• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ford Ranger, czyli rasowy farmer

Bawo,Mart,Ps
19 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Ford Ranger ma więcej genów prawdziwej terenówki niż SUV-a.



Na ten samochód czekaliśmy naprawdę długo. Po pierwsze dlatego, że pojawił się w Polsce dopiero dwa lata po swojej premierze. Po drugie, ponieważ niełatwo było się nim przejechać. Dziś wiemy, że warto było czekać. Ranger to bowiem auto z niekłamanym charakterem.



Nissan Navara, Toyota Hilux, Mitsubishi L200, VW Amarok i właśnie Ford Ranger - oto piątka najpopularniejszych polskich pick-upów. Samochodów które, w zależności od wersji, przeznaczone są do ciężkiej pracy. Mogą stanowić świetne połączenie ciężarówki bez VAT i samochodu rodzinnego albo po prostu być lepiej radzącymi sobie w terenie i bardziej pojemnymi SUV-ami.

Każdy z nich ma inny charakter. Navara i Amarok są najwygodniejsze i najbardziej osobowe. Hilux to solidne auto środka. L200 i Ranger to zaś świetne narzędzia do pracy. Ucywilizowane, ale nie do końca odarte z prymitywnego uroku swoich poprzedników.

W zapach stajni i rozległe pastwiska najlepiej wpisuje się właśnie Ranger. 5,35-metrowe nadwozie, zawieszone z tyłu na solidnych piórach, masywna stylistyka, nawiązująca do potężnych pick-upów serii "F" i niski bas silnika przenoszą nas automatycznie do świata, w którym rządzą wielkie kapelusze i muzyka country.

  • Ford Ranger
  • Ford Ranger
  • Ford Ranger
  • Ford Ranger
  • Ford Ranger
  • Ford Ranger


Sztywne zawieszenie sprawia, że Ford bez najmniejszego jęknięcia, nawet ze sporą prędkością, pokonuje wszystkie wykroty w najbardziej dziurawej polnej czy leśnej drodze. Nie jest dla niego wyzwaniem także rozmiękły śnieg i dosyć głębokie błoto.

Wyjedźmy na chwilę z błota na utwardzone drogi publiczne. Tutaj Ranger wymaga trochę metodologii i silnej ręki. 150 konny, 2,2-litrowy motor, dysponujący momentem obrotowym wynoszącym 320 Nm daje sobie bez problemu radę z wysokim na 185 centymetrów nadwoziem, zawieszonym na solidnej, sztywnej ramie i wspomnianych wcześniej resorach. To wszystko sprawia, że poruszając się po dosyć śliskim asfalcie bezwzględnie przełączamy napęd z dwóch tylnych, na cztery koła. Inaczej mniej sprawni kierowcy mogą zobaczyć wyprzedzający ich tył.

4x4 należy za to wyłączyć podczas manewrów na parkingu. Wtedy auto robi się zdecydowanie bardziej zwrotne i mieści się w wolne miejsca, pozostawione przez klasyczne pojazdy osobowe. Nieco przyzwyczajenia wymaga sposób zmiany biegów, któremu bliżej do dostawczaka niż samochodu osobowego. W żadnym razie kłopotów nie sprawiają bardzo wydajne hamulce. Nad bezpieczeństwem podczas cofania czuwają zaś czujniki parkowania oraz kamera, której wyświetlacz umieszczony został w lusterku wstecznym.

Nowy Ranger T6 to jeden z niewielu pick-upów, który zdobył pięć gwiazdek w teście Euro NCAP. W tym celu specjalnie wzmocniono ramę samochodu, która dzięki temu, przy okazji, świetnie sprawdza się przy ciągnięciu dużych przyczep. Jest też podstawą nowej platformy, która trafi nie tylko do Forda, ale także nowej Mazdy BT 150.

