• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ford Focus RS: nadjeżdża drogowy łobuz

Michał Jelionek
9 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Ford Focus RS trzeciej generacji prezentuje się imponująco. Ford Focus RS trzeciej generacji prezentuje się imponująco.

Kazał na siebie czekać wyjątkowo długo, ale cierpliwość została szczodrze nagrodzona. Jest szybszy, mocniejszy i zdecydowanie ładniejszy od swojego poprzednika. Mowa o motoryzacyjnym chuliganie z rodziny Forda, czyli nowym Focusie RS, który właśnie debiutuje na rynku. Ceny hot-hatcha rozpoczynają się od 151 790 zł.



Co myślisz o nowym Fordzie Focusie RS?

Bez dwóch zdań, Ford Focus RS to jedna z ważniejszych motoryzacyjnych premier roku 2016. Przyzwyczailiśmy się, że z każdą kolejną generacją ten piekielnie szybki model staje się jeszcze lepszy, jeszcze wyraźniejszy. Po niemal równym roku od światowej premiery - oficjalnie RS wkracza do gry. Pierwsze Focusy pojawią się na trójmiejskich drogach w marcu.

Muskularna sylwetka nowego Focusa RS zachwyca i budzi szacunek na drodze, szczególnie wersja okraszona flagowym kolorem - Nitrous Blue. Projektanci Forda odrobili pracę domową i nadali temu małemu potworowi zdecydowanie bardziej agresywny wygląd, czego zresztą brakowało przy poprzedniej generacji modelu. Teraz RS jest pełnokrwistym drogowym łobuziakiem, którego stylistyka mieści się w granicach wysmakowanego tuningu. Każdy stylistyczny element tej układanki jest szczegółowo przemyślany, każdy spełnia swoją rolę.

Czytaj także: Legendarny Mustang w ofercie trójmiejskiego dealera

Ford - w porównaniu do dwóch poprzednich generacji - zrezygnował z mocno wybrzuszonych nadkoli i dodatkowych wlotów powietrza na masce. Teraz atrakcyjności, ale i drapieżności nowemu RS-owi nadają przede wszystkim szeroko rozdziawiona paszcza w postaci atrapy chłodnicy, przymrużone reflektory przednie i duże wloty ze światłami przeciwmgielnymi. Jest piękny.

Duże wloty - zarówno te w grillu, jak i boczne - zapewniają efektywny dopływ powietrza do silnika oraz tarcz hamulcowych. Co z kolei skutecznie wpływa na ich chłodzenie.

Flagowym kolorem nowego RS-a jest Nitrous Blue. Flagowym kolorem nowego RS-a jest Nitrous Blue.
Oprócz sportowej sylwetki podziw budzą osiągi nowego RS-a, a przecież właśnie dla wyśrubowanych osiągów konstruuje się hot-hatche. To samochody, które nastawione są na dawanie frajdy z jazdy szczęśliwym szoferom.

Sercem napędzającym potwornego RS-a jest nowa turbodoładowana jednostka EcoBoost o pojemności 2.3 litra, która generuje aż 350 KM i trafia na wszystkie koła. Maksymalny moment obrotowy wynosi 440 Nm. Dla porównania, pierwsza odsłona RS-a miała 215 KM, a druga 305 KM. Ponadto, na doskonałe osiągi wypływają m.in. wydajny intercooler oraz zintegrowany z głowicą kolektor wydechowy.

Auto przyspiesza do "setki" w 4,7 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 266 km/h. Według danych producenta średnie spalanie w cyklu mieszanym ma oscylować w granicach 7,7 litrów paliwa na 100 km. To iście kieszonkowa torpeda, której najlepszą stronę odkryjemy nie na długich prostych, a na łukach drogi.

