• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fotoradary Tristara ruszą dopiero w przyszłym roku

Maciej Korolczuk
29 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Obraz z kamer jest już wykorzystywany m.in. do określania natężenia ruchu. Obraz z kamer jest już wykorzystywany m.in. do określania natężenia ruchu.

Najwcześniej wiosną 2016 r. ruszą fotoradary zamontowane w ramach sytemu Tristar. Ich operatorem najprawdopodobniej będzie Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Ostatnie sporne kwestie mają jednak rozstrzygnąć ekspertyzy prawne. Na dziś fotoradarów nie chce większość kierowców i większość urzędników. Pierwsi boją się, że będą płacić mandaty jeśli nie zmienią nawyków, a drudzy twierdzą, że nie mają kadr, które mogłyby je obsługiwać.



Czy kiedykolwiek zdarzył ci się przejazd przez skrzyżowanie na czerwonym świetle?

Kamery rejestrujące przekroczenie prędkości i przejazd na czerwonym świetle to jeden z wielu elementów systemu Tristar. Urządzenia zostały zainstalowane już kilka miesięcy temu i na co dzień wykorzystywane są do szacowania natężenia ruchu i czasu przejazdu przez centrum miasta i obwodnicę. To na ich podstawie na tablicach zmiennej treści pojawiają się informacje dla kierowców. Fotoradary w dalszym ciągu nie spełniają jednak funkcji, do których zostały stworzone. Dlaczego? Bo wciąż nie został wyłoniony ich operator.

Fotoradary dla GITD?

Teoretycznie powinien się tym zająć Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Początkowo na przeszkodzie stanęły jednak kłopoty techniczne - m.in. format plików, w jakim wysyłane były dane z wykroczeniami, był niespójny z systemem, na którym pracuje GITD. Po kilku miesiącach problem z niekompatybilnym rozszerzeniem plików udało się usunąć i jak nas zapewniono - cały system informatyczny jest gotowy.

Wątpliwości urzędników budziły też kwestie formalne. Jak tłumaczą GITD zajmuje się obsługą fotoradarów na drogach krajowych, a skrzyżowania, na których zostały zainstalowane fotorejestratory w Trójmieście, w większości znajdują się na drogach należących do gminy. Jak usłyszeliśmy w gdyńskim oddziale Zarządu Dróg i Zieleni, sporne kwestie mają zostać rozstrzygnięte po ekspertyzach prawnych, które zostaną przeprowadzone dopiero w przyszłym roku.

Do tego, aby system kamer zainstalowanych na siedmiu skrzyżowaniach w Gdańsku i dwóch w Gdyni ruszył "pełną parą", potrzeba jeszcze oznakowania fotoradarów i obudowania ich w widoczne dla kierowców żółte puszki. To nastąpi jednak dopiero po wyłonieniu operatora, a do tego droga wciąż wydaje się daleka.

  • Skrzyżowania, na których zainstalowano w Gdańsku fotoradary i rejestratory przejazdu na czerwonym świetle.
  • Skrzyżowania w Gdańsku, nad którymi zainstalowano kamery rejestrujące przekroczenie prędkości i przejazd na czerwonym świetle.
  • W Gdyni takie urządzenia zainstalowano tylko w dwóch miejscach.


Alternatywą dla GITD pozostawała jeszcze do niedawna straż miejska. Po tym jednak, jak do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy o straży gminnej, ta opcja wydaje się mało prawdopodobna. Jeśli ustawa przejdzie przez Senat, obsługa fotoradarów zostanie odebrana municypalnym.

W tym przypadku również konieczna jest opinia prawna, która będzie możliwa do przeprowadzenia dopiero po wejściu w życie nowej ustawy.

Tristar nadal z usterkami

Równolegle do kwestii legislacyjnych toczą się prace nad usunięciem ostatnich usterek systemu: m.in. fotorejestratory wciąż nie rozpoznają "obcych" tablic rejestracyjnych. Jednym z wymogów odebrania w pełni działającego systemu jest próg 95 proc. wykrywalności tablic pochodzących z krajów Unii Europejskiej. Z tym wciąż jest problem, bo system nie radzi sobie np. z różnymi czcionkami liter i cyfr używanych np. na tablicach aut zarejestrowanych w Niemczech. O szczegóły tej i innych usterek zapytaliśmy wykonawcę systemu, firmę Qumak.

