• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wolniej i bezpieczniej przy Hali Targowej

Michał Sielski
15 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.

Osiem progów zwalniających zostało zamontowanych przy ul. Jana z Kolna, na tyłach Hali Targowej w Gdyni. Ma to uspokoić ruch w miejscu, w którym piesi przechodzą na przystanki autobusowe przez trzypasmową jezdnię.



Zdarza ci się przechodzić przez wielopasmowe jezdnie w miejscu, w którym nie ma przejścia dla pieszych?

O problemach przy Hali Targowej w Gdyni piszemy regularnie. Większość z nich dotyczy tego samego: pieszych przechodzących z hali w kierunku przystanków autobusowych. Żeby tam się dostać, muszą pokonać trzypasmową jezdnię. Wprawdzie nie ma tam przejścia dla pieszych, ale oba są oddalone o ponad 100 m, więc przejście przez jezdnię jest w tym miejscu legalne - oczywiście pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa kierującym samochodami i autobusami. W praktyce bywa z tym różnie.

Jak zmienić ruch przy Hali Targowej - pomysł gdynianina



Progi spowolnią samochody osobowe



- Starsze osoby po prostu nie mają tyle siły, by dynamicznie przejść i nikogo nie zablokować. Większość kierowców wie, co dzieje się w tym miejscu i profilaktycznie zwalnia, ale niekiedy dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń. Potrącenia też się zdarzają - przyznaje pan Andrzej, który codziennie wraca z pracy przez ul. Jana z Kolna.
Teraz zwolnić będą musieli nie tylko ci, którzy przewidują potencjalne ryzyko potrącenia pieszego, ale wszyscy. Na jezdni zamontowano osiem progów zwalniających - w sumie każdy kierowca musi przejechać przez trzy z nich. To tzw. poduszki berlińskie - ich rozstaw wymusza wolniejszą jazdę na kierowcach samochodów osobowych, ale autobusy nie muszą przejeżdżać przez podwyższenie. One mają jednak tuż za progami przystanek, więc i tak jadą tam wolno. Oprócz progów pojawiło się również ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Lokalizacja progów zwalniających przy Halach Targowych w Gdyni. Lokalizacja progów zwalniających przy Halach Targowych w Gdyni.

Bezpieczeństwo przede wszystkim



- Progi zainstalowano w trzech rzędach, po jednym na każdym pasie ruchu. Dodatkowo na tym odcinku pojawiło się ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zastosowanie tego rozwiązania ma wyhamować i uspokoić ruch pojazdów. Głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa pieszych - podkreśla Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni nie wyklucza w przyszłości budowy przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną na wysokości Miejskich Hal Targowych. Wymaga ono jednak wykonania projektu oraz zarezerwowania określonych środków finansowania - dodaje.
Zmiany cieszą społeczników, którzy od lat walczyli o uspokojenie ruchu w tym rejonie miasta. Przypominają też, że politycy obiecywali w tym miejscu także nowe przejście dla pieszych.

- Gratulujemy, że po wielu latach "nie-da-się" w kwestii zapewnienia bezpieczeństwa pieszym w tym miejscu, tłumaczonego na wiele sposobów, w tym obiekcjami ZKM, udało się coś zrobić. Bardzo liczę, że nie jest to ostatnie słowo ratusza, bo w nowoczesnym mieście to piesi są najważniejsi. Przypominam też, że rządzące Gdynią ugrupowanie obiecało w wyborach w tym miejscu budowę przejścia dla pieszych, więc pozostaje trzymać za słowo i czekać - komentuje Łukasz Piesiewicz, radny dzielnicy Śródmieście.

Miejsca

Opinie (381) ponad 20 zablokowanych

  • Kolejne bezmyślne wydawanie pieniędzy przez władze Gdyni

    Wystarczyło zrobić jedno przejście dla pieszych ze światłami włączanymi na żądanie. Progi i ograniczenie do 30 km/h to jawna kpina. Kilka lat temu jadąc z o wiele mniejszą prędkością po drugiej stronie hali potrąciłem pieszego, który wyszedł spomiędzy dwóch, stojących na przystanku autobusów. Sprawca oczywiście zwiał. Ja zostałem z rozbitą szybą (koszt naprawy prawie 1500 zł) i koniecznością tłumaczenia się policji. Od tej pory omijam autobusy miejskie z daleka. Zawsze jakiś niepełnosprytny pieszy może wyleźć na drogę bez upewnienia się czy jest to bezpieczne. Mam prostsze rozwiązanie - zamknąć Jana z Kolna i zrobić deptak, wydzielając jedynie bus pas. Koszt niewielki, piesi zadowoleni. A kierowcy ? Niech się przesiądą na komunikację miejską. Same korzyści dla miasta. Przecież Gdynia to przyjazne miasto ... tylko dla kogo ?

    • 6 5

  • Bzdura

    Jakie poduszki berlińskie??przecież tam nawet nie ma przejścia dla pieszych i te dziadki nie powinny wogole tam chodzić!!,zreszta wielokrotnie awanturuje się jeden z drugim.A teraz spowalniacze ..chory kraj bez znaków i przejścia.A później zdziwieni.