Tył RS-a charakteryzuje spory spojler dachowy i dyfuzor, którego zadaniem jest szybkie odprowadzanie powietrza. Tył RS-a charakteryzuje spory spojler dachowy i dyfuzor, którego zadaniem jest szybkie odprowadzanie powietrza.
Wnętrze nowego RS-a. Wnętrze nowego RS-a.
To prawda, w ciasnych zakrętach sportowy Focus czuje się zdecydowanie najlepiej. Doskonałe "klejenie" z podłożem zapewnia innowacyjny napęd na cztery koła Ford Performance All-Wheel-Drive z układem Torque Vectoring. To funkcja dynamicznego rozdziału momentu obrotowego na wszystkie koła (żeby zapewnić najlepszą przyczepność, system analizuje sytuację na drodze około 100 razy na sekundę i w ten sposób skrupulatnie steruje napędem na obie osie, na cztery koła). Co ciekawe, na tylną oś może zostać przekazane nawet do 70 proc. momentu obrotowego, a w wyjątkowych sytuacjach, jeśli zajdzie taka potrzeba, cały moment napędowy może być przekazany na jedno tylne koło (np. gdy drugie nie łapie przyczepności).

Kierowca może dostosować auto do preferowanego stylu jazdy, do wyboru cztery tryby: normalny, sportowy, torowy i drift. Szczególnie ciekawy wydaje się ten ostatni, który pozwala na jazdę bokiem z uślizgiem tylnych kół. Ciekawym systemem, w który wyposażono Focusa RS jest Launch Control. To funkcja, która bez ingerencji układów elektronicznych (ASP, ESR) pozwala na wyzwolenie maksymalnej mocy już od samego startu.

Nowa perła Forda - podobnie jak Mustang - to jednak towar deficytowy. W gdyńskim salonie Ford Store Euro-Car nowe Focusy RS rozeszły się jak świeże bułeczki. W pierwszej, jeszcze ubiegłorocznej transzy trójmiejski przedstawiciel otrzymał od krajowego importera osiem egzemplarzy, na które od razu znaleźli się chętni. Właściciele odbiorą swoje RS-y w marcu. Dealer nie posiada jeszcze informacji na temat kolejnej dostawy nowych Focusów RS.

Ceny nowego RS-a rozpoczynają się od 151 790 zł.

Trzy generacje Forda Focusa RS. Trzy generacje Forda Focusa RS.

Miejsca

Opinie (91) 2 zablokowane

  • To popierdułka a nie sportowe auto (2)

    Wciskanie kitu ludziom. Ma walory sportowe zbliżone do skody octavii :-)
    Na obwodnicy ten sportowiec może się mierzyć z takimi autami jak skoda fabia z silnikiem 1,2 czy czy inną corsą.
    Niestety sierra czy escort już nie wrócą a auta forda są wyjątkową porażką do tego cała linia wygląda identycznie. Brzydkie wolne i prowadzące się tak doskonale jak traktor rolniczy.

    • 4 23

    • Jeden escort jeździ po Gdańsku

      Ale to jest maszyna marzenie.

      • 1 0

    • Rozumiem, że

      Mówisz o swojej Skodzie oczywiście?

      • 1 0

  • chciałem tylko napomknąć, że Ford Mustang z tym silnikiem jest tylko 7 tys.zł droższy (2)

    jak dziewczyny patrzą na Mustanga a jak na Focusa ?

    • 0 2

    • przy 2.3 w Mustangu nie jest ważne, jak patrzą dziewczyna, ale jak ty musisz się frajersko czuć

      i z tym motorem Mustang ani nie brzmi, ani nie jedzie, toczy się.

      • 0 0

    • napęd na 2 łapy i Vmax na poziomie Vectry w Dieslu

      • 0 0

  • Za tą kasę ? (7)

    Tylko używane Evo albo Subaru ... reszta się nie liczy ;)

    • 7 10

    • Subaru i Evo, poprzednia generacja Focusa, przednionapędowa, objeżdzała

      ten je zmiecie.

      • 0 0

    • (3)

      za takie pieniadze bedziesz miał subaru impreze lub Evo kilkuletnie i pewnie po dzwonie

      • 2 3

      • (2)

        Nowa impreza jest poniżej 200 tys zł, w zależności od kursu EUR. Więc za 150 tys zł możesz dostać ok 2 letnią.

        • 0 0

        • właśnie te 190+ kPLN za imprezę to jest mały problem (1)

          W postaci: Civica Type-R, Focusa RS, Golfa R, Audi S3 Quattro, Mustanga (w tym także w wersji GT), Nissana 370Z, BMW M1, Mercedesa A AMG. One wszystkie kosztują mniej niż 190 kPLN. Nie twierdzę, że to przeczy sensowi Imprezy, bo ona dalej ma sens, ale konkurencja jest spora.

