- 1 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (113 opinii)
- 2 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (85 opinii)
- 3 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (80 opinii)
- 4 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (38 opinii)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 6 W trakcie jazdy odpadło mu koło (87 opinii)
Gdynia: 152 nie zmieni trasy przez centrum
Propozycja społeczników z Miasta Wspólnego, by linia 152 jeździła w kierunku Małego Kacka ul. Legionów została odrzucona przez dyrekcję ZKM. Powodem są m.in. prognozowane straty czasowe i dodatkowe 150 tys. zł rocznie, których nie ma w kasie miejskiej.
Zmiana trasy 152 z korzyścią dla pasażerów
Ich zdaniem zyskaliby pasażerowie z okolicznych bloków, a propozycja zwiększyłaby atrakcyjność komunikacji.
- Przystanki w kierunku południowym na Legionów mogłyby się znajdować przy III LO, przy Kopernika, przy Redłowskiej (opcjonalnie przy Hallera) - tłumaczy Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Wiadomo jednak, że w najbliższym czasie nie zajdą w okolicy żadne zmiany. Zdaniem przedstawicieli ZKM Gdynia propozycje nie zwiększyłyby frekwencji w pojazdach.
- Linia 152 zapewnia obecnie szybkie połączenie Oksywia i Obłuża ze Śródmieściem, ale także i z Redłowem oraz z Małym Kackiem. Zaproponowana trasa wydłużyłaby czas przejazdu o około 5 minut w jedną stronę, a linia jest podstawowym połączeniem komunikacji miejskiej w Małym Kacku. W rezultacie, zostałaby istotnie obniżona atrakcyjność transportu zbiorowego względem przejazdów realizowanych samochodami - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
ZKM Gdynia widzi same minusy
Ponadto, do realizacji postulatu potrzebnych byłoby dodatkowych 150 tys. zł w skali, których trzeba byłoby szukać w budżecie miasta. Tyle, że takich pieniędzy - przynajmniej w najbliższym czasie nie dałoby się tam znaleźć. Ostatnie modyfikacje tras linii zwłaszcza na Chwarznie, odbywają się kosztem likwidacji części innych kursów.
Wśród argumentów padają też dotyczące nieprzystosowanej infrastruktury na Piłsudskiego i Świętojańskiej do przejazdu przegubowych pojazdów, które obsługują linię 152. Nieoficjalnie udało się nam dowiedzieć, że w rozmowach z ZKM mieszkańcy budynków za cenę spokoju woleliby w ogóle zrezygnować z przejazdu autobusów ulicą Legionów.
Czytaj też: brakuje autobusów z Chwarzna do Redłowa?
- Niemożliwa jest też proponowana lokalizacja przystanków w pobliżu III Liceum Ogólnokształcącego oraz w pobliżu ul. Kopernika. Właśnie m.in. z tego powodu midibus linii 252 w kierunku Redłowa kursuje przez Wzgórze Św. Maksymiliana, ul. Partyzantów i Kopernika, a nie ul. Legionów. Możliwa byłaby jedynie lokalizacja przystanku w rejonie ul. Hallera, ale po likwidacji miejsc parkingowych, na co do tej pory nie było zgody mieszkańców - uzupełnia Gromadzki.
Dodaje, że obsługę komunikacyjną w rejonie zapewniają wystarczająco często kursujące linie 119, 133, 192, a poza tym nikt do tej pory nie zgłaszał zapotrzebowania na więcej kursów tej linii.
W niedzielę zostanie uruchomiony nowy przystanek "Starowiejska 02" zlokalizowany przy ul. 3 Maja, za skrzyżowaniem z ul. Starowiejską, przed skrzyżowaniem z ul. Zgoda.
Przystanek obowiązywać będzie dla autobusów linii zwykłych, których trasa biegnie ul. 3 Maja, a zatem : 104, 119, 128, 133, 134, 152 i 204.
Rozkład ZKM Gdynia
Miejsca
Opinie (116) 4 zablokowane
-
2018-09-17 14:54
"Ich zdaniem zyskaliby pasażerowie z okolicznych bloków, a propozycja zwiększyłaby atrakcyjność komunikacji"
Tia.
