• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wolniej i bezpieczniej przy Hali Targowej

Michał Sielski
15 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.

Osiem progów zwalniających zostało zamontowanych przy ul. Jana z Kolna, na tyłach Hali Targowej w Gdyni. Ma to uspokoić ruch w miejscu, w którym piesi przechodzą na przystanki autobusowe przez trzypasmową jezdnię.



Zdarza ci się przechodzić przez wielopasmowe jezdnie w miejscu, w którym nie ma przejścia dla pieszych?

O problemach przy Hali Targowej w Gdyni piszemy regularnie. Większość z nich dotyczy tego samego: pieszych przechodzących z hali w kierunku przystanków autobusowych. Żeby tam się dostać, muszą pokonać trzypasmową jezdnię. Wprawdzie nie ma tam przejścia dla pieszych, ale oba są oddalone o ponad 100 m, więc przejście przez jezdnię jest w tym miejscu legalne - oczywiście pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa kierującym samochodami i autobusami. W praktyce bywa z tym różnie.

Jak zmienić ruch przy Hali Targowej - pomysł gdynianina



Progi spowolnią samochody osobowe



- Starsze osoby po prostu nie mają tyle siły, by dynamicznie przejść i nikogo nie zablokować. Większość kierowców wie, co dzieje się w tym miejscu i profilaktycznie zwalnia, ale niekiedy dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń. Potrącenia też się zdarzają - przyznaje pan Andrzej, który codziennie wraca z pracy przez ul. Jana z Kolna.
Teraz zwolnić będą musieli nie tylko ci, którzy przewidują potencjalne ryzyko potrącenia pieszego, ale wszyscy. Na jezdni zamontowano osiem progów zwalniających - w sumie każdy kierowca musi przejechać przez trzy z nich. To tzw. poduszki berlińskie - ich rozstaw wymusza wolniejszą jazdę na kierowcach samochodów osobowych, ale autobusy nie muszą przejeżdżać przez podwyższenie. One mają jednak tuż za progami przystanek, więc i tak jadą tam wolno. Oprócz progów pojawiło się również ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Lokalizacja progów zwalniających przy Halach Targowych w Gdyni. Lokalizacja progów zwalniających przy Halach Targowych w Gdyni.

Bezpieczeństwo przede wszystkim



- Progi zainstalowano w trzech rzędach, po jednym na każdym pasie ruchu. Dodatkowo na tym odcinku pojawiło się ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zastosowanie tego rozwiązania ma wyhamować i uspokoić ruch pojazdów. Głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa pieszych - podkreśla Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni nie wyklucza w przyszłości budowy przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną na wysokości Miejskich Hal Targowych. Wymaga ono jednak wykonania projektu oraz zarezerwowania określonych środków finansowania - dodaje.
Zmiany cieszą społeczników, którzy od lat walczyli o uspokojenie ruchu w tym rejonie miasta. Przypominają też, że politycy obiecywali w tym miejscu także nowe przejście dla pieszych.

- Gratulujemy, że po wielu latach "nie-da-się" w kwestii zapewnienia bezpieczeństwa pieszym w tym miejscu, tłumaczonego na wiele sposobów, w tym obiekcjami ZKM, udało się coś zrobić. Bardzo liczę, że nie jest to ostatnie słowo ratusza, bo w nowoczesnym mieście to piesi są najważniejsi. Przypominam też, że rządzące Gdynią ugrupowanie obiecało w wyborach w tym miejscu budowę przejścia dla pieszych, więc pozostaje trzymać za słowo i czekać - komentuje Łukasz Piesiewicz, radny dzielnicy Śródmieście.

Miejsca

Opinie (381) ponad 20 zablokowanych

  • W tym miejscu przechodzenie przez jezdnie to dluga tradycja.

    A jak widac malo tam wypadkow a to dlatego, ze najniebezpieczniej jest na przejsciach dla pieszych a to z kolei dlatego, ze tam pieszy MUSI w jakims stopniu zaufac kierowcy. a poza przejsciami wie, ze kierowcy beda starali sie go rozjechac i moze racjonalnie obliczyc czas i ocenic predkosc.

    • 5 1

  • Najlepiej jak przepuszczają samochody ( średnio 1,5 tony ), a pchają się pod autobusy i trolejbusy ( 20 - 30 ton ).

    • 6 0

  • Każdy taki próg zwalniający

    typu "poduszka berlińska" kosztuje około 3100 zł/brutto 1 szt./.. Wymiary 300 x 180 x 6.5. cm. Natomiast wersja "uboższa" o wymiarach 200 x 180 x 65 cm wykonany z gumy to wydatek rzędu 4700 zł/1 szt. -są też tańsze o połowę zamienniki wykonane z PCV.
    Ciekawe ile pieniędzy publicznych "położono" faktycznie na ul. Jana z Kolna ?

    • 4 1

  • Wracam tamtędy codziennie, dla pieszych może Ok , ale dla kierowców tragedia , nawet jak nie ma dużego ruchu to tam się wszystko blokuje, nie dość ze masa dziur, wiec i tak trzeba zwalniać to jeszcze te spowalniacze, które tylko będą powodem większych korków .

    • 5 3

  • Tam nigdy szybko nie można było jeździć

    Jak nie piesi to dziury. W końcu Gdynia miasto z morza i marzeń zapomnieli jeszcze dodać i dróg dziurawych jak ser szwajcarski

    • 7 3

  • (1)

    Tam i tak przejazd był utrudniony, bo piesi wymuszali pierwszeństwo, teraz kolejna przeszkoda. Ewidentnie Gdynia nie jest przyjazna kierowca.

    • 7 1

    • a kierowcy nie są przyjaźni pieszym

      • 1 0

  • i bardzo dobrze (2)

    Co dzień jeżdżę tam za kierownicą autobusu. Kamery zamontowane w pojazdach mogły by bardzo bardzo dużo pokazać. Ci którym przeszkadzają piesi nigdy w życiu nie powinni otrzymać "prawa jazdy"

    • 6 6

    • autobusom tez piesi nie przeszkadzali zwłaszcza ci którzy wyskakiwali nagle zza zderzaka innego autobusu albo te babcie z wózkami stojące przed maską na pasie ruchu

      • 1 0

    • A gdzie przejście??????

      A może w pierwszej kolejności namalować przejście? Pierwszy raz słyszę, żeby robić spowalniacze, żeby piesi mieli bezpieczniejsze przejście, a tam nie ma nawet pasów namalowanych, porażka!!!!!

      • 1 0

  • Trzeba by było odwrócić ruch na Jana z Kolna i Wójta Radtkego

    Wtedy przystanki można by było zrobić od strony samej hali, likwidując konieczność przechodzenia przez ulicę. Czyli z Wójta Radtkego byłby wyjazd w stronę Rumii, a na Jana z Kolna wjazd do Gdyni. Trzeba by było dostosować jeszcze ruch na kilku innych ulicach, ale wszystko jest do zrobienia.

    • 1 1

  • Pasy

    Wumalujxie tam przejście . To zapewne tańsze niż ten szajs plastik

    • 4 0

  • Precz z samochodami w okolicy Hali ! (1)

    • 0 6

    • Precz z i**otami!

      Z takimi co powyżej...

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu motoryzacyjnego należy marka Porsche?

 

Najczęściej czytane