• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wolniej i bezpieczniej przy Hali Targowej

Michał Sielski
15 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.

Osiem progów zwalniających zostało zamontowanych przy ul. Jana z Kolna, na tyłach Hali Targowej w Gdyni. Ma to uspokoić ruch w miejscu, w którym piesi przechodzą na przystanki autobusowe przez trzypasmową jezdnię.



Zdarza ci się przechodzić przez wielopasmowe jezdnie w miejscu, w którym nie ma przejścia dla pieszych?

O problemach przy Hali Targowej w Gdyni piszemy regularnie. Większość z nich dotyczy tego samego: pieszych przechodzących z hali w kierunku przystanków autobusowych. Żeby tam się dostać, muszą pokonać trzypasmową jezdnię. Wprawdzie nie ma tam przejścia dla pieszych, ale oba są oddalone o ponad 100 m, więc przejście przez jezdnię jest w tym miejscu legalne - oczywiście pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa kierującym samochodami i autobusami. W praktyce bywa z tym różnie.

Jak zmienić ruch przy Hali Targowej - pomysł gdynianina



Progi spowolnią samochody osobowe



- Starsze osoby po prostu nie mają tyle siły, by dynamicznie przejść i nikogo nie zablokować. Większość kierowców wie, co dzieje się w tym miejscu i profilaktycznie zwalnia, ale niekiedy dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń. Potrącenia też się zdarzają - przyznaje pan Andrzej, który codziennie wraca z pracy przez ul. Jana z Kolna.
Teraz zwolnić będą musieli nie tylko ci, którzy przewidują potencjalne ryzyko potrącenia pieszego, ale wszyscy. Na jezdni zamontowano osiem progów zwalniających - w sumie każdy kierowca musi przejechać przez trzy z nich. To tzw. poduszki berlińskie - ich rozstaw wymusza wolniejszą jazdę na kierowcach samochodów osobowych, ale autobusy nie muszą przejeżdżać przez podwyższenie. One mają jednak tuż za progami przystanek, więc i tak jadą tam wolno. Oprócz progów pojawiło się również ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Lokalizacja progów zwalniających przy Halach Targowych w Gdyni. Lokalizacja progów zwalniających przy Halach Targowych w Gdyni.

Bezpieczeństwo przede wszystkim



- Progi zainstalowano w trzech rzędach, po jednym na każdym pasie ruchu. Dodatkowo na tym odcinku pojawiło się ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zastosowanie tego rozwiązania ma wyhamować i uspokoić ruch pojazdów. Głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa pieszych - podkreśla Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni nie wyklucza w przyszłości budowy przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną na wysokości Miejskich Hal Targowych. Wymaga ono jednak wykonania projektu oraz zarezerwowania określonych środków finansowania - dodaje.
Zmiany cieszą społeczników, którzy od lat walczyli o uspokojenie ruchu w tym rejonie miasta. Przypominają też, że politycy obiecywali w tym miejscu także nowe przejście dla pieszych.

- Gratulujemy, że po wielu latach "nie-da-się" w kwestii zapewnienia bezpieczeństwa pieszym w tym miejscu, tłumaczonego na wiele sposobów, w tym obiekcjami ZKM, udało się coś zrobić. Bardzo liczę, że nie jest to ostatnie słowo ratusza, bo w nowoczesnym mieście to piesi są najważniejsi. Przypominam też, że rządzące Gdynią ugrupowanie obiecało w wyborach w tym miejscu budowę przejścia dla pieszych, więc pozostaje trzymać za słowo i czekać - komentuje Łukasz Piesiewicz, radny dzielnicy Śródmieście.

Miejsca

Opinie (381) ponad 20 zablokowanych

  • Bardzo słusznie, trzeba odważnych decyzji! (1)

    Skoro w ruchliwych miejscach miast prędkość jest ograniczana nawet do 10/h, to nie ma problemu, by ten odcinek określić jako strefa zamieszkania.

    • 18 50

    • wystarczy chcieć

      lobby samochodowe jest w 3miescie jednak zbyt duże na takie logiczne rozwiązania.

      • 7 7

  • (1)

    Nosz kurcze. Won z tymi progami!

    • 69 23

    • na kierofczyków nie ma innej metody.

