- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (104 opinie)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (86 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (169 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
Elektryczna Kia EV6 przedpremierowo w Gdańsku
27 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat)
Piłkarskie emocje po środowym finale Ligi Europy w Gdańsku już opadły. Pozostały jednak te motoryzacyjne. Oficjalny partner UEFA, firma Kia Motors, przygotowała dla trójmiejskich fanów motoryzacji nie lada gratkę. Do najbliższego poniedziałku przy Forum Gdańsk można obejrzeć na żywo najnowszy, elektryczny model Kia EV6. W polskich salonach auto pojawi się dopiero w październiku.
Dla Kii jest to pierwszy rynkowy model, który jest dostępny wyłącznie w wersji na prąd. EV6 to crossover zbudowany na płycie dedykowanej autom elektrycznym - Electric-Global Modular Platform (E-GMP).
EV6 otwiera nowy rozdział koreańskiej marki. Według hucznych zapowiedzi Kii do 2026 roku powstanie łącznie 11 nowych modeli typu BEV (to samochód, który do napędu wykorzystuje wyłącznie energię elektryczną zmagazynowaną w bateriach), w tym siedem właśnie na płycie E-GMP.
Elektrycznego crossovera wyróżnia oryginalna, przykuwająca wzrok i nieco futurystyczna stylistyka. W oczy rzuca się pas tylny z listwą świateł rozciągającą się niemal od koła do koła. W EV6 zastosowano to, co ostatnimi czasy w motoryzacji stało się bardzo modne, czyli wysuwane klamki. W crossoverze debiutuje także nowe logo Kii.
Auto mierzy 4,68 m długości, a rozstaw osi to aż 2,9 m. A to oznacza, że we wnętrzu EV6 powinno być bardzo dużo wolnej przestrzeni. 490 litrów - tyle z kolei pojemności oferuje bagażnik z tyłu. W koreańskim "elektryku" jest też kufer przedni, który pomieści 20 lub 52 litry (wszystko zależy od wersji napędowej).
To, co najważniejsze, EV6 będzie dostępne w czterech wariantach mocy: 170 KM, 228 KM, 325 KM i 585 KM. Topowa wersja GT do "setki" przyspiesza w zaledwie 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 260 km/h. Dwie pierwsze opcje oferowane są z napędem wyłącznie na tylną oś, natomiast w dwóch pozostałych moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła.
Najsłabszy wariant został wyposażony w baterię o pojemności 58 kWh, która zapewnia zasięg do 400 km. Natomiast trzy pozostałe opcje oferują większy akumulator o pojemności 77,4 kWh. Dzięki niemu na jednym ładowaniu EV6 może przejechać do 510 km (zasięg zależy od mocy silnika elektrycznego).
Auto już teraz można zamawiać u dealerów Kii. Cennik EV6 startuje od kwoty 179 900 zł. W tej cenie klient otrzyma elektryczną Kię w bazowej cenie ze 170-konnym silnikiem, baterią o pojemności 58 kWh, zasięgiem do 400 km i napędem na tył.
EV6 pojawiło się w Gdańsku w środę, w dniu finału, w specjalnej przeszklonej ekspozycji. Kontener z egzemplarzem demonstracyjnym zniknie z terenu Forum Gdańsk w poniedziałek, 31 maja. Pierwsze dostawy EV6 do trójmiejskich salonów przewidziane są w październiku.
Trójmiejskie salony samochodowe
mJ