- 1 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (11 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (314 opinii)
- 4 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (133 opinie)
- 5 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (15 opinii)
- 6 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (34 opinie)
Pickup kojarzy nam się przede wszystkim z ciężką pracą. Ale na rynku są pickupy, które oprócz tego, że mogą przewieźć na "pace" większy ładunek i wjechać w bardziej wymagający teren, dodatkowo fundują kierowcy całkiem sporo emocji za "kółkiem", bogate wyposażenie i atrakcyjny wygląd zewnętrzny. Wypisz, wymaluj nowy Ford Ranger Raptor. Poznajcie go bliżej.
Ford nie zostawił jednak Europy z niczym i zaserwował nam Raptora, ale w nieco mniejszym wydaniu. To nic, bo Ranger Raptor jest świetny. Wcale nie potrzebujemy F-150.
Tym razem redakcyjny test samochodu rozpoczniemy w odwrotnej kolejności niż zawsze, czyli od ceny. Cennik Rangera Raptora z 3-litrowym "benzyniakiem" pod maską startuje od kwoty 377 tys. zł brutto.
Pod maską testowanego egzemplarza Raptora pracuje 3-litrowe, podwójnie doładowane, benzynowe V6, które wytwarza 292 KM mocy i 491 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moment oczywiście rozdzielany jest na wszystkie koła. "Benzyniak" został zestrojony z 10-biegowym automatem.
Mimo tak dużego gabarytu ta jednostka napędowa daje sporo frajdy kierowcy. Jest wystarczająco dynamiczna. Nie zapominajmy też, że Raptor to wciąż... pickup. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 180 km.
Podczas jazd testowych średnie zużycie paliwa oscylowało w granicach 16 l na 100 km.
AKTUALNE CENY PALIW W TRÓJMIEŚCIE
Kierowca ma do wyboru siedem trybów jazdy (normalny, sportowy, do jazdy po śliskich drogach, na piaszczyste drogi, na błoto i koleiny, na skały i "Baja", który przeznaczony jest do wyczynowej jazdy w terenie). Każdy z wybieranych przez kierowcę trybów jazdy dostosowuje szereg elementów, rozpoczynając od silnika i skrzyni biegów, przez czułość i kalibrację systemu ABS, kontrolę trakcji stabilności, uruchamianie zaworów w układzie wydechowym, aż po układ kierowniczy i reakcję przepustnicy.
Co więcej, mamy do wyboru aż cztery tryby układu wydechowego. Tak, Raptor posiada aktywny układ wydechowy. A to oznacza, że za pomocą przycisku możemy zmieniać jego charakterystykę - od cichego, przez normalny i sportowy, aż po najgłośniejszą "baję".
Raptor to także oczywiście dobra terenówka ze wzmocnioną ramą. W porównaniu do standardowej wersji Rangera posiada kompleksowo zmodyfikowane podwozie, które ma gwarantować wytrzymałość w trudnym terenie. Lista modyfikacji obejmuje: mocowanie słupka C, mocowanie koła zapasowego i konstrukcja ramy, przednie odboje ramy i mocowanie amortyzatora (amortyzatory Performance Fox Live z regulowaną siłą tłumienia), dodatkowe wzmocnienia przednich mocowań amortyzatorów, zmiany w mocowaniach górnych wahaczy i mocowanie tylnych amortyzatorów oraz osadzenie sprężyn.
Nie mogło zabraknąć terenowych "wspomagaczy", jak chociażby elektroniczne blokady przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego. Kąt natarcia Rangera Raptora wynosi 31 stopni, kąt zejścia - 27 stopni, kąt rampowy - 24 stopnie, a maksymalny boczny przechył - 30 stopni. Ranger Raptor może brodzić do 850 mm.
W porównaniu do poprzednika stylistyka nowego Rangera Raptora stała się bardziej zadziorna. Tą największą zmianą są oczywiście reflektory przednie Matrix LED (adaptacyjne, matrycowe) i jeszcze większy napis "Ford" na grillu.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Używane auta w Trójmieście i okolicach
We wnętrzu Rangera Raptora czujemy się jak w dobrze skrojonym SUV-ie, a nie roboczym pickupie. I to właśnie wyróżnia Raptora na tle standardowych pickupów. Oczywiście tym pierwszym elementem wyposażenia, który rzuca się w oczy, jest gigantyczny, dotykowy ekran multimedialny o przekątnej 12 cali (30 cm). Projektanci naprawili to, co zepsuli chociażby w Explorerze, w którym ten wielki tablet wystawał z kokpitu. Wyglądało to brzydko. W Raptorze pionowy "telewizor" jest już zgrabnie wkomponowany w deskę.
Drugi duży ekran znajduje się przed oczami kierowcy w formie wirtualnych zegarów. Nowością w Raptorze jest system Ford SYNC 4 z dostępem do wszelkim multimediów za pomocą kontroli głosowej i gestów.
