• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fiat. Panda do kwadratu

Bawo,Mart,Ps
12 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Mały fiat panda w wielkim mieście. Zobacz jak sobie w nim radzi.



Fiat na szczęście nie stwierdził, że lepsze jest wrogiem dobrego. Nowy fiat panda to udana ewolucja poprzednika. Proste, miejskie auto. Nie zapatrzone w konkurencję i mające własny, bezpretensjonalny styl.



Poprzednia panda była na tyle udanym modelem, że konstruktorzy fiata nie zdecydowali się rozgrzebać całości by stworzyć coś zupełnie nowego. Z zewnątrz tylko lekko pandę napompowali, a w środku wygospodarowali nieco więcej miejsca. To zasługa m.in. wąskich przednich foteli, dzięki czemu siedzący z tyłu nie muszą dokonywać akrobacji by usiąść wygodnie.

Panda zapewnia całkiem przyjemny komfort jazdy, pod warunkiem, że przyzwyczaimy się do wysokiej pozycji za kierownicą i dość wąskich siedzeń, które sprawiają, że pozycja kierującego jest nieco "krzesełkowa". Narzekać będą jednak głównie wysocy kierowcy.

W środku pandy dominuje motyw kwadratu, który znajdziemy dosłownie wszędzie, na konsoli środkowej, fotelach czy nawet podsufitce. Spójna i miejmy nadzieję ponadczasowa "kwadratowa" stylistyka sprawia, że wnętrze samochodu nie jest nudne. Co ważne, w pandzie wszystko jest praktycznie rozplanowane. Jak na tak mały samochodzik, cieszy bardzo głęboki schowek przedni. Nie ma się co dziwić, że plastiki są twarde. Duży plus za staranny montaż.
  • Fiat Panda 1.2
  • Fiat Panda
  • Fiat Panda 1.2
  • Fiat Panda 1.2
  • Fiat Panda 1.2
  • Fiat Panda 1.2
  • Fiat Panda 1.2
  • Fiat Panda 1.2
  • Fiat Panda 1.2
  • Fiat Panda 1.2


Wrażenia z jazdy

Wyraźnie czuć, że pracując nad nowym modelem poprawiono nieco jego właściwości jezdne. Panda dzielniej znosi teraz poprzeczne nierówności, mimo wysoko położonego środka ciężkości, "kładzie się" dopiero przy bardzo szybko pokonywanych zakrętach. Mało pali, a 69 KM mechanicznych wyciskanych z 1.2litrowego 8v pozwala całkiem sprawnie poruszać się po mieście. Na trasie panda dostaje lekkiej zadyszki. Lepiej trzymać się prawego pasa w spokojnym tempie i dobrze przemyśleć każdy manewr wyprzedzania.

Funkcja "city" sprawiająca, że kierownicę można obracać jednym palcem, przyda się tylko w mieście i to raczej komuś, kto właśnie dowiedział się, że ma galopującą anemię. W małym i tanim samochodzie nie można też wymagać wzorowej komunikacji na linii jezdnia-koła-kierowca. Panda zapewnia jednak całkiem przyzwoite wyczucie drogi. Oczywistym wydaje się komplement, że jest zwrotna, a widoczność z wnętrza jest bardzo dobra.

Włosi zawsze wiedzieli jak projektować małe pojazdy, idealnie sprawdzające się w miejskich warunkach. Projektując najnowszą Pandę nie szukali nowych rozwiązań i nie starali się na siłę modernizować tego, co w samochodzie było po prostu dobre. Można się tylko zastanawiać czy katalogowe 31 990 zł za podstawową wersję fresh (wyposażoną m.in. w przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne, ABS, wspomaganie kierownicy, przednie szyby sterowane elektrycznie, centralny zamek i komputer pokładowy), to mimo wszystko nie jest odrobinę za dużo, tym bardziej, że poprzedniczka, także w podstawowej wersji kosztuje 5000 zł mniej. Dobrze, że do nowej pandy Fiat oferuje atrakcyjne pakiety wyposażenia w przystępnych cenach (od 2000 do 3000 zł) pozwalające doposażyć auto w manualną, lub automatyczną klimę tudzież nawigację.

Samochód do testów udostępniony przez PUH AUTO-MOBIL, przedstawiciela marki Fiat w Trójmieście.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (59) 4 zablokowane

  • Niestety nowa panda jest bardzo awaryjna a wykonanie typowo włoskie (1)

    jak ktoś marudzi że polskie jest kiepskie to niech porówna spasowanie starych pand i nowej a zrozumie o co chodzi.

    • 6 4

    • nie pitol

      jeszcze nikt nie przeprowadził testów awaryjności tego samochodu. on dopiero wyszedł.

      • 0 1

  • Za te pieniondze można mieć świetnie utrzymanego golfa dwójkę... (3)

    ...a nie jakieś włoskie g...

