Europejskie premiery Mercedesów-AMG: SL i EQS

Dwie wyjątkowe premiery Mercedesa-AMG w salonie AMG Brand Center Gdańsk.
Dwie wyjątkowe premiery Mercedesa-AMG w salonie AMG Brand Center Gdańsk. fot. Piotr Hukało/Trojmiasto.pl

W salonie AMG Brand Center GdańskMapka odbyło się wyjątkowe wydarzenie motoryzacyjne. Swoją premierę świętowały dwa modele przygotowane przez fachowców z AMG - roadster SL i elektryczny EQS. Gdański obiekt jest pierwszym w Europie, w którym oba modele zostały pokazane publicznie. To duże wyróżnienie.



Europejska premiera dwóch nowych modeli ze stajni AMG w Gdańsku - to brzmi dumnie. Gospodarzem niecodziennego wydarzenia był dealer Witman, który przygotował dla gości kilka niespodzianek.

Wizyta w Trójmieście dwóch nowości od Mercedesa była krótka, trwała zaledwie dwa dni. Najpierw w środę odbył się premierowy, zamknięty pokaz dla klientów AMG Brand Center, a następnego dnia, po południu, auta wyruszyły już w drogę do niemieckiego Affalterbach.

Pierwsza atrakcja przygotowana przez dealera czekała już na samym wejściu. Goście mieli okazję zobaczyć ekspozycję przedstawiającą historię modelu SL - od przepięknego 190 SL, przez równie znakomitą "Pagodę" (280 SL), R107, R129, R230, aż po szóstą generację - R231.

Przejdźmy jednak do głównych bohaterów. Pierwszym z nich był nowy SL. Od początku swojego istnienia, czyli od lat 50., to bardzo dostojny i reprezentacyjny model w gamie Mercedesa.

W swojej najnowszej, siódmej już odsłonie nawiązuje trochę do tych cudownych korzeni. Nowy roadster, podobnie jak chociażby pierwszy SL, ma materiałowy, a nie metalowy dach. Zbudowany został na lekkiej, aluminiowej ramie przestrzennej o konstrukcji samonośnej, ma obniżony środek ciężkości, a także zaawansowane aktywne zawieszenie i tylną oś skrętną - to wszystko ma być gwarantem pewnego, dynamicznego, ale i komfortowego prowadzenia.

To, co z pewnością jest dużym zaskoczeniem dla fanów modelu, to fakt, że najnowszy SL po raz pierwszy w historii oferuje napęd na wszystkie koła.

AMG zaproponowało dwa warianty SL-a: bazowy 55 i topowy 63. Oba napędzane są 4-litrowym silnikiem V8 biturbo. SL 55 to 476 KM mocy, 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego i 3,9 s do "setki". Prędkość maksymalna wynosi 295 km/h. Do tego dodać trzeba 9-stopniową skrzynię AMG Speedsift MCT oraz - jak wspomnieliśmy wyżej - napęd na wszystkie koła 4MATIC+. W kwestii przekazywania napędu próżno szukać nawiązania do poprzedników.

Mocniejszy wariant SL 63 to już prawdziwy potwór. Silnik generuje aż 585 KM mocy i moment obrotowy na poziomie 800 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,6 s, natomiast prędkość maksymalna wynosi 315 km/h. Skrzynia i napęd są dokładnie takie same, jak w SL 55.

Drugą gwiazdą dwudniowej wizyty w gdańskim salonie był elektryczny flagowiec Mercedesa. Przypomnijmy, że niemal równo miesiąc temu byliśmy z naszą kamerą na premierze topowego "elektryka" ze stajni Mercedesa. Wówczas był to debiut standardowej wersji - Mercedesa EQS. Teraz przyszła pora na premierowy pokaz luksusowej limuzyny elektrycznej, którą podrasowali fachowcy z AMG.

EQS 53 to pierwszy seryjnie produkowany model elektryczny, który trafił do fabryki AMG. W porównaniu do standardowego EQS-a, ten z emblematem AMG proponuje więcej mocy i lepsze osiągi. A pisząc konkretniej, to aż 658 KM i 950 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Osiągi mogą być jeszcze lepsze dzięki dodatkowemu pakietowi AMG Dynamic Plus z funkcją boost. Moc wzrasta do 761 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi - bagatela - 1020 Nm. Sprint do "setki" zajmuje 3,4 s.

Na ten moment nie są znane ceny obu modeli. Auta trafią do salonu na wiosnę 2022 r.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (53)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »

Ogłoszenia polecane

Wydarzenia

MotoWOŚP - Pomagamy! 2022
MotoWOŚP - Pomagamy! 2022
imprezy i akcje charytatywne
sty 30
niedziela, g. 15:00
Gdańsk

Sprawdź się

Sprawdź się

Ilu dealerów samochodów marki Volvo znajduje się w Trójmieście?

 

Najczęściej czytane