- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (280 opinii)
- 4 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (28 opinii)
- 5 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (141 opinii)
- 6 Nowa Skoda Superb - co się zmieniło? (111 opinii)
Gdynia: główne skrzyżowanie Śródmieścia (prawie) przebudowane
Wyremontowane skrzyżowanie w centrum Gdyni budzi kontrowersje.
Kolejne zmiany na remontowanym skrzyżowaniu ul. Podjazd, Dworcowej i 10 Lutego w Gdyni. Od początku tygodnia obowiązuje nowa organizacja ruchu, włączone zostały też światła. Kierowcy muszą się do nowej sytuacji przyzwyczaić.
- Należy już jeździć praktycznie "po nowemu" w rejonie całego węzła, ale będą jeszcze toczyć się między innymi prace przy murze oporowym - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik gdyńskiego magistratu.
Choć jezdnię przebudowano, to nie oznacza to końca całego remontu, który potrwa jeszcze przez kilka najbliższych tygodni. Możliwe są jeszcze zamknięcia pojedynczych pasów na ul. Dworcowej i ul. 10 Lutego. Wykonawca musi bowiem wybudować kładkę dla rowerów wzdłuż torów kolejowych, która połączy ul. Dworcową (od strony dworca SKM) z aleją 17 Grudnia (która po kilkuset metrach jest jednak nieprzejezdna i przez długi czas tak pozostanie).
Czytaj więcej: Miał być trakt pieszo-rowerowy, a grunt już jest prywatny.
Więcej świateł dla większego bezpieczeństwa
Wraz ze zmianami ruchu i otwarciem wszystkich pasów jezdni pojawiły się światła. A to nie spodobało się niektórym kierowcom. Ich zdaniem świateł jest zbyt wiele i nie usprawniają one ruchu.
- Rozumiem, że pojawiła się sygnalizacja na remontowanym splocie dróg, ale po co jeszcze dodano światła na ul. Podjazd? Dobrze tam sobie radziliśmy, jeżdżąc "na zakładkę". W dużym tłoku można było dostać się na ul. Śląską i ze Śląskiej do centrum. Teraz trzeba stać na światłach, których wcześniej nie było - denerwuje się pan Andrzej, który codziennie dojeżdża do pracy w centrum.
Po przebudowie pojawiły się bowiem nie tylko dodatkowe i wydłużone pasy do skrętów, ale także właśnie więcej sygnalizatorów z osobnymi relacjami do skrętu.
Urzędnicy mówią wprost: w tym przypadku nie chodziło o przepustowość, a bezpieczeństwo, bo lustra przy ul. Podjazd nie spełniały swojej roli i co jakiś czas dochodziło tu do wypadków i kolizji.
Teraz prace głównie obok pasów ruchu
Prace na jezdni dobiegają końca, a teraz będą odbywać się głównie na chodnikach. Wybudowana zostanie wspomniana kładka łączącą al. 17 Grudnia z ul. Dworcową (wzdłuż torów). Niestety, droga rowerowa w kierunku morza skończy się po kilkudziesięciu metrach na chodniku przy ul. 10 Lutego . Podobnie stanie się przy dworcu, gdzie będzie można co najwyżej zawrócić. W ramach inwestycji powstaną także zatoki taxi i wjazdy na posesje w ul. Morskiej.
Prace mają zakończyć się przed sezonem letnim. MTM zainkasuje za nie nieco ponad 20 mln zł.
Opinie (244) 9 zablokowanych
-
2018-05-16 06:37
Schody
Co z remontem schodów prowadzącymi do prokuratury bardzo niebezpieczne ruchome stopnie zapraszam urzędników Gdyni oraz prezydenta Szczurka na spacer po nich
- 4 0
-
2018-05-16 18:38
a gdzie te kontrowersje? (4)
- 35 0
-
2018-05-17 10:02
no np. nie wiadomo ile jest tam mienia bezspadkowego
które oszuści i ci którym się g, należy, chcieliby odzyskać jako myto.
- 0 4
-
2018-05-17 14:22
mucha nie siada
- 1 1
-
2018-05-19 06:30
Np (1)
Wjazd z 10go lutego pod tunel rak zwężyli, że pojazdy KM będą musiały zająć cześć przeciwnego pasa, by wjechać pod tunel
- 0 0
-
2018-05-20 22:08
Co to jest "cześć przeciwnego pasa" i jak się to zajmuje?
- 0 0
-
2018-05-16 18:58
To są milczące kontrowersje :D
Dużo się dowiedzieliśmy z tego video. Portal Trójmiasto potrafi robić video i ankiety :D
- 33 2
-
2018-05-16 19:31
Światła...wszędzie gdzie się da trzeba (4)
Robić sygnalizacje świetlną. Bo przecież nie buduje się w dzisiejszych czasach tuneli i estakad lub innych bezkolizyjnych rozwiązań...
- 18 8
-
2018-05-17 10:45
(3)
tak, szczególnie estakad w ścisłym centrum miasta
- 3 4
-
2018-05-17 12:01
Zapraszam za granice (2)
Może uda się zrozumieć zagadnienie
- 3 1
-
2018-05-17 14:26
(1)
No za granica szczególnie się już takich rozwiązań nie stosuje. Centra są do mieszkania, a nie do budowania tras tranzytowych.
- 1 2
-
2018-05-17 16:32
no chyba nie
zapraszam do Berlina, Wiednia albo Londynu
- 1 0
-
2018-05-17 10:13
Co autor miał na myśli, projektując wysepkę rozdzielającą oba pasy lewoskrętu w kierunku Dworca??? (2)
- 19 5
-
2018-05-17 10:34
przejezdność dla autobusów przegubowych w stronę dworca
- 17 1
-
2018-05-17 13:40
Wyspa ma na celu umożliwienie autobusom pokonanie zakrętu który jest o dosyć małym promieniu.
- 11 0
-
2018-05-17 10:32
(2)
mam wrażenie że do projektu wpakowano wszystko co kosztowne (np sygnalizacje zjazdy wysepki), zamiast skrzyżowanie max uprościć i udrożnić (rondo)
- 23 4
-
2018-05-17 13:44
(1)
Rondo nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Zostały przeprowadzone obliczenia intensywności ruchu w tym miejscu i na tej podstawie zaprojektowano najlepsze możliwe rozwiązanie.
- 3 3
-
2018-05-17 16:32
najlepsze możliwe rozwiązanianie :D
- 1 1
-
2018-05-17 11:27
Skrzyżowanie przebudowę akceptuję
Wydaje mi się że w tych warunkach zaprojektowany i wykonany układ jest optymalny poza moim zdaniem niepotrzebnymi światłami przy zjeździe Śląska podjazd przecież tam wystarczy znak stop lub ustąp pierwszeństwa a przejezdność i tak zapewni światło 20 metrów obok kierunek Śląska w górę można to jeszcze naprawić poprzez włączenie na stałe światła żółtego
- 6 3
-
2018-05-17 12:06
Brak synchronizacji nowych świateł na tym skrzyżowaniu z istniejącymi (1)
Sygnalizatory są gęsto rozmieszczone na ul. 10-lutego i nowowybudowane wydają się niezsynchronizowane z istniejącymi. Fajnie to widać po południu, stojąc na ul. 10-lutego w kierunku dworca i przebudowanego skrzyżowania: czerwone na skrzyżowaniu 10lutego/3Maja i wówczas zielone na skrzyżowaniu 10lutego/Podjazd. A później na odwrót i gdy ruszają 2 pasy samochodów ul. 10lutego to stają po 50m na nowych światłach przytykając poprzeczną 3maja (również wina kierowców) I korek się ciągnie w tył w kierunku skweru... Tak miało być....? :)
- 7 0
-
2018-05-17 12:20
To normalne
Za miesiąc jelopy z UM obudzą się ale tylko wtedy jeśli będą skargi kierowców. Jak nikt nic nie powie to nie ruszą D.... żeby sprawdzić czy wszystko działa jak należy.
- 1 0
-
2018-05-17 12:11
Dramat
a wystarczyło zwykłe, proste, najtańsze RONDO.
- 21 8
-
2018-05-17 12:15
Ale super
Już nie mogę się doczekać żeby pyknac sobie selfie że skrzyżowaniem w tle. To skrzyżowanie otwiera oczy niedowiarkom. Reklamą tego powinien zająć się prezydent Wejherowa. On jest nawet lepszy od szczura w reklamowaniu zwyczajnych bzdetów.
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.