Jak każdy porządny pick-up, także ten samochód dostępny jest z trzema rodzajami kabin. Pojedynczą, przedłużoną i podwójną. W Polsce najlepiej sprzedaje się pojedyncza, montowana w samochodach do ciężkiej pracy i podwójna, która trafia do "cywilnych", najlepiej wyposażonych odmian Rangera. Nad Wisłą nie spotyka się w zasadzie niezwykle popularnej poza Europą przedłużonej odmiany - King Cab. My mieliśmy okazję poznać najczęściej zamawianą, indywidualną odmianę Double Cab Limited, kosztującą 144 402 złote brutto.

Double Cab wyposażony jest w zasadzie we wszystko to, co odnajdziemy w luksusowych SUV-ach. Elektryczne załączanie napędu, za pomocą prostego pokrętła przy skrzyni biegów, klimatyzacja, nawigacja, pełen pakiet elektryczny, skórzane, sterowane fotele, wspomniana wcześniej kamera cofania, dodatkowe punkty podświetlenia. Długo można by wymieniać. To wszystko zaś za kwotę, za którą możemy kupić sobie co najwyżej kompaktową RAV4, albo Vitarę.

Na koniec ciekawostka. Ranger, mimo że amerykański w każdym calu, nie trafił od razu na tamtejszy rynek. Produkowany w RPA, Tajlandii i Ameryce Południowej, jest dopiero od pewnego czasu importowany do USA jako średni model F-100.

Samochód do testów udostępniony przez Euro-Car, przedstawiciela marki Ford w Trójmieście
.

Szukasz Forda Rangera? Sprawdź salony w Trójmieście.
Bawo,Mart,Ps

Miejsca

Opinie (68) 9 zablokowanych

  • dziwna jest stylistyka obecnych samochodów terenowych (4)

    Paka wygląda jak doklejona, zupełnie jak miałaby się odłamać

    • 28 5

    • Ten pickup z samochodem terenowym

      współdzieli tylko napęd. Zawieszenie już np. nie, bo właściwie nie ma już samochodów terenowych z resorami piórowymi. Tylko sprężyny i rzadko bo rzadko, drążki skrętne. Paka natomiast jest z zabudową i jaka ona by nie była zawsze bedzie brzydka. Bo paka powinna być otwarta i wtedy można by mówić o używaniu samochodu zgodnie z przeznaczeniem. A tak to jest to co jest, czyli ludziska kupują pickupy tylko po to zeby VAT odliczać i montują te ohydne odwłoki. No i chromowane bezsensowne rurki tez montują. Wtedy sa bardzie sexy w swoje "terenófce" a to pod remiza jak znalazł:-))))

      • 9 3

    • terenówki to: (2)

      1. Mercedes G

      2. Wrangler Rubikon

      3. Jeep Cheeroke (do rocznika 2000 potem wozidełko do szpanu)

      4. Rover Discovery (generacja 1 i 2 potem to już picusiowate lansidełka)

      5. Gaz, Łaz, Kraz, Willis (zabytki ale ogarną tego Forda na wstecznym :P )

      6. Nissan Patrol GR

      7. Toyota LandCruiser ale tylko biedna wersja z dieslem v8 z 2002 roku

      8. Mitsubishi Pajero - odmiana z pakietem offroad

      9. Unimog 5000U



      Reszta to pic na wodę, jeździłem rok czasu Navarą. Gdyby nie korzystny leasing to bym go zostawił w błocie w piz-du, to w ogóle nie jest auto terenowe tylko szutrowo-brukowe co najwyżej, będąc geodetą najwięcej k**** rzuciłem jesienią. Z powyższej listy miałem wszystkie auta - teraz mam G 320Cdi i wiem dlaczego Niemcy robią najlepsze auta świata...

      • 2 3

      • do pkt. 5 dodałbym jeszcze ARO

        • 1 0

      • Moj Wrangler Sport i Liberty tez robia w terenie

        • 0 0

  • fuj... ale brzydki (3)

    • 17 7

    • nie to co XJ, co? (1)

      • 3 0

      • a skąd wiesz ?