    • 6 19

    • tylko po co

      mieć starego awaryjnego golfa. staroć to staroć, złom i już, nieważna marka. wszystko co stare jest do d... trzeszczące, pękające i zmęczone. jakbyś nie dbał to będzie już tylko złomem. przykra prawda

      • 0 2

    • Porada

      Pieniondze wymień na pieniądze i kup sobie 10- letniego BMW, będziesz trendy

      • 0 2

    • akurat tu nie wiem co gorsza wieś golf czy panda

      • 2 2

  • Panda zawsze bedzie Pandą (7)

    Tak jak Daewoo Matiz :-)

    • 10 24

    • deLorean deLoreanem, Yugo Koral Yugo Koralem

      a Rolls Royce Corniche Rolls Roycem Cornichem. czyżbyśmy coś odkryli?

      • 0 0

    • (2)

      A ja jeżdżę Matizem przeszło 10 lat i muszę przyznać, że "skarbonką" nie mogę go nazwać:)

      • 8 0

      • Auto miejskie ok. Ale z bezpieczeństwem to bardzo słabo

        • 1 0

      • pewnie, że nie skarbonką, tylko rdzawą trumienką

        • 1 9

    • (2)

      To chyba dobrze: jak na razie wszystkie generacje Pand są bardzo udane

      • 8 1

      • ale każda kolejna paskudniejsza (1)

        od poprzedniej, ten akurat jest w stylistyce "koziego bobka"; ale moze wrócą czasy gdy samochód wyglądał jak powinien np. volvo 240 czy nawet fiat 132....

        • 4 9

        • rzecz gustu, dla mnie każda kolejna generacja jest ładniejsza od poprzedniej

          • 7 1

  • Jak miło na forum... (1)

    powitajmy pracowników 3miejskich dealerów konkurencji, starających się o premię za PR ;)

    • 2 1

    • niestety

      fiat robi wszystko by konkurencja nic robić nie musiała...

      • 2 0

  • droga (3)

    za takie pieniążki kupię Passata B6 TDI kombi od niepalącego dziadka lekarza z Niemiec przebiego 97 tys niepalone, książka serwisowa, 200% bezwypadkowy

    • 4 1

    • Nic nie puka, do kościoła tylko jeździł raz w tygodniu

      • 0 0

    • Zawsze możesz kupić Alfe i w ten sposób potroisz liczbę znajomych na FB, o tych

      których w serwisach poznasz

      • 0 0

    • A coś stuka albo puka?

      • 0 0

  • Nowa Panda... (1)

    ...który nowy pojazd w tej klasie i za takie pieniadze daje takie wyposażenie //kurtyny powietrzne itp/ , , a propos tych 6 latków vw audi itp z przebiegiegiem 90 tys. to mozna miedzy bajki włożyc, chyba x 4 lub 5razy tyle/ nie mówiąc o ,,wypierdzianych ,,siedzeniach aus golonka und bier.......

    • 0 0

    • Citigo daje np. ESP, co prawda 4 poduchy, ale boczne pełnią funkcję kurtyn (więcej nie potrzeba)
      Generalnie bez oddawiania auta w rozliczeniu mamy auto ze wszystkim co potrzeba tj klima, radio, ESP, kolorowy lakier za ok. 35. W dodatku to auto pali 6l/100 w miescie, przy 7l/100 Pandy.

      Fiat obniżył ceny ale mimo wszystko dalej jest jednym z droższych aut w segmencie.

      • 1 0

  • ceny (2)

    Pierwsze wersje cenowe były dość duże... teraz jest zdecydowanie lepiej 30 z kawałkiem to cena która mnie satysfakcjonuje.

    • 2 0

    • wyposażenie (1)

      I to wersje z klimą, trzeba tylko autko w rozliczeniu zostawić :)

      • 0 0

      • 35 tys. tyle wychodzi po dopłacie do klimy.

        • 0 0

  • (1)

    myslałem ze ta panda bedzie lepsza ale widze ze tylko bude zmodernizowali 1.2 8 v co to ma byc sterej generacji silnik i całe 69 km wsiadze 4 osoby i silniczek wyje na wysokich obrotach bo inaczej sie nie da .

    • 1 1

    • Chyba sobie kpisz - akurat to, ze znajduje się tam taki niewysilony silniczek, to największa zaleta tego auta. Oczywiście, mogli tam wstawić motor, który generowałby większą moc, tylko spytaj sam siebie czy na pewno warto później wydawać kasę w warsztatach samochodowych! To jest samochód wyprodukowany głównie z myślą o poruszaniu się po mieście, a na miasto 70 KM w zupełności wystarczy.

      • 0 0

  • Za taka kase... (2)

    ...to wole kupic np. uzywane Audi a6 lub jakas terenowke.

    Generalnie Fiat Panda to auto jednoosobowe - dla mnie i mojej torebki.

    • 2 5

    • Używane to używane, nowe to nowe, nie mieszaj kategorii.

      • 1 0

    • A ja za taką kasę to bym sobie na wakacje pojechał.

      • 2 0

  • Za tylachna Zł (3)

    można 5 letniego Merca przyprowadzic

    • 3 4

    • (2)

      my tu mówimy o samochodach nowych, a nie pięcioletnich

      • 1 1

      • 5 letnie lepsze (1)

        od nowych elektronicznych gazdżetów

        • 1 1

        • Faktycznie, 5 lat temu nie było elektronicznych gadżetów - zwłaszcza w przedmiotowym Mercu.
          Brawo.

          • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Type R to sportowa odmiana:

 

Najczęściej czytane