- Ustaliliśmy z zamawiającym, że nie będziemy się wypowiadać w jego imieniu. O wszystkie szczegóły proszę pytać w Urzędzie Miasta w Gdyni - ucina Patryk Leszczyński, odpowiadający za kontakt z mediami.
Testy i usuwanie usterek mają się zakończyć w ciągu najbliższych kilku tygodni. We wrześniu, gdy na drogach znów da się odczuć większe natężenie ruchu, rozpoczną się badania wpływu systemu Tristar na sytuację komunikacyjną. Jeśli wyniki pomiarów zostaną zatwierdzone, inwestycja zostanie ostatecznie odebrana i rozliczona.

Kiedy fotoradary w ramach systemu Tristar zostaną oznakowane i uruchomione? Może do tego dojść najwcześniej wiosną 2016 r.

- Niezależnie od nowego porządku prawnego, jesteśmy niemal gotowi, by przekazać w pełni działający system informatyczny wybranemu operatorowi, bez względu na to, czy będzie nim GITD, czy straż miejska w obu miastach - mówi Marcin Zawisza z działu Inżynierii Transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Opinie (281) 10 zablokowanych

  • nie jest wam wstyd ,z moich podatkoch was utrzymywac

    • 0 0

  • BAT batem

    jammer na radary i posprzątane po tristarze i jeszcze komputery sie zawieszą hehehe

    • 0 0

  • Taniej (30)

    A nie mogą też dołożyć liczników do świateł żeby wiedzieć ile sekund do końca czerwonego? Byłoby to efektywniejsze niż ten cały Tristar i bezpieczniejsze dla pieszych i kierowców, a na pewno upłynniło ruch więcej niż te przewidywane w Tristarze chyba 5%.

    • 530 21

    • odpowiedz

      ale przecież takie rozwiązanie nie przyniosło by wpływów pieniążków :)

      • 0 0

    • Tristar (5)

      Chyba bardzo mało jeździsz ulicami Trójmiasta, że nie zauważyłeś zdecydowanej poprawy do tego co było wcześniej. Weź pod uwagę, że samochodów po ulicach Trójmiasta jeździ dzisiaj więcej niż np. 3 lata temu.

      • 16 80

      • a ty chyba jeszcze mniej (1)

        ja jezdze non stop po trojmiescie do roboty z kowal do gdyni i wybacz ale gdansk to jest jak to pan ex minister spraw zagranicznych powiedzial ch*j d*pa i kamieni kupa... i pitolenie ze lepiej jest to mnie normalnie rozsmieszylo muhehhehe ty stary wez ty kup se lupe bo chyba w brylach niedowidzisz....

        • 1 1

        • Pewnie się sprowadziłeś pod Gdańsk Bóg wie skąd w ciągu ostatnich paru lat, skoro nie widzisz ogromnej poprawy w jakości ruchu drogowego. Wystarczy przypomnieć dojazdy do obwodnicy przez Wrzeszcz, czy Jasień, koszmarny dojazd do skrzyżowania przy GB, albo brak południowej obwodnicy i jazdę wszystkiego przez centrum Okopową.

          • 1 0

      • jeździ się lepiej, bo przybyło dobrych ulic w mieście

        • 5 1

      • "Urządzenia zostały zainstalowane już kilka miesięcy temu i na co dzień wykorzystywane są do szacowania natężenia ruchu i czasu przejazdu przez centrum miasta i obwodnicę. To na ich podstawie na tablicach zmiennej treści pojawiają się informacje dla kierowców."- za ponad 200 baniek?? piękny MIŚ, idźmy dalej
        "O szczegóły tej i innych usterek zapytaliśmy wykonawcę systemu, firmę Qumak.- Ustaliliśmy z zamawiającym, że nie będziemy się wypowiadać w jego imieniu."- hahahaha, -ale to jest pytanie czysto techniczne- do was, nie do miasta
        "Testy i usuwanie usterek mają się zakończyć w ciągu najbliższych kilku tygodni. We wrześniu, gdy na drogach znów da się odczuć większe natężenie ruchu, rozpoczną się badania wpływu systemu Tristar na sytuację komunikacyjną. Jeśli wyniki pomiarów zostaną zatwierdzone, inwestycja zostanie ostatecznie odebrana i rozliczona."- to może Cytat z Gdyni(marzec 2015r.): "
        Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny m.in. za tę inwestycję: -Trzeba przyznać, że na razie są kłopoty, ale nigdy nie ukrywaliśmy, że one będą. To projekt o skali, jakiej w Polsce jeszcze nikt nie realizował. Mamy natomiast polskiego wykonawcę, który skorzystał z niedoskonałości polskiego prawa i niejako "pożyczył" wymagane w specyfikacji przetargu doświadczenie od innego wykonawcy, który de facto tego projektu nie realizuje i pewnie nawet nie śledzi.
        -Czyli robią go ludzie, którzy uczą się na własnych błędach?
        - Nigdy czegoś takiego nie robili. Czuliśmy, że mogą być kłopoty i - niestety - mieliśmy rację.

