- 1 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (65 opinii)
- 2 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (53 opinie)
- 3 Od soboty spore utrudnienia na A1 (84 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (88 opinii)
- 5 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (74 opinie)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
Gdynia zbada stan Trasy Kwiatkowskiego
1,1 mln zł pochłoną ekspertyzy i badania, dzięki którym zbadany zostanie aktualny stan Estakady Kwiatkowskiego . Równocześnie będzie przygotowywana dokumentacja projektowa modernizacji i podniesienia nośności drogi do 11,5 ton na oś na całej długości, potrzebna do rozpoczęcia remontu drogi, który zależy od pozyskania środków z UE.
Ostatni remont drogi został zakończony jesienią. Koszt prac pochłonął 1,6 mln zł. Remontowane były przeguby starszej części Estakady. Inwestycja była niezbędna, jednak to wciąż działanie doraźne.
Prawdziwą szansą dla drogi jest jej gruntowny remont, który ma szanse zostać sfinansowany z pieniędzy europejskich. Według szacunków cała inwestycja miałaby kosztować 200 mln zł. Czy Unia Europejska przeznaczy na ten cel pieniądze, jeszcze nie wiadomo. Remont Trasy Kwiatkowskiego jest bowiem co prawda uwzględniony przez resort infrastruktury i rozwoju, jednak na razie tylko na liście rezerwowej.
Modernizacja mogłaby zostać wykonana w ramach projektu: "Łącząc Europę" (CEF) skupiającego pieniądze z tzw. funduszu spójności. Polska ma otrzymać nawet 4 mld euro na projekty, które w sposób znaczny usprawniają połączenia morskie, kolejowe i drogowe wewnątrz Unii Europejskiej.
I choć widoki na remont są niepewne, miasto ogłosiło przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej oraz przeprowadzenie ekspertyz, które mają dać odpowiedź, w jakim stanie technicznym jest droga.
Pierwsza część zamówienia obejmuje wykonanie ekspertyzy technicznej, dotyczącej aktualnego stanu technicznego i rzeczywistej nośności obiektu. Część druga dotyczy wykonania minimum dwuwariantowej koncepcji modernizacji i podniesienia nośności obiektu do klasy A (TEN-T), czyli możliwości jazdy ciężarówek o nośności 11,5 ton na oś.
- Finansujemy to we własnym zakresie. Chcemy zbadać stan drogi, zobaczyć, jakie są najpilniejsze potrzeby w zakresie jej dostosowania do pełnej nośności TEN-T i jednocześnie posiadać dokumentację projektową, gdyby udało się w końcu rozpocząć remont drogi - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Te ruchy prawdopodobnie nie zrobią większego wrażenia na pracownikach obecnego Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Rozmowy w sprawie przejęcia drogi przez państwo były prowadzone wielokrotnie. Miało ono pozwolić na odciążenie budżetu miasta, z którego pochodzą środki na remonty. Jako argumenty, gdyńscy urzędnicy przytaczali duże natężenie ruchu na drodze oraz - de facto - jej międzynarodowy charakter. W walce o zmianę statusu lojalnie wspiera miasto Port Gdynia. Do podjęcia konkretnych decyzji nikt się jednak nie kwapi.
- Jest to dla mnie jedna z większych zagadek. Przecież uznanie tej drogi za krajową nic nie kosztuje budżet państwa. Wystarczy jedna decyzja. Jak widać, nie ma woli, by ją podjąć - kończy Stępa.
Opinie (150)
-
2014-02-13 06:14
nową obok zrobić, taniej będzie. (1)
tą zajmą się ziomki złomki.
- 42 2
-
2014-02-13 15:15
Inny przebieg
Jak się zastanawiali czy ją dobudować dalej przez las, w 2005 roku były pomysły aby połaczyć ją z obwodnicą w chylonii. Gdyby wtedy wybrali ten wariant dziś nie było by problemów z korkami. Ale ekipa UM wolała przez las.
- 3 2
-
2014-02-13 14:56
jak zabira dotację do lotniska to juiż nic Gdynia ze swoim budżecikiem nie zrobi. No chyba że coś z Polsatem
- 4 1
-
2014-02-13 14:43
i tak powiem
dawno nic się nie dzialo na estakadzie. coraz mnie podoba mi się wladza gdyńskich decydentow
- 8 1
-
2014-02-13 07:54
Przecież Szczurek obraził się na Unię !? (1)
A bajki Stępy już nie są śmieszne. Stępa powiada :- Jest to dla mnie jedna z większych zagadek. Przecież uznanie tej drogi za krajową nic nie kosztuje budżet państwa. Wystarczy jedna decyzja. Jak widać, nie ma woli, by ją podjąć - kończy Stępa.
