    • Czyli nie zmieni się zupełnie nic, korek przeniesie się tylko 300 metrów dalej na zwężenie na płk. Dąbka

      • 0 1

  • Nie to nic nie zmienia a gruba kasa wydana (2)

    To nowy typ inwestycji forsowanych przez Łucyka. Kto na tym zyskał?

    • 11 7

    • Może forumowe trolle, co przy każdej inwestycji w Gdyni pytały

      "a co z Kwiatkowskiego?!"
      Czy nie? Bo widzę że śpiewka się zmieniła. Z musu.

      • 0 1

    • Jak to kto? Urzędnicy miejscy, którzy tam blisko byli i kręcili swoją sałatę.

      • 3 1

  • (1)

    Korek i tak dalej będzie ( zwężenie na mostku w stronę pogórza )

    • 18 2

    • I dalej na Derdowskiego (te już Kosakowo) na całej długości (jak teraz)

      No i co z tego? Nie remontować?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Literka M to symbol sportowych aut marki:

 

Najczęściej czytane