• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: główne skrzyżowanie Śródmieścia (prawie) przebudowane

Michał Sielski
15 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Wyremontowane skrzyżowanie w centrum Gdyni budzi kontrowersje.


Kolejne zmiany na remontowanym skrzyżowaniu ul. Podjazd, Dworcowej i 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Od początku tygodnia obowiązuje nowa organizacja ruchu, włączone zostały też światła. Kierowcy muszą się do nowej sytuacji przyzwyczaić.



Czy więcej świateł poprawi bezpieczeństwo na skrzyżowaniu?

Po przebudowie skrzyżowanie jest bardziej czytelne dla kierowców.

- Należy już jeździć praktycznie "po nowemu" w rejonie całego węzła, ale będą jeszcze toczyć się między innymi prace przy murze oporowym - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik gdyńskiego magistratu.
Choć jezdnię przebudowano, to nie oznacza to końca całego remontu, który potrwa jeszcze przez kilka najbliższych tygodni. Możliwe są jeszcze zamknięcia pojedynczych pasów na ul. Dworcowej i ul. 10 Lutego. Wykonawca musi bowiem wybudować kładkę dla rowerów wzdłuż torów kolejowych, która połączy ul. Dworcową (od strony dworca SKM) z aleją 17 Grudnia (która po kilkuset metrach jest jednak nieprzejezdna i przez długi czas tak pozostanie).

Czytaj więcej: Miał być trakt pieszo-rowerowy, a grunt już jest prywatny.

Więcej świateł dla większego bezpieczeństwa



Wraz ze zmianami ruchu i otwarciem wszystkich pasów jezdni pojawiły się światła. A to nie spodobało się niektórym kierowcom. Ich zdaniem świateł jest zbyt wiele i nie usprawniają one ruchu.

- Rozumiem, że pojawiła się sygnalizacja na remontowanym splocie dróg, ale po co jeszcze dodano światła na ul. Podjazd? Dobrze tam sobie radziliśmy, jeżdżąc "na zakładkę". W dużym tłoku można było dostać się na ul. Śląską zobacz na mapie Gdyni i ze Śląskiej do centrum. Teraz trzeba stać na światłach, których wcześniej nie było - denerwuje się pan Andrzej, który codziennie dojeżdża do pracy w centrum.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
Po przebudowie pojawiły się bowiem nie tylko dodatkowe i wydłużone pasy do skrętów, ale także właśnie więcej sygnalizatorów zobacz na mapie Gdyni z osobnymi relacjami do skrętu.

Urzędnicy mówią wprost: w tym przypadku nie chodziło o przepustowość, a bezpieczeństwo, bo lustra przy ul. Podjazd nie spełniały swojej roli i co jakiś czas dochodziło tu do wypadków i kolizji.

Teraz prace głównie obok pasów ruchu



Prace na jezdni dobiegają końca, a teraz będą odbywać się głównie na chodnikach. Wybudowana zostanie wspomniana kładka łączącą al. 17 Grudnia zobacz na mapie Gdyni z ul. Dworcową (wzdłuż torów). Niestety, droga rowerowa w kierunku morza skończy się po kilkudziesięciu metrach na chodniku przy ul. 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni. Podobnie stanie się przy dworcu, gdzie będzie można co najwyżej zawrócić. W ramach inwestycji powstaną także zatoki taxi i wjazdy na posesje w ul. Morskiej.

Prace mają zakończyć się przed sezonem letnim. MTM zainkasuje za nie nieco ponad 20 mln zł.

Opinie (244) 9 zablokowanych

  • ile to jeszcze będzie trwało? (10)

    szczurek nawet prostego remontu nie potrafi przeprowadzić sprawnie. Niech ten człowiek już odejdzie!

    • 148 84

    • Remont?

      Chłopie to gruntowna przebudowa a nie jakiś tam remont. Chciałbym widzieć Ciebie jak sobie dajesz radę! Są tacy co dużo krzyczą ale efektów BRAK i Ty do niech należysz.
      Tylko narzekanie i narzekanie ale aby coś samemu .....

      • 1 1

    • UWAGA TROLL!!!