      • 7 10

  • (1)

    Rozwiązania zdiz w Gdyni juz dawno sięgnęły dna . Zamknijcie ruch w całej Gdyni .

    • 76 17

    • w większości niemieckich miast jest Fußgängerzone i żaden Helmut tak nie zrzędzi na to jak te nasze niemęskie łajzy metrosexo

      • 7 5

  • brakuje szlabanów (1)

    szczyt bezmyślności 3 pasy i progi. Tylko w Gdynii

    • 78 20

    • Z tymi szlabanami, to nawet nie taki głupi pomysł. Niby na "nie", a sam podsuwa dobre rozwiązania.

      • 9 0

  • Wolniej i bezpieczniej (1)

    To powinno być na obwodnicy

    • 39 11

    • tak co kilometr

      większość i tak by miała do pokonania tylko kilka progów, a zwiększyłoby to bezpieczeństwo

      • 8 3

  • Tępic kierofczyków. pozwalają sobie już na za dużo.

    • 17 50

  • I znowu ta sama śpiewka (2)

    Nie robią - źle, robią - też niedobrze...

    A w czym te progi przeszkadzają kierowcom niby? Że muszą zwolnić? I o to chodzi...

    Tylko te durne ludzie, zwby teraz się nie pchały pod koła jak bydło, bez patrzenia na boki...

    • 16 46

    • Przeszkadzają, bo niszczą zawieszenie. Można zrobić progi, które nie niszczą zawieszenia, ale po co. Lepiej do**bać kierowcom.

      • 9 3

    • w tym

      w tym ze budujemy lepsze drogi zeby usunac nierownosci, poprawic komfort i plynnosc a na odcinku 100metrow napierdzielaja ci 3 progi. rok temu jadac z centrum do siebie mialem 0 progow, teraz musze przejechac przez 6... bzdura

      • 3 2

  • Jakiś obłęd z tymi progami w Gdyni. (1)

    Może przesiądźmy się na osiołki?

    • 60 14

    • a co ci

      osiołki zrobiły?

      • 0 0

  • Jaki bez ses (3)

    Wystarczyło zrobić wyspę na środku z przystankiem autobusy przenieść na lewy pas A prawy bezpiecznie został by dla samochodw

    • 53 9

    • Bzdura

      Dobry pomysł. Porównywalny do mojego (ze światłami). Pozdrawiam.

      • 1 3

    • Tylko wtedy już autobusy nie mogłyby omijać innych autobusów

      Przypominam że tam są trzy różne przystanki i na każdym się zatrzymują różne autobusy. Obecnie na przykład 152 omija R-kę, a 23 omija 128.

      • 3 1

    • Kto Cię uczył Polskiego ?!
      "Bez ses"
      Chyba bezsens, gamoniu.

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Jakie już oburzenie św przepustowości (7)

    prawo do zapierdzielania przez miasto ponad dopuszczalną prędkość jest prawem nad wszystkimi prawami ;)

    • 53 86

    • Są inne rozwiązania spowolnienia, ale z zachowaniem płynności ruchu. Ale jak ktoś się uparł, że muszą być w środku miasta koniecznie 3 pasy ruchu w jednym kierunku, to faktycznie tylko progi pomogą. Tutaj potrzeba całościowej zmiany myślenia, a nie na zasadzie "j**nijmy próg, i będzie super".

      • 6 11

    • Ilość progów zwalniających powinna być wprost proporcjonalna do ilości kretynów za kierownicą (2)

      dlatego w naszym kraju nadal jest potrzeba stawiania nowych - proste

      • 20 6

      • Wlasnie zasluzyles na trzy progi. (1)

        • 2 5

        • a ty na mur dookoła

          • 0 1

    • mam terenówkę

      i poduszki berlińskie mi niestraszne - bez problemu wchodzą między koła z standardową 'pięćdziesiątką' :)

      • 4 3

    • Kup sobie auto. 1200 zł naskrobiesz (1)

      Poproś babcie

      • 2 3

      • masz samochod za 1200zL

        ale jestes przegrancem :)) tylko najgorsze blokowe elementy takie trupy na kolkach nazywaja samochodem. Chciales blysnac, ale sam wyszedles na biedaka :)

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w logo Alfa Romeo?

 

Najczęściej czytane