        Qumak to piękna nazwa. Czas już chyba na jakieś konkretne sprawozdania finansowe, założenia vs efeky i planowane, wynikające z umowy kary. Bo będą kary, prawda? Nie tylko dla firmy.
        I jeszcze pytanie: Jaki jest cel, powód, obwieszenia na budowanej trasie tramwaju na morenę każdego ze skrzyżowań nawet ośmioma kamerami, ustawionymi bezpośrednio nad skrajem przejścia i tylko ten skraj "widzącymi". Bo to wygląda jak ekrany dźwiękochłonne przy drogach- kamery "robimy" o stówkę droższe i dajemi ich 4x więcej.

        • 27 1

      • Ale tristar nie działa dlatego jest ok. Jak go uruchomią to będzie Armagedon. Ale co tam qumaci zarobili, a ci co mieli przytulić, swoje przytulili. Szafa gra.

        • 58 12

    • A gdzie uprzywilejowanie komunikacji???? (1)

      Tak szumnie nam wmawiano że korki zmniejszy i da pierwszeństwo komunikacji a tu.....system nie działa, komunikacja stoi jak stała a tylko patrzą jak kasę zgarnąć za karanie - NO BO przecież kasa się MUSI zwrócić za dziadowski system!!!
      Zamontować liczniki sekundowe albo dorzucić dwukrotne mrugnięcie zielonego i wtedy wiadomo co i kiedy się zapali!!

      • 7 0

      • Pulsujace zielone? Tego nie ma w przepisie wiec

        urzędasy się tym zasłonią, a experckie dziadki przy ministerstwie takiego czegoś na oczy nie widzieli i chu...

        • 1 0

    • nie raz przejeżdzam na pomarańczowym bo jadąc 50km/h nie sposób się nagle zatrzymać! (2)

      nie będę narażał spiącego dziecka w samochodzie nagłym hamowaniem.

      ale liczników sie nie doczekamy NA pewno, byłoby to przeciwieństwo tristara

      • 31 2

      • Dziwne. Ja nie mam problemów z zatrzymywanie się przy 50 km/h. Może masz za słaby refleks, albo za dużo obserwujesz śpiącego bobaska, a za mało drogę przed sobą?

        • 1 4

      • niestety

        Moze byc albo sristar za grube miliony albo nic. Te liczniki widzialem w hong kongu i super dzialalo.

        • 10 0

    • Liczniki? (5)

      Te liczniki odliczają też czas do czerwonego. Ale wtedy zawsze zdążyłbyś wyhamować przy zmianie świateł i ten cały Tristar nie mógłby grabić kierowców.

      • 73 7

      • Mogliby pójść na kompromis (4)

        Odliczanie tylko do zielonego

        • 4 8

        • (3)

          Jak już to lepiej jednak odliczanie do czerwonego. Jak ktoś zaśpi na światłach to nic wielkiego się nie stanie. Ale zatrzymać 1,5 tony rozpędzone do 50km/h w kilka metrów nie jest wcale tak łatwo. A dzięki licznikowi kierowca z daleka by widział czy ma hamować, czy jeszcze zdąży przejechać. Upłynnienie ruchu+poprawa bezpieczeństwa w jednym. I napewno dużo taniej ;)

          • 14 1

          • (2)

            Zdradę ci tajemnicę: przed czerwonym światłem świecie się na moment pomarańczowe, przez długość czasu dostosowaną do prędkości dozwolonej na drodze (na 50 km/h krócej, na 70 km/h dłużej)

            • 3 10

            • (1)

              Spoko, jak dostaniesz zdjęcie z niby przejazdu na czerwonym, a w rzeczywistości udało ci się zatrzymać na pasach (bo np było slisko), to wtedy porozmawiamy.