      Jak zwykle na nie, spadaj gamoniu.

      • 3 3

    • Wystarczy przeczytać tekst do końca. (5)

      Choć trzeba czytać ze zrozumieniem i tu może być dla Ciebie problem

      • 21 18

      • trollu miejski miało trwać do Maja! (2)

        • 8 12

        • Połowę maja mamy, a ty drzesz mordkę.

          • 5 4

        • jeszcze mamy maj

          • 8 5

      • Przeczytalem cos o 17 grudnia, ale potem doszedlem do "przed sezonem letnim"

        wiec chodzilo raczej o druga date - 10 lutego.

        • 4 6

      • Mialbyc maj...

        • 11 5

    • beda same kapliczki i pomniki (1)

      p.szczurek to typowy prezydent-nie zajmuje sie pomnikami /kaczynski z zona i.t.p. ale robi to co ludzioe chca.wszyscy zazdroszczanam takiego prezydenta.TYLKO p.SZCZUREK-na prezydenta GDYNI.

      • 6 11

      • zarza czy to nie szczur stawia pomnik za 3 000 000 zł a w tegorocznym budżecie Gdyni zapisane jest 5 000 000 na pomniki?

        • 12 4

  • (15)

    No i git, buduje sie, jak bedzie rzadzic marcin h. to nic nie bedzie

    • 109 104

    • Będą.... dodatkowe kościoły w każdej dzielnicy. (6)

      Nie tego chcą Gdynianie.

      • 22 24

      • szczur dofinasował figurę Jezusa. ile nowych kościołów powstało przez te 5 kadencji? (4)

        • 11 10

        • (2)

          Tu chodzi o ewentualne rządy tego z PiS Horały czy jak mu tam.

          • 10 9

          • każdy lepszy od szczurka! (1)

            • 16 26

            • Każdy byle by z samorządności

              Byle tylko nie z PiS

              • 0 2

        • 3 w okolicach Karwiny

          • 5 2

      • I pomniki smoleńskie plus te upamiętniającę parę prezydencką.

        • 11 14

    • Będą...

      Pomniki, kapliczki i horały gregoriańskie!

      • 2 2

    • Niczego nie bedzie wojtek sz - twoje upośledzenie umysłowe jest już w zenicie

      • 2 1

    • Zwężone (uspokojone) skrzyżowanie Brawo! Sabotaż infrastruktury w najlepsze. (4)

      To wasze uspokajanie ruchu w centrum miasta to miejska eutanazja, powolne zabijanie miasta, w połączeniu z brakiem inwestycji oznacza to cofanie się miasta w rozwoju. Proponuje w ramach chrześcijańskiej pokory i uspokajania wszystkiego sadzić kartofle na boiskach i stadionach. Przykre ale obok urzedu miasta pan wielki developer dokładnie chce to zrobić- z tym że kartofli nie będzie- będzie płatny betonowy parking- brawo wy.

      • 10 9

      • powolne obumieranie miasta jest wywołane brakiem kwestionowania roli samochodów (3)

        w systemie mobilności miasta.

        Im więcej samochodów, tym szybszy proces uciekania mieszkańców przed smrodem i hałasem na peryferia i poza miasto.

        Centrum miasta obumiera, a mieszkańcy przedmieść i okolicznych gmin domagają się coraz większych nakładów na poszerzanie dróg i budowę piętrowych (oczywiście darmowych) parkingów.

        Uspokajanie ruchu ma sens jeśli z niego wynika poprawa komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów w mieście. Skorzystają z tego także amatorzy jazdy na rolkach i hulajnogach.

        Na większe odległości w mieście i Trójmieście: SKM i PKM do północnych dzielnic Gdyni.

        • 7 6

        • (2)

          Kto z centrum ucieka??? Spróbuj kupić mieszkanie w nowych budynkach na ul. Batorego, czy Zygmunta Augusta. Wszystko zeszło na pniu. Jeśli ktoś pracuje w centrum lub na jego obrzeżach chętniej zamieszka w pobliżu, a nie "za obwodnicą", żeby codziennie na dojazdy tracić czas w korkach.