Projektanci zadbali o komfort podróżowania. Producent chwali się, że nowe fotele są jak te... z myśliwca. Fotele rzeczywiście są dobrze wyprofilowane - zapewniają dobre trzymanie boczne, np. podczas jazdy w głębokim terenie, w koleinach. Dodajmy, że przednie fotele posiadają elektryczną regulację położenia w aż 10 kierunkach.
Elementy wykończenia wnętrza są naprawdę dobre, choć nie brakuje też tych wyraźnie plastikowych. Jednak całościowo kabinę oceniam bardzo pozytywnie. Jest wygodnie i stosunkowo cicho.
Oprócz tego, co już wymieniłem w artykule, na liście wyposażenia Rangera Raporta znajdziemy chociażby: oświetlenie otoczenia 360 stopni, hak holowniczy, bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto, system nagłośnienia Bang & Olufsen, ładowarkę indukcyjną, podgrzewaną kierownicę, częściowo skórzaną tapicerkę, system kamer 360 stopni, podgrzewaną szybę przednią, klimatyzację automatyczną, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, manetki do zmiany biegów przy kierownicy, a także masę systemów bezpieczeństwa.
Mierzący 538 cm długości Ranger Raptor (327 cm rozstawu osi) posiada "pakę" o wymiarach: 154,4 cm (długość), 158,4 cm (szerokość) i 52,9 cm (wysokość). Można dodatkowo domówić elektryczną roletę na skrzynię załadunkową. To koszt 8,6 tys. zł.
Samochód do jazd testowych użyczył dealer Ford Plichta.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-07-30 10:04
Tak amerykanie kochaja paliwozerne potwory bo unich paliwo jest w cenie wody unas kosztuje 20 razy wiecej!I tak zawsze bedzie!
- 14 6
-
2023-07-30 20:43
I gdy taki czołg stanie pod Lidlem to blokuje trzy miejsca, to na którym stoi i dwa sąsiednie. (11)
Trzeba jakieś specjalne dla nich wyznaczyć.
- 12 18
-
2023-07-31 21:05
taaa 5 miejsc (2)
- 0 1
-
2023-07-31 21:10
No to zaparkuj obok niego zwykłą osobówką, nawet nie czymś większym. (1)
I spróbuj wysiąść z auta.
- 0 2
-
2023-08-01 13:54
no to zaparkuj sobie obok Mercedesa Vito i sprawdź czy wyjdziesz z auta
na szerokość są takie same a nikt specjalnie z tego powodu nie płacze
- 1 0
-
2023-07-31 00:27
(2)
Jak ktoś kupuje taki samochód to niw robi zakupów w dyskoncie dla ubogich.
- 2 8
-
2023-08-01 16:53
A jakie inne sklepy masz do wyboru z szerokim asortymentem? Albo Lidle, Biedronki czy Aldiki, albo Carrefoury, Auchany czy Kaufmany. Nie ma już Alm czy Piotrów i Pawłów. W dyskontach masz dostepne też produkty z wyższej półki - i przede wszystkim w jednym miejscu.
- 0 0
-
2023-07-31 11:18
zdziwiłbyś się ile mercedesów widać pod biedronkami czy pod IKEĄ :)
- 6 0
-
2023-07-30 22:59
(3)
Hahahahahaha... Pod Lidlem... Dobre.
- 2 4
-
2023-07-31 21:12
Nieważne pod czym. (1)
Miejsca parkingowe są takie same wszędzie.
Dopasowane do osobówek sprzed 20 lat, a nie do dmuchanych suv itp.- 4 0
-
2023-08-01 18:22
parkują tam zarówno dostawczaki jak i limuzyny i miejsca starcza a na szerokość to ten sam wymiar. Wpadliście w pułapkę oceny bo to auto wygląda jak mocno napakowane tymczasem na szerokość nie jest większe od jakiegoś renault trafic czy S klasy
- 0 0
-
2023-07-31 01:23
Alme i podobne Wam zamkneli, bo zbyt duzo kasy tam zostawialiscie, bogacze :)
- 5 3
-
2023-07-30 20:45
po to by zawistne polactvvo
nie obdrapało brudnymi pazurami żółtymi od petów... pomyśl o tym.
- 6 11
-
2023-07-30 10:39
Ten napis na środku, to jakaś porażka. (2)
Zamiast zaprojektować jakieś fajne oświetlenie z przodu pojazdu, to nic oprócz marki nie widać.
- 4 28
-
2023-07-31 09:56
no widzisz, a mi się bardzo podoba
- 3 1
-
2023-07-30 15:12
Ten komentarz to jakaś porażka
Zamiast napisać coś sensownego, to nic nie widać oprócz widzimisię autora.
- 5 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.