              • 6 0

              • Gdy jest ślisko, to się dostosowuje prędkość jazdy i podwyższa poziom uwagi. Jeździć to trzeba umieć! Twoja wypowiedź to typowe żale posiadacza słabego układu nerwowego i "prawa jazdy z chipsów". 🚜

                • 0 6

    • Tristar jest bardziej wypasiony (3)

      od jakiś prymitywnych liczników.
      Czyż nie do tego dążymy np kupując telefon, telewizor? Kupujemy dla bajerów których nie wykorzystujemy.
      Tristara trzeba dopracować, bo to złożony system.
      Qumak tylko położył instalację, całe sterowanie ruchem robi PG i narazie słaba poprawa wydjaności ruchu lezy w ich kapciach. Poza tym 100mln to nie taka straszna kasa na aglomerację 3mista.
      Przyszłość sterowania ruchem nalezy własnie do takich systemów jak tristar i w koncu każde duże miasto będzie musiało go posiadać, kiedyś być moze i Szczecin.

      • 1 25

      • (1)

        Ale Tristar nie wyświetla Ci informacji po jakim czasie zmieni Ci się nagle światło na czerwone. Auta jadącego nawet 50km/h nie da się tak po prostu zatrzymać. A chyba chodzi też o poprawę bezpieczeństwa?

        • 12 2

        • Przez światłem czerwonym zaświeca się na pewien czas pomarańczowe. Dziwne, ale prawdziwe!

          • 3 6

      • zamilcz głupcze bo nie wiesz co pleciesz

        • 3 2

    • (2)

      jak jesteś pierwszy na światłach obserwuj światło dla pieszych. Jak zacznie zielone migać to przygotuj się do jazdy. Jak jesteś w dalszej kolejności na światłach obserwuj światła i jak się zapali czerwone i pomarańczowe przygotuj się do jazdy (włącz pierwszy bieg). Jak ruszy poprzednik ruszaj ty. Szybko i bez marudzenia. To i kotków nie będzie. Jakie to ku**wa trudne co?

      • 6 8

      • Za skomplikowane dla Janusza Szaraka.

        • 0 5

      • akurat na skrzyzowaniach typu hucisko albo miszewskiego twoją teorią można sobie odbyt podetrzeć. wrzucisz jedynkę jak pieszym zapali się czerwone i... czekasz na wciśnietym sprzęgle ch... wie jak długo jeszcze.

        • 7 1

    • Bardzo mi się podobały takie liczniki w Szczecinie. (3)

      Bardzo pomaga w jeździe a cena pewnie 10% Tristara....

      • 41 2

      • w takiej wiosce jak płock też mają już od 4 lat

        • 6 0

      • We Wroclawiu też maja liczniki . jest to mega wygodne ;) bezpieczne i widzę na własnych oczach jak pomaga ;);)

        • 13 0

      • raczej 1 promil

        • 21 0

    • nie, bo na tym się nie zarabia...

      • 18 0

  • haha, połowa kamer zalanych deszczem.

    • 0 1

  • Znowu skok na kasę. (32)

    • 247 74

    • mialo nie byc fotoradarow z zapowiedzi, a raczej system mial rozladowywac korki i zatory na drogach (10)

      tu ewidentnie widac, ze nasze poanstwo chce tylko doic narod, a nie realnie pomagac w codziennej egzystencji - od razu bylem przeciwko tej inwestycji, ale wiekszosc przyklepala ten "swietny" pomysl.

      beznadziejna demokracja, gdzie o twoim losie decyduje wiekszosc, a wiekszosc to prosci i nieswiadomi ludzie :( ;///

      to samo jest w innych przypadkach np. straznik miejski nie podejdzie i nie powie "tu nie mozna parkowac", tylko przyczai sie w krzakach i gdy odejdziesz podejdzie i wystawi mandat.. bo tez musi wyrobic statystyki

      chory kraj, naprawde chory

      • 24 13

      • Chore to jest takie narzekactwo. (1)

        Trzeba naprawdę być nierozgarniętym, aby nie wiedzieć, gdzie parkować nie można. Oczekiwanie, że urzędnicy będa stali na chodnikach i podpowiadali, gdzie parkować, a gdzie nie jest co najmniej dziwaczne.
        Natomiast co do fotoradarów - w takiej Szwecji radar jest praktycznie na każdym wiadukcie, i to w trybie "zero tolerancji", czyli przekroczenie o 1km/h już oznacza mandat. A to jeden z najszczęśliwszych narodów na świecie i nikomu nie przychodzi do głowy narzekanie, że nie pozwala się łamać przepisów. I i Polacy tam bardzo szybko przystosowuja się do tego, że przepisów się przestrzega.