          • 6 5

          • bo część wielbicieli sarenek

            Już sobie za obwodnicą pomieszkało - i zrozumiało swój błąd. Brawo!

            • 4 3

          • buahaha

            • 4 3

    • Marcin idz spac, 1 grosz za lapke w gore

      • 14 14

  • Cały czas sie zastanawiam czy potrzebna była przebudowa za kilkadziesiąt milionów złotych (2)

    skoro cały projekt i tak sprowadza się do ustawienia świateł za kilkaset tysięcy. Przecież można było zainwestować tylko w światła, a zaoszczędzone pieniądze przenieść na inny cel budżetowy.

    • 13 1

    • Trafiłeś w punkt! (1)

      O tym samym pomyślałem tamtędy przejeżdżając po uruchomieniu sygnalizacji. Gdyby ustawić sygnalizację w 2 maksymalnie 3 miejscach efekt byłby dokładnie taki sam. Wystarczające byłyby sygnalizatory dla wszystkich relacji przy szkole oraz ewentualnie na ul. Podjazd. Efekt byłby dokładnie taki sam jak jest teraz. Przy minimalnej dobrej woli można by nawet wyznaczyć przejście naziemne naprzeciwko szkoły i już...

      • 2 0

      • to widać gołym okiem

        ja w ogóle mam wątpliwości co do jakichkolwiek świateł (bo mało kto skręcał lub jechał od strony dworca), ale jeśli już to wystarczyło po prostu postawić jedne światła

        to ewidentne marnotrawstwo - gdyby jeszcze w jakiś sposób 'poszerzyli' jezdnie, ale ja tego nie widzę

        • 3 0

  • ciekawe jak będzie funkcjonować, bo projekt wydaje się jakiś snem szaleńca (9)

    to kolejny przykład jak w Gdyni marnuje się pieniądze

    1) to skrzyżowanie wcale nie było 'zatłoczone', 99% aut jechało pod torami, jak ktoś skręcał wystarczyło dodać postawić słup ze światłami za ułamek kosztów

    2) nie wiem jaki cel maja 2 osobne jezdnie do skrętu w kierunku dworca (przedzielone wysepką)

    3) niczego nie poszerzono, nie dodano jezdni, kompletnie niczego to nie zmieni (według mnie)

    4) kładka rowerowa (w budowie) to jakaś kolejna idiotyczna metoda na zawyżenie kosztów

    5) albo kładka albo ścieżka z drugiej strony - a ta w miejscu chodnika to jakiś pomysł szaleńca, tam chodzi bardzo dużo osób, obcięto chodnik o 50%, pozbawiono miejsca na ogródki gastronomiczne, ścieżka kończy się przed LO na chodniku, potem jest UM/PLO i parking na połowie chodnika - jak niby będzie wygladał tam ruch rowerowo/pieszy?

    6) na chodniku od 2 miesięcy nic się nie dzieje, jak dziury były (nieoznakowane) tak są, pomijam rozwalanie ledwo położonego chodnika, bo jakiś manager niepełnosprawny umysłowo zapomniał, ze trzeba jeszcze wkopać rury od rynien deszczowych - ale co tam jesteśmy bogatsi od Szwajcarów, a nawierzni dla sciezki rowerowej chyba nigdy nie połozą

    słowem SYF totalny przez miesiące, nikt tego nie nadzoruje z UM, choć ten jest tuż obok - ale przede wszystkim wydano niepotrzebnie straszną kase, którą można było przeznaczyć na porządne remonty

    pisze porządne, bo nie ma sensu remontować to samo miejsce co roku - a swoją drogą ta 'kostka' jest kładziona w takiej technice, że nawet ta nowa będzie zapewne po roku z dziurami

    przy okazji kostek - widzę w wielu miejscach że nawet 'wylatują' całkowicie i nikt tych dziur nie rusza (to ciekawe bo zwykle są one na ciągach pieszych - czyli 'nacisk' to jakieś 100kg max) - czegoś takiego na zachodzie NIGDY nie widziałem

    no ale na zachodzie liczą każdy grosz...

    • 28 11

    • Na Zachodzie liczą każdy grosz (8)

      i dlatego likwidują estakady i inne pseudobezkolizyjne skrzyżowania wielopoziomowe tworzone w centrach miast w latach fascynacji motoryzacją (która minęła).

