• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Eksperymentalne znaki na obwodnicy najszybciej za półtora roku

Maciej Naskręt
20 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Strzałki na jezdni zachęcające do trzymania odstępu - rozwiązanie z hiszpańskich autostrad. Strzałki na jezdni zachęcające do trzymania odstępu - rozwiązanie z hiszpańskich autostrad.

Znaki, które mają zachęcić kierowców do zachowania odstępów na Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdyni zdaniem ministerialnych urzędników będą mogły zostać wymalowane najszybciej za półtora roku. Jednak nawet jeśli się pojawią, będą i tak drogowym eksperymentem.



Co lub kto odpowiada za wypadki na obwodnicy?

Kilka dni temu pisaliśmy o propozycji wymalowania prostopadłych pasów, które miałyby kierowców zachęcać do zachowania odstępów między pojazdami. Znaki poziome powinny się pojawić w miejscach newralgicznych - na zjazdach i tam, gdzie często dochodzi do wypadków.

Poprzeczne pasy miałyby się pojawić co ok. 70 m. Dlaczego? Jadąc z prędkością 120 km/h (tyle można jechać maksymalnie na obwodnicy) w ciągu jednej sekundy przejeżdżamy 33 m. Tymczasem, by bezpiecznie wyhamować w sytuacji awaryjnej, musimy jechać w odległości co najmniej dwa razy większej.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która zarządza drogami ekspresowymi, nie może wprowadzić dodatkowych pasów. Dlaczego? Nie przewidują ich przepisy. Wymagana jest zatem ich nowelizacja. Zapytaliśmy o to ministerialnych urzędników.

Ministerstwo: jesteśmy za, ale potrzebujemy półtora roku

Okazuje się, że Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa pracuje nad wydaniem nowego rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.

- Harmonogram przewiduje, że prace nad projektem zakończą się z końcem przyszłego roku - mówi Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa w Warszawie. - W ramach prac nad nowym rozporządzeniem rozważane będzie także włączenie niektórych znaków określanych jako oznakowanie eksperymentalne.
Ostateczny wygląd pasów, które miałyby pomóc kierowcom ocenić dystans, jaki mają do poprzedzającego auta, nie jest jeszcze przesądzony.

- W nowych przepisach zostanie uwzględnione jedynie oznakowanie eksperymentalne z badań prowadzonych na sieci dróg krajowych przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, jeśli oczywiście zostanie pozytywnie ocenione i rekomendowane na podstawie tych badań - dodaje Huptyś.
Pasy zachęcające do trzymania odstępu stosowane na autostradach w Niemczech. Pasy zachęcające do trzymania odstępu stosowane na autostradach w Niemczech.
Głosy czytelników za i przeciw

W ankiecie przy poprzednim artykule 27 proc. czytelników Trojmiasto.pl bardzo dobrze oceniło pomysł wymalowania dodatkowych pasów na obwodnicy. Prawie tyle samo było temu przeciwnych. 30 proc. ankietowanych uznało, że kierowcy i tak nie będą się stosować do nowych znaków. Pozostali stwierdzili, że pomysł jest dobry, ale sprawdzi się wtedy, gdy policjanci będą wlepiać mandaty za brak odstępu.

Temat dodatkowych pasów prostopadłych wywołał burzę w komentarzach. Wśród czytelników pojawiły się głosy krytyczne - propozycja wymalowania dodatkowych pasów w żaden sposób nie poprawi bezpieczeństwa, a może jedynie jeszcze bardziej zakorkować obwodnicę.



Inni zwracali uwagę na fakt, że pasy są jak najbardziej potrzebne, bo to sprawdzony w wielu krajach trend. Na przykład w Hiszpanii zastosowano znaki poziome, tzw. strzałki, dzięki którym łatwiej ocenić odległość do auta poprzedzającego.

Masz inne pomysły na poprawę bezpieczeństwa na Obwodnicy Trójmiasta? Opisz swój pomysł i prześlij nam go na adres m.naskret@trojmiasto.pl

Miejsca

Opinie (145) 1 zablokowana

  • I my

    Za to zapłaciny. :/

    • 0 0

  • Znaki na jezdni.

    Czekać tylko na emeryta który nie będzie wiedział co dany znak oznacza czy linia działająca na niego jak stop czy strzałka która będzie mówiła dla niego że ma jechać tylko prosto. ;)
    Wymyślanie.
    Wystarczy zrobić wyższe barierki (antyoslepiajace ) na całej długości obwodnicy żeby nie było widać co się dzieje na drugim pasie żeby rzeczoznawcy nie bawili się w oględziny w przypadku kolizji.

