- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (301 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (20 opinii)
- 3 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (112 opinii)
- 4 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (14 opinii)
- 5 Paraliż drogowy na północy Gdyni (196 opinii)
- 6 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (29 opinii)
Gdzie zbudować stacje do ładowania samochodów elektrycznych?
Gdańsk rozpoczyna internetowe konsultacje dotyczące lokalizacji ładowarek dla pojazdów elektrycznych. Wyznaczonych zostało 81 propozycji lokalizacji, z których na podstawie głosów mieszkańców wybranych do realizacji zostanie 68. Urzędnicy na głosy i uwagi mieszkańców czekają do 29 maja.
Zgodnie z jej treścią, do końca roku w Gdańsku musi powstać 210 punktów, gdzie będzie można podłączyć do prądu samochód elektryczny.
- Aktualnie w Gdańsku jest ok. 50 punktów, a kolejne 21 jest w budowie. W związku z koniecznością uzupełnienia liczby punktów do ładowania sporządzony został plan budowy ogólnodostępnych stacji. Dokument przygotowywała grupa robocza składająca się z przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Gdańsku, Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, Biura Rozwoju Gdańska oraz Energi Operator SA. Zespół ten wytypował 81 lokalizacji, które spełniają określone kryteria - mówi Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Tabela z 81 propozycjami lokalizacji stacji ładowania pojazdów elektrycznych (pdf)
Spośród 81 lokalizacji, do realizacji zostanie wybranych 68. O ostatecznej liście zdecydują głosy i uwagi mieszkańców, które można zgłaszać do 29 maja 2020 r.:
- przez formularz konsultacyjny (.doc), który należy wysłać drogą elektroniczną na adres elektromobilnosc@gdansk.gda.pl lub pocztą tradycyjną na adres Urząd Miejski w Gdańsku - Wydział Gospodarki Komunalnej, ul. Kartuska 5, 80-103 Gdańsk.
- w trakcie interaktywnych spotkań, których sposób organizacji i terminy zostaną obwieszczone na stronie gdansk.pl co najmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem (obecnie nie jest podany żaden termin).
Stacje ładowania samochodów elektrycznych
Realizacja wszystkich nowych stacji będzie powierzona operatorowi systemu dystrybucyjnego, którym w Gdańsku będzie Energa Operator SA. Większość punktów będzie umożliwiała ładowania jednocześnie dwóch pojazdów ładowarkami o mocy 22 kW.
Materiał archiwalny z 2018 r.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Samochody na LPG, hybrydowe oraz elektryczne - ogłoszenia
Opinie (68) 2 zablokowane
-
2020-04-19 07:16
Miasto powinno wpisać w MPZP (8)
I wymuszać na deweloperach przynajmniej 10 takich miejsc ns 100 mieszkań, a w galeriach handlowych przynajmniej 30 takich miejsc ma 100 miejsc postojowych.
- 8 15
-
2020-04-19 08:29
a deweloper i tak to przeżuci w koszt (3)
uważasz ze mieszkania są za tanie?
- 3 7
-
2020-04-19 09:29
(1)
Czemu ma nie przerzucić? Przecież nie jest instytucją charytatywną.
- 3 3
-
2020-04-19 10:04
bo moze Gdansk tez jest przeludniony od dobrych 15 lat.
- 2 2
-
2020-04-19 10:03
jak "przeżuci" to ok.
a ty naucz sie pisac.
- 3 0
-
2020-04-19 09:39
Znawco (1)
Skad bedziesz mial energie? Siec SN juz teraz ledwo zipue
- 4 0
-
2020-04-20 01:27
A nie sądzisz, że to "zmartwienie" firm energetycznych?
Jak byś sprzedawał prąd to byłby dla Ciebie problem, że ludzie chcą go więcej, czy okazja do interesu?
- 0 0
-
2020-04-19 13:20
Miasto w ogole nie powinno sie tym zajmowac
- 0 0
-
2020-04-20 13:48
podpowiadam: jedna we Wrzeszczu pod domem sędziego NNW
kolejna na osiedlu, gdzie powszechnie wiadomo zasiedziane jest gros obecnych, byłych i prawdopodobnie przyszłych władz z układu, inne jak kasy starczy pobudowac plebsowi by nie ujadała i na wybory grzecznie chadzal
- 0 0
-
2020-04-19 07:22
Po co? (4)
Przeciez udowodniono juz w wielu miastach ,wlasnie teraz w czasie epidemii ze ruch samochodow nie zredukowal znacznie smogu!!
Np w Krakowie w ostatnich zimnych dniach smog ma sie dobrze a samochodow brak...
Swiadczy to tylko o wyolbrzymianiu problemu zwiazanego glownie z dieslami- 34 9
-
2020-04-19 09:04
zacznijmy od tego, że większość stacji pomiaru jest oddalona od większych ulic. Celowo.
- 1 5
-
2020-04-19 10:21
(1)
Zacznijmy od tego, że samochody są odpowiedzialne za 3-5% zanieczyszczeń powietrza.