Zdaniem innych straciliby pasażerowie, którym bliżej do Al. Zwycięstwa.
A jeśli chodzi o podniesienie atrakcyjności, to można by dodatkowo przekierować tę linię przez Witomino, Chwarzno, Chylonię itd. To by dopiero była atrakcja.
Co za bzdurne argumenty!- 11 0
-
2018-09-17 15:57
Tym razem zgadzam się z ZKM
- 10 0
-
2018-09-17 17:23
Dlaczego komunikacja w Gdyni jest tak skomplikowana? (1)
Trochę jeżdżę po świecie i takich cudów po prostu nigdzie nie spotkałem.
Mamy ogromną ilość linii bezpośrednich, łączących przeróżne, w żaden sposób logicznie nie powiązane fragmenty miasta.
Co takiego łączy Oksywie z Małym Kackiem żeby była tam osobna, dedykowana linia?
Wszędzie na świecie istnieje pojęcie hubów komunikacyjnych i arterii.
Czyli lokalny dowóz do pewnych punktów zbornych (autobusy jężdżące po zapętlonej trasie przez dzielnicę), do dróg głównych.
Tam dosłownie co 2-3 minuty odjeżdża autobus (bądź tramwaj, metro itd) w stronę centrum komunikacyjnego - zazwyczaj w centrum miasta, gdzie jak ktoś ma potrzebę podróżować w inne jego rejony, to znowu ma do dyspozycji co 2-3 minuty jadący głównymi drogami transport.
A u nas jak w lesie - autobusów oczywiście jest wiele, na większości przystanków odjazd jest co dosłownie 2 minuty, tyle że autobusów jadących w różne egzotyczne strony, co w efekcie powoduje że na ten który pasuje trzeba czekać nierzadko pół godziny.
A wystarczyłoby zrobić linie autobusowe oparte o dojazd z i do najbliższych przystanków SKM.- 3 5
-
2018-09-17 18:56
tylko wtedy SKM w Gdyni musialby jezdzic wlasnie co 2-3 minuty. Nie rzadziej....
- 1 0
-
2018-09-17 17:51
jak zwykle.... (1)
Gdy coś jest pomysłem Miasta Wspólnego i Piesiewicza, to znaczy, że jest to pozbawione sensu i forsowane wbrew potrzebom normalnych Gdynian
- 2 3
-
2018-09-17 18:54
glupia opinia
- 0 1
-
2018-09-17 17:54
jakiś trajtek tam nie może pojechać?
Skoro to najlepszy środek transportu to wysłać go w tamtą stronę.
- 1 0
-
2018-09-17 18:02
Pierwszy raz popieram ZKM i Gromadzkiego (1)
Rozumiem, też o co chodzi społecznikom, ale nie tędy droga. Od takich zmian są 119 i 133, które zasadniczo powinny kursować w obu kierunkach, a do tego jeszcze jeden z nich poprzez Łużycką, pkm stadion, ch riviera, a drugi po staremu szybciej tj. Al. Zwycięstwa
- 4 1
-
2018-09-17 18:02
152 nie tykać !
- 1 0
-
2018-09-17 18:06
Skoro nie ma pieniędzy
To może wprowadzić więcej uprawnień do przejazdów bezpłatnych?
Transport zbiorowy powinien charakteryzować się atrakcyjną ofertą przewozową a nie bezpłatnymi przejazdami.- 3 1
-
2018-09-17 18:53
Za ten przystanek na Starowiejskiej 02 należy się duży PLUS (2)
Pora teraz na przystanek 10-go lutego dla linii 150
- 2 1
-
2018-09-17 20:47
i dla wszystkich witomińskich
- 1 0
-
2018-09-17 20:49
w ogole po centrum powinny jezdzic
autobusy i trolejbusy z,otwartymi drzwiami i każdy by wysiadał i wsiadał gdzie chce... tak jak kiedyś w USA były tramwaje z otwartym wejściem :)
- 0 0
-
2018-09-17 22:30
Niech sobie społecznicy rolki kupią i niech sobie dojeżdżają a nam na Legionów nie potrzeba dodatkowego smrodu i spalin.
- 3 1
-
2018-09-18 09:19
Kilka zdań komentarza:
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.