• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: podwójny sygnalizator zostaje na Wielkopolskiej

Patryk Szczerba
5 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Trzytygodniowy eksperyment z podwójnym sygnalizatorem powiódł się, więc organizacja ruchu zostanie na stałe. Trzytygodniowy eksperyment z podwójnym sygnalizatorem powiódł się, więc organizacja ruchu zostanie na stałe.

Wprowadzona przed wakacjami zmiana polegająca na montażu nad pasem do jazdy w lewo i na wprost na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Drogi Gdyńskiej zobacz na mapie Gdyni zostanie na stałe. - Sprawdziła się. Jedzie się sprawniej i bez stłuczek - zapewniają gdyńscy urzędnicy.



Czy jesteś zwolennikiem nietypowych rozwiązań w ruchu na drogach?

Przed zamontowaniem drugiego sygnalizatora z ul. Wielkopolskiej jadący ul. Wielkopolską mieli sygnalizator do jazdy na wprost, którą można było kontynuować z dwóch pasów i osobnego pasa do jazdy w lewo z lewoskrętu. Sytuacja była czytelna, ale powodowała rano i po południu blokadę pasa do skrętu w lewo nawet do skrzyżowania z Inżynierską.

Nowa organizacja ruchu na Wielkopolskiej: szczegóły



Zarządzający gdyńskimi drogami postanowili umożliwić skręt w lewo ze środkowego pasa. Zachowano także możliwość jazdy prosto. Sytuację kolizyjną, gdy jadący prosto będzie miał zielone, a skręcający w lewo czerwone rozwiązuje dodatkowy sygnalizator. Kierowców obowiązuje ten, który określa, w jakim kierunku chcą jechać.

Czytaj też: dwa sygnalizatory nad skrzyżowaniem w Gdyni

Zgodnie z cyklami w pierwszej kolejności sygnał zielony obowiązuje tylko dla jadących na wprost (sygnalizator do skrętu w lewo wyświetla sygnał czerwony), następnie sygnał zielony jest wyświetlany dla jadących na wprost oraz skręcających w lewo. Na koniec cyklu sygnalizacji oba sygnalizatory wyświetlają sygnał czerwony.

Grafika obrazująca organizację ruchu. Grafika obrazująca organizację ruchu.
Trzy tygodnie obserwacji na monitorach Tristara wystarczyły urzędnikom i policjantom, by podjąć decyzję o zmianie organizacji ruchu na stałe.

Podczas oceniania widać, że w pierwszej kolejności kierowcy korzystają ze skrajnego lewego pasa ruchu, a dopiero kiedy pas ten jest wypełniony, zaczynają ustawiać się na pasie środkowym.

- Zgodnie z przewidywaniami, na początku z rozwiązania korzystało niewielu kierowców. Każdego kolejnego dnia odnotowywaliśmy zwiększenie liczby pojazdów korzystających ze środkowego pasa do wykonania manewru skrętu w lewo - mówi Marcin Zawisza z Zarządu Dróg i Zieleni.
Uzupełnia, że dzięki zmianom można było również zmieniać zakres czasu sygnalizacji świetlnej.

Zmiany także w sygnalizacji świetlnej



- System daje teraz mniej zielonego światła na skręcie w lewo w Drogę Gdyńską, które jest przydzielane w zależności od potrzeb: albo wlotowi Drogi Gdyńskiej albo Wielkopolskiej w kierunku Karwin. Dzięki możliwości skrócenia czasu trwania sygnału zielonego na relacji w lewo w Drogę Gdyńską, w szczycie popołudniowym przestaliśmy obserwować zjawisko blokowania skrzyżowania al. Zwycięstwa - Wielkopolska - wskazuje.
Zyskali też pasażerowie komunikacji miejskiej. W godzinach 7-8 przejazd na odcinku od przystanku Łowicka do przystanku Wielkopolska skrócił się o 18 proc. Między 15 i 16 na odcinku od przystanku Redłowo SKM do przystanku plac Górnośląski różnica jest już jednak minimalna i wynosi 2 proc.

Warto nadmienić, że podobne rozwiązania sprawdziły się już dawno w innych polskich miastach, funkcjonują m.in w Krakowie czy we Wrocławiu.

Miejsca

Opinie (82) 4 zablokowane

  • To rozwiązanie doprowadzi do wypadków, ci co będą jechać na wprost będą na siłę wpychć się na prawy pas i będzie bum.

    • 2 6

  • Testy w wakacje!!!

    Testowanie czegokolwiek na ulicach trójmiasta w wakacje to jakiś żart chyba? Co ma ruch wakacyjny do pozostałych 10 miesiecy w roku?

    • 7 1

  • gdyński ZDIZ

    a pamiętacie po 2 pasy do skrętu z Morskiej na Estakadę, 2 pasy z Estakady na Moską lub 2 pasy z Estakady w prawo na Unruga, też nie było korków jak teraz więc deb..le z ZDIZ musieli to popsuć. A teraz takie odkrycie, że jak łatwiej opuścić skrzyżowanie to się zmniejszyły korki, niesamowite

    • 12 3

  • Pomysł

    Może podobne rozwiązanie sprawdzilo by się na ulicy Havla w Gdańsku. Skręt w prawo z Havla na Armii Krajowej mozna by umożliwić również z prawego pasa, z którego obecnie można jechac tylko prosto. Mam wrażenie, że pojazdy chcące skręcić w prawo blokują tych jadących prosto. Podobne rozwiązanie jest już zastosowane przy skręcie z Aleji Rzeczpospolitej w Hynka przy Galerii Zaspa.

    • 2 3

  • Żenada!

    Drogi i dodatkowe pasy budujcie, a nie ciągle prowizorka !!! O remontach nawierzchni że nie wspomnę!

    • 5 1

  • Fajny pomysl i usprawnia przejazd

    Tylko mam obawy ze ktos mi w d.... wycedzi bo ludzie na pamiec smigaja

    • 5 0

  • Oszustwo

    Trzy dni temu było tam czołowe zderzenie

    • 3 2

  • A kiedy załatają dziurę w asfalcie pod wiaduktem? Jak już będą trupy?

    • 6 0

  • (4)

    A ja zatrzymuję się na czerwonym na środkowym pasie i kierunkowskaz włączam chwilę przed odpaleniem zielonej strzałki na wprost. Burak gotujący się w lusterku - bezcenne...

    • 4 13

    • Skurjowaniec zakompleksiony z ciebie z małym ch (3)

      • 4 2

      • (2)

        Kocham Cię...

        • 0 0

        • (1)

          Udowodnij !!!

          • 0 1

          • :-*

            • 0 0

  • Wczoraj mimo znaków i tak 2 idiotów z aut za mną

    Mnie otrąbiło.....

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest borygo?

 

Najczęściej czytane