    • 0 0

  • jedna jest prawda że obwodnica gdanska jest zakorkowana i będzie jeszcze długo , jest dużo wypadków, a dlaczego bo kierowcy , i tu nie oszukujmy się, jadą zbyt szybko. Jest potrzebny jeszcze jeden pas,ale i tu są przeszkody jakie takie że mosty które są na obwodnicy nie pozwalają na dodatkowy pas bo są zbyt wąskie. A jeśli chodzi o pasy które mają przypominać kierowcom o zachowaniu odległości między pojazdami na pewno się sprawdzą ,tylko na to będzie potrzeba trochę czasu. Jestem kierowcą zawodowym , i powiem jedną rzecz ,że jadąc po terenie UE te pasy są przydatne , bo pamiętam że mam zachować odległość, choćby po to żeby nie mieć lżejszej kieszeni. Tylko patrzeć jak rząd wprowadzi nakaz odległości między pojazdami a policja będzie kontrolować nas swoimi maszynkami kontrolującymi odległość między pojazdami. Ale jestem pewien że wtedy będzie mniej wypadków .Wiem jedno , że wszystko co nowe przeraża nas ludzi , tacy już jesteśmy, ale prawda jest jedna według mnie , jest to dobre rozwiązanie, i na pewno się sprawdzi. nie jeden z nas dzięki temu zajedzie szczęśliwie do domu do swojej rodziny , żony czy też dzieci . Także dajmy sobie szansę na dłuższe życie , bo i tak jest ono zbyt krótkie .pozdrawiam wszystkich , i życzę bezpiecznej podróży.

    • 0 0

  • Zakaz (4)

    Blahosmroduw dla Januszu i Grażynę. Każdy ma nogi od boga samochud to grEch

    • 7 41

    • Idz się umyj smrodzie i wytrzeźwiej

      • 1 0

    • w normalnych krajach cena z akcyzy i podatku paliwowego idzie na drogi, w naszym ciemnogrodzie idzie to na dziurę w budżecie taka prawda

      • 1 1

    • Agafek jedyne co masz do ogarnięcia to spiepr..ać z drogi jak widzisz zbliżające się auto. Prawa jazdy i tak nie dostaniesz do tego jest potrzebna znajomość języka, jakiegokolwiek chociażby polskiego - więc temat cię nie dotyczy.

      • 8 1

    • Ty głąbie samochód pisze się przez ó zamknięte

      • 12 2

  • Ileż jeszcze "eksperymentów" mają wytrzymywać (7)

    mieszkańcy Trójmiasta? Metoda rozwiązywania problemów przy pomocy puszki farby , ( najbardziej rozpowszechniona ), się nie sprawdza. Może jednak budowa trzeciego pasa w obie strony ??? Miejsca jest aż nadto.

    • 118 23

    • (1)

      Pod wiaduktami sporo miejsca?

      • 6 5

      • Nic nie jest za darmo

        Trzeba było używać mózgu!.

        • 0 0

    • Raczej odcinkowy pomiar prędkości.
      Tańszy niż 3-ci pas który jest zbędny a skuteczność będzie ogromna!

      • 5 10

    • to idź i buduj (1)

      przebudowa wszystkich wiaduktów kosztuje, więc dużo zarobisz :)

      • 2 5

      • gupis nie wszystkie wiadukty trzeba przebudowac

        • 7 2

    • dlatego uważam, że prędkość na obwodnicy

      powinna być nielimitowana!!!

      • 2 4

    • Gddkia na to nie wpadnie ... oni mają wizję OM która nigdy nie powstanie ... ale pogryzmolić flamastrem po mapie zawsze można

      • 8 5

  • Eksperymentalne znaki na obwodnicy (1)

    A może by tak poprawić obecne oznakowanie na obwodnicy, szczególnie na zjazdach. Dodać oznakowanie numeryczne. Nie każdemu kierowcy mówi coś węzeł Karczemki, albo kilka zjazdów w kierunku Gdańska jadąc z Warszawy, tylko nie wiadomo który gdzie prowadzi.

    • 6 0

    • nazwa węzeł Stanisławie też wymiata

      od razu wiadomo o co kaman, brak numerów to porażka.

      • 0 0

  • Zamknąć obwodnice i kłopot zmiknie,zrobić z niej awaryjny pas dla samolotów!!!:-) Nie trzeba było zamieszkiwac na polach to nie byłoby problemu,

    • 1 0

  • Stluczki i wypadki sa przez brak barier pomiedzy pasami w przeciwnych kierunkach.

    Wystarczy, ze po drugiej stronie jest wypadek to kierowcy zwlaniaja aby sie napatrzec. Moze zobacza cos ciekawego, opowiedza znajomym.
    Pierwsza sprawa powinno byc zbudowanie przeslon uniemozliwiajacych obserwowanie przeciwnych pasow.

    • 0 0

  • Może darujemy sobie eksperymenty z puszką farby? (1)

    Tak jak piszą tutaj co niektórzy użytkownicy, tylko i wyłącznie 3 pasy, rozbudowa węzłów i BEZWZGLĘDNE ograniczenie prędkości do 100km/h a w pobliżu węzłów do 80 km/h (nastawiać fotoradarów). Tak jak np. na bulwarze peryferyjnym w Paryżu. To jest patologiczne, że "dorośli" ludzie zachowują się za kierownicami jak dzieciarnia i przez swoją nieodpowiedzialną prędkość powodują wypadki i cała reszta musi tracić godziny w korkach.
    Pozdrawiam serdecznie

    • 1 0

    • A kto Ci broni jechac 100km/h?

      albo 80 przy wezle ?

      • 0 1

  • Zadnych pasow ani strzalek nie bede przestrzegal bo to glupota i marnowanie miejsca na drodze.

    Poza tymnawet jezeli mialbym miec przed soba auto 70 m to i tak po chwili 10 innych kierowcow zajedzie mi droge bo pomysla, ze cienias jedzie. Ja ich rozumiem i sam bede takim zajezdzal droge.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Ecoboost to silniki produkowane przez:

 

Najczęściej czytane