        • 0 0

        • chyba nie zjadłeś rano leków

          chyba nie zjadłeś rano leków

          • 0 0

      • jeżdzij przepisowo to nikt cie nie będzie doił (6)

        • 13 17

        • jeździj przepisowo (4)

          to za tydzień dojedziesz. Rozumiem, ze jak postawią znak "w tym miejscu strzel sobie w głowę" to staniesz i bez namysłu strzelisz ;) ślepy pęd bezmyślnych owieczek ;)

          • 13 21

          • (2)

            Z tydzień to ja przepisowo do Hongkongu dojadę, a Gdańsk przepisowo przejadę w 15 minut.

            • 14 10

            • Taa napewno zwłaszcza w piątek o 15. (1)

              • 10 7

              • jak jest korek to i tak nie można zasuwać więc fotoradary przy 15km/h niestraszne

                • 6 1

          • "za tydzień"?

            Facet, który wczoraj wyprzedził mnie na osiedlówce, bo mu 40 km/h w strefie zamieszkania wśród zaparkowanych samochodów, z wyjściami z klatek i placem zabaw po drugiej stronie było za wolno, nie przyjechał na parking pod moim blokiem tydzień, tylko 20 sekund przede mną.

            • 22 3

        • minusy świadczą, że nie chodzi o żadne "dojenie", tylko o możliwość bezkarnego łamania wszelkich przepisów.

          Jak mówił Piłsudski, "w Polsce nie da się rządzić bez bata".

          • 14 6

      • system nie miał rozładowywać korków tylko je zmniejszać

        dla wielu kierowców korek jest wtedy, gdy się nie załapią na przejazd skrzyżowania na jednej zmianie świateł, ale nie wpadną na pomysł, by na krótkie odległości wybrać inną opcję niż samochód.

        Korki wynikają z nadmiaru samochodów a nie niedostatku dróg w mieście.

        • 8 7

    • (6)

      Walić mandaty piratom drogowym. Bez litości. Będzie bezpieczniej.

      • 57 47

      • (4)

        Bezpieczniej i jeszcze bardziej tłoczno, bo jeszcze żółte światło dobrze się nie zaświeci a już łosie będą hamować. PS. No i po kilka stłuczek dziennie też napewno nie wpłynie na poprawę przepustowości.

        • 13 18

        • Tak, Przepustowość to świętość. (1)

          Ogólnie to współczuł bym kierowcom gdyby nie to że stoją w korkach które tylko i wyłącznie oni tworzą, płacą mandaty za tylko i wyłącznie swoje przewinienia.
          Kierowcy dlaczego macie taką roszczeniową postawę? Przecież połowa inwestycji w miastach jest dla was i jeszcze wam mało?

          • 9 6

          • na wies sie wyprowadz

            • 0 1

        • No właśnie, ja nie rozumiem po co się zatrzymywać na czerwonym. Przecież to tworzy zator.

          • 10 2

        • Zgodnie z prawem na żółtym nie powinni wjeżdżać na skrzyżowanie

          Jakoś na zachodzie ludzie nie wjeżdżają na żółtym i stłuczek z tego powodu nie ma. Ciekawe, że jak za granice Polacy jadą to pokornieją. A no tak mandaty droższe.

          • 17 11

      • jeszcze nie ogarneli zeby to dzialalo

        ale juz mandaty chca stawiac :)
        nice :)

        • 32 8

    • karać blachosmrodziarzy (6)

      może sie nauczą jeżdzic zgodnie z przepisami

      • 28 47

      • Pedalarze - ci to dopiero potrafią bydło na skrzyżowaniu zrobić. (5)

        Powinni wprowadzić obowiązek posiadania kart rowerowych, bo 80% pedałujących nie ma pojęcia o znakach drogowych i przepisach. Jeżdżą jak kiedyś u siebie na wsi, na pole do rodziców.