- 3 4
-
2020-04-21 13:23
Ale śmierdzi w mieście jakby mniej i jest znacznie ciszej jak nie ma samochodów. Korki też mniejsze. Komunikacja jeździ planowo.
I chodniki niepozastawiane. Wypadków i potrąceń też jakby mniej. Pewnie nie każdy to zauważył
- 0 3
-
2020-04-21 13:22
Tłumaczę twojego posta na przykładowe liczby:
Emituję miesięcznie do atmosfery 100kg CO2. Ale przecież sąsiad emituje 1000kg CO2. To znaczy, że nie ma sensu żeby każdy ograniczył emisję CO2.
- 0 1
-
2020-04-19 07:36
moze troche offtopic ale... (1)
początki elektromobilnosci muszę zaliczyc na swoje wlasne konto. dlugo zanim kto poslyszal o pierwszej hybrydzie, to my ze Szpilkiem mielismy pierwszą stację ładowania za technikum na Sambora w Gdyni! ładowalim baterie do przerobionego komarka marki "Simson"
- 6 6
-
2020-04-19 09:56
niech ten co chce wykupi po prostu sobie w domu odpowiednie przylacze od energii
Bo odpowiedz brzmi.Nigdzie. Nie ma budowac miasto dodatkowo zeby jeszcze ograniczac tereny zielone w miescie.
- 3 0
-
2020-04-19 08:03
Elektryki szybciej znikną z naszych dróg, niż się na nich na dobre pojawią. (4)
Jeśli ktoś nie ma własnego gniazdka, to koszt ładowania na mieście i przejechania 100 km jest wyższy, niż przejazd tej samej wielkości samochodem spalinowym.
- 27 7
-
2020-04-19 09:05
paliwo jest zbyt tanie (w stosunku do kosztów jakie powoduje jego spalanie) (1)
jest ukrycie dotowane. Cale społeczeństwo będzie musiało wydawać biliony by powstrzymać niekorzystne zmiany.
- 2 12
-
2020-04-19 11:13
50% podatków w paliwie ?
to gdzie ta ukryta dotacja? Prąd jest wytwarzany w większości z tak samo drogiego wydobywanego paliwa. Tyle ze bez tak wysokiej akcyzy i podatków. Ale w ładowarkach już tak nie jest.
- 5 0
-
2020-04-20 01:30
Duży koszt do czasu
Jak będzie odpowiednio duży rynek na prąd do samochodów to konkurencja zrobi swoje. Póki co najwięcej stacji na Pomorzu ma Energa, i póki co jest najtańsza w Polsce, sprawdzałeś jej cennik?
- 0 0
-
2020-04-20 10:11
A jak ma własne gniazdko?
Elektryki kupują praktycznie tylko ci, którzy je mają, chociażby w hali garażowej.
- 0 0
-
2020-04-19 08:07
(4)
Biorąc pod uwagę koszt zakupu i całościowe koszty utrzymania plus spadek wartości to mała benzynka albo mały dizelek zdecydowanie korzystniejszy dla naszej kieszeni :)
Chyba że eko furiaci dołożą podatki i posiadania auta spalinowego stanie sie bardzo drogie szczegolnie w duzych miastach.- 20 4
-
2020-04-19 09:41
Maly dizelek (2)
Jesy wporzo. Tak do 2.5l i 300konikow
- 2 4
-
2020-04-19 14:45
(1)
I tak będzie tańszy w zakupie i utrzymaniu i tankowaniu!
- 0 0
-
2020-04-20 01:35
Koszt zdrowia do super eko dizelka doliczyłeś?
W utrzymaniu chyba nie wygrasz z elektrykiem, chyba że nie zmieniasz oleju, pasków, świec itp. W tankowaniu też nie, zostaje Ci tylko koszt zakupu, a różnica między spaliniakiem a elektrykiem wciąż maleje :-)
- 0 2
-
2020-04-19 19:16
duże
mała benzynka pewnie tak, do czasu jak coś się nie zepsuje ;). ale im większe auto tym różnica w cenie mniejsza a przy ok 200 tys już elektryk tańszy. spadek wartości elektryka jest dużo mniejszy jak spalinówki. zapomniałeś też o serwisie. przy tańszych autach może nie ma dramatu, ale jak auto już segment C to ma to duże znaczenie. w elektryku nie płacisz praktycznie za nic poza prądem i oponami. w spalinówce przeglądy, dolewki, hamulce itd :) .
dużo mitów o elektryka powstało bazujących na pierwszych autach. pozdr- 1 0
-
2020-04-19 08:33
w centrum miasta
przy tych cenach za parkowanie to będą jedyne pojazdy w centrum
- 4 10
-
2020-04-19 09:49
Proszę nie budować żadnych stacji !!!!!!!!!!! (6)
Samochody elektryczne to fanaberia i w dodatku bardzo droga . Baterie są budowane w oparciu o pierwiastki ,które są wydobywane w nieludzkich warunkach w afryce. Kolejna sprawa to sprawność i cena baterii . Mamy pierwsze przykłady że auto elektryczne po max 10 latach zamienia się w elektro złom - Nissan Leaf piewszej generacji z zasięgu 150 km po 10 latach do 25 kilometrów przy czym nowa bateria to koszt 35tysięcy pln a ,,sprawnego,, Leafa można kupić za podobną sumę . Kolejna sprawa to koszt prądu oraz czas ładowania , W obecnych czasach bardziej ekologicznym samochodem jest benzyniak +LPG .
