• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczne i hybrydowe Renault zaparkowały przy Forum Gdańsk

mJ
21 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Renault E-Tech Tour 2022. Renault E-Tech Tour 2022.

Renault pręży swoje muskuły i prezentuje gamę elektrycznych oraz hybrydowych modeli. Wydarzenie Renault E-Tech Tour 2022 zawitało do Trójmiasta, a dokładnie do Forum GdańskMapka. Auta będzie można oglądać do końca środy, 21 września.



Trwa polskie tournee elektrycznych i hybrydowych modeli Renault. Po Łodzi i Bydgoszczy kolejnym przystankiem na mapie Polski jest Gdańsk. Dwudniowe wydarzenie rozpoczęło się we wtorek, a zakończy się w środę.

Na miejscu przed Forum Gdańsk zaparkowało kilka ciekawych modeli francuskiego koncernu. To elektryczne: Megane E-Tech (zasięg do 450 km), Zoe E-Tech (do 395 km), Kangoo E-Tech (do 300 km) oraz dostawczy Master E-Tech (do 200 km), a także hybrydowe: Arkana E-Tech, Captur E-Tech i Clio E-tech.

Co istotne, w godz. od 14 do 20 można nie tylko oglądać zaparkowane samochody, ale i odbyć jazdy testowe wybranymi modelami. Na przejażdżkę można się zapisać na miejscu albo przez formularz na stronie.

Renault E-Tech Tour 2022. Renault E-Tech Tour 2022.
Największą atrakcją są jazdy próbne najnowszym, w 100 proc. elektrycznym modelem Renault Megane E-Tech. To kompaktowy samochód high-tech, pozwalający na nowo odkryć przyjemność z jazdy. Jest pierwszym modelem Renault "generacji 2.0", otwierającym nowy rozdział elektrycznej rewolucji rozpoczętej przez markę ponad 10 lat temu. Elektryczne Megane E-Tech to owoc zastosowania najnowszych technologii - został wyposażony w system inteligentnego ładowania, a docelowo będzie także mógł w razie potrzeby oddawać część energii do sieci, dzięki technologii vehicle-to-grid (V2G). To samochód połączony ze światem, zintegrowany zarówno z ekosystemem elektrycznym, jak i z cyfrowym ekosystemem użytkowników. Nowy Megane E-Tech elektryczny symbolizuje również początek zapowiadanego przez Renault mocnego powrotu do segmentu samochodów kompaktowych (segment C) - zachwalają organizatorzy.
Renault E-Tech Tour 2022. Renault E-Tech Tour 2022.
Na miejscu na odwiedzających czekają przedstawiciele marki Renault, którzy zapoznają gości z aspektami codziennego użytkowania samochodów z napędem elektrycznym, ich kosztami oraz szczegółami dotyczącymi uzyskania dopłat w ramach rządowego programu "Mój elektryk". Doradzą także, jak zainstalować domową stację ładowania oraz jak korzystać z publicznych stacji podczas dalszych podróży.

Przypomnijmy, że trójmiejskim przedstawicielem marki Renault jest Grupa Zdunek.

  • Renault E-Tech Tour 2022.
  • Renault E-Tech Tour 2022.
  • Renault E-Tech Tour 2022.
  • Renault E-Tech Tour 2022.
  • Renault E-Tech Tour 2022.
  • Renault E-Tech Tour 2022.
  • Renault E-Tech Tour 2022.
  • Renault E-Tech Tour 2022.
  • Renault E-Tech Tour 2022.
  • Renault E-Tech Tour 2022.
  • Renault E-Tech Tour 2022.
  • Renault E-Tech Tour 2022.
mJ

Wydarzenia

Renault E-Tech Tour 2022

pokaz, dni otwarte

Miejsca

Opinie (51)

  • Unia zakazuje aut spalinowych, pozwala tylko na elektryczne (2)

    Paradoks polega na tym, że elektryki mają przewagę nad spalinowymi tylko w mieście, gdzie na upartego jest alternatywa dla samochodu, np. rower, komunikacja miejska (nie dotyczy Trójmiasta) czy na upartego na krótkie dystanse nawet pieszo.

    Jednak poza miastem elektryk jest obiektywnie gorszy od spalinowego, bo baterie mają mniejszą gęstość energii, więc dla zbliżonych zasięgów muszą ważyć dużo więcej = więcej energii jest tracone podczas jazdy, większa masa resorowana to szybsze zużycie zawieszenia itd. Oprócz tego dłużej się ładują, co nie jest problemem w mieście, ale jest problemem na dłuższych trasach poza miastem. Poza tym podczas jazdy ze stałą prędkością 60-110km/h silniki spalinowe są w optymalnym zakresie pracy i palą najmniej.