          • 2 0

          • i właśnie to jest piękne :)

            Jest z czego wybierać ;)

            • 1 0

    • Obawiam się, że.. (1)

      ...czasy wszech panujących Imprez i Evo minęły. W latach 90 i na początku 00 to były faktycznie auta z inną fizyką. Teraz byle BMW 330xi (o 335 czy M nie wspominam) czy taki RS są w stanie pokazać im rurę wydechową. I to niekoniecznie na prostej. Niestety takie czasy. Walka na KM już dawno poszła daleko do przodu.

      • 2 2

      • A tym bardziej 330d :). Evo zreszt ą już nie robią, a impreza jest przesadnie droga, chyba że ktoś to kupuje jako bazę do rajdów i tunningu (czyli planuje wpakować w nią co najmniej drugie tyle). BTW, mam znajomego (no powiedzmy znajomego znajomego), który kupił sobie EVO VI jako nówkę sztukę i dalej go ma.

        • 0 0

  • Mając do dyspozycji 150 tysięcy (36)

    nigdy nie wydałbym ich na Forda ... Nie chodzi oczywiście o jakiś hejt wobec Forda, ale uważam, że za te pieniądze można kupić coś bardziej charakternego niż Focusa ...

    • 18 27

    • słucham propozycji?

      • 0 0

    • Za to cene można kupic innego forda...

      Mustanga! Ale ze słabszym silnikiem i napędem na przód

      • 0 0

    • Może moje pytanie uznacie za głupie (25)

      ale jako kobieta mogę je postawić: "Po co kupować auta z takimi osiągami? Żeby jeździć Grunwaldzką w Gdańsku, czy Niepodległości w Sopocie? Na Obwodnicę też chyba tyle nie jest potrzebne ...?"

      • 14 2

      • Aneto tak tego nie zrozumiesz bo Twoja głowa jest nie przygotowana na takie rzeczy (7)

        wiec nie myśl za duzo tylko idź ogarnij łazienki i do kuchni robić obiad

        • 9 14

        • Czyli odpowiada zakompleksiony dresio (6)

          dla którego szybka zabawka jest najważniejsza ... i tak samo szybki jest pewnie w łóżku ... Brrrrrr i po wszystkim ...

          • 15 3

          • Aneta chyba jednak "dresio" to jest z Ciebie... (1)

            ... skoro stawiasz na równi szybką zabawkę z szybkością w łóżku.
            Dam Ci jeden argument który może zrozumiesz:
            Spróbuj się przejechać autostradą, z dozwoloną prędkością 140km/h w małym miejskim samochodzie i w "szybkiej zabawce" (niech będzie coś w rodzaju Audi A4, BMW 3 etc). Może zrozumiesz jaka jest różnica, zarówno w prowadzeniu jak i w komforcie podróży. Jeżeli tego nie rozumiesz, proponuję odstawić motoryzację na bok i omijaj również ten dział na trojmiasto.pl bo to widocznie nie dla Ciebie ;)

            • 1 3

            • ja mogę pomóc

              co tydzień jeżdżę obwodnicą od Chyloni do końca/początku a potem A1 do Kopytkowa
              na obwodnicy 90-95km/h
              na A1 110 max
              przyśpieszenie do 100 jakieś 20 sekund
              radio wyłączam przy 80km/h bo i tak już słyszę tylko silniczek

              ale Matizy tak mają

              jest jeszcze jeden pomarańczowy, głośny i szybszy i prowadzi go wariat, który wcześniej jeździł czymś znacznie większym i sporo mocniejszym, pracuje w firmie w której robię zakupy, mogę zagadać

              więc Aneta pisz, nie krępuj się

              • 0 0

          • Zapewniam, że mój pyton-torpeda onieśmieli karzdą niewiastę (3)

            • 3 9

            • Czyli jednak przyznajesz: "torpeda" (1)

              a torpeda szybka jest ... Nie dziwie się, że te niewiasty są "onieśmielone". Im zwyczajnie brakuje słów, a jedyne co mogą powiedzieć to: "Co to przemknęło?"

