• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: auta osobowe zajmują miejsca parkingowe dla dostawców

Patryk Szczerba
19 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.

W centrum Gdyni znajduje się ponad 30 miejsc parkingowych dla dostawców. Mogą oni stawać na powiększonych kopertach, ale często są blokowani przez kierowców aut osobowych. Urzędnicy planują zwiększać liczbę miejsc dla dostawczaków, a mieszkańcy liczą na zmianę zasad ich wykorzystywania.



Czy dostawcy powinni dzielić miejsca parkingowe z osobówkami?

Mieszkańcy i przedsiębiorcy w Gdyni od lat zwracali uwagę, że rosnący problem z parkowaniem stwarzają nie tylko kierowcy samochodów osobowych, ale także dostawczych, którzy zastawiają chodniki, trawniki, blokują jezdnie czy przejścia dla pieszych.

Ich kierowcy bronili się, że nie mają wyjścia, bo muszą gdzieś rozładować dostawy do sklepów.

W 2018 roku Gdynia rozpoczęła malowanie "kopert" dla dostawców w ramach realizacji projektu unijnego Freight Trails. Projekt kosztował 230 tys. zł. 34 tys. zł to wkład własny miasta, reszta to unijne dofinansowanie.

Miejsca parkingowe dla dostawców w centrum Gdyni



Na początek pojawiło się 11 miejsc - głównie w Śródmieściu. Obecnie jest ich ponad 30. Pomagają dostawcom przede wszystkim na ul. Świętojańskiej i Starowiejskiej.

Gdynia: miejsca parkingowe dla dostawców



Przy okazji wywołują jednak sporo emocji.

- Jestem mieszkańcem centrum miasta i zawodowym kierowcą. Bardzo często miejsca dla zaopatrzenia są zajęte przez samochody osobowe, które utrudniają korzystanie z tego miejsca samochodom dostawczym - pisze pan Marek, nasz czytelnik.
Wskazuje, że nikt ze służb nie kwapi się do karania właścicieli samochodów stojących na "kopertach dla dostawców" i proponuje zmiany w zasadach parkowania na miejscach dla dostawców, by były lepiej wykorzystane.

Czytelnik: miejsca dla dostawców w dzień, później dla osobowych aut



- Płacę abonament parkingowy i mam problem ze znalezieniem miejsca blisko zamieszkania. Uważam że powinien być znak oznaczony tablicą "Tylko dla zaopatrzenia od godz. X do godz. Y", aby można było korzystać z tych miejsc po zamknięciu sklepów. Tak jest w innych krajach - podkreśla.
Urzędnicy, których pytaliśmy o takie rozwiązanie, mają dwie wiadomości.

Miejsc przybędzie, zmian nie będzie



Dobra jest taka, że miejsc dla dostawców będzie przybywać.

- Analizowanie są ul. 10 Lutego i Władysława IV. Ponadto do ZDiZ wpływają indywidualne zgłoszenia od przedsiębiorców. Zasadność ich wprowadzenia jest każdorazowo analizowana przez eksperta ds. logistyki miejskiej - informuje Małgorzata Omachel z Referatu Relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Zła, że zmian w zasadach parkowania nie będzie.

- Taką możliwość analizowano i odrzucono podczas opracowywania założeń funkcjonowania miejsc dostaw w ramach projektu unijnego Freight Tails - uzupełnia.

Opinie (292) 6 zablokowanych

  • Ile to 15 minut?

    Wiele słów z waszych ust płynie.

    Jednak jak każdy tam parkujacy, bez znaczenia kto. Będzie stał tam maksymalnie 15 minut uplynnicie te miejsca. Dziennie parkuję kilkadziesiąt razy na praktycznie wszystkich możliwych kopertach w naszej Gdyni, taka mam prace. Krew zalewa jak 6 raz podjezdzasz na tą samą kopertę w ciągu 9 godzin a tam dalej stoją te dwa samochody od rana.

    15 minut... przynajmniej to możnaby uszanować.

    • 5 1

  • (1)

    jeżeli kupujesz auto zastanów się czy będziesz miał je gdzie parkować . to nie jest tak że kupujesz furmankę a państwo czy miasto organizuje Ci miejsce parkingowe :) musisz się pogodzić z tym że samochodu nie zaparkujesz 'pod domem' czyli najczęściej blokiem - których okolica nie była projektowana z uwzględnieniem miejsca na samochód dla każdego. tutaj pojawia się bydło tworzące lewe parkingi na zieleni czy ciągach pieszo-rowerowych a pomaga im w tym bierna postawa straży miejskiej i policji która najwyraźniej tak jak od dawna się mówi ma narzucone z góry do wykonania plany konkretnych działań. co ciekawe bo karanie mandatem czy holowaniem stojącego byle jak byle gdzie bydła jest bardziej dochodowe.

    • 7 1

    • Odwróć sytuację.

