• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wolniej i bezpieczniej przy Hali Targowej

Michał Sielski
15 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.

Osiem progów zwalniających zostało zamontowanych przy ul. Jana z Kolna, na tyłach Hali Targowej w Gdyni. Ma to uspokoić ruch w miejscu, w którym piesi przechodzą na przystanki autobusowe przez trzypasmową jezdnię.



Zdarza ci się przechodzić przez wielopasmowe jezdnie w miejscu, w którym nie ma przejścia dla pieszych?

O problemach przy Hali Targowej w Gdyni piszemy regularnie. Większość z nich dotyczy tego samego: pieszych przechodzących z hali w kierunku przystanków autobusowych. Żeby tam się dostać, muszą pokonać trzypasmową jezdnię. Wprawdzie nie ma tam przejścia dla pieszych, ale oba są oddalone o ponad 100 m, więc przejście przez jezdnię jest w tym miejscu legalne - oczywiście pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa kierującym samochodami i autobusami. W praktyce bywa z tym różnie.

Jak zmienić ruch przy Hali Targowej - pomysł gdynianina



Progi spowolnią samochody osobowe



- Starsze osoby po prostu nie mają tyle siły, by dynamicznie przejść i nikogo nie zablokować. Większość kierowców wie, co dzieje się w tym miejscu i profilaktycznie zwalnia, ale niekiedy dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń. Potrącenia też się zdarzają - przyznaje pan Andrzej, który codziennie wraca z pracy przez ul. Jana z Kolna.
Teraz zwolnić będą musieli nie tylko ci, którzy przewidują potencjalne ryzyko potrącenia pieszego, ale wszyscy. Na jezdni zamontowano osiem progów zwalniających - w sumie każdy kierowca musi przejechać przez trzy z nich. To tzw. poduszki berlińskie - ich rozstaw wymusza wolniejszą jazdę na kierowcach samochodów osobowych, ale autobusy nie muszą przejeżdżać przez podwyższenie. One mają jednak tuż za progami przystanek, więc i tak jadą tam wolno. Oprócz progów pojawiło się również ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Lokalizacja progów zwalniających przy Halach Targowych w Gdyni. Lokalizacja progów zwalniających przy Halach Targowych w Gdyni.

Bezpieczeństwo przede wszystkim



- Progi zainstalowano w trzech rzędach, po jednym na każdym pasie ruchu. Dodatkowo na tym odcinku pojawiło się ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zastosowanie tego rozwiązania ma wyhamować i uspokoić ruch pojazdów. Głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa pieszych - podkreśla Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni nie wyklucza w przyszłości budowy przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną na wysokości Miejskich Hal Targowych. Wymaga ono jednak wykonania projektu oraz zarezerwowania określonych środków finansowania - dodaje.
Zmiany cieszą społeczników, którzy od lat walczyli o uspokojenie ruchu w tym rejonie miasta. Przypominają też, że politycy obiecywali w tym miejscu także nowe przejście dla pieszych.

- Gratulujemy, że po wielu latach "nie-da-się" w kwestii zapewnienia bezpieczeństwa pieszym w tym miejscu, tłumaczonego na wiele sposobów, w tym obiekcjami ZKM, udało się coś zrobić. Bardzo liczę, że nie jest to ostatnie słowo ratusza, bo w nowoczesnym mieście to piesi są najważniejsi. Przypominam też, że rządzące Gdynią ugrupowanie obiecało w wyborach w tym miejscu budowę przejścia dla pieszych, więc pozostaje trzymać za słowo i czekać - komentuje Łukasz Piesiewicz, radny dzielnicy Śródmieście.

Miejsca

Opinie (381) ponad 20 zablokowanych

  • Dość progów hamujących, które działają tylko punktowo na zmniejszenie prędkości (1)

    Czas zacząć zwężać jezdnie, to przynosi efekt na całej długości zwężenia.

    • 12 10

    • Ale my nie chcemy efektów tylko wrażenia że chodzi o efekty. Samochody to bożki ale chcemy udawać, że nie.

      • 8 2

  • (1)

    Tak, pieszemu nie wolno wtargnąć na jezdnię, zero dyskusji. Niemmiej sama hala jest przeciwieństwem galerii handlowych do których większość klientów dojeżdża samochodami i powinniśmy robić wszystko że ułatwić korzystanie z niej. Gdyby ograniczenie prędkości wystarczyło to nie byłoby progów. A że kierowcy to w większości gamonie...

    • 15 18

    • Oczywiście, że tak. To jest na swój sposób historyczne i ważne dla miasta miejsce. W takich miejscach naprawdę władze nie powinny iść na żadne kompromisy. Zwolnić ruch nawet do 10/h i postawić fotoradary.

      • 1 0

  • Ale pasów nie wymalowali!

    Zamiast przejścia dla pieszych pagórki utrudniające życie kierowcom . Super pomysł!

    • 10 5

  • kiedy był bar atut to codziennie kogoś zeskrobywano z jezdni ale szczurek ma gdzieś hołotę z obłuża (1)

    i pogórza. niech giną co nie?

    • 4 9

    • Moim zdaniem W.Sz. nie ma ochoty nikogo zabijać

      ...a szczególnie hołoty, która na niego głosuje.

      • 0 0

  • ....

    Bezpieczniej będzie jak rozlożycie kolczatki.

    • 11 4

  • Brak aut (1)

    A może zakazać całkowicie ruchu samochodów w centrum. Wtedy bezmyślnie i wszędzie piesi i rowerzyści będą mogli szaleć na całego.

    • 11 9

    • ważne, żebyś ty mógł jechać jak warzywo przez miasto

      • 1 0

  • Zamiast zbudować przejście podziemne z hali targowej

    Na druga stronę aktywując wszystkie sklepiki w podziemiach hali to w Gdyni kombinują jak jak stwarzać utrudnienia w ruchu drogowym.

    • 17 11

  • (2)

    Chyba prościej,taniej i szybciej namalować pasy dla pieszych, a nie budować progi zwalniające, zwiększające emisję spalin

    • 21 8

    • w innowacyjnej Gdyni

      robi się wszystko odwrotnie, takie to są rządy, tu wymyśla się koło na nowo

      • 3 3

    • Przecież pasy są dla kierowców żadną przeszkodą

      bo przepisy nadal są utrzymywane przez i**otów na zasadzie rywalizacji o pierwszeństwo

      • 1 0

  • ? (2)

    To może by tak przejście dla pieszych zrobić, a nie tym rozwiązaniem dać zielone światło na przechodzenie w niedozwolonym miejscu.

    • 19 9

    • (1)

      Tak. w tym miejscu piesi powinni mieć taką możliwość.

      • 0 1

      • ?

        Gratuluje sposobu myślenia :)

        • 0 0

  • Przejście (2)

    A nie prościej było tam zrobić w pełni legalne przejście dla pieszych?

    • 31 4

    • tak robi się (1)

      w całej Europie ale Gdynia jest innowacyjna i tu robi się wszystko inaczej

      • 4 2

      • A w którym miejscu? Bo wyjść z hali jest kilka i nie zmusisz pieszych do nakładania drogi na przystanek.

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbył się pierwszy przejazd przez Trójmiasto Mikołajów na motocyklach?

 

Najczęściej czytane