      Budują także zaawansowane: komfortowe i bezpieczne udogodnienia do jazdy rowerem i inwestują w poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych.

      Kładka (pieszo) rowerowa umożliwiająca poprawę dostępu do stacji SKM będzie inwestycją o najwyższym wskaźniku korzyści do kosztów. Ale to się da stwierdzić po zakończeniu całości inwestycji.

      • 0 6

      • jezu co za farmazony (7)

        ja nie wymagam, żebyś przyjechał do Gdyni i sprawdził o czym piszesz - wystarczy MAPA

        może wtedy do ciebie dotrze, ze ta kładka będzie tak samo potrzebna jak podobna przy drugim wiadukcie

        ale potrzebna do zajumania publicznych pieniędzy.....

        • 6 1

        • kładka przy tym wiadukcie będzie znakomicie uzupełniać kładkę przy poprzednim wiadukcie (6)

          jeśli się stworzy ciągłą rowerostradę od stacji Gdynia Wzgórze eliminując niedogodności wjazdu rowerem na Aleję 17 Grudnia.

          Warto mierzyć skalę ruchu rowerów przed i po realizacji każdej takiej inwestycji.

          Przypuszczalnie nie odwołasz swoich tez nawet jak twarde dane się pojawią.

          • 0 4

          • w przeciwieństwie do ciebie nie tylko myślę ale i chodzę w tych rejonach (3)

            - istniejąca kładka jest totalnym nieporozumieniem, mało kto z niej korzysta z wielu powodów

            - ścieżka rowerowa biegnie na ulicy władysałwa IV
            - na końcu ścieżki jest przejście przez ulicę
            - żeby skorzystać z kładki trzeba nadrabiać drogi, do tego pod górkę
            - obok torów niczego nie ma (jeśli nie liczyć błotnistej mazi pomiędzy schodami co kilkadziesiąt metrów)

            - nowa kładka nikomu do szczęścia także nie będzie potrzebna

            - biegnie donikąd jeśli nie liczyć wspomnianego błota pomiędzy schodami co kilkadziesiąt metrów
            - ruch rowerowy w tej okolicy nie biegnie przy torach ale w stronę centrum/nad morze

            twarde DANE to są FAKTY a nie mrzonki czy marzenia - niczego nie mam zamiaru odwoływać, bo tak to teraz wygląda i tak będzie wyglądało przez wiele lat

            wywalanie milionów dla paru osób jest wyjątkowa niegospodarnością

            • 3 1

            • jak nie ma kładki, nie ma twardych danych na temat liczby jej użytkowników (2)

              teraz dyskutujemy o tym, co będzie.

              Ciekawe, jak będziesz się wypowiadał na temat liczby osób korzystających z kładek jak druga wreszcie zostanie zbudowana.

              Ruch rowerowy może biec w stronę morza, będzie mógł także odbywać się wzdłuż linii SKM.

              wtedy będzie można stwierdzić, na rzecz ilu osób kładka została zbudowana.

              Na razie nie ma podstaw, by traktować twoją wypowiedź zbyt poważnie.

              • 0 3

              • dziecko jak bedziemy latali na marsa to sie zobaczy czy można tam oddychać?

                nie trzeba PLANOWAĆ i opierać się na faktach, danych, nauce - a nie na zobaczymy jakoś to będzie jak wyladujemy

                tylko musk może sobie wysyłać bez jakiegokolwiek sensu samochód w kosmos, bo ma kase - swoją drogą NIE SWOJA

                • 1 0

              • I jak tu was traktować poważnie

                Kontrapas dla kalesoniarzy przecina krwawym sznytem Gdynię już jak długo? Będzie ze trzy lata. I jeszcze nikt nie przedstawił sensownej analizy ruchu tamże. Zresztą, nie trzeba być inżynierem ruchu drogowego, żeby wiedzieć, że będzie to analiza miażdżąca. Tam psa z kulawą nogą nie ma.