    • 9 1

  • żenada (1)

    Bezsens totalny! Czyli co auta mają zwalniać, bo ludziom którym spieszno na autobus nie chce się przechodzić w wydzielonym do tego miejscu, więc teraz mogą bez żadnych problemów przechadzać się w miejscu niedozwolonym do tego (nigdzie na wysokości hali nie ma przejścia dla pieszych w pobliżu przystanków autobusowych, chodzi o ul. Jana z Kolna)... Paranoja. Postawcie wtedy w pobliżu hali sygnalizację świetlną z przejściem dla pieszych, a nie montujcie progi zwalniające... Już pominę fakt bezmyślnego umiejscowienia progów na ul. II MPS, gdzie NIE MA nawet żadnej informacji (tj. znaków ostrzegawczych) o postawieniu tego typu spowalniacza prędkości - jest tylko postawiony znak o robotach drogowych...

    • 6 4

    • przechodzić tam mogli tylko robili to źle i niezgodnie z przepisami wchodzili pod koła samochodów poza pasami więc byli winni wypadkom ale w Gdyni teraz rządzą psychole którzy odwracają kota ogonem i za winy pieszych karzą kierowców

      • 2 1

  • No tak... (1)

    Dziura na dziurze, itp. na drogach, a kolejne progi zwalniające są potrzebne, żeby jeszcze bardziej dobić zawieszenie w aucie. Nie lepiej w tym przypadku, zrobić tam przejście że światłami dla pieszych???
    A może tak pozew zbiorowy, że miasto świadomie niszczy nasze auta budując tysiące progów, które mają niewątpliwie zły wpływ na zawieszenie?

    • 6 4

    • Codziennie jak jadę Unruga myślę o tym, że miasto powinno płacić za naprawę mojego auta. Dziury i muldy są tam straszne!

      • 1 1

  • Gdynia - tu się żyje... (2)

    Nowe krawężniki i beton na przystankach, progi zwalniające, odświeżone pasy na jezdniach, kwiatki w donicach ulicznych, trajtek 27 zamiast Aleją Zwycięstwa jedzie koło Riviery, siłownie pod chmurką. Inwestycja goni inwestycję...

    • 5 3

    • A za 141 dni (1)

      półmaraton na ulicach miasta, o czym radośnie informuje zegar na centralnym skrzyżowaniu.

      • 0 2

      • na autostradach i ekspresówkach nie ma maratonów

        • 1 1

  • Powinno byc. (1)

    Powinno byc wykonane przejscie dla pieszych oznakowane znakiem nad jezdnia.To co zrobili jest najglupszym pomyslem ktory ma na celu chronic tylki urzednikow.

    • 6 3

    • tylko kto uchroni urzednikow przed spoleczenstwem

      • 0 0

  • Dubaj Północny

    To w Gdyni da się jeszcze wolniej??? Przecież obecny stan dróg nie pozwala już w ogóle na jazdę.

    • 5 4

  • Kpmentarze

    Czytam te komentarze i dużo osób narzeka na te przeszkody
    To ja mam inny pomysł zrobić tam kontrolę prędkości powiedzmy do 30 h i po problemie
    JA wyjeżdżając z oksywia są takie korki że jadę 10h więc to nie problem. Albo estlakada

    • 7 0

  • Kolejna głupota...

    Progi nic nie zmieniają. Można przez nie przejechać z normalna prędkością samochodem osobowym, a tym bardziej ciężarowym. Jedynie bardzo niskie samochody muszą uważać żeby nie uszkodzić sobie zawieszenia i podwozia. Ulica przy hali targowej jest jedną z bardziej zakorkowanych ulic w Gdyni. Teraz jest jeszcze gorzej. O godzinie 14 wszystko w kierunku obluza stoi. Od samego centrum. Należy coś z tym zrobić bo dojechać się nie da do domu ani innych miejsc. Progi nie spełniają też swojej roli z jednego powodu. Ostatni rząd jest tylko na dwóch pasach i kierowcy omijają je lewa strona gdzie progu nie ma. To dopiero będzie niebezpieczne gdy będą skręcać notorycznie w lewo, a później w prawo taranujac innych uczestników ruchu ulicznego.

    • 5 1

  • Czyli można lewym skrajnym pasem

    pomykać 30-40 km/h bez obawy,że trafimy na próg zwalniający ?
    Dobre rozwiązanie i ekonomiczne.
    Zawsze jest jednak jakaś furtka do obejścia ..Ale może być tak, że zaraz zostaną dołożone te brakujące progi....i d** -ała. Popieram opinię j.w. W dniu 11 sierpnia jadąc autobusem 194 od Hali Targowej ( około15:30)-piątek do przyst.(Stare Obłuże 01)-podróż trwała blisko 45 minut...Według rozkładu powinno być to około 16 minut..

    • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest TPMS?

 

Najczęściej czytane