• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GLB - absolutna nowość Mercedesa

Michał Jelionek
19 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Cennik nowego Mercedesa-Benz GLB otwiera kwota 158 500 zł. Cennik nowego Mercedesa-Benz GLB otwiera kwota 158 500 zł.

GLB to zupełnie nowy model ze stajni Mercedes-Benz. Debiutujący SUV może pochwalić się naprawdę przestronną - opcjonalnie nawet siedmioosobową - kabiną, ekonomicznym silnikiem, bogatym wyposażeniem i ciekawą stylistyką. Poznajcie nowe dziecko w rodzinie Mercedesa.



Czy podoba ci się nowy SUV Mercedesa?

Na samym wstępie warto wyjaśnić pozycję GLB w gamie Mercedesa. W teorii, nowy SUV pozycjonowany jest między GLA (niebawem pojawi się nowa generacja) i GLC. Nie jest to jednak zwykły model wypełniający brakującą lukę, za GLB kryje się coś więcej. Ten wszechstronny samochód, łączący w sobie cechy SUV-a i minivana, jest nowym pomysłem Mercedesa na auto rodzinne. Niemcom udało się stworzyć pragmatyczny, nowoczesny, a do tego atrakcyjnie wyglądający model w całkiem przystępnej cenie.

Nietrudno się domyślić, że w hierarchii Mercedesa GLB zaparkowało zdecydowanie bliżej GLC aniżeli GLA. Co ciekawe, podczas jazd testowych, miałem nieodparte wrażenie, że nowy SUV jest najzwyczajniej większy, a na pewno przestronniejszy od wyżej klasyfikowanego w ofercie GLC. Co do przestrzeni w kabinie - na pewno się nie pomyliłem. Natomiast w przypadku wymiarów pomyliłem się raptem o... 22 mm. Właśnie o tyle GLB przegrywa w długości z GLC. Można zatem śmiało napisać, że GLB jest niezauważalnie mniejszy od GLC.

  • GLB pozycjonowany jest między modelami GLA i GLC. Rozmiarami zdecydowanie bliżej mu jednak do GLC.
  • Nowy Mercedes-Benz GLB
  • Nowy Mercedes-Benz GLB
  • Nowy Mercedes-Benz GLB
Podstawową różnicą między GLB a GLC jest konstrukcja. GLC powstał na bardziej zaawansowanej i droższej platformie tylnonapędowej, natomiast przy budowie GLB wykorzystano przednionapędową płytę, na której bazuje Klasa A. Gwoli ścisłości, Mercedes-Benz GLB mierzy 4634 mm długości, 1834 mm szerokości i 1658 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2829 mm, a to o 44 mm więcej niż w przypadku GLC. Większy rozstaw osi oznacza więcej przestrzeni w kabinie, a to bardzo mocna strona nowego SUV-a. Podróżujący na pewno odczują zaskakująco dużo wolnej przestrzeni zarówno nad głowami, jak i na kolana.

Salony samochodowe w Trójmieście


  • Bagażnik GLB ma pojemność 560 litrów.
  • Nowy Mercedes-Benz GLB
  • Nowy Mercedes-Benz GLB
Bagażnik GLB może pomieścić 560 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń (kanapa dzielona jest w proporcjach 40:20:40) przestrzeń bagażowa zwiększy się do 1755 litrów.

Za dodatkową opłatą w wysokości 3681 zł można domówić trzeci rząd siedzeń i rozbudować GLB o kolejne dwa miejsca. Po ich rozłożeniu zapomnijcie jednak o istnieniu bagażnika - jego przestrzeń zmniejszy się do zaledwie 130 litrów. Dodatkowe siedziska to na pewno ciekawa propozycja dla wielodzietnych rodzin. Należy jednak pamiętać, że w trzecim rzędzie - co nie jest niespodzianką - komfortowo podróżować będą wyłącznie małe dzieci.

Pasażerowie dodatkowego rzędu mają do dyspozycji uchwyty na napoje, schowek, a także dwa gniazda USB. Co ważne, na dokładanych fotelach da się zamocować foteliki w systemie ISOFIX lub TOP-Tether.

Czytaj także: Odmłodzony Mercedes-Benz GLC

  • Demonstracyjny egzemplarz nie został doposażony w trzeci rząd siedzeń, dlatego publikujemy zdjęcia udostępnione przez Mercedes-Benz.
  • Miejsca z tyłu jest naprawdę sporo. Tylna kanapa dzieli się w proporcjach 40:20:40.
  • Bagażnik ma pojemność 560 litrów.
Kolejnym mocnym argumentem przemawiającym za Mercedesem GLB jest jego wygląd. SUV może pochwalić się zgrabnymi proporcjami z wyrazistymi, kanciastymi kształtami, które poniekąd mają nawiązywać do terenowego szefa wszystkich szefów w gamie Mercedesa, czyli Klasy G. Zdecydowanie mniej abstrakcyjnym porównaniem jest zestawienie GLB z nieprodukowanym już od pięciu lat modelu GLK, który zresztą został zastąpiony wspomnianym już wcześniej GLC. Moim zdaniem GLB na żywo prezentuje się jeszcze lepiej niż na zdjęciach.

  • Nowy Mercedes-Benz GLB
  • Nowy Mercedes-Benz GLB
  • Nowy Mercedes-Benz GLB
Zachwalam stylistykę GLB, pochwalę także wnętrze SUV-a, które oprócz przestronności oferuje pasażerom nowoczesność i funkcjonalność. Konfiguracja kokpitu raczej niczym nie zaskakuje, bo bazuje na innych modelach Mercedesa, w szczególności na Klasie A i CLA. Mięsista kierownica, futurystyczny ekran multimedialny i charakterystyczna konsola środkowa - to wizytówka wnętrza nowych Mercedesów, teraz także GLB.