    Podsumowując - Unia zezwala na kolejną opcję do jazdy po mieście, zabraniając jedynej sensownej opcji do jazdy poza miastem.

    • 16 1

    • Niby prawda

      Ale z drugiej strony, 90% czasu i przebiegu jest w mieście (nie dotyczy handlowców i ciężarówek). Więc kupując spalinówkę masz auto zoptymalizowane do jazdy w trasie, które jeździ głównie po mieście.

      • 1 0

    • unia to sztuczna inteligencja z pokoju bez klamek

      • 11 0

  • Paranoją jest pośrednie przymuszanie kierowców do zakupu samochodów elektrycznych, bez zapewnienia odpowiedniej liczby punktów (4)

    "Oto bowiem w miejscach, gdzie szybkie ładowarki są najbardziej potrzebne (w trasie, pomiędzy miastami, z dala od cywilizacji), zwyczajnie nie ma ich do czego podłączyć. Mogą działać z dużą mocą tylko wtedy, gdy w pobliżu postawi się ogromny magazyn energii, który w trybie ciągłym pobiera z sieci tyle energii, ile ta sieć może udźwignąć, a potem zapewnia ładowanie z mocą 100 czy 150 kW. Tyle że taka konstrukcja oznacza duże straty energii, ogromne nakłady inwestycyjne i duże koszty eksploatacji ładowarek wspieranych powerbankami wielkości budynku. Ktoś za to musi zapłacić."

    • 9 0

    • Moj sasiad kupil sobie wypasiona Tesle za ok.100k dol. Podlaczyl ladowanie do gniazdka w garazu i po calej nocy ladowania (1)

      doszlo do pozaru. Spalil sie garaz ze wszytkim co tam bylo+ Tesla i dwa garaze z znajdujace sie po obu stronach. Straty wielkie. Oczywiscie wlasciciel nie widzi swojej winy ( gniazdko w garazu pozwalalo na ladowanie max odkurzacza samochodowego) i teraz sadzi sie z Tesla bo chce odszkodowanie,ale czym sie sprawa skonczy to jeszcze nie wiadomo, narazie w 3 spalonych garazach jest prowadzone " sledztwo".

      • 3 4

      • Ale co to ma do samochodów elektrycznych?

        Gdyby podłączył dwie farelki po 1,8 kW każda to też by mu się zjarało.

        • 2 2

    • Heh - a teraz sobie wyobraź taki Władek czy Mielno (1)

      przyjedzie milion turystów z czego połowa "elektrykiem" - gdzie oni je tam niby naładują? Skończy się tak jak już się kończy podczas wielu imprez itp. - agregaty i generatory skąd tylko się da.
      Nikt nie będzie inwestował miliardów w sieć elektryczną np. Darłowa żeby można tam było jechać na sezon - a nawet jeśli to społeczeństwo nie udźwignie takich kosztów.

      • 9 2

      • Nie bedzie Mielna ani dlugich podrozy. Bedzie tak jak bylo w 60' latach, raz w roku pociagiem na wakacje.

        Najlepiej tam dokad ten pociag dochodzi. Ostatecznie jeszcze bedzie mozna kawalek dojechac elektrycznym busikiem :-)

        • 4 1

  • Stop Hybrid Go V8

    • 3 2

  • A powinny na Szadółkach

    tam jest miejsce elektrośmieci

    • 14 6

  • elektryki może za ileś lat ale na pewno nie w najblizszym czasie

    Zostawmy to rynkowi. Jak rozwiną sie technologie magazynowania energii i spadna ceny takich aut to ludzie sami sie przesiądą. Chyba że w tym czasie rozwinie się inna technologia napędu. Przymuszanie decyzjami administracyjnymi z definicji jest złe gdyż do dobrych rzeczy nie trzeba ludzi przymuszać.
    Na dodatek w kraju o tak nisko rozwiniętym przemyśle jak Polska niedopuszczalne jest branie na siebie winy za "produkcję CO2" (tak na marginesie okazuje się że bez tej produkcji rychło staną inne branże). Podpisywanie przez władze państwowe takich zobowiązań jak o zakazie sprzedaży pojazdów innych niż elektryczne nalezy zatem uznać jako działanie na szkodę państwa a nawet za zdradę

    • 17 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W sezonie 2020 kino samochodowe przy Gdynia Arena mogło pomieścić:

 

Najczęściej czytane