        • 52 16

        • typowy przejaw stygmatyzującego hejterstwa (2)

          większość dorosłych rowerzystów ma prawo jazdy.
          Rowerzysta, jadący po jezdni, stwarza pomijalnie małe zagrożenie dla jadących samochodami, samemu się narażając na ryzyko.
          W naszym kraju więcej ludzi ginie na chodnikach z powodu niezachowywania podstawowych zasad bezpieczeństwa przez kierowców - mimo nagminnego korzystania z chodników przez rowerzystów liczba problemów, które oni wywołują jest pomijalnie mała.

          • 14 9

          • (1)

            Zagrożenie które stwarza rowerzysta na jezdni jest pomijalne, ale zmarnowany czas i benzyna pojazdów wlekących się za blokującym drogę rowerzystą są już wyraźne.

            • 8 11

            • zmarnowany czas? wyluzuj trochę i ciesz się zyciem ;) :)

              • 8 7

        • polowanie z nagonka - wskazać plebsowi obiekt (1)

          Powyższe wypowiedzi są jak wstępniak
          z gazety
          co wszystko wie najlepiej

          • 12 12

          • ale GW popiera pedalarzy :)

            W calej rozciaglosci....

            • 13 6

    • Jak dowalą kary za opóźnienia to wyjdzie za darmo ;-) (1)

      No chyba, że robi to znajomy kogoś ważnego i kar nie będzie.

      • 14 0

      • A masz jakieś wątpliwości, że tak nie jest?

        To przecież Polska - mało tego - Trójmiasto - mało tego Gdańsk

        • 4 2

    • do prokuratury za niegospodarność (4)

      Wydano blisko 2000 milionów na system, który nie działa. I nikt nie jest winien. Może prokurator powinien sprawdzić, czy to nie jest marnotrawienie publicznych pieniędzy?

      • 37 2

      • to jest okres gwarancyjny

        i testowy, wiec sie nie łam

        • 2 4

      • prokuratura zajmie się prędzej tobą bo "siejesz nienawiść" niż swoimi ziomalami z urzedów

        • 14 2

      • 200 milionów miało być (1)

        • 13 0

        • Miało być 200 ale wydali ponad 300 mln

          • 24 1

  • (19)

    Ja myślałem, że ten cały tristar ma pomagać kierowcom a nie żerować na ich portfelach. Nie ma czegoś takiego jak zielona fala. Jechałem ostatnio o 3 w nocy z Gdańska do Sopotu, co czwarte skrzyżowanie mimo że puste bach! Zapala się czerwone światło! Jadąc przepisowo!

    • 329 26

    • Popieram opinię o braku zielonej fali, znam to z autopsji...

      ...jadę sobie w czerwcu z Sopotu na peryferia Gdańska, tak więc pokonuję całą drogę przez Grunwadzką aż do Dworca Głównego. Zabawiłem się w liczenie - na światłach stałem 11 razy... Między 3 a 4 w nocy, przy niemal pustych ulicach!!!!!!!!!! I po co to komu, nie prościej byłoby włączyć migające żółte w tak mało uczęszczanych porach dnia, tak jak to jest też w kilku innych dużych miastach? Czy Gdansk zawsze musi być inny jak chodzi o komunikację samochodową?! Myślałem że mnie wtedy szlag trafi. Idziało się do niezależnie od tego, czy jechałem między światłami 60, czy też troche więcej. Jeśli to jest promowanie przepisowej jazdy, to ja dziękuję za te wszystkie Tristary i inne nowoczesne badziewia służące bardziej jako inwigilacja kierowców niż urządzenie poprawiające bezpieczeństwo. :(

      • 1 0

    • No widzisz... (5)

      a za obrzygiwanej komuny była zielona fala. Od Gdańska do granicy z Sopotem można było przejechać w latach 80tych na samych zielonych. Nawet na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej i Dmowskiego stał wyświetlacz wskazujący, z jaką prędkością trzeba jechać, żeby "łapać" zielone.

      • 30 3

      • (1)

        za komuny jeździło 20% samochodów jeżdżących dzisiaj. Nie porównuj tamtego ruchu z dzisiejszym

        • 8 4

        • za komuny koles to trzeba było sie wykazac umysłem scislym przy zdawaniu teorii na egzamin

          byle łajzie nie dawali prawa jazdy

          • 0 0

      • jak to?! zua komuna!!! red is bad!!! (1)

        jak śmiesz wogle popierać ten totalitarny reżim

        • 5 5

        • Starsi koledzy na stadionie opowiadali o komunie ? :)

          • 3 0

      • przy Słowackiego też stał

        i nawet działał

        • 16 1

    • Jeździj przepisowo i nikogo twój portfel nie będzie obchodził

      Tym, co przejeżdżają skrzyżowanie na czerownym, czyli potencjalnym mordercom, powinno sie zabierać samochody i prawa jazdy, a w zamian kapcie z łykci.