              • 4 0

              • torpeda, jak nazwa wskazuje, musi w coś przywalić

                • 1 1

            • "karzdą" - dobre! Widać jesteś do tego uczony ...

              I może zapytaj się tych niewiast bo pewnie bazujesz na subiektywnym odczuciu. Ale tą ortografią to obnażyłeś się bardziej niż obrzezany członek

              • 9 0

      • Aneto...a po co kobietom kolejna nowa para butów, kolejna bluzka, nowy płaszcz (6)

        ...skoro dotychczasowe są OK?
        Ten sam poziom abstrakcji - i tu i tu nie jest to niezbędne ale sprawia przyjemność

        • 10 3

        • Nie zgodzę się z tym ponieważ kupuję buty i je wykorzystuje (3)

          a jak wykorzystać możliwości samochodu w warunkach drogowych w Polsce. Potem jeden burak z drugim urządza sobie slalom w centrum miasta, udaje Kubice a i tak wykorzystuje do tego 1/3 możliwości ...

          • 5 6

          • z twojego punktu widzenia je wykorzystujesz (2)

            a z mojego wydajesz kasę na niepotrzebną parę skoro ta z zeszłego sezonu jest OK. podobnie sweterek czy palto. Czemu? Bo masz taki kaprys...tłumaczony wykorzystaniem i neizbędnością.
            Tu jest podobnie - ja też wykorzystuje te konie podczas wyprzedzania i dynamicznego ruszenia spod świateł - z Twojego punktu widzenia : bez sensu z mojego je wykorzystuję

            • 2 1

            • (1)

              nie ma co tlumaczyc, pokazala swoj poziom w swoich komentarzach. ciekawi mnie tylko po co wchodzi na tego typu artykuly skoro sie tym nie interesuje?

              • 3 0

              • Widać, że się interesuje

                a to że nie myśli tak jak ty, to już inna sprawa ...

                • 0 0

        • ja mam 8 par, moja dziewczyna 5 (1)

          aaaaa!!!
          mam jeszcze 3 pary w pracy

          i jeden samochód

          ogólnie ciuchów mam więcej
          bo ja moje zbieram
          a ona na bieżąco wywala i uzupełnia

          • 0 0

          • brawo ty!

            teleexpres zapisuje cię do księgi ludzi pozytywnie zakręconych - zasiądziesz w loży: dziurawych skarpet

            • 1 0

      • Najważniejsza jest szybkość (2)

        Auto szybsze = lepsze

        • 2 9

        • Kupujecie samochód na polskie drogi i realia (1)

          czy na jakieś tory wyścigowe?

          • 7 2

          • A co Ci do tego kto jaki samochód kupuje?

            Jest wolność wyboru, każdy kupuje co chce.
            Dla Ciebie samochodem na Polskie drogi i realia może być Tico a dla innego Ferrari bo go na to po prostu stać. Nie Twój interes kto czym jeździ.

            • 4 1

      • pewnie ze głupie pytanie (2)

        a czy jak kupujesz sobie buty typu szpilki to myslisz o wygodzie chodzenia? nie lepiej i wygodniej chodzi sie w zwykłych adidasach? tak samo z ciuszkami, torebkami, kosmetykami...

        • 4 4

        • Nie kupuję, czegoś co nie jest praktyczne (1)

          I tyle...

          • 1 0

          • W takim razie wszyscy powinniśmy jeździć praktycznimi autami :)

            Sprinter - mega praktyczny!
            Coś mniejszego? Niech będzie Caddy!

            Nie ma co tłumaczyć. Ludzie mają ból d*py, że kogoś stać i może sobie kupić auto takie jak mu się podoba.

            W życiu ważne są rzeczy praktyczne, ale jak to było w reklamie: trzeba mieć fantazje i pieniążki - masz to, to możesz sobie jeździć czym tylko chcesz. Proste.

            • 1 1

      • (3)

        czym ty sie interesujesz? zadaj sobie pytanie dlaczego cos lubisz? i masz odpowiedz na twoje pytanie.

