- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (241 opinii)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (184 opinie)
- 3 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (109 opinii)
- 4 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 5 Hamowanie przed autem to bandyterka (173 opinie)
- 6 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (146 opinii)
Ford Mondeo. Nadal się dobrze prowadzi
Mondeo to samochód popularny wśród przedsiębiorców. Sprzedawcy "celują" też we floty.
Ford Mondeo to jeden z najważniejszych modeli tego producenta. W 1993 roku zastąpił tylnonapędową Sierrę. Nowy przedstawiciel średniej klasy Forda przyjechał do Europy z lekkim opóźnieniem. Od dobrych dwóch lat jest oferowany "za wielką wodą". Co przychodzi na myśl przy pierwszym kontakcie z flagowym Fordem?
Ewolucja to słowo, które dobrze opisuje sylwetkę aktualnej generacji. Szczególnie tylna część nadwozia z charakterystycznymi lampami zachowuje ewidentną ciągłość z dotychczasową linią Forda. Czy znaczy to, że nowy projekt nie wzbudza emocji? Nie, bryła jest wyraźnie niższa, dłuższa i szersza, przód jest odważny, charakterystyczny i nowoczesny, z wąskimi światłami - jak w Mustangu - i olbrzymim błyszczącym grillem, kolejnym z serii naśladujących Astona Martina.
W porównaniu do Mondeo poprzedniej generacji przeprojektowano zawieszenie tylnej osi, dzięki czemu auto prowadzi się jeszcze stabilniej i szybciej reaguje na komendy wydawane kierownicą, to ważne, gdyż nadal Fordy mają opinie świetnie prowadzących się samochodów. Między innymi za sprawą nowego zawieszenia tylnej osi w kabinie jest ciszej niż w modelu poprzedniej generacji. Nawet podczas gwałtownych manewrów kierownicą przy wyższych prędkościach Mondeo szybko podąża za poleceniami kierownicy i bez zbędnych przechyłów nadwozia pewnie ustawia auto we właściwym torze. Samochód zachowuje się przy tym tak, jak gdyby był jednolitą bryłą, da się wyczuć wyjątkową sztywność sporej karoserii.
Są też innowacje niedostępne u konkurencji: pasażerowie głównych miejsc tylnej kanapy mogą przypinać się nowatorskimi pasami z wbudowanymi poduszkami powietrznymi (element Pakietu Safety za 3300 zł, dostępny tylko do wersji Titanium). W razie wypadku pasy aż pięciokrotnie zwiększają powierzchnię przylegania do tułowia i łagodniej wyhamowują ciało, dzięki czemu znacząco zmniejsza się siła oddziałująca na klatkę piersiową i maleje ryzyko odniesienia obrażeń wewnętrznych. Sprężony gaz, znajdujący się w niewielkich zbiornikach pod kanapą, w ciągu milisekund wypełnia poduszkę powietrzną znajdującą się w pasach, dostając się do niej przez klamrę pasa.
Wraz z wprowadzeniem do salonów Mondeo, Ford zainaugurował specjalny program dla swoich klientów o nazwie Ford Store, są to specjalne strefy w niektórych salonach salonach ( w Trójmieście w Euro Car w Gdyni), które wyposażono między innymi w interaktywne stoliki z wbudowanymi ekranami LCD. W założeniu Ford Store ma być miejscem, w którym będzie można nie tylko kupić i naprawić nietypowy model marki, ale także poradzić się, jak indywidualnie użytkować auto. Do dyspozycji klienta będzie oddzielny doradca serwisowy, oraz serwis "door to door" i usługa "Vignale OneCall", całodobowa pomoc klientom w całej Europie, kosmetyka wybranych elementów samochodu na życzenie klienta oraz bezpłatne mycie auta podczas każdej wizyty w salonie. Poza standardową paletą modelową w ramach programu opieką objęte zostaną też Mustangi i Mondeo Vignale (topowy, luksusowy wariant).
Liftback to druga, zaraz po combi, najchętniej wybierana linia nadwoziowa, w ofercie jest również sedan, ale dostępny jest tylko w wersji hybrydowej. Bagażnik Mondeo oferuje olbrzymie 541 litrów, z możliwością aranżacji kolejnych 1700 litrów. Pod maską 240-konny EcoBoost sprzężony z 6-biegowym automatem. Liczby? 8 sekund do setki, 235 km/h, ale realne średnie spalanie na poziomie 10 litrów w obszarze miejskich aglomeracji nie zachwyca, choć zdajemy sobie sprawę, iż jest wynikiem chętniejszego wciskania pedału gazu właśnie w wersji 240-konnej, która ma niebanalnie ładny pomruk, zwłaszcza na czerwonym polu wskazówki obrotomierza. Świetnie wykończone wnętrze z multimediami Sony, doskonałe fotele ze świetnym wyprofilowaniem. Cieszy to, że kokpit jest dużo bardziej stonowany niż w Focusie czy modelu Kuga, Ford doskonale wie, że Mondeo trafia do bardziej wymagającej klienteli. Cena? Testowy model to wydatek około 130 tys. zł przy niemalże kompletnym wyposażeniu z zakresy komfortu, bezpieczeństwa i rozrywki.
Samochód do testów użyczony przez Euro Car, przedstawiciela Forda w Trójmieście
Szukasz Forda, tutaj znajdujesz sprzedawców
Miejsca
Opinie (78) 1 zablokowana
-
2015-04-28 11:44
"Nadal się dobrze prowadzi" (1)
A niby czemu miałby przestać się dobrze prowadzić? Żałosny tytuł....
- 9 2
-
2015-04-28 12:55
a niby czemu nie?
- 0 5
-
2015-04-28 12:37
2,3L MK4
przy okazji tematu Mondeo to jeżdżę IV generacją z nietypowym benzynowym wolnossącym 161 km z 6 biegowym automatem AISIN - kultura pracy silnika i przyjemność z jazdy ogromna, pali 12 w mieście, 9-10 na trasie ale silnik od mazdy na łańcuchu nie do zajechania bez tak kosztownych napraw jak tdci.
- 4 1
-
2015-04-28 10:20
Aston martin z przodu.
Niestety tylko z wyglądu.
- 20 3
-
2015-04-28 09:50
Dla tego zawieszenia można wiele poświęcić...
- 21 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.