Na pokładzie znajdziecie oczywiście sterowany głosowo system multimedialny MBUX oraz szereg systemów bezpieczeństwa. Bardzo efektywnie działa w szczególności asystent utrzymywania pasa ruchu, a także radar odległości z funkcją awaryjnego hamowania. Drugi z systemów, gdy tylko zbliżycie się z większą prędkością do poprzedzającego auta, odczuwalnie zaciśnie pasy bezpieczeństwa i wyhamuje pojazd.

  • Nowoczesny kokpit nie jest zaskoczeniem. Wyraźnie przypomina wnętrz Klasy A.
  • Nowy Mercedes-Benz GLB
  • Nowy Mercedes-Benz GLB
  • Nowy Mercedes-Benz GLB
  • Nowy Mercedes-Benz GLB
  • Nowy Mercedes-Benz GLB
W kabinie GLB odnalazłem dwa minusy. Pierwszym z nich są drzwi, którymi trzeba solidnie huknąć, aby się domknęły. Zapewne to kwestia regulacji. Drugim minusem jest manualna regulacja foteli. Rozumiem, oszczędności, ale to trochę nie przystoi modelom z gwiazdą na masce.

Jazda tym samochodem daje dużo przyjemności. Auto - mimo klockowatej bryły - jest zwinne i bardzo stabilnie pokonuje zakręty. A co z jazdą w terenie? Ciężko ocenić, bo demonstracyjny egzemplarz nie posiada napędu na wszystkie koła, więc nie zapędzałem się w bardziej wymagający teren.

  • Nowy Mercedes-Benz GLB
  • Nowy Mercedes-Benz GLB
Pora na silnik. I tutaj kolejne pozytywne zaskoczenie. Demonstracyjny egzemplarz został wyposażony w dwulitrową jednostkę wysokoprężną (200 d) o mocy 150 KM. Silnik został zestrojony z bardzo szybkim, dwusprzęgłowym, ośmiobiegowym automatem, a moment obrotowy przekazywany jest wyłącznie na przednią oś. Opcjonalnie, istnieje możliwość zamówienia GLB z napędem 4MATIC. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 204 km/h.

Silnik może i nie jest dostawcą zbyt wielu emocji, ale na pewno jest wystarczająco dynamiczny i przede wszystkim ekonomiczny. Przy żwawej jeździe w cyklu mieszanym średnie spalanie GLB oscylowało w granicach 7,5 litra paliwa na 100 km. Myślę, że przy spokojniejszej jeździe ze średnim spalaniem można zejść poniżej sześciu litrów.

Nowy Mercedes-Benz GLB Nowy Mercedes-Benz GLB
Na koniec tradycyjnie cena. Cennik Mercedesa-Benz GLB w bazowej wersji, ze 116-konnym silnikiem pod maską (180 d), startuje od kwoty 158 500 zł. Egzemplarz widziany na zdjęciach, użyczony przez firmę BMG Goworowski, został wyceniony na kwotę 214 tys. zł.

  • Fachowcy Mercedesa stworzyli bardzo ciekawe, przestronne i funkcjonalne auto dla rodziny.
  • Nowy Mercedes-Benz GLB
  • Nowy Mercedes-Benz GLB
  • Nowy Mercedes-Benz GLB
  • Nowy Mercedes-Benz GLB

Miejsca

Opinie (79) 5 zablokowanych

  • 214 tysięcy zł... (2)

    ... za coś co jest "nawiązaniem do klasy G" a nie ma nawet napędu na 4 koła?
    No cóż, takie czasy. Ale na pewno jakaś Pani w mini kiecce, o ustach wielości tych jakie posiadają glonojady, będzie niezmiernie zadowolona z posiadania takiego Mesia. Do dojazdów do Galerii "Riwjera" napewno wystarczy.

    • 10 0

    • (1)

      Bez jaj, takiego auta nawet nikt w leasing nie weźmie gołego. Realne ceny transakcyjne to bedzie 300 tysięcy.

      • 2 1

      • podstawowych GLC dość sporo schodzi

        więc tu raczej będzie podobnie, to nie Niemcy

        • 0 0

  • Podobny do multipli trochę.

    • 5 1

  • Naszła mnie refleksa. (2)

    Czym się rózni 'nowość' od 'absolutnej nowości'? Bo ja tu nie widze nic nowego, a tym bardziej absolutnie nowego. Wszystko to juz było 20 lat temu w multipli...

    • 7 3

    • Takie nachodzące reflekse są najmniej spodziewane.

      • 0 0

    • Mirek, już tłumaczę: nowością może być np. Klasa A po faceliftingu, a absolutną nowością jest nowy nowy model w gamie, czyli taki GLB.

      • 2 1

  • Hyundai (1)

    santa fe z przed 12 lat

    • 3 2

    • sprzed

      • 4 0

  • SUVy są zwykle brzydkie

    Ale te od Merca paskudne. Wiocha i januszostwo

    • 4 4

  • 150 koni to ja mam w focusie, a nie waży dwóch ton. Do tego bagażnik mam o niemal identycznej pojemności. Tyle, że w sedanie....a to coś jest wielkosci żuka

    • 1 1

  • aby zrobić zdjęcia wnętrza, trzeba z niego wysiąść. Serio, tylko u was nigdy nie wiadomo jak wygląda wnętrze, bo strzelacie same zblizenia

    • 4 3

  • Fiat Panda w cenie czterech Pand. (1)

    .

    • 3 2

    • Raczej pięciu.

      • 3 0

  • Co za paskudztwo

    • 2 2

  • klasyczny styl Skody Yeti

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Acura?

 

Najczęściej czytane