                • 1 0

          • Fajne te opowieści (1)

            O twardych danych co to się pojawią za sto lat. Niestety, dla Gdyni istnieją twarde dane, które mówią, że rowerem jeździ margines społeczny rzędu 5% i choćby skały sr*ły, to nie chce rosnąć.

            • 2 1

            • nie za sto lat tylko za rok lub kilka miesięcy

              • 0 3

  • Schody

    Co z remontem schodów prowadzącymi do prokuratury bardzo niebezpieczne ruchome stopnie zapraszam urzędników Gdyni oraz prezydenta Szczurka na spacer po nich

    • 4 0

  • Dziekujemy Panu Szczurkowi !!!

    • 0 0

  • 10 Lutego (4)

    Nastepnym krokiem musi byc remont ul. 10 lutego, ktory znowu utrudni wszystkim poruszanie sie po Gdyni:/

    • 27 2

    • jak na razie poruszanie się mieszkańców Gdyni po mieście utrudnia codziennie nadmiar samochodów (2)

      Te utrudnienia w największym stopniu dotyczą samych kierowców.

      Jak ktoś korzysta z roweru i SKM, a na małych odległościach z chodzenia pieszo, utrudnień specjalnie nie odczuwa (poza problemem poruszania się po chodnikach zastawionych parkującymi nielegalnie i legalnie samochodami).

      • 5 2

      • A jak ktoś lata helikopterem

        To już w ogóle tylko o kawałek trawnika do wylądowania musi się postarać i migiem jest na miejscu.

        • 0 0

      • Nie...

        ...bądź takim optymistą. Pieszy więcej stoi na światłach dopasowanych nie wiadomo pod kogo, niż idzie! W Gotenhaffen trzeba albo popier**lać 1c, albo chodzić tempem pielgrzymki jasnogórskiej! I nijak nie wiadomo o co nomen omen chodzi.

        • 0 0

    • Nie masz się co martwić !!!

      To nie za Naszego życia!! Raczej dzieci nasze będą musiały cierpieć te "katusze"... W końcu taki to nawał inwestycji w tej Gdyni...

      • 1 0

  • Na ul. Podjazd wypadki??? (1)

    Codziennie jeździłem tą ulicą i przez dziesiątki lat o żadnym wypadku nie słyszałem...nadgorliwi kombinatorzy,bilans musiał się zgadzać i tyle

    • 25 5

    • ti vi

      były - rowerowe właśnie z udziałem samochodów - niestety śmiertelne

      • 0 0

  • Termin 45 tygodni mija 5 czerwca. (10)

    Zobaczymy - pewnie sie okaze, ze ciezka Zima, mokra wiosna, peknieta rura, miesiaczkowanie pingwinow itd

    Za przedluzony czas remontu trzeba bedzie doplacic jak za nadgodziny - przeciez nie beda pracowac za darmo.

    Jakis aneksik do umowy moze?

    • 89 12

    • 10 % prowizji dla zlecającego. Teraz stać mnie na koniaczek.

      • 0 0

    • Aneksik

      Jak najbardziej się szykuje, wszak chodnika nie kończą, bo problem z niewypoziomowanymi studzienkami tt i oknami w piwnicach jest poza podstawą.

      • 0 1

    • od kiedy (3)

      za nie dotrzymanie terminu się dopłaca wykonawcy jak za nadgodziny? Jeżeli opóźnienia są z jego winy, to on powinien płacić kary umowne.
      A za nadgodziny ludzi niech dopłaca z własnej kieszeni.

      • 5 6

      • (2)

        widzę że niektórzy nie znają pojęcia -sarkazm

        • 8 3

        • Przywraca szerokość mi wiarę w ludzi

          Dziękuję.

          • 1 1

        • S...zm

          • 0 4

    • remont

      Za przedłużenie terminu oddania,to raczej wykonawca płaci kary umowne

      • 2 2

    • Nie zapomnij, ze byla przerwa spowodowana awaria sieci wodociagowej...

      • 5 5

    • MTM

      ...i wszystko jasne!!

      • 17 4

    • lecz się, chłopie....

      • 6 16

  • Krzyżówka łapówka

    To kmiot! Za dużo świateł za długo stoimy.Bylo lepiej!!!

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane