• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wolniej i bezpieczniej przy Hali Targowej

Michał Sielski
15 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.

Osiem progów zwalniających zostało zamontowanych przy ul. Jana z Kolna, na tyłach Hali Targowej w Gdyni. Ma to uspokoić ruch w miejscu, w którym piesi przechodzą na przystanki autobusowe przez trzypasmową jezdnię.



Zdarza ci się przechodzić przez wielopasmowe jezdnie w miejscu, w którym nie ma przejścia dla pieszych?

O problemach przy Hali Targowej w Gdyni piszemy regularnie. Większość z nich dotyczy tego samego: pieszych przechodzących z hali w kierunku przystanków autobusowych. Żeby tam się dostać, muszą pokonać trzypasmową jezdnię. Wprawdzie nie ma tam przejścia dla pieszych, ale oba są oddalone o ponad 100 m, więc przejście przez jezdnię jest w tym miejscu legalne - oczywiście pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa kierującym samochodami i autobusami. W praktyce bywa z tym różnie.

Jak zmienić ruch przy Hali Targowej - pomysł gdynianina



Progi spowolnią samochody osobowe



- Starsze osoby po prostu nie mają tyle siły, by dynamicznie przejść i nikogo nie zablokować. Większość kierowców wie, co dzieje się w tym miejscu i profilaktycznie zwalnia, ale niekiedy dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń. Potrącenia też się zdarzają - przyznaje pan Andrzej, który codziennie wraca z pracy przez ul. Jana z Kolna.
Teraz zwolnić będą musieli nie tylko ci, którzy przewidują potencjalne ryzyko potrącenia pieszego, ale wszyscy. Na jezdni zamontowano osiem progów zwalniających - w sumie każdy kierowca musi przejechać przez trzy z nich. To tzw. poduszki berlińskie - ich rozstaw wymusza wolniejszą jazdę na kierowcach samochodów osobowych, ale autobusy nie muszą przejeżdżać przez podwyższenie. One mają jednak tuż za progami przystanek, więc i tak jadą tam wolno. Oprócz progów pojawiło się również ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Lokalizacja progów zwalniających przy Halach Targowych w Gdyni. Lokalizacja progów zwalniających przy Halach Targowych w Gdyni.

Bezpieczeństwo przede wszystkim



- Progi zainstalowano w trzech rzędach, po jednym na każdym pasie ruchu. Dodatkowo na tym odcinku pojawiło się ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zastosowanie tego rozwiązania ma wyhamować i uspokoić ruch pojazdów. Głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa pieszych - podkreśla Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni nie wyklucza w przyszłości budowy przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną na wysokości Miejskich Hal Targowych. Wymaga ono jednak wykonania projektu oraz zarezerwowania określonych środków finansowania - dodaje.
Zmiany cieszą społeczników, którzy od lat walczyli o uspokojenie ruchu w tym rejonie miasta. Przypominają też, że politycy obiecywali w tym miejscu także nowe przejście dla pieszych.

- Gratulujemy, że po wielu latach "nie-da-się" w kwestii zapewnienia bezpieczeństwa pieszym w tym miejscu, tłumaczonego na wiele sposobów, w tym obiekcjami ZKM, udało się coś zrobić. Bardzo liczę, że nie jest to ostatnie słowo ratusza, bo w nowoczesnym mieście to piesi są najważniejsi. Przypominam też, że rządzące Gdynią ugrupowanie obiecało w wyborach w tym miejscu budowę przejścia dla pieszych, więc pozostaje trzymać za słowo i czekać - komentuje Łukasz Piesiewicz, radny dzielnicy Śródmieście.

Miejsca

Opinie (381) ponad 20 zablokowanych

  • Moje następne miejskie auto to będzie terenówka. (1)

    Na Gdynię nic innego się nie nadaje. Walić ekologię.

    • 24 9

    • Mam, polecam

      krawężniki i progi nie straszne :)

      • 0 0

  • W sumie po co?

    Przy dalszym faworyzowaniu smochodów przy Hali niedługo będzie zaczynał się korek do estakady więc każdy sobie spokojnie przejdzie między stojącymi samochodami.

    • 14 12

  • (2)

    Jak kierowcy nie potrafią dostosować się do obowiązującej prędkości to trzeba ich zwalniać na siłę - progami.

    • 27 21

    • A piesi d**ile wiedzą że nie mają prawa np przechodzić zza przeszkody która ich zasłania? więc dlaczego to robią i powodują wypadki?

      • 9 3

    • Art. 14. o ruchu drog.
      Zabronione zachowania pieszego
      Zabrania się:
      1)
      wchodzenia na jezdnię:
      a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
      b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
      2)
      przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;
      3)
      zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko;
      4)
      przebiegania przez jezdnię;
      5)
      chodzenia po torowisku;
      6)
      wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub opuszczanie ich rozpoczęto;
      7)
      przechodzenia przez jezdnię w miejscu, w którym urządzenie zabezpieczające lub przeszkoda oddzielają drogę dla pieszych albo chodnik od jezdni, bez względu na to, po której stronie jezdni one się znajdują.

      • 5 2

  • A tam wolno przechodzić? (3)

    Przećwiczyć towarzystwo mandatami. Po 500 minus.

    • 20 13

    • Wolno (1)

      Wolno przechodzić bo masz odległość większą niż 100m od poprzedniego przejścia więc można. Poduczyc się proszę.

      • 4 7

      • Pouczyć się, owszem

        Przechodząc w takim miejscu należy najpierw ustąpić pierwszeństwa pojazdom.

        • 2 0

    • Wolno pisowski lamerze

      • 1 6

  • (1)

    Kawałek wcześniej jest przejście i wiecie co? Tam kierowcy NIGDY się nie zatrzymują. Jedyna szansa na przejście to czerwone światło skrzyżowanie wcześniej. Więc nie na co biadolić, dobrze że są progi a powinno być ich więcej, najlepiej przed każdym przejście. Durni kierowcy inaczej nie zrozumieją.

    • 26 17

    • A durni piesi kiedy zrozumieją że nie wolno im wchodzić na jezdnię byle gdzie i byle jak? Czy to takie trudne żeby pojąć pacanie np ze się nie wchodzi na ulice zza autobusu?

      • 6 4

  • Przynajmniej nie montują nielegalnie progów bezpośrednio przed przejściem jak w Gdańsku (1)

    tylko zachowują odpowiedni odstęp.

    A tak w ogóle, to można by zrobić porządne progi, które nie da się przejechać z prędkością powyżej 30km/h, ale przejazd z prędkością 30km/h nie powoduje szkód dla zawieszenia. Zamiast tego wybrano "gotowce", które niszczą zawieszenie, nawet gdy przejeżdża się przez nie 5km/h.

    • 16 4

    • wszystkie progi

      niszczą zawieszenie, hamulce i zwiększają zużycie paliwa

      • 4 1

  • dobry pomysł, tam jest duzo wypadków

    choc wg mnie wystraczyłoby zrobić przejscie dla pieszych obok hali rybnej, dla tych co ida na przystanki autobusowe,aż sie prosi

    • 13 6

  • W Gdyni większość drog ma darmowe Dziury Zwalniające

    Dlaczego nie ma ich przy hali ???

    • 20 3

  • ....

    O w Gdyni stawiają na bezpieczenstwo,to jest dopiero dbanie,troska o mieszkancow,brawo !

    • 9 10

  • Za niskie progi, dzisiaj spokojnie przeleciałem 60-tką

    • 11 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

BMW i3 to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane