• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: 152 nie zmieni trasy przez centrum

Patryk Szczerba
17 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Linia 152 łączy Oksywie z Małym Kackiem. Zdaniem przedstawicieli ZKM Gdynia - na najbardziej optymalnej trasie. Linia 152 łączy Oksywie z Małym Kackiem. Zdaniem przedstawicieli ZKM Gdynia - na najbardziej optymalnej trasie.

Propozycja społeczników z Miasta Wspólnego, by linia 152 jeździła w kierunku Małego Kacka ul. Legionów została odrzucona przez dyrekcję ZKM. Powodem są m.in. prognozowane straty czasowe i dodatkowe 150 tys. zł rocznie, których nie ma w kasie miejskiej.



Przekierowanie autobusu nr 152, który, zamiast jechać al. Zwycięstwa, skręcałby w Piłsudskiego i dalej przez Legionów do Redłowskiej i nią wracał na swoją pierwotną trasę, zaproponowali kilka dni temu społecznicy z Miasta Wspólnego.

Zmiana trasy 152 z korzyścią dla pasażerów



Ich zdaniem zyskaliby pasażerowie z okolicznych bloków, a propozycja zwiększyłaby atrakcyjność komunikacji.

- Przystanki w kierunku południowym na Legionów mogłyby się znajdować przy III LO, przy Kopernika, przy Redłowskiej (opcjonalnie przy Hallera) - tłumaczy Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Wiadomo jednak, że w najbliższym czasie nie zajdą w okolicy żadne zmiany. Zdaniem przedstawicieli ZKM Gdynia propozycje nie zwiększyłyby frekwencji w pojazdach.

- Linia 152 zapewnia obecnie szybkie połączenie Oksywia i Obłuża ze Śródmieściem, ale także i z Redłowem oraz z Małym Kackiem. Zaproponowana trasa wydłużyłaby czas przejazdu o około 5 minut w jedną stronę, a linia jest podstawowym połączeniem komunikacji miejskiej w Małym Kacku. W rezultacie, zostałaby istotnie obniżona atrakcyjność transportu zbiorowego względem przejazdów realizowanych samochodami - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.

ZKM Gdynia widzi same minusy



Ponadto, do realizacji postulatu potrzebnych byłoby dodatkowych 150 tys. zł w skali, których trzeba byłoby szukać w budżecie miasta. Tyle, że takich pieniędzy - przynajmniej w najbliższym czasie nie dałoby się tam znaleźć. Ostatnie modyfikacje tras linii zwłaszcza na Chwarznie, odbywają się kosztem likwidacji części innych kursów.

Wśród argumentów padają też dotyczące nieprzystosowanej infrastruktury na Piłsudskiego i Świętojańskiej do przejazdu przegubowych pojazdów, które obsługują linię 152. Nieoficjalnie udało się nam dowiedzieć, że w rozmowach z ZKM mieszkańcy budynków za cenę spokoju woleliby w ogóle zrezygnować z przejazdu autobusów ulicą Legionów.

Czytaj też: brakuje autobusów z Chwarzna do Redłowa?

- Niemożliwa jest też proponowana lokalizacja przystanków w pobliżu III Liceum Ogólnokształcącego oraz w pobliżu ul. Kopernika. Właśnie m.in. z tego powodu midibus linii 252 w kierunku Redłowa kursuje przez Wzgórze Św. Maksymiliana, ul. Partyzantów i Kopernika, a nie ul. Legionów. Możliwa byłaby jedynie lokalizacja przystanku w rejonie ul. Hallera, ale po likwidacji miejsc parkingowych, na co do tej pory nie było zgody mieszkańców - uzupełnia Gromadzki.
Dodaje, że obsługę komunikacyjną w rejonie zapewniają wystarczająco często kursujące linie 119, 133, 192, a poza tym nikt do tej pory nie zgłaszał zapotrzebowania na więcej kursów tej linii.

Nowy przystanek w centrum Gdyni

W niedzielę zostanie uruchomiony nowy przystanek "Starowiejska 02" zlokalizowany przy ul. 3 Maja, za skrzyżowaniem z ul. Starowiejską, przed skrzyżowaniem z ul. Zgoda.

Przystanek obowiązywać będzie dla autobusów linii zwykłych, których trasa biegnie ul. 3 Maja, a zatem : 104, 119, 128, 133, 134, 152 i 204.


Rozkład ZKM Gdynia

Miejsca

Opinie (116) 4 zablokowane

  • "Ich zdaniem zyskaliby pasażerowie z okolicznych bloków, a propozycja zwiększyłaby atrakcyjność komunikacji"

    Tia.
    Zdaniem innych straciliby pasażerowie, którym bliżej do Al. Zwycięstwa.
    A jeśli chodzi o podniesienie atrakcyjności, to można by dodatkowo przekierować tę linię przez Witomino, Chwarzno, Chylonię itd. To by dopiero była atrakcja.
    Co za bzdurne argumenty!

    • 11 0

  • Tym razem zgadzam się z ZKM

    • 10 0

  • Dlaczego komunikacja w Gdyni jest tak skomplikowana? (1)

    Trochę jeżdżę po świecie i takich cudów po prostu nigdzie nie spotkałem.

    Mamy ogromną ilość linii bezpośrednich, łączących przeróżne, w żaden sposób logicznie nie powiązane fragmenty miasta.

    Co takiego łączy Oksywie z Małym Kackiem żeby była tam osobna, dedykowana linia?

    Wszędzie na świecie istnieje pojęcie hubów komunikacyjnych i arterii.

    Czyli lokalny dowóz do pewnych punktów zbornych (autobusy jężdżące po zapętlonej trasie przez dzielnicę), do dróg głównych.
    Tam dosłownie co 2-3 minuty odjeżdża autobus (bądź tramwaj, metro itd) w stronę centrum komunikacyjnego - zazwyczaj w centrum miasta, gdzie jak ktoś ma potrzebę podróżować w inne jego rejony, to znowu ma do dyspozycji co 2-3 minuty jadący głównymi drogami transport.

    A u nas jak w lesie - autobusów oczywiście jest wiele, na większości przystanków odjazd jest co dosłownie 2 minuty, tyle że autobusów jadących w różne egzotyczne strony, co w efekcie powoduje że na ten który pasuje trzeba czekać nierzadko pół godziny.

    A wystarczyłoby zrobić linie autobusowe oparte o dojazd z i do najbliższych przystanków SKM.

    • 3 5

    • tylko wtedy SKM w Gdyni musialby jezdzic wlasnie co 2-3 minuty. Nie rzadziej....

      • 1 0

  • jak zwykle.... (1)

    Gdy coś jest pomysłem Miasta Wspólnego i Piesiewicza, to znaczy, że jest to pozbawione sensu i forsowane wbrew potrzebom normalnych Gdynian

    • 2 3

    • glupia opinia

      • 0 1

  • jakiś trajtek tam nie może pojechać?

    Skoro to najlepszy środek transportu to wysłać go w tamtą stronę.

    • 1 0

  • Pierwszy raz popieram ZKM i Gromadzkiego (1)

    Rozumiem, też o co chodzi społecznikom, ale nie tędy droga. Od takich zmian są 119 i 133, które zasadniczo powinny kursować w obu kierunkach, a do tego jeszcze jeden z nich poprzez Łużycką, pkm stadion, ch riviera, a drugi po staremu szybciej tj. Al. Zwycięstwa

    • 4 1

    • 152 nie tykać !

      • 1 0

  • Skoro nie ma pieniędzy

    To może wprowadzić więcej uprawnień do przejazdów bezpłatnych?

    Transport zbiorowy powinien charakteryzować się atrakcyjną ofertą przewozową a nie bezpłatnymi przejazdami.

    • 3 1

  • Za ten przystanek na Starowiejskiej 02 należy się duży PLUS (2)

    Pora teraz na przystanek 10-go lutego dla linii 150

    • 2 1

    • i dla wszystkich witomińskich

      • 1 0

    • w ogole po centrum powinny jezdzic

      autobusy i trolejbusy z,otwartymi drzwiami i każdy by wysiadał i wsiadał gdzie chce... tak jak kiedyś w USA były tramwaje z otwartym wejściem :)

      • 0 0

  • Niech sobie społecznicy rolki kupią i niech sobie dojeżdżają a nam na Legionów nie potrzeba dodatkowego smrodu i spalin.

    • 3 1

  • Kilka zdań komentarza:

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Phantom to flagowa limuzyna:

 

Najczęściej czytane