      Zrobiłeś rekonesans i wiesz, że spokojnie zaparkujesz pod blokiem albo sklepem (nawet niech będzie płatny abonament dla mieszkańca/przedsiębiorcy za te 3dychy). Kupujesz samochód i mieszkanie/otwierasz sklep w tym miejscu. Po roku-dwóch miasto zwija ci parking i oddaje go prywatnej firmie, która chce kosić jak najwięcej $ lub buduje coś na terenie parkingu albo robi chodnikowe lotnisko. Co wtedy robisz? Wyprowadzasz się, sprzedajesz samochód ze stratą, zamykasz działalność w tym miejscu?
      Łatwo się gada i ocenia jak nie jesteś sam w takiej sytuacji i sprawa bezpośrednio cię nie dotyka!

      • 0 0

  • Brak miejsc do parkowania, to mnie tam nie zobaczą, ani moich złotych. (2)

    • 4 4

    • to ale zbiednieją pewnie (1)

      • 2 3

      • Popatrz ile lokali jest pustych na Swietojanskiej

        20% lekko. Także już zbiednieli, zaczęło się to po remoncie tej ulicy 10 lat temu.

        • 3 2

  • Polecam pracę jako dostawca

    Nie pracowałeś jako dostawca towarów do sklepów - milcz jeśli jesteś zdania że osobówki mogą parkować na wyznaczonych kopertach. Kto nie zasmakuje tej branży ten guzik wie!

    • 6 4

  • Wszyscy z rejestacją inną niż GA... (4)

    Wszyscy z rejestacją inną niż GA powinni płacić za parkowanie w Gdyni x2.

    • 6 8

    • :) (1)

      Jestem Gd,nie widzę problemu żebyś u mnie w mieście zaparkował sobie.Bądź i Ty gościnny dla Gd.

      • 0 1

      • No dobra, dla GD cena x1.5

        Będzie dobrze?

        • 1 3

    • a Ty powinienes placic za wyjazd z Gdyni w kazdym kierunku (1)

      a w szczegolnosci do powiatow GWE i GKA, podwojnie, tutaj najbardziej bedzie bolalo Twoje ego

      • 4 0

      • Popieram

        Jestem jak najbardziej ZA! Nawet x10! W jakim niby celu ktokolwiek z Gdyni miałby się zapuszczać w te rejony?

        • 2 1

  • Ktoś tu nas robi w wałka (1)

    230 tysi za namalowane 30 powiększonych kopert? Ze złota jest ta farba ?
    Mają rozmach .......

    • 6 0

    • Kolejny przekręt

      jak hamaki.

      • 0 0

  • Powinno płacić jak inni

    Czas skończyć z równymi i równiejszych. W sutannach czy bez

    • 3 1

  • Nie powinno sie wydzielać dla nich żadnych miejsc

    Chcesz, płac jak wszyscy

    • 4 1

  • Ok

    Ale czy lokale usługowe opłacają to miejsce na wyłączność?Jeśli nie to zawsze tam będę parkował.Gdynia moje miasto,płacę niemałe podatki.

    • 3 1

  • Zawsze u nas jest problem z wynalezieniem tego, co inni dawno zrobili. (2)

    W UK parkingi w dzielnicach mieszkaniowych są różnego typu i dostosowane do potrzeb wszystkich użytkowników oraz możliwości miejsca. Są typu "tylko dla mieszkańców", 'tylko dla biznesu', część jest ogólnie dostępna, ale np. w godzinach 11-13 należy mieć bilet parkingowy lub kartę parkingową mieszkańca, co uniemożliwia parkowanie na cały dzień przyjezdnym, bo np. jegomość dalej pojechał metrem do pracy. Na bardziej zatłoczonych ulicach możesz parkować za opłatą, ale maksymalny czas parkowania to 2godziny i musisz odjechać w inne miejsce i żadnych kart ani zezwoleń, itd. itd. Wszędzie są dokładnie narysowane miejsca i parkingowe co do sztuki. Gdy ktoś zaparkuje na linii, o zajęciu dwóch miejsc nie mówiąc, to w ciągu minuty będzie miał słono do zapłaty, a po kwadransie przyjedzie lora i wywiozą samochów 100 mil za miasto. Jest porządek i wszystko działa super. Czy to naprawdę takie trudne? Chcesz szanowny mieszkańcu mieć możliwość parkowania? To wykup roczny abonament, po nieco ulgowej cenie, ale to i tak niemało. Za drogo? Sprzedaj samochód i jedź autobusem, metrem, koleją... Owszem masz mieszkanie, ale ulica do ciebie nie należy i nigdy należeć nie będzie.

    • 3 1

    • A my za to mamy koperty,słupki, drogi dla rowerow

      pasy dla rowerów, rowerzystów na chodnikach i likwidujemy parkingi bo to przeżytek. Rower przyszłością miast.

      • 0 2

    • Akurat to czy ulica należy czy nie należy do danej nieruchomości

      nie jest taką prostą sprawą. Podział administracyjny działek-mówi ci to coś?

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Popularny wysokoprężny silnik 1.9 TDI montowany był w samochodach marki:

 

Najczęściej czytane