      • 1 2

    • (1)

      Przez Gdańsk trzeba jechać 70 km /h, aby mieć zielona falę (co jest oczywiście nieprzepisowe)

      • 3 1

      • Chyba na Zwycięstwa (gdzie jest przepisowe)

        • 0 0

    • Tristar nigdy nie obiecywał zielonej fali,

      • 3 3

    • (3)

      Na ulicach dwujezdniowych nie ma czegoś takiego jak "zielona fala" dla dwóch kierunków jazdy.

      • 8 16

      • (2)

        Ciekawe rzeczy opowiadasz,ale wytłumacz mi jedno,zanim zaczęli mieszać tym systemem z Gdańska można powiedzieć do Sopotu była "zielona fala" ten kto jeździł ten wie.

        • 16 2

        • nie ma możliwości zrobienia "zielonej fali" w dwóch przeciwstawnych kierunkach jednocześnie.

          • 3 2

        • z Gdańska do Sopotu - tak, ale z Sopotu do Gdańska już nie.

          • 4 1

    • po prostu jechałeś za wolno (2)

      dopisz jeszcze ze snułeś się lewym pasem i że jesteś z wejherowa albo kościerzyny.

      • 11 56

      • taka prawd,a jadąc zgodnie z przepisami przy minimalnym ruchu więcej jak przez dwoje świateł nie przejedzie się...

        • 10 0

      • gsp rulez lewym

        • 13 1

    • W nocy to się

      śpi a nie jeździ po trójmieście.

      • 12 19

  • jedno wielkie gówo, czy tego nie widzicie.

    • 1 0

  • A kiedy naprawią to co zniszczyli?

    Tristar, Tristar - wszystko w planach wydaje się piękne, ale kiedy wykonawcy całego tego przedsięwzięcia naprawią np. chodnik przy ul. Bora Komorowskiego rozebrany dla położenia kabli?

    • 1 0

  • Dlaczego??? (3)

    W tym dziwnym kraju, jeżeli z jakichkolwiek powodów, uznano że posiadanie przez strażników fotoradarów jest złe, to potrzeba aż pół roku, żeby to zmienić???
    Nie ważne jaki to powód. Nieekonomiczne, niesprawiedliwe, niesłuszne, złodziejskie, itd...Uznano że złe, więc postanowiono zlikwidować.( i słusznie) Ale dlaczego daje się "złodziejom" jeszcze pół roku na ten niecny proceder, nabijania kasy ? Przecież oczywiste że teraz strażnicy będą robić wszystko aby nałapać jak najwięcej "piratów", bo od stycznia "złota"kura" padnie...

    • 14 5

    • (2)

      Ale to nie jest złe, po prostu idą wybory, a z całego raportu NIK o fotoradarach trąbiło się tylko o jednym zdaniu wyzwanym z kontekstu.

      Po drugie SM nie będzie miała fotoradarów za to ITD zamontuje kolejne 2000 nowych a w sejmie leży projekt ustawy że nie będzie trzeba karać sprawcy tylko nałoży się karę administracyjną na właściciela pojazdu.

      Podsumowując ten się śmieje kto się śmieje ostatni.

      • 7 0

      • Absurd (1)

        I do sztrasburga... Większego idiotyzm nie słyszałem, skoro ja nie popełniłem wykroczenia to nie widzę powodu żeby za nie ponosić konsekwencje.... Niech każą samochód... Ale analogicznie patrząc jeśli ktoś w autobusie ukradnie mi portfel to winnym jest właściciel autobusu? Ale czego można się spodziewać owych co takie prawo tworzą...

        • 7 2

        • Absurd?

          Można pójść dalej i karać producentów samochodów , dlaczego produkują samochody którymi można łamać przepisy drogowe ?

          • 0 0

  • QMAK-Przewal na kasie za

    a.wystawę stalą b. pas lotniska c.Tri star. .I dalej robią świetne interesy.Można?Można.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co roku na terenie Trójmiasta odbywają się Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski. Jak nazywa się to wydarzenie?

 

Najczęściej czytane