- 25 4
-
2020-04-19 09:57
zgadzam sie
PRzyłacza tylko na zamowienie i na wlasna reke w mieszkaniach chetnych i zamawiane u operatora pradu.
- 8 0
-
2020-04-19 10:23
(3)
Zgadzam się z tobą, ale należy jeszcze dodać fakt, że produkcja i przede wszystkim utylizacja takich baterii akumulatorów jest znacznie bardziej szkodliwa dla środowiska, niż samochody spalinowe.
- 9 0
-
2020-04-20 01:43
Utylizacją tych od laptopów i komórek się nie przejmujesz? (2)
A to miliardy sztuk co roku, a póki co samochodowe dostają drugie życie na kilkadziesiąt lat w magazynach energii, problemu póki co więc nie ma, jest czas na dopracowanie technologii.
- 0 2
-
2020-04-20 07:35
Mam... (1)
jednego laptopa od 7 lat i kupłem go już używanego i telefon od 10 lat ten sam ..więc nia mów mi czy się przejmuję bo nie jestem konsumentem jak reszta masy trawiąco wydalajacej .
- 1 0
-
2020-04-20 10:14
No widzisz, masz 7 lat i bateria trzyma
Dlaczego w samochodzie miałoby być inaczej?
- 0 1
-
2020-04-20 01:41
Masz rację, są przypadki aż tak dużej utraty pojemności wśród Leafów
Ale w najstarszych rocznikach, i w najgorszych dla nich warunkach - upały, w międzyczasie co nieco już polepszyli. Do tego to nie jedyny samochód elektryczny :-) Jak już podajesz takie przykłady to wspomnij o Teslach z 0,5mln km przebiegu i wciąż 90% oryginalnej pojemności. Póki co moja Ampera w 8 lat i 150 tys. km straciła ok. 3% pojemności, czego i tak nie widzę, bo producent ukrywa to w zapasie.
- 1 0
-
2020-04-19 09:55
Nigdzie. niech ten co chce wykupi po prostu sobie w domu odpowiednie przylacze od energii (2)
- 19 3
-
2020-04-20 01:47
Turystom i przyjezdnym też to powiesz?
Spaliniaki pozwalasz im tankować i smrodzić nimi po ulicach, ale elektryków zabraniasz? Do codziennego ładowania wystarcza zwykłe gniazdko, jakie każdy ma w mieszkaniu, pewien problem zaczyna się, gdy mieszkanie jest na 10 piętrze, a parking jest tylko osiedlowy.
- 1 1
-
2020-04-20 14:59
w domu jeśli masz czas (np całą noc) wystarczy zwykłe gniazdko
chyba że codziennie robisz 300 kilometrów wtedy potrzeba szybkiej ładowarki
- 1 0
-
2020-04-19 10:52
Jak najszybciej wprowadzic opłaty po 500 zł na miesiac od wszystkich trujacych blachosmrodów spalinami (2)
Ale powinno się tez złomować wszystkie spalinowe autobusy.
- 1 20
-
2020-04-19 11:52
Czas do szkoły gimbusie (1)
Wystarczy parę dni zdalnego nauczania, i efekty zaraz widać.
- 6 1
-
2020-04-19 14:56
Prostaku z 20 letniego szrota ty niemasz zadnego efektu nauczania bo masz sieczke zamiast mózgu :)
- 0 2
-
2020-04-19 11:59
a kto ma zaplacic za budowe stacji ladowania? (2)
to powinno byc komercyjne przedsiewziecie tak jak stacje benzynowe i oczywiscie koszt ladowania powinien odzwierciedlac rzeczywisty rachunek za energie a nie dotacje
nawet jezeli niektore markety czy dyskonty oferuja "darmowe" ladowanie to i tak jest to wliczone w cene towarow i wszyscy klienci sie dokladaja- 14 1
-
2020-04-20 01:50
Zapłacić ma jej właściciel
Jak widzisz powinno być w Gdańsku 200, a jest/będzie 70 komercyjnych, pewnie jeszcze trochę komercyjnych przybędzie, wciąż trochę brakuje. A skoro wszyscy się dokładają do elektryków to nie bądź frajer i kup takiego, co będziesz się dokładał jak inni mogą Ci się dołożyć :-)
- 0 0
-
2020-04-20 18:12
Ładowarki powstaną tam gdzie parkingi podziemne.
czyli przy hotelach. Tam gdzie chce niemiecki właściciel
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.