        • 1 2

        • Mimo, że coś lubie to nie kupuję, jeżeli wiem że nie wykorzystam (2)

          możliwości jakie daje dana rzecz ... Z wami facetami jak z dziećmi, które chcą kupić dużego psa do mieszkania w bloku...

          • 3 2

          • Są jeszcze takie rzeczy jak TrackDay, Rallysprint gdzie można się pobawić takimi autami. Jeżeli kogoś stać i ma ochotę, nie widzę żadnego problemu.

            A idąc Twoim tokiem myślenia: po co kobiety kupują futra albo biżuterię? Przecież zwykła kurta/płaszcz również dobrze chroni przed zimnem. A biżuteria... to tylko ładne jest, nic więcej ;) Bez hejtu. Każdy ma swoje pojęcie potrzeb, jest popyt - jest podaż.

            • 3 1

          • ja mam małego psa i mały (wolny) samochód

            znaczy szybki do 50km/h a na S6 i A1 wszyscy mnie wyprzedzają (prawie), czy jadę 100, 120, 140 to i tak wyprzedzają
            to po co te znaki drogowe ??

            mały pies, duży królik, mały samochód (mniej niż 3,6m dł.) i 1/4 mocy tego RSa :)
            i styka :)

            • 2 1

    • To napisz co? (5)

      Z podobna mocą, z podobną wiekoscią i oczywiście nowe!
      Czeka na info bo sam jestem ciekawy.

      • 11 4

      • Type R ;)

        • 2 5

      • alfa giulietta qv

        może i 100 koni mniej, ale też o 1/3 tańsza i o kilka klas ładniejsza:) oprócz tego mercedes A i volvo v 40 ładniejsze o przynajmniej klasę. nie wiem,jak z ich silnikami, nie interesowałem się nigdy, ceny za dobrze wyposażone wersje są porównywalne z rs.
        ford rs jest nudny i brzydki, choć nie tak jak golf r. porównywalny ew. z leonem cuprą, choć obecna generacja a poprzednia to dno jesli chodzi o wygląd.
        i nie oszukujmy się, to samochód na tor. kupowanie go do czegoś innego to zwykły szpan.
        W mieście na skrzyżowaniach potrzebujesz tych 4 s do setki? dla normalnego człowieka wystarczy wszystko poniżej 8s, można sobie depnąć, gdy potrzeba:), a na krótkich, krętych odcinkach różnica praktycznie żadna.
        chyba, ze jesteś uzależnionym od prędkości kierowcą rajdowym/wyścigowym i nie potrafisz jeździć w aucie, które ma mniej niż 300 koni:)

        • 1 1

      • (1)

        Ja bym sobie ściągnął z USA nowego Dodge'a RAM albo Durango. Zależy po co komu auto.

        • 12 2

        • Ale my tu mówimy o sportowym samochodzie a nie dla rolnika...

          • 12 5

      • Czyli nowe znaczy the best?!

        Wolisz nową Dacie czy używaną np. Toyotę?

        • 8 4

    • mega! (1)

      a ja uważam że to auto jest piękne! Kasa moze i spora jak na takie auto ale zalezy od indywidualnych potrzeb. Pewnie nie jest to auto dla rodziny choc w sumie czemu nie bo jezeli wezmiemy 5drzwiowego to niczym nie odbiega od wersji podstawowej z tą drobną ;-) różnicą jaką jest moc i inne....:-) Na pewo wolałbym tego forda RS niz np VW golf czy A3. Oczywiscie mozna by za taka kase kupic auta takie jak: Mazda6, Honda Accord, Skoda Superb i wiele innych większych i dobrze wyposażonych aut, ale one nie beda miały tego charakteru co RS bo beda to zwykłe auta rodzinne jakich wiele na ulicach.
      Taki Focus RS to auto raczej dla kawalera lub jako drugie w rodzinie (zabawka tatusia ;-) ).

      • 16 7

      • porównanie do vw czy audi

        to niewątpliwie ukazanie przewagi forda, ale to nie znaczy, ze jest on fajny i ładny:)

        • 4 0

  • (2)

    Ojej tyyyle szmalu?? To już lepiej kupić lanosa za pare złotych i z 60 tys włożyć w tuning! Teraz już na poważnie. Wiem,że są ludzie co kochają takie auta,ale już lepiej kupić kilkuletnie BMW M3. Bez porównania. Nie hejtować bo wiem co mówię,jeździłem taką Bawarką.