Oczywiście,że uznanie tej drogi za krajową nic nie kosztuje. Natomiast kto potem weźmie na siebie koszty utrzymania ???- 22 1
-
2014-02-13 14:26
Stepa jak juz cos powie to rece opadaja.
- 6 0
-
2014-02-13 08:30
POPIS (3)
Gdynia jest solą w oku dla PO/PIS/SLD i innych tego typu tam
zobaczcie, ile gdansk dostal z budżetu a ile gdynia
odpowiedz nasuwa się sama- 5 17
-
2014-02-13 14:06
Odpowiedź: w Gdyni nie potrafią wypełniać papierów z podaniami.
- 4 1
-
2014-02-13 11:00
kto Ci wyprał mózg
- 3 0
-
2014-02-13 08:35
Trzeba wybrać odpowiednich przedstawicieli do Sejmu, aby robili cos dla swoich wyborców.
A Gdynia niech płacze i dalej głosuje na Szczurka i Biedronia
- 11 2
-
2014-02-13 13:56
S! K! A! N! D! A! L!
Zburzyć to w p-izdu jak są z tym takie problemy !
- 6 1
-
2014-02-13 06:07
Skromne 94 mln. z lotniska (9)
już czekają w zasięgu na przelanie.
- 103 21
-
2014-02-13 09:52
Nie kumam Szczurka (8)
Estakada się rozpada, dróg nie ma, a jak są, to w opłakanym stanie. Po co to lotnisko? By Elita miała bliżej na lotnisko?
- 26 4
-
2014-02-13 10:22
(7)
Których dróg nie ma i które są w opłakanym stanie?
- 5 16
-
2014-02-13 10:45
Morska,Hutnicza,Wiśniewskiego,Al.Zwycięstwa (2)
Kolega pewnie piechur z prowincji?
- 23 2
-
2014-02-13 13:31
Morska jest regularnie remontowana
lub przebudowywana, ale nawierzchnia z czasem się niszczy ze względu na duże natężenie ruchu
- 3 5
-
2014-02-13 10:49
Płka Dąbka - osiem lat temu w wyborach kanapowa partia Szczurka obiecała, że ją wyremontuje
- 21 0
-
2014-02-13 12:33
Nie ma
Adolfhitlerstrasse
- 3 0
-
2014-02-13 11:33
nie ma Żuławskiej
- 0 1
-
2014-02-13 10:48
Jeśli dobrze czytam, to Trasa Kwiatkowskiego ... (1)
Władysława IV zaczęła się sypać, a był(a) ostatnio na Piłsudskiego ?
- 7 0
-
2014-02-13 11:31
wystarczy żurawia zapuścić z okna gabinetu
- 6 0
-
2014-02-13 06:20
Remont (3)
Już to widzę. Remont za 1 mln trwal wiele miesięcy i zakorkowal miasto na amen. RRemont za 200 mln sparalizuje miasto na 5 lat. Pewnie znów będą pracować po 3 godzin dziennie w 4 osoby od "mariana" gdzie jeden to operator łopaty drugi to supervisor trzeci od kontaktu z miastem a czwarty marian bieze kase i idzie do domu.
- 104 2
-
2014-02-13 10:50
Marian od łopaty (1)
to Owner Operator.
- 11 0
-
2014-02-13 13:14
To młodszy specjalista ds. substancji sypkich
- 11 0
-
2014-02-13 09:48
General Manager, Project Manager, Public Relations Manager, a ten przy lopacie bedzie oficjalnie na L4.
- 22 0
-
2014-02-13 06:12
(2)
ta trasa wiecznie w remoncie. "Gdynia zbada stan" a czy to nie jest jej obowiązek ?
- 55 7
-
2014-02-13 13:13
Żaden z ważniejszych partyjnych z niej na codzień nie korzysta, to po co się interesować?
- 3 0
-
2014-02-13 08:46
jak to było ? "Gdynia - tu sie żyje tu się mieszka"
Hasło wypisywane na tym portalu przez odelegowanych do tego pracowników działu PR UM Gdynia.
Fakt ze dobrze wykonali zadania, bo zrobili ludziom wodę z mózgu, no ale są za to dobrze wynagradzani.
Ludziom można wmówić wszystko , nawet budowę lotniska podczas gdy 15 km dalej jest drugie i jest sie jego współwłascicielem.- 16 3
-
2014-02-13 13:12
Ja mam prostszy i tańszy i szybszy sposób oceny - wsadzić Szczura, Stępę i resztę kolesi do samochodu i kazać im przejechać TK w godzinach szczytu.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.