        • 0 0

    • Tak powiedziała Twoja mam gdy położna pokazała Ciebie.

      • 9 3

  • piękno jest sprawą indywiduanlą

    ale rzeczywiście to auto urodą nie grzeszy ;) zresztą jak wszystkie te rolniko-wozy bez vatu .

    • 6 4

  • A mnie tam się podoba.

    Przynajmniej jeśli chodzi o linię nadwozia, bo cena jest już brzydka.

    • 8 3

  • superrrrrrrrrrrr (1)

    a w Polsce tylu farmerów ;)))
    jedyne 144 tysiaków i czas na przewóz gnoju ;))))

    • 8 12

    • a co jeździsz na pace do roboty?

      • 3 0

  • Nissan Nawarra? piątka najpopularniejszych polskich pick-upów? (5)

    ale fantazja, iście ułańska.

    zawsze myślałem, że najpopularniejszy polski pickup to Polonez Truck.

    • 23 4

    • Szkoda tylko, że już nie produkowany :( (4)

      A Fiat 125p pick up to już prawdziwa legenda.

      • 4 1

      • (3)

        Przestań być sentymetalny - te samochody to zwykłe przestarzałe konstrukcje o guanianych osiągach i dużej awaryjności, o komforcie nie wspominając.

        • 3 2

        • Jak miałbyś pojęcie o motoryzacji to wiedziałbyś, że pick-upy powstały z myślą o ciężkiej pracy. (2)

          Osiągi czy komfort nie miały znaczenia. Dlatego też Warszawa czy DF w wersji pick-up to ogromna rzadkość. Większość egzemplarzy została zajeżdżona na amen. Trendy oczywiście się zmieniły. Jak chcesz osiągów i komfortu to kup Holdena Commodore SSV albo Lincoln Mark LT. Tyle, że szkoda nimi jarzyny na targ wozić.

          • 6 2

          • Skarpeta też miała taką wersję.

            • 1 0

          • gosc ma racje

            napisal o fiacie 125p, to auto jak i polonez truck mialy taka wade ze nawet jesli nie przekraczales max ladownosci to po jakims czasie sie "lamaly" zaraz za kabina. nie doslownie ale wyginaly sie, osobiscie sprawdzalem, tablice rejestracyjne potrafily podniesc sie nawet do 5 cm :D

            • 4 0

  • Dobra buda...

    • 3 0

  • każdy ford gó..no wort (6)

    • 11 19

    • (5)

      Nie każda morda pasuje do forda!!!

      • 14 2

      • Sprawne Fordy przebiegiem i wiekiem (3)

        biją na łeb wiele marek zaczynających się na inne litery alfabetu

        • 9 4

        • Wlasnie! S P R A W N E

          Tyle, ze takich Fordow niema...

          • 4 9

        • fordy biją wszystko na U

          hmm i na Y też. a tak to juz sam nie wiem czym moglyby cokolwiek innego pobic.

          • 2 4

        • cokolwiek sprawnego bije cokolwiek niesprawnego

          to nie kwestia marki a sprawnosci. fordy niestety do najtrwalszych nie naleza. chcesz trwalosci kup se W123, W124 albo Carine czy Corolle

          • 1 0

      • tylko te paskude pasują, to fakt

        • 0 1

  • Tarpan (2)

    to był rasowy farmer

    • 32 0

    • Jeździłeś nim? to było zwykłe guano.

      • 3 3

    • to był terenowy "poldżer"

      • 2 1

  • super ze mozna odliczyc VAT (2)

    kupie se takiego do wozenia zegarkow do sklepu

    • 8 3

    • chyba słonecznych (1)

      • 4 0

      • tez

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Cullinan to luksusowy SUV marki:

 

Najczęściej czytane