    • 8 11

    • 60k na tuning lanosa to troche duzo.....

      ....zwłaszcza, ze za 8-10 tys euro kupić 10-12 letniego opla, który już będzie po modzony na tiptop - bez trudu znajdzie się egz. (w DE) który ma więcej kucy niż ten ford - chociaż jak kogoś stać to nie będzie myślał tymi kategoriami

      • 0 0

    • Dokładnie tak. Ten Focus to ni to, ni tamto

      Raczej zakup dla kogoś kto ma nadmiar kasy i chce mieć fajną zabawkę ... Tyle, że jak ktoś ma nadmiar kasy to kupuje Forda??? Wolałbym np. Subaru

      • 6 3

  • Robi wrażenie !!

    Super fura :-) osiągi wprawiają w zadziwienie przy tej pojemności silnika.

    Dodatkowy plus to, że nie jest to jakiś wieśwagen którym jeździ co drugi Janusz i zatruwa nam środowisko.

    • 2 1

  • (2)

    JA mam golfa R32 i bym go nie zamienił na forda

    • 6 6

    • VW to truciciele

      A ja bym go jak najszybciej zezłomował

      • 0 0

    • fakt..nie zamieniłbyś ..

      • 9 0

  • ford g*wno wart :) (3)

    • 6 21

    • Pisał to Janusz z wieśwagena :D

      • 1 0

    • co ty wiesz

      w nogach śpisz

      • 2 2

    • Odwieczna prawda

      Mówią też, że nie każda morda pasuje do forda. I trzeba się z tym zgodzić. Np. taka bardziej przebojowa już zdecydowanie nie pasuje ...

      • 4 0

  • Ja za 150,000 (3)

    Wolałbym zapłacić za jakieś fajne Audi czy Merca czy SUVA, niż za Forda.
    I co z tego że ma tyle KM, jak i tak tego nie wykorzystasz na polskich drogach.

    • 6 27

    • Taa masz rację!

      Pora zmienić wysłużonego TeDelka na nowszego WieśWagenka ;)

      • 1 0

    • No za 150 to poszalejesz z Audi czy MB

      • 3 0

    • zapomniałeś napisać o VW

      • 1 0

  • Był Polonez i były srogie zimy ... (4)

    dobrzy kierowcy potrafili jednak bez żadnych wspomagań opanować poślizg. Dzisiaj takich zim już nie ma, a auto musi być naszpikowane elektroniką "antypoślizgową". Ci kierowcy z Polonezów potrafili zaparkować swoje kolumbryny bez udziwnień, a teraz jak nie ma czujników cofania to od razu problem. Panowie! Wcisnąć gaz do dechy to żadna sztuka i szpanować nie ma czym. Faceci, którzy myślą że ilość KM jest najważniejsza są męskimi blacharami i nic więcej

    • 13 3

    • polonez

      w dostepnych normalnym ludziom wersjach miał 70 do 80 km mocy i nietrudno było go opanować, mimo braku wspomagania. wszystko powyżej 150 km z napędem na tył to zupełnie inna bajka:)

      • 0 0

    • Jest jeszcze sporo facetów którzy potrafią dobrze jeździć :P Wystarczy spojrzeć choćby na amatorskie rajdy. W Trójmieście mamy dość dobrą obsadę, tylko jest to sport "niszowy" niestety...

      • 0 0

    • Gośka (1)

      Sama jesteś blacharą !!!

      • 2 11

      • A na podstawie czego wysnułeś taki wniosek??? Chyba IQ musisz

        sprawdzić bo wysokie nie jest. Z tekstu jasno wynika, że blacharą nie jestem i nie imponują mi takie zabawki i tacy gogusie (właściciele tych zabawek) ale cenie sobie technikę ... i to w każdym aspekcie. A Ciebie prawda dotknęła?!

        • 8 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Midibus widoczny na zdjęciu przejeżdża przez:

 

Najczęściej czytane